Na avtocestah vlada kaos (II.)

Nekaj mesecev nazaj sem se razburjal, ker me je nek voznik za mano posnel, ko sem na izvozu Vrhnika s prižganimi vsemi štirimi žmigavci obšel kolono in zapeljal čez polno črto. To sem takrat naredil prvič in edinkrat do sedaj, pa še to zaradi tega, ker sem vrsto na odstavnem pasu enostavno spregledal.

Nekoliko je ironično, da sem sedaj še sam postal tak in če le razmere dopuščajo, dokumentiram s fotoaparatom obnašanje voznikov na avtocesti (kot smo že ugotovili, slikam javno površino, ne objavljam pa obrazov ali registrskih tablic – samo anonimne kovinske škatle).

Kako izgledajo v praksi takšni manevri na izvozu Vrhnika, prikazujejo spodnje slike.

Kolona se je včeraj popoldan spet raztezala daleč nazaj po odstavnem pasu, tako da si čakal kakšnih 10 minut, da si prišel iz avtoceste. Je bilo pa bistveno manj prometa, tako da je lahko praktično vsak voznik opazil kolono na izvozu in se pravočasno postavil na začelje vrste!

Seveda se je pa tudi včeraj veliko voznikov znašlo tako, da so celotno kolono obvozili, potem pa prek polne črte zavili direktno na izvoz. To pa je seveda manever, ki marsikoga spravi ob živce. Nenazadnje, verjetno bi tudi marsikdo od nas debelo pogledal, če v nakupovalnem centru potrpežljivo čakaš v vrsti na blagajni, medtem pa nekdo vrsto preprosto zaobide in prične kar zlagati živila na pult. V tem primeru se zanesljivo vname prepir, medtem ko so na avtocesti ljudje zaprti v avtomobilih in se v to nihče noče spuščati.

Ti manevri se izvajajo praktično vedno, ko se nabere kolona in to počne po moji oceni vsaj vsak deseti voznik. Če se bo nekoč zaradi tega zgodila nesreča s hujšimi posledicami, se bodo pa spet vsi praskali po glavi, zakaj je do tega prišlo. Zakaj neki! Zato, ker vozniki igramo rusko ruleto, ki se večinoma sicer srečno izzide, a statistika v ozadju neusmiljeno odšteva. Enkrat se nekomu morda pa ne bo izšlo in bo metek v cevi.

V takih primerih bi bilo meni razumno, da policija montira v grmovje “skrito kamero” tipa provida, ki dogajanje na daljinski ukaz prične snemati, potem pa samo vzamejo disk s posnetki, dajo to nekomu v nočni izmeni, da v miru pogleda in natisne prekrškarje ter začne pisati položnice. Jaz s tem nimam problemov in to bi razumel kot preventivno akcijo, ki bi verjetno hitro umirila takšno početje.

Sam se veliko vozim po avtocestah in razmere so za moj okus že na robu dobrega okusa, za kar smo krivi tudi vozniki.  Nekoč je avtocesta veljala kot cesta, kjer se vozi hitro, danes pa smo te ceste degradirali za vsaj en nivo nižje. Samo vprašanje časa je, kdaj se bodo na odstavnem pasu pojavili še štanti z ozimnico, jagodami ali bižuterijo, na fantomskih cestninskih postajah pa avtomati za Black jack.

Zadnjič, ko je bila na avtocesti spet gužva, sem opazil na odstavnem pasu “hipijevski” flower power kombi tuje registracije, kjer so se potniki (neki rastafarjanci) enostavno ustavili zato, da so si privoščili PIKNIK! Lepo so se posedli na zložljive stole in malicali! Na žalost pa mi je ravno takrat zatajil fotoaparat, ker posnetek bi bil za rubriko “saj ni res, pa je”.

Preberi še:
Na avtocestah vlada kaos (I.)

13 komentarjev to “Na avtocestah vlada kaos (II.)”

  1. Markec Says:

    Slikanje iz avta tudi ni ravno zgledno šofersko delo.

  2. dronyx Says:

    @Markec: Zgledno v kakšnem smislu? Glede varnosti govorimo o stoječi koloni. Sicer so pa na slikah sami prekrškarji, ki mislijo, da so pametni, ker ne čakajo tako v vrsti kot vsi ostali. Zaradi teh smarties jaz čakam še nekaj minut dlje in sem vedno v veliki skušnjavi, da bi počel enako.

  3. chef Says:

    Jaz sem ob enem takem nekoč znorel, pa mi je potem še skozi okno mahal, kot da sem jaz kreten. Malo sem izgubil živce, ga na silo prehitel po izvoznem pasu (ko že zapustiš avto), stopil ven (ker je itak vse stalo) in ga hotel napizdit verbalno. Morda bi se zgodilo, da bi ga še usekal, ampak se je pravočasno ZAKLENIL v avto. Zato sem sem obrnil nazaj v avto, tip pa odpre vrata in me začne nadirat in žalit. Ko sem se obrnil in skoraj zalaufal (zdaj bi jih pa res fasal), se je spet hitro zaklenil 😆

    Potem me je slikal.
    In gestikuliral, da me bo šel prijavit na policijo.

    Hočem povedat, da so ti fantje pametni samo dokler sedijo v svoji jekleno-stekleni kletki. Vsak kekec je dovolj usposobljen voznik, da po voznem pasu prehiti kolono s hitrostjo 20 km/h, s tem blokira ves tovorni promet, ki se seveda prestavi na prehitevalni pas in anarhija je tu /da ne govorim o nevarnosti. Jasno, ko nekdo znori, se pa zaklenejo.

    Jaz to res izjemno težko prebavljam, ker me tovrstni pizduni žalijo.

    Se mi je pa zadnjič zgodilo, da se je nekdo vrinil predme v vrsto, in sicer v Gardalandu, bil je Italijan. Ko sem se vrinil nazaj, je seveda totalno znorel in me nadrl z znano italijansko besedno zvezo. Malo je manjkalo, da nisem po komunistično skočil na malega fašistka in si pripel partizanske zvezde.

  4. dronyx Says:

    @Chef: Preden se jaz odločim za kakšno impulizvno dejanje in se spustim v fizične obračune, vedno pogledam na hitro kazenski zakonik, kakšna je maksimalna zagrožena kazen. Če je manj kot 5 let, just go for it! V najslabšem primeru dobiš dve leti, pogojno te verjetno izpustijo že po enem letu, ker v zaporih vlada kronično pomanjkanje prostih nastanitvenih kapacitet. Gre vendarle za nastanitev tipa all inclusive.

  5. chef Says:

    To sem seveda prekalkuliral. Z avtom je problem, ker te zaradi registracije dobijo tudi, če si nosil brado.

  6. dronyx Says:

    @Chef: Mislim da ni tako enostavno. Registracija načeloma pove samo to, na koga je avto pisan, kdo je pa takrat zares sedel v avtu pa ne.

    Zadnjič mi je kolega pokazal dopis in sliko, ki jo je prejel za overspeed, ko ga je v naselju ujel radar. Na sliki se obraza šoferja ne vidi in v obrazložitvi lepo piše, da se lahko izjasni, da on ni vozil avta in mu tudi ni potrebno povedati, kdo je bil. To je potem na strani policije, da ugotavlja.

    So pa mislim da velikokrat tako zviti, da posnamejo tudi šoferja, samo to sliko ti pa ne pošljejo na dom. Ko pa se pritožiš, da nisi vozil ti, potem ti pokažejo še sliko. Večina takrat raje obmolkne in lepo plača položnico. 😉

  7. chef Says:

    Še enkrat napišem: tip me je fotografiral s fotoaparatom nekje v rangu Canon Ixus. Tako zelo se je usral, da me je za vsak slučaj fotografiral. Če bi ga že na gobec, bi mu moral potem uničit še kartico, te so pa menda praktično neuničljive.

  8. Markec Says:

    Se strinjam. Sicer bi bilo za živce bolje, da se voziš z vlakom kot včasih.

  9. chef Says:

    Ko sem šel nazadnje z vlakom, smo se zaleteli v avto in navsezadnje sem klical žensko, da me je prišla iskat. Ljubljana-Kamnik je trajalo okrog uro in pol.

  10. tajča Says:

    Pogosto sem šla iz avtoceste proti Primorski prav na Vrhniki in se zelo čudila sovoznikom, zakaj ne zapeljejo tudi na levi pas od treh, tisti, ki se priključi k izvozu iz Kopra. Po tem zapisu sklepam, da sem bila najbrž grešnik, ki prevozi polno črto. Zdelo se mi je enostavno zadosti prostora, da zavijem na ta “koprski pas. Drugič bom bolje pogledala, a ni mi jasno še zdaj, zakaj je en pas tako prazen. Saj s tistimi iz Kopra se lahko vključiš z zadrgo, če je sploh kdo z nasprotne smeri tam okrog štirih popoldne.
    Imam pa eno pripombo na Vrhničane. Prav težko, da je kdo prijazen in mi da prednost tam, kjer se pasovi združijo, pred mostom. Sploh, ker nimam LJ registracije in imam še daleč do doma in je že pozno..ah.

  11. dronyx Says:

    @tajča: Po moje bi bilo pravilno, da se na izvozu oblikuje ena kolona, ki se potem razdeli v dva pasova, tako da nihče ne prevozi polne črte, kot vozniki na sliki. Jaz sem včasih vedno puščal levi pas prost za kamione in avtobuse, sedaj pa zapeljem včasih tudi tja, ampak skoraj vedno se izkaže, da gre tista vrsta počasneje. Delno zato, ker pripelje še kdo iz Kopra, včasih je v koloni tovornjak, ki plačuje še cestnino…pred mostom pa deluje sistem zadrge in greš ena na ena, “mano-a-mano”. Če te kdo izsili, mu najprej pohupaš, če je gluh, mu pokažeš še sredinca in hkrati prekolneš rodbino do petega kolena po materini strani. Sedaj si na deželi in si lahko daš duška.

  12. tajča Says:

    Aha. Ta zadrga je pa tesna in začuda se nikoli ne obtolče. Jaz imam sicer drugo taktiko, sončna očala in širok nasmeh, a največkrat ne vžge ob tisti uri:)

  13. Gokky Says:

    ZVCP UPB 1E: 110. člen (10) Na odstavnem pasu je prepovedana vožnja, parkiranje ali ustavitev, razen ustavitve v sili.

    Skratka. Ne smete stati na odstavnem pasu, če želite zapustiti avtocesto 😉

Oddajte komentar

