MAX TV – sama črnina

Na spletni strani 24ur so pričeli oddajati neko novo linearno televizijo, ki se vsaj v imenu zgleduje po Petrolovem bencinu ultimax, le da so na Pro Plusu malce bolj skromni, kar se tiče pretirane uporabe superlativov. In to upravičeno, saj polovični ultimax (max torej) ves čas oddaja samo črnino. Kadarkoli klikneš, vidiš tole (max tv danes ob kadarkoli):

Jaz si nikakor ne upam trditi, da je njihov program čisto zanič, vsaj če ga primerjam s programom RTV SLO. Črnina včasih prav paše in deluje pomirjajoče oziroma naredi manj škode, kot pa bedaste oddaje, ki poneumljajo ljudi. Ne bi si pa jaz upal temu reči kar max. Morda kvečjemu Pro Plusov MINIMAX.

Internet se že v samem bistvu delovanja razlikuje od televizije po tem, da je “nelinearen”. Vsak, ki pride na internet, odtava nekam po svoje. Klik sem, klik tja. Na internetu ni ure, ki bi določala, da moram jaz ob 17:30 gledati obvezno Mostove-Hidak, ob 18:05 pa prebrati izpad nekega blogerja, ki mu internet dela počasi in sika žveplo na vse strani. Kaj ni to čudovito? To, kar pri klasični TV počne ekipa ljudi v režiji in montaži, ki po natančnem urniku spuščajo v eter vnaprej pripravljen program, je na internetu prepuščeno meni. Na internetu sem jaz sam svoj mojster režije in montaže.

Toliko sem poštekal, da max ne bo ves čas črnina in da bodo ob določeni uri spustili multicast kakšne oddaje, ki pa bo verjetno itak samo ponovitev nečesa, kar so predvajali že na klasični televiziji. Torej na POP TV ali Kanalu A. Saj nekaj podobnega v bistvu že počne 24ur, le da so tam objavljeni odlomki iz oddaj, opremljeni z oglasnimi sporočili, ki se jih nikakor ne da preskočiti in da te odlomke lahko gledaš poljubno ter tako nisi omejen na točno določeno uro. Multicast pa hkrati tudi pomeni, da oddaje ne moreš ustaviti in oditi v hladilnik po pivo ali na stranišče.

Po moje gre pri maxu za povsem zgrešen koncept, ki je morda narejen zgolj za oglaševalce, kar bo znalo biti problem, če ne bo gledalcev. Oglaševalci namreč nikdar niso povsem poštekali, da je enako, če njihov oglas vidi 100.000 ljudi nelinearno čez cel dan, ali pa če se odvrti enkrat na TV natančno ob 18:55:20, ko sedi pred zasloni natančno izmerjenih 102.450,20 gledalca. Samo če imajo marketingarji težave z nelinearnostjo in osnovami linearne algebre še ne pomeni, da naj bi jaz zato točno ob 21:00 na maxu gledal neke stare oddaje, ki me zelo verjetno sploh ne zanimajo, pri čemer v tistem trenutku sedim za računalnikom, povezanim v internet, kjer lahko najdem vsaj milijon bolj zanimivih vsebin, če že drugega ne pa vroče avanture Josephine Mutzenbacher na xHrčku (direkt linka ne smem zaupati, ker tole berejo lahko tudi otroci od Dajane).

Morda se bo kdo tu vprašal, zakaj pa Pro Plus na maxu ne bi predvajal prek interneta kar celega POP TV in bi bil max potem POP IP TV?

Zadnjič sem bral na blogu zanimiv zapis Slovenke (bata), ki živi v Kairu in se je pritoževala, da spremlja nacionalko (RTV SLO) prek satelita in da večinoma gleda lahko samo črnino, razen avtorskih oddaj RTV. Tudi zvečer, ko bi njeni otroci v Kairu radi gledali risanke v slovenščini, to ne gre, ker pač RTV SLO takrat izklopi predvajanje prek satelita (packi na RTV slovenije).

Vse, kar ni lastna produkcija, TV postaje ponavadi kupijo na trgu oziroma po raznih sejmih in verjetno v pogodbah zelo jasno piše kje in kolikokrat se bo posamezen nakup odvrtel. Ker s številom predvajanj cena hitro pada, je toliko ponavljanja na TV in tako lahko iste filme na POPu spremljamo že vrsto let, vsako leto znova.

Klasična televizija, ki se oddaja prek starih oddajnikov in zvez, je prostorsko omejena in skrbno regulirana. Čim enkrat TV program preusmeriš na (nekodiran) satelit ali celo kar direktno v internet, temu ni več tako in v primeru, da bi POP TV oddajal neposredno prek interneta, lahko ta program spremlja kdorkoli po svetu. V tem primeru pa bi seveda cena predvajanja nekega kupljenega filma ali oddaje poletela v višave.

Skratka, to pravno ne gre in tako so gledalci maxa obsojeni na mimimum od minimuma. Na oddaje hišne produkcije Pro Plus, oziroma neskončno ponavljanje le teh. Po moje povsem nepotrebni nesmisel. Škoda vsakega IP paketka.

Me pa ob vsem tem še nekaj skrbi in bega.

Če sem včasih rekel enega maxa prosim, se je natančno vedelo, da bi rad lizal (nesramno dobri sladoled). Če danes rečeš max, ni več nikomur jasno, ali hočeš bencin, dizel, televizijo ali kaj tretjega, saj je praktično vsaka druga reč že max. Ultra, extra, whatever. Ali res nima nihče več domišljije pri izbiri blagovnih znamk? Pa toliko ljudi se s tem ukvarja!

Opomba (nekaj ur pozneje):
Sedaj pa res ne vem več … morda je z mano kaj narobe. Ko sem danes dopoldne kliknil na maxa, nekako nisem opazil drugega, kot črnino in spodaj drsnik. Ko pa tole isto stran gledam popoldan, pa je videti spodaj ob drsniku tudi program, ki kot kaže teče neprekinjeno cel dan. Še vedno pa ne vem, kako se ta televizija prižge. Pa me v bistvu niti ne zanima.

Opomba na opombo (nekaj sekund pozneje):
Ups, še enkrat. TV dela v Internet explorerju, v Firefoxu pa vidim samo črnino in nič ne piše, kaj je narobe. Možno, da tako kot pri ostajih oddajah preverjajo, če slučajno nimaš nameščenega vtičnika za blokiranje reklam (adblock). Tudi prav.

Mimogrede, tole deluje brez zatikanja in tekoče tudi na Instant internetu z obupno nizkim uploadom. Soliden download je za to povsem dovolj, kar je nekako logično za “linearno televizijo”, kjer nimaš nobene besede, kaj bi rad gledal.

Bi pa svetoval avtorjem maxa, da nekje na zaslonu na veliko napišejo, da gre za ponovitve oddaj, ker sicer je človek povsem zmeden, koliko je ura in katerega datuma sploh smo.

5 Responses to “MAX TV – sama črnina”

  1. Eva Internazionale Says:

    “Jaz si nikakor ne upam trditi, da je njihov program čisto zanič, vsaj če ga primerjam s programom RTV SLO. ”

    😀 !!!

  2. chef Says:

    Se strinjam z Evo. Stavek meseca!

  3. dronyx Says:

    @chef, se opravičujem in gre za (delno) mojo napako. Jaz uporabljam samo Firefox in tam je pri meni res samo črnina namesto maxa (morda zaradi adblock vtičnika?). V IE pa program lepo teče, tako da… RTV SLO se mi pa res smili, kako nizko so padli. Enega pametnega filma ni več, celo oddaje, kot je bila stara Križanka z Mišo Molk in Košnikova gostilna z Trefaltom ob sobotah, so danes za RTV nedosegljive. Ko bo ta “downfall” nacionalke končan, bodo vrteli samo še ponovitve dnevnikov iz leta 1980.

    Zanima pa me v bistvu, ali sploh še kdo gleda nacionalko? Namreč lahko se nekega dne zbudimo v času, ko bo RTV še vedno oddajala signal, skupno število gledalcev pa bo nič. To se mi zdi pomembno vprašanje, ker oni so med tistimi, ki pridno vsak mesec pošiljajo položnice.

  4. snake doctor Says:

    js gledam kakšno uro ali dve na mesec ,če mi uspe ujet dokumentarec
    ob ponedelkih.Drugače pa program ni vreden 11 centov na mesec ne pa
    11 evrov .

  5. dronyx Says:

    Sem naredil še malo testov MAXa na različnih računalnikih in na različnih verzijah brskalnikov. Zadeva skoraj nikjer ne deluje. Na verziji IE 5.5 se sploh ne prikaže črn zaslon, ampak se prikaže samo čisto osnovni HTML s sporedom. V verziji IE 7 pa tudi javi celo kopico napak. Tako da zelo verjetno nimam samo jaz črnine.

    @snake doctor: To misliš RTV ne MAX TV? Jaz na RTV včasih spremljam odmeve ob 22:00, pa sedaj košarko in tu se pa že skoraj konča.

Oddajte komentar

