Pod bazno postajo

Danes popoldan sem si vzel čas in opravil malo bolj obširna testiranja, kaj se dogaja z Mobitelovim mobilnim internetom v tej naši “vukojebini“, ki leži samo 30 km od prestolnice.

Uporabljen modem je bil Novatel Ovation  MC950D (made in China) s serijsko številko 35684601-106395-1, ki je bil uporabljen tudi pri vseh drugih meritvah hitrosti, objavljenih na tem blogu. Modem sem skoraj izključil kot možen vzrok težav enostavno zato, ker dosega na nekaterih drugih lokacijah povsem drugačne rezultate, kar se lepo vidi iz meritve opravljene na Vrhniki ali v Ljubljani (objavljeno tu). Nenazadnje ta modem naj ne bi bil med slabšimi, saj sem zanj moral celo doplačati kakšnih 30 € ob vezavi na dve leti.

Mobitel ima antene bazne postaje, ki pokriva Borovniško kotlino, postavljene na dimniku tovarne Liko, ki je po moji oceni praktično idealna lokacija. Nenazadnje pa te antene mobilni operaterji ne postavljajo na slepo, ampak se poslužujejo posebnih programov, ki izračunajo optimalno postavitev, glede na dano konfiguracijo terena in lokacije potencialnih naročnikov.

Danes je vreme zunaj bolj žalostno, zato se opravičujem, ker so na slikah predvsem oblaki in skoraj nič sonca, kdo pa bo morda v tem opazil tudi precej simbolike.

Že vidim skeptike, ki bodo sedaj takoj skočili v luft, češ, Onyx je Itak navadna butara, ki nima pojma in je verjetno slikal Simobilove antene. Zato da takšne “zavožene modele” nekoliko pomirim, sem posnel še sistem, ki skrbi za brezprekinitveno napajanje ter verjetno še za kaj drugega in na katerem je lepo vidna Mobitelova nalepka. Razen če Simobil ne blefira, gre torej za Mobitelov sistem in do tu se upam še vsi strinjamo?

Testiranje hitrosti sem izvedel tako, da sem avto parkiral zgolj kakšnih 50 metrov stran od bazne postaje, prižgal prenosnika in naredil zapovrstjo dve meritvi s pomočjo spletne strani speedtest.net (vedno na strežnik pajek.net v Ljubljani). Z veseljem bi sicer delal meritve s kakšno bolj profesionalno opremo, ampak za prvo silo bo tudi to dovolj.

Najprej meritev iz severne strani, ki je videti proti antenam takole:

Signal je bil odličen in še za eno črtico bolje, kot pri meni doma. Res do fulla, kot bi rekel dr. Turk.

Skeptiki bodo seveda takoj spet privlekli na dan Faradayevo kletko, češ, Onyx je Itak butara, ki ne ve, da v avtu signal ne vleče. Ampak vleče, pa še kako. Sem pa za vsak slučaj naredil še eno meritev samo za skeptike zunaj, na pokrovu motorja, in rezultat ni bil čisto nič drugačen. To morate verjeti na besedo, čeprav pri skeptikih sem nekoliko skeptičen.

Potem sem se z avtomobilom zapeljal na parkirišče pred pokopališčem, ki je oddaljeno približno enako, kot prva lokacija, le da gleda za 180 stopinj drugam, torej proti jugu. Pogled proti antenskemu sistemu bazne postaje pa je videti takole:

In še rezultata, ki nista v bistvu nič kaj drugačna.

Meritev sem potem naredil še iz tretje strani, ki je za nekaj metrov bolj oddaljena od anten in gleda na vzhod proti cerkvi. Rezultat pa zopet po pričakovanjih. Že videno, morda celo nekoliko slabše, podobno kot pri meni doma.

Iz tega mi je jasno, da na velikost uploada lokacija bistveno sploh ne vpliva in verjetno bi bil upload povsem enak tudi če bi bil pol metra stran od anten in bi mi oddajnik seval direktno v glavo. Sam sem bil včasih tudi radioamater in vem, da antenski sistemi ne pokrivajo vedno vseh smeri enako, vendar tu je očitno Mobitel na dimnik montiral dovolj anten, da je kotlina dobro pokrita s signalom v vse smeri.

Danes sem postal tako v bistvu za trenutek del njihove tehnične ekipe. Kdo je krivec za tako nizek upload, ki tudi precej niha, še vedno ne vem. Verjetno Mobitel. Kdo pa drug? Takole na pamet bi dejal, da gre tu za tehnične težave nekje na prenosni poti ali namerno omejitev uploada, ker v tem, da bi samo meni omejili upload, nekako ne vidim smisla. Ena možnost bi še bila, da je prišlo vmes do nadgradnje sistema (po občutku nekje maja) in se moj modem ne razume več najbolje z bazno postajo, ko se dogovarjata glede hitrosti uploada. Samo tehnično zadeve ne poznam tako dobro in govorim čisto na pamet.

Ampak konec koncev jaz nisem zaposlen pri njih in oni bi morali imeti po moje na plačilni listi poleg res odličnega oddelka za marketing, ki dela izvrstno (kapo dol fantje in dekleta), morda pa tudi še kakšnega tehnika, ki bi podrobneje poznal delovanje omrežja in bi lahko analitično pristopil k reševanju težav, ne pa da imajo pripravljeno serijsko pismo z nekaj leporečja in vsaka druga beseda je best effort.

Jaz sem trdno prepričan, da če bo nekdo na Mobitelu enkrat udaril po mizi, bo tu pri meni upload narasel na 1 Mbs, ali vsaj konstantnih 512 kbs.

18 Responses to “Pod bazno postajo”

  1. Tjasa Says:

    Od kar se peniš, je meni šel še DL v franže, tako slabo nisem vlekla že… črtaj… tako slabo mi ni vleklo že ene dva meseca! Nehaj!

  2. Sakir Says:

    Za vsak slučaj menjaj še modem. Sam ti svetujem ZTEjevga, belga, pa boš pol vidu, stane te nič. 😉

  3. dronyx Says:

    Še ena današnja večerna molitev (meritev). Vmes sem enkrat povsem izgubil povezavo s Hustonom (Mobitelom), enkrat pa je modem preklopil samodejno v način EDGE, ki je pa enako kot mrk.

  4. gregac Says:

    Huawei Technologies Co., Ltd. E220 HSDPA Modem / E270 HSDPA/HSUPA Modem (un ta beli) kupljen na Hrvaškem (191 HRK – 200MB for free), odklenjen na vsa mrežja (15EUR) na paketu Itak, lokacija Šempeter v Savinjski dolini (15 km iz Celja, 65 iz Ljubljane), rezultat na speedtestu: UP: 1,66MB, DOWN: 0,13MB

    Tako da ja, tisti ki ima instant nateg, pardon internet je rahlo v qrcu!

  5. Sakir Says:

    http://www.speedtest.net/result/565257911.png 😉

  6. dronyx Says:

    @Sakir: In lokacija je to kje? Drugače tudi moj modem vleče v obe strani v redu, samo mora biti prava bazna postaja. Na vsaki pa ne potegne. Žal v bistvu doma še najslabše.

  7. Tjasa Says:

    Re večerna meritev: da, crkitis ob cca 20.30…

  8. Panter Says:

    No evo se ti oglasa en mobitelov “tehnik”.

    1. Ali si to tezavo ze uradno prijavil? Kdaj – po mailu?
    2. Nisem bral vseh tvojih zapisov vendar je eden gotovo neumnost: Upload na nalaganje webpageov ne vpliva. Kvecjem na kake AJAX requeste pa se tega ti ne mroes opaziti tudi ce deluje pocasneje.

    Verjetno se to pozna pri kakih torentih in kakem drugem prenosu v smeri od tebe.

    V koncni fazi operaterja to niti ne zanima kaj ti pocnes (si le placal zadevo in dokler nisi abuser ni panike). Ce si kontaktiral info@mobitel.si jih daj se enkrat in zahtevaj da naj pridejo merilci pomerit. Enkrat se bo pripeljal bel kombi ki se bo vozil gor in dol po tvoji lepi vasici. In na podlagi tega se bo morda kaj izboljsalo.

    Zavedaj pa se: Vec ko je uporabnikov na bazni (3G omrezje) pocasneje ti bo delovalo.

  9. dronyx Says:

    @Panter: To sem pričakoval, da bom slišal od Mobitelovega tehnika in po tej logiki je še vedno tudi možno, da je upload takšen “by design” in se nima smisla sploh pritoževat. Ti pa lahko iz lastnih izkušenj povem, da nizek upload pomeni težave. Meni se je nekajkrat v zadnjih dveh mesecih zgodilo, da sem zvečer pisal nek zapis za na ta blog in se je brskalnik enostavno prenehal odzivati, ko sem stisnil gumb za upload. Sedaj sem tako previden, da kaj daljšega na internetu najprej napišem v urejevalnik, kopiram drugam in če akcija failed, ponovim vajo. Enako je z uploadom fotografij, ki se na normalni hitrosti prenesejo v nekaj sekundah, doma pa mi to traja tudi minute dolgo, ali pa celo vse skupaj spet zablokira in rešitev je CTRL+ALT+DELETE.

    Tehniki, ki se malo bolj resno ukvarjajo z TCP/IP komunikacijami verjetno vedo, kako vpliva razmerje med DL/UL pri različni uporabi interneta (brskanje po spletu, gledanje stream zapisov, P2P, VoIP…). Da pa UL še kako ima vpliv na delovanje se pa da preizkusiti tako, da si namestiš na običajno povezavo (najbolje čim hitrejšo) limiter prenosa. Potem pa pustiš DL na maksimumu (reciva 10Mbs), UL pa spuščaš proti par kilobitom na sekundo. Veš kaj opaziš? Da pri zelo nizkem UL visok DL sploh nima več vpliva, ker UL ni sposoben dovolj hitro pošiljati zahtevke (če ostanemo samo pri običajni uporabi brskalnika).

    Poleg tega današnji internet ni več tak, kot leta 1995, ko je brskalnik zahtevek poslal v obliki: “GET /index.html HTTP/1.1 Host: dronyx.wordpress.com”.

    Področje, kjer sem pa tudi povsem pogorel z omejitvijo uploada, so pa računalniške igre prek mreže. Mobilni internet je že itak problematičen zaradi večjih zakasnitev, ki so povezane z radijskim ping pongom, če pa upload pade na 20 kbs, je pa takoj konec, ker tu pa računalnik stalno pošilja v internet podatke, kaj počneš. Tako pa v COD 4 vržem bombo in pazi sedaj…ta poleti po zraku šele čez pet sekund, vmes pa mi trikrat izpiše connection interrupted. Tu pa ni več šale, ker se zaradi slabega UL na virtualnih svetovnih bojiščih tudi umira in nekoč strah in trepet dr. Onyx, je danes samo še bleda senca, na kateri se izživljajo celo začetniki.

  10. Panter Says:

    Vsekakor o teh stvareh nekaj vemo, glede na to da nas za to plačujejo ne? Moje sporočilo tebi je bilo povsem korektno. Verjetno pa ne pričakuješ da bom preko bloga s teboj razpravljal o težavah na našem omrežju.

    Glede tvojega problema pa: potrpi (teden dva ali tri) in tezav ne bo vec.

  11. dronyx Says:

    Da še malo pokomentiram torrente. P2P odjemalci so za takšen tip omrežja, kot je mobilni internet, verjamem pravi killerji, ker požrejo vse in še več, kar je na razpolago. To dobro vedo tudi tisti, ki uporabljajo torrente prek usmerjevalnikov, kjer ni nastavljen QoS in lahko samo eden računalnik s takšno programsko opremo zaustavi vse ostale. Rešitev? Nimam pojma. Verjetno bi lahko Mobitel v pogodbo dal člen, da uporaba P2P odjemalcev prek mobilnega interneta ni dovoljena, samo dvomim, da se da to enostavno dokazovati in vprašanje, kako bi reševali morebitne sodne spore, ko bi koga odklopili. Ena precej elegantnih rešitev je že ukinitev unlimited paketov, ker pri teh imajo ljudje vedno občutek, da jih morajo izkoristiti do “fulla”.

    Samo glejmo pragmatično. Kdo pa mislite da poganja izgradnjo novih in novih omrežji, zakaj se vleče optika in za božjo voljo, kdo sploh potrebuje pakete 10 Mbs simetrično? TORRENTI. Povejmo to naglas. Ljudje enostavno izračunajo, da je film prej “padal dol” cel dan, na optiki pa ga imaš v desetih minutah in zato je fino, če naročiš hitrejši paket. Samo za brskanje po internetu? Lepo vas prosim. 1Mbs DL in 512 kbs UL je za to več kot dovolj. če nekdo torrente jutri učinkovito in popolno blokira, lahko bagerje pospravimo nazaj v garaže, kolute optičnih vlaken pa odpeljemo na odpad. Z razvojem omrežji je praktično konec. Vem, morda bo kdo rekel, kaj pa IPTV ali celo video on demand? Crap! Z IPTV so same težave in večini je žal za kabelsko ali pa celo razmišljajo o stari dobri jagi anteni za na streho, ki je vsaj dobro lovila štiri kanale.

    In jaz se še spomnim časov, kakšno desetletje nazaj, ko je bil najeti vod z 512 kbs čudo tehnike in je bila tak vod povezava v internet za 200 zaposlenih.

  12. Sakir Says:

    Lokacije ti žal zarad namena anonimnosti svojga bloga in posledično mene avtorja ne morem razkrit, bom pa preveru bazno v Borovnici ob priložnosti, pa ti postam meritve, nekje u tem mescu…

  13. dronyx Says:

    Mislim da so nekaj že popravili, oziroma doumeli, da 20 kbs uploada je pa res malo bosa. Sedaj sem nekje pri 300 kbs, kar je bistveno bolje.

  14. gregac Says:

    Pa so res popravili. Lokacija ista, je pa DL in UL skoraj 2x večji kot prej.

  15. dronyx Says:

    @gregac: Mislim da so tole na Mobitelu pa resno vzeli, predvsem ker se je zapis pojavil še na raznih portalih (po zadnjem štetju vsaj treh). Nekateri so pa link na portal celo dobili po mailu. Verjetno so potem na Mobitelu preventivno pogledali še kakšno drugo bazno postajo, če morda niso z omejevanjem uploada le malo pretirali.

    Se mi pa zdi, kot da vsi ti, ki so povzeli zapis, niso ravno razumeli, da jaz govorim na blogu o tem, kako meni reč deluje in da je to zame natega. Namreč instant internet ni natega kar počez, saj mnogim deluje hitreje in bolje kot Siolov ADSL, sploh na kakšnih starih žicah ali daleč od Telekomove centrale. Toliko je pa potrebno biti objektiven.

  16. borut Says:

    Isto stvar sem doživljal preteklih 14dni v Podčetrtku. Download soliden, upload za en kurc. Pa ni nič z opremo, ker nekje sredi ljubljane je stvar letela. Ker vidim da so tudi mobitelovi tehniki tukaj: kdaj bo aktivirana že postavljena bazna postaja v Spodnji Idriji?

  17. Tim Says:

    Speedtest je totalen bulšit. Poglej kakšne rezultate dobim jaz:

    Me zanima če uganeš kakšno povezavo imam? Da ti pomagam: 20/20 Mbit

    Priporočam speedtest.si, kjer so podatki zelo točni:
    speedtest.si

    Pritisnite START

    Inicializacija . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . OK
    izvajam 10s upload test (v smeri k internetu) 19.61Mb/s
    izvajam 10s download test (v smeri k vam) 20.04Mb/s

  18. Sashan Says:

    vsi pozabljate na sledece zavajanje: kilobiti in kilobajti…razlika je krat osem in medtem, ko velika vecina programov hitrosti izpisuje v kilobajtih, jih mobitel in speedtest.si izpisujeta v kilobitih kar pa izgleda kot kb namesto kB stevilka pa je osemkrat vecja…

    kar v praksi pomeni, da mi speedtest.si napise hitrost downloada 358 kb/s windowsi pa mi pri downloadu s slovenskega streznika kazejo 44 kB/s. Kar pomeni, da ce si hocem ogledatu youtube filmcek, mi bo med nalaganjem odpovedal chat v gmailu in skype se mi bo disconnectal. Res neomejeno…ob vsem tem pa mi med 17. in 23. se vedno hitrost pade na pozitivno niclo, ponoci, ko pa omejitev ne bi bila potrebna pa…

    pa da se konkretno pojamram: ta mesec, do 5.junija sem imel skupni prenos TORRENTOV na svoj racunalnik dobrih 6 GB. vceraj, 4. junija sem ze dobil sporocilo o “pravicni omejitvi” mojega racuna, saj mi je ostalih 15 GB pozrla facebook, gmail ter razne reklame in chati na straneh, ki se same obnavljajo na vsakih nekaj sekund.

    Trenutno imam odprtih 8 tabov/zavihkov…ce niso planirali neomejene uporabe na racunalniku, se mi zdi logicno, da ne bi prodajali neomejenih paketov v kompletu z racunalnikom ali usb modemom.

Leave a Reply

