Na avtocestah vlada kaos

Stanje na naših avtocestah je več kot očitno iz leta v leto čedalje slabše in za to se ne da kriviti samo vzdrževalnih del. Preprosto nekateri ljudje, in teh je čedalje več, tudi na avtocestah želijo dokazovati, da so nekaj več in da njim noben predpis ne bo vsiljeval obnašanja. Poleg tega pa se zavedajo, da policijski nadzor na avtocestah kaj dosti dlje kot do radarske kontrole za polnjenje proračuna na fantomskih cestninskih postajah sploh ne seže.

Ko se promet ob konicah zgosti opažam, da ljudje preprosto niso sposobni držati niti minimalne varnostne razdalje, pa čeprav je upam večini šoferjev jasno, da je prav neupoštevanje varnostne razdalje glavni krivec za večino nesreč ob konicah!

Ampak žal se na naših avtocestah varnostne razdalje sploh ne da držati, tudi če bi jo hotel. Čim pustiš za en avto prostora do vozila pred seboj, že nekdo vskoči noter iz sosednjega pasu. Jaz včasih peljem po prehitevalnem pasu v praktično strnjeni koloni, ampak ponavadi držim vsaj minimalno razdaljo. A ni vrag, da me nekdo od zadaj prehiti po desni (to je pa sploh razširjen slog vožnje) in zapelje takoj pred mene! S tem manevrom ne pridobi praktično nič, samo meni dokazuje, da sem bedak, ker ne vozim za ritjo vozila pred seboj.

Letos sem se že nekajkrat na avtocesti le za las izognil verižnemu trčenju samo zato, ker sem imel dovolj razdalje, da sem lahko kontrolirano zaviral in gledal med zaviranjem v vzvratno ogledalo, da se ne zaleti vame vozilo, ki vozi na mojem zadnjem odbijaču in šofer med vožnjo opazuje okolico. Če bi panično zavrl, bi bilo takoj verižno trčenje in voznik za mano ne bi imel nobene možnosti, da bi se lahko pravočasno ustavil.

Danes popoldan, nekje okrog druge ure, grem v Ljubljano in nabašem na kolono že nekaj kilometrov za Vrhniko. Žal sem prepozno slišal po radiju, da so se zaleteli nekje na Logu in je zaprt vozni pas. Zadela sta se dva tovornjaka, pri čemer je en tovornjak odbilo v graben ob avtocesti. Sama kolona pa se je potem nadaljevala naprej vse do Ljubljane in potovalna hitrost je bila skoraj ves čas okrog 20 km/h.

Ampak spet se najdejo pametne glavice, ki se naredijo neumne in enostavno peljejo lepo po odstavnem pasu ter tako vsi tisti, ki čakamo pridno skoraj v stoječi koloni, izpademo ponovno bedaki.

Potem se mimo po odstavnem pasu pripelje še policijsko vozilo, ki pa ima pravilno prižgane utripajoče luči in vse štiri žmigavce. Narediti pa nima v bistvu kaj, saj naprej od Loga ni bilo videti nobene nesreče, enostavno se je promet tako zelo zgostil, da avtocestni obroč okrog Ljubljane vsega tega prometa ne požira. Se mi pa ni zdelo, da bi policisti preganjali tiste, ki se vozijo po odstavnem pasu, ker nimajo potrpljenja voziti v koloni.

Meni je postalo jasno, da se moram ob prvi priliki spraviti iz avtoceste dol in to je odcep Brezovica. Tu pa me zmede tabla, ki je postavljena tik pred odcepom in kjer piše, da je izhod Ljubljana – zahod (zahod napisano z malo, font morda kakšna osmica) zaprt.

Ker ne poznam uradnih oznak za izvoze študiram, ali ni to morda mišljena Brezovica? Tabla stoji na taki razdalji, kot da bi bil ta izvoz zaprt. Ampak verjetno ni, saj vidim, da avtomobili brez problema zavijajo dol iz avtoceste. In ker je promet tudi po odstavnem pasu še naprej precej gost, moram ob tem še zelo paziti, da ne zadanem ob zavijanju iz avtoceste koga na desni, ki se bo s polnim plinom mimo pripeljal lepo po odstavnem pasu, kot voznik na spodnji sliki.

Če bi kdo ves ta promet po naših avtocestah snemal, bi se moral prijeti za glavo (DARS verjetno se). To žal res ni več ničemer podobno in ko sem zadnjič slišal skoraj neverjeten podatek, koliko nesreč se vsak dan zgodi na obroču okoli Ljubljane, mi je postalo jasno, zakaj praktično vsak dan stojimo nekje v kolonah. Saj drugače ob takšnem slogu vožnje enostavno ne more biti! Če bi bilo drugače, bi morali začeti spreminjati počasi vse zakone fizike!

Tak divji zahod in gladko ignoriranje vseh predpisov in varnostnih priporočil se seveda direktno odraža v številu prometnih nesreč in kdor se malo več vozi z avtomobilom, preživi par ur na dan samo v raznih prometnih zamaških, ki se naberejo ob vsaki takšni nesreči, ki se ponavadi konča samo z zvito pločevino. Samo to očitno razen voznikov ne moti nikogar, ker za statistike je pomembno samo, da se število mrtvih zmanjša. Da pa bodo živi kmalu preživeli četrt življenja v kolonah, pa ne briga nikogar od odgovornih!

Samo jaz si enostavno ne predstavljam, da se bo ta kaos z enakim tempom stopnjeval še nekaj let. Saj naše avtoceste bodo postale praktično neprevozne, ljudje pa se bodo zaletavali tako pogosto, kot se zaletavajo z električnimi avtomobilčki v lunaparkih.

Advertisements

18 Responses to “Na avtocestah vlada kaos”

  1. Gregor Says:

    Tudi sam sem prejšno nedeljo,ko sem se vračal iz Primorske domov,ob tabli za zaprt izvoz pred Brezovico postal v trenutku zmeden in pomislil na vsaj kak zaprt vozni pas ali celotno gradbišče,pa nič od tega(¨normalno¨se pelješ do križišča pri Paviljonu in naprej)-vidim,da po tednu dni ostaja enako dvomljiva prometna signalizacija…

  2. dronyx Says:

    @Gregor: Morda sploh ni mišljen izvoz Brezovica, ampak kateri drugi? Naslednji v smeri Novo Mesto je izvoz na Viču. Možno da se temu reče zahod, ampak tabla stoji pa tik pred Brezovico in jaz sem mislil, da je dejansko zaprta Brezovica. Verjetno je postavljavec signalizacije razmišljal, da je tablo o zaprtem izvozu pametno postaviti na en izvoz prej, da gredo lahko vozila pravočasno iz avtoceste, samo so pa s tem zmedli takšne, kot sem jaz, ki ne poznamo izrazov Ljubljana – vzhod, sever, jug… Drugič naj vsaj v oklepaju napišejo VIČ in z malo večjimi črkami, da lahko med vožnjo sploh prebereš, kaj ti dopovedujejo.

  3. chef Says:

    Vrhunec debilizma so res tepci, ki vozijo po odstavnem pasu. ENkrat se je nekje za Šmartnim na gorenjski avtocesti (smer Ljubljana) očitno zgodila tako svinjska nesreča, da so zaprli kar celo avtocesto in abolutno ves promet preusmerili na Šmartno in pod Šmarno goro.

    Pizdarija je bila dvojna.

    1.) Pametnjakoviči so v koloni vozili mimo po odstavnem pasu. Slednjič je stal tudi odstavni pas. Šele po 2 kilometrih ugotovimo, da je dejansko zaprta avtocesta. Prej enostavno ni bilo te oznake!!! In tako smo se namesto iz dveh pasov, vrivali iz treh – ampak takrat pa pravilo zadrge nič več ne pomaga niti pri tistih, ki to sicer obvladajo, ker zadrga pač enostavno ni sestavljena iz treh delov.

    2.) Tik pred vrhuncem dopustov, ko je gneča nemških, avstrijskih, nizozemskih itd. upokojencev, ki gredo na dopust v nižji sezoni pravzaprav gromozanska, je to pizdarijo urejal en, s številko 1, policist neposredno za izvozom. Potem se je ves ostali promet, vključno s tovornjaki, fijakal po vaški cesti skozi Šmartno in skozi Tacen nazaj na Celovško. Nobenega spremenjenega prometnega režima. Nič.

    Kar se tiče avtoceste, je pa tako, da smo Slovenci na avtocestah daleč najslabši vozniki na svetu. Brez zajebancije prisežem, da promet bolje deluje celo v Albaniji, kjer so AC dobili pred kakšnim letom in se po njej še vedno sprehajajo pešci.
    Nikjer, ampak res nikjer še nisem doživel, da bi šla klona na prehitevalnem pasu na trenutke počasneje kot kolona na voznem pasu. To je noro. In ko se zjutraj vozim v službo, je desna špura praktično prazna, leva pa nabito polna, edine varnostne vrzeli pa polnijo tepčki, ki se odločijo tovornjak prehitet s 85 km/h, ko jim to uspe, se pa raje sploh ne vrnejo nazaj na desno.

    Tako kot jaz popizdevam na avtocestah, ne popizdevam nikjer drugod. Meni se je že zgodilo, da izven konice od Ljubljane do Vodic nisem mogel pospešit na zakonsko odmerjenih 130 km/h niti za trenutek, ker se je pred menoj vedno fijakal kakšen pezde brez občutka.

    Tako zelo rad bi se vozil v službo s sredstvi javnega prometa, ampak potem izgubim vsaj dodatno eno uro (če grem iz Ljubljane) ali vsaj dve uri (če grem iz Kamnika) in je potemtakem bolje, da v službi kar prespim.

  4. dronyx Says:

    @Chef, Vinjete so pač povzročile to, da se je promet preusmeril na avtoceste in sedaj imamo, kar imamo. Jaz gledam zjutraj na AC Vrhnika-Ljubljana, ko se vozi v koloni, da se nekateri vozniki obnašajo povsem enako, kot po dvopasovnih vpadnicah v Ljubljano. Za njih v trenutku, ko se promet zgosti, ne veljajo več pravila vožnje po avtocestah. Skačejo levo, desno, nekateri če je treba tudi kar po odstavnem pasu. Če ne bi videl zelenih tabel, si ne bi nikdar mislil, da sem na avtocesti! Prehitevanje po desni je samoumevno in nobenega premika z vozilom ne smeš narediti, brez da se nekajkrat prepričaš, da res lahko. Praktično od povsod se ti lahko naslika avto, tudi iz odstavnega pasu. Sem pa trdno prepričan, da na avtocesti ni še nihče plačal kazen za prehitevanje po desni, neprekinjeno vožnjo po prehitevalnem pasu ali vožnjo po odstavnem pasu!!! Da se to masovno dogaja, se verjetno vidi šele potem, ko se zgodi nesreča in opisujejo udeleženci, kako je do nesreče sploh prišlo. Teh nesreč je pa vsak dan kolikor hočeš.

  5. chef Says:

    Aha, še o izvozu Ljubljana – zahod. Mišljen je izvoz za Dolgi most. Seveda tega ne ve nihče, kaj šele kakšen Italijan, ki se na poti itak zanaša samo na GPS, ki pa seveda po Murphyju odpove, ko zapelje ven na Ljubljana-center, kjer se potem lahko izgubi nekje sredi Rakove Jelše.

    Še bolj smešno je, da na Ljubljana zahod lep čas nismo mogli (ali pa še vedno ne moremo) na obvoznico v smeri Rudnika!!! Ampak pazi, tabla, da je uvoz zaprt, je bila postavljena šele ko poti nazaj ni bilo več. Tam je pa potem pisalo, da je pač obvoz speljan v smer urinega kazalca. Jaz, ki zapeljem na obvoznico na LJ-zahod in jo izpustim dva izvoza kasneje na LJ-Rudnik (približno 5 minut oziroma 5 km), naj grem toprej prevozit 30 km, ker na Darsu sedijo idioti? Noro.

    In potem si upa desnica izjaviti, da je bila menjava na Darsu politična čistka. Bila je nujna!

  6. dronyx Says:

    @Chef, ravno to sem študiral včeraj, ko sem šel domov in sem zavil na avtocesto na Dolgem mostu (Vič). Tam šele potem, ko si praktično že na avtocesti opaziš, da je pot za smer Novo Mesto zaprta, ker nekaj razkopavajo. In potem sem se spraševal, kaj naj naredi šofer, ki bi šel rad na levo proti Dolenjski, edina možna smer je pa desno, proti Gorenjski ali Primorski? In očitno je edina rešitev potem cel obroč okoli Ljubljane ali pa ne Brezovici dol in še enkrat gor v drugo smer? Samo za to drugo opcijo moraš biti kar poznavalec obroča, kar tujci sigurno niso. Noro. Se strinjam. Ti, ki postavljajo table, se očitno sploh ne vozijo po avtocesti?

  7. pijanec Says:

    Vožnja po levem-prehitevalnem pasu je unikatna zadeva pri nas in vzrok vseh prometnih zagat pri nas. In če bi naredili še 3. pas, torej avtocesto pretvorili v 6-pasovnico, bi bila 2 desna pasova prazna in levi polni. Ko sem vozil po Parizu, ki je eno izmed prometno najbolj natrpanih mest, in nas je cela kolona okrog 10 vozil naletela na tovornjaka na voznem pasu, smo vsi šli ven na prehitevalnega, in potem v trenutnu nazaj na vozni pas. Nobenega zadrževanja.

    Pa Slovenci po prehitevalnem pasu ne vozijo samo v Sloveniji… ko vidiš, da je v Avstriji nastal zastoj na prehitevalnem pasu, ga je skoraj zagotovo povzročil kak Slovenec, ki se tam lepo pelje 110 in se nikomur ne umakne.

    Glede varnostne razdalje pa se mi pri nas ne zdi nič posebnega. V Nemčiji se pogosto zgodi, da celi prometni tok zaradi zgostitve vozi zelo hitro in pravzaprav brez varnostne razdalje, tudi pri 170 ali več.

  8. pijanec Says:

    Znanka, ki vedno vozi po prehitevalnem pasu, je rekla, da tam vozi zato, ker se ji NE DA vozit levo in desno. Če pa kdo pride, pa se bo že umaknila. WTF?! In eno tako leno budalo je dovolj, da čisto poruši prometne tokove na avtocesti.

  9. chef Says:

    Nemci na avtocesti res vozijo noro 😆 Zato so mi vedno smešna slovenska pritoževanja, češ da je blendanje na AC primitivizem. V Nemčiji vozi Fritz ponoči 250 km/h, ob tem pa ves čas blenda tudi če ni nikogar pred njim. Meni se zdi to normalna reč, ker pri taki hitrosti lahko samo prdne, če nekdo zavije levo pred njega.

    In če se istemu Švabu takoj ne umakneš, se bo nalimal zadaj na odbijač na nekaj centimetrov, brez milosti.

    Se strinjam s pijancem, da večina težav izvira zaradi vožnje po levi. Ampak tu je še več stvari, ki jih zakrivijo nesposobneži. Na primer, ko se vključuješ na AC, se na prazni cesti nočejo umaknit na prehitevalni pas. In potem moraš, kaj jaz vem, vozit še po odstavnem pasu ali pa bremzat na pospeševalnem. Seveda se tepec pelje okrog 100 km/h.

    Ko vidim koga, ki nalašč vozi po levem pasu 110 km/h in obenem še misli, da je to njegova pravica, pa jaz po novem vseeno prehitim po desni, pa še se težko zadržim, da potem pred njim kazensko ne zabremzam na črto.

    Meni se vedno bolj zdi, da so vinjete navadno sranje in jaz bi raje več plačeval in se po avtocesti vozil med tistimi, ki to obvladajo. Taqko kot je v zadnjem času, me pa včasih prime, da bi šel proti obalo kar po stari cesti, kjer bi bil bistveno manj nervozen.

  10. chef Says:

    @pijanec: Ja, zato oni vozijo po levi. In zato, ker se sploh ne znajo vključevat na levo. Na avtocesti je izjemno težko vozit 100 – 120 km/h. To je recimo hitrost, ki jo jaz dosegam z avtodomi. Ta hitrost pomeni, da moraš ves čas prehitevat tovornjake, hkrati pa motiš vse na prehitevalnem pasu. Ob taki vožnji moraš biti res skoncentriran, ampak večina pa ni sposobna niti koncentracije, ker mislijo, da je vožnja itak simpl reč, niti ne znajo vozit.

    Ampak OK, avtodom niti ne gre bistveno hitreje. Kaj pa tisti, ki vozijo dobre avtomobile, pa ob prehitevanju nočejo pritisnit niti na plin? Groza.

    Na koncu bo pa ta tvoja znanka še rekla, da ji gre na živce, če ji kdo blenda. Meni se je že zgodilo, da sem na prazni cesti najprej prižgal lev smerokaz, ko se ni nič zgodilo, sem blendal, se nalepil kretenu na odbijač, nakar mi je on po pol minute z roko pomahal, češ, jebi se!

    Kaj naj potem? Najraje bi iz predalčka vzel pištolo in se ustrelil na licu mesta.

  11. dronyx Says:

    Ampak zakaj pa vsi vozijo po prehitevalnem pasu, medtem ko je vozni skoraj prazen in na njem poteka promet bistveno hitreje? Zato, ker če je velika gužva, potem ko se enkrat umakneš na voznega, ne prideš nazaj niti, ko bi prehitel rad frajerja, ki vozi lepo počasi 80 km/h in sploh ne ve, da se pelje po AC. Meni se to dogaja večkrat, ker sam se ponavadi umaknem takoj nazaj na vozni pas in dejstvo je, da če prehitevaš po desni, gre ob prometnih konicah po voznem pasu bistveno hitreje in manjkrat se kolona nenadoma ustavi, kot pa po prehitevalnem. Za večino voznikov pri nas velja nepisano pravilo, čim prej se pomakni na najbolj oddaljen levi pas in tam ostani za vsako ceno, tudi če ti avto crkne. Obstajajo verjetno celo šoferji, ki so trdno prepričani, da vozni pas je za kamione, prehitevalni pa za avtomobile.

    Me pa prav zanima policijski podatek, kaj so vzroki za nesreče na naših AC. Jaz si upam trditi, da večinoma neupoštevanje varnostne razdalje, saj vidim posledice nesreč. Kolona se nenadoma ustavi, oni pa se z avti naguzijo od zadaj in lepo čakajo, da pride policija in situacijo popiše. Ostali pa doživljajo živčni zlom in potem pok, še ena nesreča na povsem enak način, ker nekdo opazuje drevesa ob cesti ali štela avtoradio, namesto da bi spremljal promet.

    V petek sem bil skoraj že na AC (severna obvoznica), ko zaslišim po radiu, da je prišlo do verižnega trčenja na Brezovici in nastajajo dolgi zastoji. In kaj naj naredim? Lepo obrnem nazaj proti centru in grem čez Črno vas domov. Če sporočila ne bi slišal, bi namesto ene ure do doma potreboval dve.

  12. pijanec Says:

    dronyx, ampak na policiji je, da to reši. Za problem (da ne moreš več priti na prehitevalni pas) je vzrok samo v tem, da se ljudje iz prehitevalnih pasov ne umikajo nazaj na vozne in s tem se vse poruši. Če tega pravila avtocesta ne bi poznala, bi se promet vedno premikal kaotično in precej počasi.

    chef: tudi sam ne vem, zakaj blendanje ljudi tako moti. To je samo opozorilni manever, ki ga prakticirajo povsod. Marsikdo se zamisli, šlata po radiu, piše SMS, telefonira … in na ta način ga pač opozoriš, da dela prekršek.

  13. dronyx Says:

    @pijanec: Ob takšnem slogu vožnje na AC, kot ga prakticiramo pri nas, žal tudi menjavanje pasu ni čisto enostavno. Dostikrat se namreč zgodi, da voziš po prehitevalnem 40 km/h, medtem ko te na voznem prehitevajo z 100 km/h. V takem primeru je vsak premik vozila nevarno početje in moraš zelo dobro oceniti situacijo, sploh pa ves čas gledati desno ogledalo. K temu je potrebno dodati še frajerje z močnimi motorji za tabo, ki te lahko v istem trenutku pričnejo prehitevat po desni in če ti takrat naglo zaviješ nazaj na vozni pas, imaš spet takoj nesrečo.

    Vprašanje pa tudi, kaj lahko policija tu sploh naredi? Po moje zelo malo. Tu je na voznikih da dojamemo, da na tak način samo škodujemo sebi, ker promet ne gre nikamor. Lahko pa bi kdo posnel reklamni videospot z navodili, kako se na AC obnaša, ter zraven dodali še par posnetkov nesreč v opozorilo. Saj DARS mora imeti kar precej tovrstnega video materiala, ki ga naredijo nadzorne kamere.

  14. Boris Says:

    Seveda lahko policija ukrepa. Za takšne kršitve je dovolj le kamera v vozilu, hitrosti s Provido niti ne rabi meriti. Pravzaprav še kamere ne rabi. Dovolj je katero koli vozilo s policistom za volanom. Naj se prilepi na levi pas in ustavi tistega spredaj takoj, ko se pravočasno ne umakne na vozni pas. Če bo to vsaka patruljanaredila 10x na dan se bo folka počasi prijelo. Dokler pa ne naredijo nič se vsi vozijo po levi saj je kultura takšna, da je z voznega na prehitevalni skoraj nemogoče priti. Vsi so tam, varnostne razdalje so premajhne, nekateri celo pospešijo na prehitevalnem, da bi ja preprečili vključitev počasnejšega vozila z voznega pasu. Nič čudnega da se folku spipa in prehiteva po voznem pasu. Najbolj žalostno pa je, da je krivec tisti na voznem in ne kreten, ki se ne zna spokati s prehitevalnega pasu.

    Od kar imamo vinjete je na avtocestah ogromno ljudi, ki nimajo osnovnega pojma o vožnji po avtocesti. Posledično so obupali še ostali in se vozijo raje po prehitevalnem pasu.

  15. dronyx Says:

    @Boris: Se strinjam, samo žal pa res ne poznam nikogar, ki bi mu policija težila na avtocesti. Edino kjer sem videl policiste, so prizorišča nesreč in nekajkrat radar v vozilu, ki stoji parkiran na levi, tik pred cestninsko postajo. Samo to poznamo in pač zaviramo malo bolj kot ponavadi. Se mi pa zdi, da se raje izogibajo avtocest, ker razen provide, ki te posname, zelo težko ustavijo na avtocesti voznika, brez da bi ogrožali ostale. Če bi bil jaz policist, čim dlje stran od avtoceste. Pač pustiš, da se zaletavajo med sabo, potem pa prideš na klic, poslikaš, narediš zapisnik in stvar rešena, ko AMZS natovori razbitine in se promet za nekaj ur spet sprosti.

    Vidim pa vsak dan ljudi, ki se peljejo po voznem pasu 80 km/h in so samo motnje na cesti, ki jih moraš prehiteti. Pa sploh verjetno niso v prekršku. Samo težko naložen tovornjak še razumem, da vozi tako počasi, ne pa osebno vozilo. Nekaterim kot kaže sploh ni jasno, da so na avtocesti, kjer se lahko pelje 130 km/h in ne samo 90 km/h.

    Danes zjutraj pripeljem na razcep Kozarje iz smeri Primorska ter zavijem proti severu. Nenadoma zagledam pred menoj dobesedno oblak dima in sem najprej pomislil, da se je komu vžgal avto, tako se je kadilo. Potem pa sem še skozi zaprete šipe zavohal vonj stopljenih gume in naenkrat se vse pred mano vstavi, tako da spet zaviram na polno.

    Res, vožnja v konicah po naših avtocestah je postala izjemno stresna in samo mala nepazljivost je že dovolj za nesrečo. V zadnjem mesecu sem doživel toliko šok trenutkov in to nikdar po moji krivdi, da me je enostavno vsako jutro strah usesti se spet v avto, ker vem, da statistično se enkrat ne bo izšlo. Narediti pa enostavno ne morem nič, razen da se vozim po stranskih cestah, ki pa spet prinašajo pasti.

  16. chef Says:

    @Boris: Zanimivo, da jaz nimam nobenih težav pri menjavi pasov na avtocesti, in to z avtodomom, ki ne gre nikamor. Je pa res, da nisem začel vozit po AC šele, ko so uvedli vinjete. In če kdaj ne gre na levi pas, pač ne gre in se vozim počasi po desnem. Pa kaj potem? Razlika v hitrosti za 10 km/h je minimalna in zato res ne razumem,. zakaj nekdo sploh prehiteva z 90 km/h. razen če misli (in dejansko misli!) da ima pač pravico mečkat, za ostale se mu pa jebe.

    Kdor se ne upa vozit 130 km/h, naj sploh ne gre na AC, oziroma taki sploh ne bi smeli dobit izpita ali pa naj vsaj za vekomaj ostanejo na voznem pasu. Ti ljudje se itak ne znajo vozit niti na odprtih magistralkah, kjer spet cijazijo med 60 in 8′ km/h, ker je pač preozka cesta.
    In potem smo ostali enostavno prisiljeni v prehitevanje, ki je pa že po definiciji med najbolj nevarnimi vozniškimi manevri.

    Ampak ne, pri nas velja krilatica, da je življenje brez avtomobila nemogoče. Ja, ker javni promet ne deluje. Če bi pa vse nesposobneže spravili na javni promet, bi tudi to začelo štimat.

  17. Boris Says:

    Chef, jaz že nekaj časa prakticiram rahlo nasilno metodo vijuganja med voznim in prehitevalnim pasom. Kaj to pomeni? To pomeni, da prehitim in grem takoj nazaj na vozni pas, četudi sem edini. Nato pospešujem tako, da vozim z enako hitrostjo, kot tisti na prehitevalnem (ki mu na kraj pameti ne pride, da bi šel nazaj na prazni vozni pas). Pri tem ne vozim vzporedno, niti ne pred njim. Lepo sem za njim, a vozim po voznem enako hitro kot on na prehitevalnem.

    Ko pridem do vozila skočim nazaj na prehitevalni pas, pri tem pa sem zmanjšal razdaljo do vozila zadaj. Četudi je 20 metrov za mano bom jaz lepo šel na prehitevalni pas, nato pa po prehitevanju nazaj na voznega.

    Mislim da je to edini način, da ostalim pokažemo, da so pasovi z namenom.

    Aja, ne vozim se 60 km/h na uro, na prehitevalnega grem hitreje in ne oviram prometa.

  18. chef Says:

    @Boris: Da bi omejenim voznikom razširil obzorja, žal ni mogoče. Mene je že mikalo, da bi avto predelal v cestno verzijo zaletavčka iz luna parkov in tovrstne tepce prestavil na zabavnejši način.
    Tega se nisem lotil, zato pa jaz prevzgajam voznike tako, da, ko jih s smerokazom, blendanjem in pizduliranjem le nekako preženem na desni pas, takoj zapeljem pred njih nazaj na levi pas, čeprav je naslednji avto za prehitet že zelo blizu.
    Kaj pa naredi tip, ki sem ga ravnokar prehitel?
    Takoj se postavi nazaj na levo, po možnosti pa še kaj gestikulira iz avta kot da sem jaz bedak.

    Pozor: to se često dogaja pri hitrostih, ki so bistveno nižje od 130 km/h.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: