Merjenje varnostne razdalje na avtocestah

V skladu z našim agresivnim slogom vožnje, ki nas umešča med vozniki nekam v gorati osrednji Balkan, je neupoštevanje varnostne razdalje na avtocesti eden izmed najbolj pogostih vzrokov za nesreče. Sploh ko se promet ob konicah zgosti, večini ni jasno, da se lahko sicer tekoča kolona hipoma ustavi.

Dodaten problem je v tem, da večina voznikov hkrati z nižanjem potovalne hitrosti, niža tudi nivo koncentracije med vožnjo in opazuje naokrog ostale voznike, okolico ali programira GPS napravo. Skratka, se dolgočasi.

Tako je dovolj že trenutek nepozornosti, da imaš na kupu par avtomobilov z razbito pločevino in potem nekaj kilometrsko kolono za njimi, ki preklinja nesrečnike z mobilnimi telefoni v rokah, ki kličejo domov mamo, da jih ne bo na večerjo, ker se je zgodila nesreča in se jim je nek bedak zabil v rit, oziroma so se zaleteli nekemu bedaku v rit, ker se je nenadoma in brez opozorila ustavil.

Sam nikakor nisem neka svetla izjema, kar se tega tiče in nekajkrat je zares manjkalo samo nekaj stotink sekunde, da bi se zaletel v vozilo pred mano, ki je nenadoma zavrlo. Me je pa to izučilo, da sedaj kljub nestrpnosti in izživljanju voznikov za mano, držim varnostno razdaljo, ki mi omogoča, da zavrem pravočasno.

Sem pa opazil na Primorski in Gorenjski avtocesti velike obcestne panoje z nekakšnimi navodili za merjenje varnostne razdalje.

Ko sem to prvič videl na poti iz morja, kljub dokaj povprečnemu IQ, najprej nisem razumel čisto nič, kaj sploh hočejo od mene in predvsem, ali bom plačal kakšno kazen, tako kot v primeru stacionarnih radarjev?

Prvo je težko že prebrati tako obsežna navodila, če drviš po avtocesti s hitrostjo 130 km/h ali še več. In ko sem to prvič površno bral, sem mislil, da hočejo od mene, da izmerim mojo zavorno razdaljo. Samo to se mi je zdelo kljub vsemu malo čudno, da bi na beli startni črti pohodil zavoro in potem štel sekunde, ki jih avto potrebuje, da oddrsi skozi ciljno črto. Šele ko je bil plakat z navodili daleč za mano, sem uspel nekako povezati v smiselno celoto posamezne odlomke iz navodila za uporabo. Oni torej hočejo, da jaz peljem za nekim drugim avtomobilom in potem ko on prevozi belo črto, jaz štejem dve sekunde in naredim…? Čakajte malo, to tudi nima smisla. Ko jaz prevozim belo črto, štejem dve sekunde in potem ko on prevozi ciljno črto…? Hudirja, tudi to ne zveni logično, še manj enostavno. Onyx, počasi in z razumom! Imaš dve beli črti, meriš varnostno razdaljo, ključna beseda pa je dve sekundi! Ampak kje v to enačbo stopi vozilo pred mano in kaj naj naredim, če vozila pred mano enostavno ni?

Se vdam. Priznam, pojma nimam, kako se izmeri varnostna razdalja! Če ima še kdo drug s tem težave, se bom takoj počutil bolje.

21 Responses to “Merjenje varnostne razdalje na avtocestah”

  1. aly Says:

    http://24ur.com/cestni_pripetljaji/testi-na-avtocesti.html

  2. alcessa Says:

    Ko sem nazadnje sodelovala v tem, je bilo navodilo preprosto: med mano in voznikom pred mano morata biti 2 črti.

    Na žalost pa vozniki, ki varnostno razdaljo ohranjamo (vsaj približno), niti v Nemčiji (deželi korektne vožnje) nismo priljubljeni: največkrat nas prehitijo in vozijo pred nami….

  3. dronyx Says:

    @alcessa: Očitno so nemška navodila drugačna. Jaz sem razumel, da moram šteti dve sekundi? Namreč gledano čisto fizikalno (hitrost = prvi odvod poti po času), je prevožena razdalja voznika bistveno odvisna od hitrosti! Če ti voziš z 250 km/h, sta ti dve črti prekleto skupaj, če pa 30 km/h, pa zelo daleč. Varnostna razdalja mora biti nekako funkcija tudi hitrosti (to razložiti nekaterim šoferjem je skoraj nemogoče).

  4. alcessa Says:

    To so bila nemška in francoska navodila in sklepala sem, da se označena razdalja nanaša na najvišjo dovoljeno hitrost na avtocesti (110 kmh v F in 130 kmh v D).

    V avtošoli so nam povedali, da dve sekundi izmerimo tako, da z normalno hitrostjo rečemo besedi “enaindvajset dvaindvajset” – ko smo končali, sta menda pretekli 2 sekundi. Ampak kaj potem počnemo z njima, sem pozabila.

  5. alcessa Says:

    OK, sem šla preverit. Reakcijski čas v teoriji znaša 1 sekundo. Za varno zaviranje v teoriji potrebujemo 2 sekundi (1 = ugotavljanje situacije, 2 = začetek zaviranja). Razdalja, ki jo prevozimo v 2 sekundah = hitrost vožnje (npr. 100 kmh) deljeno z 2 (torej 50 m). Pri 100 kmh torej potrebujemo 50 m razdalje, ki jih določimo na podlagi količkov ob cesti.

    Kar se novih cestnih oznak tiče: ko avto pred nami doseže neko cestno oznako (ki si jo zapomnimo), jo sami smemo doseči šele čez 2 sekundi – to pomeni, da ohranjamo primerno razdaljo.

  6. dronyx Says:

    Po moje je ta test čista neumnost! Kdor nima občutka za držanje varnostne razdalje, naj mu enostavno vzamejo izpit za določen čas. Ti med vožnjo nimaš časa šteti sekunde in meriti razdalje. To morajo sinapse in nevroni delati avtomatsko.

    @alcessa: Ti časi so spet neka teorija. pri nas imajo vozniški izpit ljudje, ki komaj naredijo peš nekaj korakov, avto pa lahko vozijo. Avto lahko voziš tudi pri 90 letih, ko so tvoje reakcije bistveno počasnejše. Tak voznik rabi par sekund, da sploh odreagira, če je pa še v šoku, na zaviranje kar pozabi. Poleg tega na splošno velja, da imajo hitrejši avtomobili tudi bistveno boljše zavore in so se sposobni ustaviti prej. Ko sem jaz na stari petki (renault 5) brez ABS pohodil zavore, so kolesa blokirala in sem drsel naslednjih 30 metrov.

  7. alcessa Says:

    Ja saj, a veš, to je tako, kot z vsemi drugimi spretnostmi pri vožnji: najprej jih natreniraš, potem pa laufajo avtomatsko. Ker izpita še nimam zelo dolgo, je moja faza treniranja pri večini stvari za mano, kar sem opazila zato, ker stvari počnem avtomatsko in med vožnjo nisem več rahlo vzneburjena.

  8. pijanec Says:

    alcessa, v Franciji imajo omejitev 130. 110 je na hitrih cestah.

    To merjenje razdalje je namenjeno točno pri hitrosti 130 in nič drugega. Bi pa rekel, da kratka varnostna razdalja ni toliko varnostno problematična – edina razlika v zavorni poti med mano in avtom pred mano je reakcijski čas, ki ga lahko izničiš z močnejšim zaviranjem. Problematična nastana šele, če nekdo telefonira med vožnjo ali piše SMS.

  9. NuckinFuts Says:

    Nas, mlajšo generacijo so na cpp tečajh učili, naj si izberemo znak, količek ali karkoli drugega ob cesti. Ko avtomobil pred nami zapelje mimo količka začnemo s štetjem: enaindvajset, dvaindvajset. Pred koncem štetja ne smemo zapeljati mimo označbe. To naj bi bila približna ocena varnostne razdalje za tiste, ki ne znajo ali preračunati [po formuli (hitrost/10)×6 ] ali oceniti oddaljenosti od sprednjega vozila.
    Označbe na avtocesti so postavljene z namenom opominjanaj tistih norcev, ki se ti “zalimajo” na rit in vsake nekaj sekund zavirajo, ko malce popustiš plin.

  10. ToniT Says:

    Tak test je že vsaj deset let, če ne več, na avtocesti od Šentilja do Gradca.
    Dolgo časa smo rabili, da smo kopirali severne sosede.
    Kar je najbolj zanimivo, je to, da sta tudi tam številki 21 in 22 za preverjanje varnostne razdalje.

  11. dronyx Says:

    Ko se ti nekdo prilima na rit še en pomeni, da šofer za tabo nima občutka za varnostno razdaljo in potrebuje neke dodatne pripomočke v obliki črt ali opombe v obliki table! V takih primerih gre največkrat za čisto navaden psihološki pritisk in vožnja na zadnjem odbijaču je samo del taktike.

  12. alcessa Says:

    pijanec, najbrž imaš prav: 130, 110 na hitrih cestah (nisem bila pozorna 🙂 )

    Res je tudi, da v nemških avtošolah ravno tako učijo po pravilu “einundzwanzig zweiundzwanzig” – najbrž so besede približno enako dolge.

    Dr. Onyx, kar se tiče mojega reakcijskega časa pri 90ih: ne bi me čudilo, če bi zakon rekel, da je moja dolžnost, da se zavedam in poznam svoj reakcijski čas in razdaljo ustrezno prilagodim. Nekako mi to spada v poglavje “za svoje stanje telesa in duha za volanom si odgovorna”, sploh v primeru nesreče (s tem mislim tudi primere kot so “če vam je slabo zaradi preveč kave, premastnega šnicla ali ste preveč zaspani in povzročite nesrečo, ste toliko bolj krivi”)

  13. pijanec Says:

    Nisem še vozil v nobeni državi, kjer bi se držali teh varnostnih razdalj. Ko se promet zgosti, se pač zgosti.

    Res pa je, da je malo nelagodno vozit v Nemčiji 170 ali več, pa imaš tik pred sabo in za sabo avtomobile, ki gredo z istim prometnim tokom.

  14. dronyx Says:

    @alcessa: Za skoraj vsako nesrečo policisti v zapisnik napišejo, da nisi “prilagodil vožnje razmeram”.

  15. chef Says:

    Te table so po mojem izjemno nevarne. Jaz si jih nisem niti trudil razvozlat.

    Malo me psominjajo na table za motoristom nevarne odseke, ki so bolj ali manj obvestilo, da gre na relaciji naslednjih 4 km za odličen dirkaški poligon, kjer potem vsi motoristi divjajo kot kreteni.

  16. pijanec Says:

    dronyx: to počnejo samo pri nas. V tujini kategorije “neprilagojena hitrost” sploh nimajo.

    @chef: zdaj so še celo postavili podobne table za kolesarje. 🙂

  17. pijanec Says:

    Zakaj mi vedno napiše: “Your comment is awaiting moderation” ?

  18. nikokaoja Says:

    Halo. Kako boš meril varnostno razdaljo, če nimaš avta pred sabo? Tudi jaz sem opazil te table na AC in ko sem jo prebral, sem v trenutku toliko zabremzal, da sem bil 2 sekundi za avtom pred mano. In to je to. Kaj pa je tu toliko za razmišljat?

  19. emetadindon Says:

    Merjenje je meni znano iz AC proti Gradcu. Se mi zdi smiselno. Divjakom verjetno ne pomeni veliko, vendar marsikoga spomni na pravilno vožnjo. In taki (malo zaspani, ne najbolj pozorni) so lahko največja nevarnost ob hitrem zaviranju kolone. Žal imam včasih občutek, da so divjaki bolj pozorni, bolje reagirajo in so zato manj nevarni.

    Pijanec, tista taktika z močnejšim zaviranjem odpade, če že tip pred tabo močneje zavira. Morda ima on boljše zavore.

  20. chef Says:

    @pijanec: Ja, to je prav vzpodbudno. Kretenov seveda ne bodo ustavile, ampak tako je vsaj videti, da je DRSC kaj mar za kolesarje.

  21. dronyx Says:

    Danes sem na avtocesti med Vrhniko in Logom lahko v živo testiral prekratko varnostno razdaljo. Čeprav smo šele zadnjega avgusta in najhujše pride šele jutri, je bila avtocesta polna na obeh pasovih in pomikali smo se s hitrostjo 60 km/h. Na enkrat se kolona na prehitevalnem pasu povsem ustavi in zgolj sreči se imam zahvaliti, da sem uspel zavreti nekaj centimetrov za vozilom pred mano, pri čemer je isto po čudežu uspelo tudi vozniku za mano. Skratka, res samo za las smo se tokrat ognili verižnemu trčenju! Ampak sicer zelo dobra ideja o varnostni razdalji v praksi pri nas ne funkcionira, ker če pustim toliko prostora med mano in voznikom pred menoj, zanesljivo nekdo vskoči v to “praznino” in s tem nisem naredil za varnost praktično nič. To mi naj nekdo lepo prosim objasni, kako v takem primeru držati varnostno razdaljo? Jaz res nimam ideje!

Oddajte komentar

