Polovični ležeči policaji

To, da so polovične hitrostne ovire lahko nevarne, sem se sam lahko že večkrat prepričal. Po moje šolski primer slabo postavljenih hitrostnih ovir je nameščen na cesti med Bistro in Borovnico.

Če pripelješ iz smeri Vrhnika (Tehnični muzej Bistra), je praktično tik ob cesti najprej hiša, potem pa pride oster ovinek v desno, tako da je prometna situacija za ovinkom popolna neznanka.

Ko pripelješ izza ovinka na sliki zgoraj, je že tako ozka cesta na obeh straneh ograjena z ograjo, zaradi katere je pregled nad cestiščem še dodatno oviran.

Vozila, ki pripeljejo po tej cesti iz smeri Borovnica, zaradi ležečih policajev večinoma ne peljejo po desni strani ceste, ampak enostavno zapeljejo na levo stran, ker se vozniki pač bojijo za podvozja svojih jeklenih konjičkov in vožnjo nadaljujejo naprej z nezmanjšano hitrostjo. Nekateri zapeljejo čez polovico samo z enim kolesom, večina pa preprosto zamenja vozni pas, takoj ko se začno ovire. Problem pa nastane v trenutku, ko pripelješ iz nasprotne smeri in nenadoma na tvoji strani cestišča zagledaš avto, ki je pozabil, da to ni enosmerna cesta! Sam sem se znašel že dvakrat v situaciji, ko je samo močno zaviranje lahko preprečilo čelno trčenje (umakniti se tu ne moreš nikamor)! V ostalih primerih pa so vozniki bili bolj pozorni in so se še pravočasno umaknili nazaj na svojo stran.

In po tej cesti vozijo tudi največje cisterne, ki prevažajo večinoma zelo nevarne snovi (fenol, formadehid…) za kemično tovarno Fenolit! Polne cisterne sicer imajo spremstvo, tako da se lahko še pravočasno umakneš iz ceste oziroma prilagodiš hitrost, medtem ko prazne cisterne spremstva kot kaže nimajo in samo čudim se, da se ne zgodi na tej cesti še bistveno več nesreč.

24 Responses to “Polovični ležeči policaji”

  1. mitko Says:

    Res je, da ne omenjam kolesarjev, ki tudi vozijo mimo ovir. Te zvočne ovire so v vsakem primeru neumnost. Če bi bil tam en konkreten policaj iz smeri Borovnice, bi bila stvar rešena.

  2. chef Says:

    Hehe, jaz grem z biciklom vedno mimo, da bi šel z avtom, mi pa seveda še na misel ne pride.

  3. Tjasa Says:

    Folk je pač neumen. In posledično nevaren. Razen policajev je tudi omejitev 40 na uro in se mi zdi oznaka “nevaren odsek” (zagotovo v smeri Borovnice, nisem zihr za v smer Vrhnike). Ampak ne, tam se gre s polno hitrostjo (karkoli nad 60 km/h je ok). Mah, bz. Jaz sem za rigorozno pobiranje kazni. Ker če folk nima za burek, kot se to predstavlja takrat, ko se večajo kazni, naj se za božjo voljo držijo predpisov, pa bo mir. Ostalim pa talat listke in kazni…

  4. Tjasa Says:

    Mimogrede: pravkar sem z Ugljana, verjetno najbolj zabačenega otoka v Jadranu, koder je dovoljeno priti z avtom. Tja bi na izobraževanje poslala vse lokalne politike z območja občin JZ od Ljubljane. Res da tam nimajo snega, ampak že gabariti cest so občudovanja vredni. Pa imajo bistveno manj prometa kot to slepo črevo od ceste Črna vas – Podpeč – Borovnica – Vrhnika…

  5. dronyx Says:

    @Tjasa: Ceste Podpeč-Borovnica raje niti ne omenjam, ker to je pa skoraj nacionalna sramota. Takih cest nima niti Albanija na podeželju. Zadnjič nisem mogel verjeti očem, kako so problem udarnih jam rešili v Preserju, kjer gre cesta vzporedno ob železnici in je drugače veljala omejitev, kot velja za vožnjo izven naselja. Sedaj so tam postavili omejitev 40 km/h in ta velja 1 kilometer (to je v dolžini skoraj celotne ravnine). Sem se prijel kar za glavo. Zakaj dr. Turk, ki si hodi ogledovat tudi navadna gradbišča, kot je tisto v Stožicah, ne pride enkrat pogledati še tole nacionalno sramoto, saj župan Borovnice je tudi tako imenovana leva opcija!

  6. chef Says:

    Iz prve roke zatrjujem, da takšnih cest nima niti Albanija!

    Na tistem odseku so se kolesarji primorani vozit daleč od roba. Sicer bi seveda izgubili jajca. To je seveda nevarno, poleg tega pa še vozniki pizdijo, ko mimo divjajo 150 km/h, češ da kolesarji kršimo predpise. Kdo jih bolj, je vprašanje; predvsem zato, ker jaz tam nikoli ne vem, kje je dejansko rob ceste. Razfuka pač ne morem imet za cesto in ga zato jaz merim od tam, kjer je vozno.

  7. pijanec Says:

    Tjasa, ti si prometni skrajnež in skrajnost še nikoli ni prinesla rezultatov (kar poglej statistiko varnosti norveških (90 omejitev)/švedskih avtocest (110) npr. z nemškimi). Najbolj varne evropske države imajo zelo nizke kazni.

    Če je postavljena omejitev 40, pa je to še toliko večja neumnost, saj je to najnižja hitrost, ki se jo še sme postavit na cestah po Evropi – pa še to samo ob posebnih pogojih. Zakaj bi imela regionalna cesta omejitev 40, ko pa ima vsaka dvakrat ožja in 10x bolj zavita cesta omejitev 90?

  8. pijanec Says:

    @dronyx: to so ležeči policaji ali zvočne ovire? Glede na tvojo sliko, se mi hitrostne ovire na tej cesti ne zdijo legalne (te je dovoljeno postavljati le znotraj naselij).

  9. pijanec Says:

    In posledično nevaren. Razen policajev je tudi omejitev 40 na uro in se mi zdi oznaka “nevaren odsek” (zagotovo v smeri Borovnice, nisem zihr za v smer Vrhnike).

    Če je okrogli znak na 3. onyxovi sliki znak za omejitev hitrosti, ta znak itak velja samo par metrov, ker je takoj za tem križišče.

  10. dronyx Says:

    @pijanec: Zvočna ovira naj bi bila kaj? Če tu misliš samo dummy oviro (narisano črto ali črto z manjšim profilom, kot je na ciljni črti merilca varnostne razdalje), zgoraj na sliki ni to to, ker avto malo kljub vsemu poskoči in ne gre samo za optično iluzijo ovire. Niso pa tako visoke, kot malo nazaj, tik pred gradom Bistra, kjer moraš pa res skoraj ustaviti, sicer dobiš morsko bolezen od premetavanja.

    Znak 40 km/h je po spominu postavljen nekoliko nazaj, še za prvo sliko. Snovalci prometne signalizacije pa niso upoštevali križišča, ker na koncu zožene ravnine, kjer stojijo hitrostne ovire, pride znak, ki naj bi to omejitev odpravil.

    Pri postavljanju znakov se mi pa zdi, da pri nas včasih kar malo pretiravajo. Če se peljem po Avstriji, imam tam vedno občutek, da je signalizacija postavljena inteligentno, tu pa tega občutka dostikrat nimam. Nenazadnje hitrostne omejitve NISO PRIPOROČENA HITROST in tudi če ni znaka za omejitev izven naselja, moraš ti hitrost vožnje prilagoditi razmeram in cestišču, ne pa po gasu in 90 km/h, ker so tako učili v avtošoli, da se vozi izven naselja. Zaradi mene lahko vse znake za omejitve vržemo stran, a logika ter zdrava pamet morati še vedno ostati. Brez tega ti v prometu nobeden znak nič ne pomaga.

  11. Tjasa Says:

    Ja, pijanec, jaz SEM skrajnež, zato ker živim v svetu, kjer so ljudje skrajneži. Mene nič ne moti, če se gre človek zaplezat na Everest, ali če si zabija cvek v glavo. Naj! Moti me pa, ko svoje samomorilske težnje zapelje meni na pot. Zato in zaradi ničesar drugega sem proti zanašanju na zdravo pamet, ker je na cestah vidim bore malo. Ko se povprečen Slovenec usede v avto, se začne svet vrteti samo okrog njega in njegovega fotofiniša na cilju, kamor je namenjen.

    Preden pametuješ o smiselnosti omejitve 40 na prikazani lokaciji, pa se pridi prej prepričat, kakšna je situacija…

  12. Tjasa Says:

    Aja, pa še to. Na Norveškem še nisem bila, sem pa vozila po Avstriji in Nemčiji, kjer ti na primer na avtocesti NIKOLI nihče ne prileti na rit in te izsiljuje, da se mu umakneš, če se na vozni pas ne moreš umakniti. Na kraj PAMETI jim ne pade tak način vožnje, ki je pri nas nekaj običajnega. Nekateri so že pozabili, da je to tako zelo narobe, da niti ne štekajo, ko protestiraš. Da o asfaltu, ki ga uporabljajo v “razvitih” deželah, ne govorimo. Poglej si, kje na km umre največ motoristov. Ne, ni Nemčija, ni Avstrija, ni Norveška, nobena od teh dežel, ki jih prometni liberalci tako radi vlačite na dan… Dejstvo je, da so slovenske ceste nevarne in če folk tega ne more sprejet, jih je pač treba prepričat drugače. Za vzgojo starih zarukancev, ki jih pri delu opazujejo tudi njihovi otroci, je malo prepozno.

    No, vsekakor ti priželim, da se tebi in tvoji družini ne bi primerilo kaj hudega zato, ker se je nekdo zanašal na “zdravo pamet”, ko je sedel za volanom.

  13. pijanec Says:

    Če vsi ovinek zvozijo s 60+, kot sama trdiš, potem s to omejitvijo nekaj ni vredu. V Sloveniji imamo samo 2 omejitvi (50, 90) in v kolikor se postavi dodatna omejitev, je ta v Sloveniji vedno za 20 km/h prenizka – za razliko od tujine, kjer se ta postavi na zgornjo varnostno mejo in tako res predstavlja maksimalno hitrost, preden zletiš s ceste.

  14. pijanec Says:

    Če se peljem po Avstriji, imam tam vedno občutek, da je signalizacija postavljena inteligentno, tu pa tega občutka dostikrat nimam.

    Vendar Slovenci v Avstriji večinoma vozijo NAPAČNO in posledično prepočasi. Samo 3 opombe:
    – v Avstriji križišča ne razveljavijo omejitev;
    – znaki za izrecne odredbe > znaki za obvestila.
    – znak za izrecne odredbe velja do preklica – avtomatski preklic ne obstaja.

    Če je torej nekje postavljen znak 70, potem pa pride tabla za naselje, še vedno velja omejitev 70. Vsak znak za izrecno odredbo velja do preklica. Če je npr. znak 70 znotraj naselja, potem pa pride tabla za konec naselja, še kar dalje velja omejitev 70.

  15. pijanec Says:

    Zvočna ovira naj bi bila kaj?

    Zvočna ovira je ovira, kjer ne rabiš zmanjšati hitrosti (ni nevarna za podvozje avtomobila). Vendar je zvok, ki ga ovira ob tem oddaja, neprijeten in zato vozniki zmanjšajo hitrost.

  16. Tjasa Says:

    Z ovinkom je narobe to, da če ga zvoziš 60+, ga ne more zvoziti nekdo, ki ti pride na proti. Narobe je tudi to, da se tam ob cesti vedno mota precej ljudi. Z ovinkom je narobe tudi to, da ima most dokaj visoke robnike, tako da vožnja dveh avtomobilov še gre, če pa se srečuješ s čim večjim, pa že nastane problem. Plus nepreglednost… Takoj za “križiščem”, ki razveljavi omejitev 40, je postavljena tabla “otroci/pešci na cesti”. Tam se pač ni za zezat, ker hitro nastane gužva. Dronyx morda ve, jaz ne, ker sem bolj nova tukaj, če so morda bile kake nesreče tam, glede na to, kako zelo o-značen je odsek in da ima opozorilo “nevaren odsek”, če prihajaš iz Bistre proti Borovnici?

  17. chef Says:

    @Tjaša, ta je pa bosa! Hitrost je treba po zakonu prilagodit razmeram na cesti. res je tudi, da se je treba po zakonu držat hitrostnih omejitev. Ampak.

    Hitrost na uvozih na avtocesto je skoraj povsod omejena na 40 km/h. Ti bi jebala vse, ki vozijo hitreje? Ne me zajebavat! Vse te ovinke jaz za šalo zvozim z 90 km/h, pa še nikogar ne ogrožam. Ogrožajo pa vse naokoli tisti, ki se te nečloveške omejitve držijo in na cesto z nekimi jajci od Clia 1.1 pripeljejo s 40 km/h, kar pomeni, da imajo ob koncu pospeševalnega pasu v riti 60 km/h (ker so itak pezdetje in si ne upajo pritisnit na plin).

    Tako pripeljejo na avtocesto, kjer je omejitev 130 km/h enkrat počasneje, kar je seveda bistveno bolj nevarno, kot če bi že skozi uvoz goljufali.

    Naslednja nemogoča omejitev je tista na cesti med Črnučami in Trzinom. Da je na štiripasovnicis fizično razmejitvijo do nasprotnih dveh pasov omejitev 70 km/h, je debilizem brez primere. Na takorekoč vzporedni, popolnoma razsuti dvopasovni cesti med koruzo je pa omejitev 90 km/h. Poleg tega v zadnji vasi pred Kamnikom še vedno velja omejitev 90 km/h, pa si jaz tam ne upam peljat hitreje kot 60 km/h – ker je vas nepregledna. Toliko v vednost, da ne boš mislila, da sem totalen kreten.

    Omejitve so pri nas, podobno kot v đdržavah vzhodnega bloka, totalno nečloveške in enake kot pred 40 leti, ko so imeli avtomobili verjetno enkrat daljšo zavorno pot,.

  18. Tjasa Says:

    Chef, hitrost je vedno treba prilagoditi razmeram. Vedno. In pri tem spoštovati predpise, ker gre za kodo, s katero se sporazumevamo. Izvoze na avtocesto večinoma prevozim dokaj počasi, ker imam staro kripo, ki se že malo težko drži ovinkov, zato pa, ko sem enkrat vzporedno z avtocesto, stisnem gas in se večinoma (glede na situacijo) na vozni pas vključujem čisto na koncu uvoza, ko imam vsaj enih 120. Ja, imam ena taka jajca, 1.1 boh-pomagi. No, če boš dobro opazoval, s 60-70 na avtocesto ne priletijo samo take uboge lupince, ampak tudi vozila z večjo kubaturo (od doma pa do tam, kjer se nekje na severni obvoznici, ko se najvišja dovoljena hitrost spet spusti na 100, zbudijo, vozijo z enakomerno hitrostjo – neprimerno za naselje in motečo/potencialno nevarno za avtocesto. Jasno, morajo potem na S obvoznici nadoknadit za vse nazaj in letijo najmanj 120, s skoraj nič varnostne in Ljubljančanom, ki se želijo vključiti v promet, zapirajo prehod na vozni pas). Ne gre za to, kakšen avto kdo vozi. Kreten je pač kreten. In če lahko parafraziram gostitelja: nihče v Sloveniji ni slab šofer in takih je pri nas ogromno.

  19. pijanec Says:

    Chef, se strinjam s tabo. Bolj greš na vzhod ali jug, večje neumnosti so omejitve. Mi smo zdaj v neki prehodni fazi na hitrejši zahodni sistem (predvsem še imamo prenizke omejitve znotraj naselij).

    Hitrost na uvozih na avtocesto je res da omejena na 40, vendar samo do znaka za avtocesto. Ta znak ima isto vlogo kot znak za naselje – in od tega znaka dalje je omejitev 130.

  20. pijanec Says:

    Tjasa, križišče je vsako križanje dveh prometnih površin. Pa če je še tako ozka ali zanemarjena cesta, ti lahko z nje nekdo zavije na tvojo prometno površino … torej je križišče.

    V Sloveniji se tudi pretirava s tem ujčkanjem, kjer so v bližini otroci/pešci. V Avstriji, Franciji itd. imajo normalno čez prehode za pešce omejitev 100 oz. 90, isto mimo avtobusnih; v Franciji sem že večkrat videl omejitev 90 mimo šol, prehode za pešce čez 4-pasovnice brez semaforja ali znižanih omejitev. Samo pri nas se nekaj ujčka ljudi, da ne rabijo prevzemati odgovornosti v prometu.

  21. referendum Says:

    Postavljalci znakov bi se morali obvezno po postavitvi znakov po cesti tudi zapeljati in preveriti, kako zadeva zgleda v praksi. Imam občutek, da tega ne počnejo. Dva primera iz okolice:
    – v Preserju sta smeokaza za Rakitno 8km (kar je ok) in za Gornjo Brezovico 5km – kar pa niti slučajno ne drži, do tja je namreč manj kot 3km;
    – doli na Barju pri mostičku, kjer se zavije v Kamnik pod krimom je smerokaz za Vrhniko 19km, v resnici je precej manj, kakih 15.
    Pa ti znaki stojijo tam že od pamtiveka…

    Cesta do Borovnice je pa res obup, meni se zdi najbolj nevaren del med Notranjimi Goricami in Podpečjo; zdaj je tam omejitev 40, ampak vseeno… Hitrosti so višje, cesta pa sekret. Moj predlog: če dajo nenormalno nizko omejitev, naj zraven še napišejo, do kdaj bo cesta poštimana.

  22. chef Says:

    @Tjaša: Seveda imaš prav. Meni je včeraj spustilo, ko je pred menoj po CELOTNEM uvozu na avtocesto vozil en Passat s hitrostjo 30 km/h. S to hitrostjo je debil zapeljal na avtocesto!

    @pijanec: Problem je, da tega ne ve nihče. In stanje na avtocestah se slabša iz meseca v mesec. Zdaj se redno dogaja, da (izven konice) na poti med Ljubljano in Vodicami na avtocesti praktično ne morem priti do omejene hitrosti 130 km/h, ker se po levi kar naprej nekdo cijazi. In ko se umakne, ga naslednji prehiti s komaj kaj višjo hitrostjo. Nakar se prvi seveda vrne na levo, ker je prišel do tovornjaka, ki vozi 3 km/h počasneje od njega. Po mojem se bom začel vozit po stranskih cestah. Prihranim vinjeto in živce.

  23. Tjasa Says:

    Jaz pa sem zadnjič zapeljala za enim počasnetom v uvoz na avtocesto in sem že takoj začela žlajfat, tako da sem počakala, da se je scedil na AC, potem sem šele šla na “odskok” jaz. Valjda, da sem, samomorilca zblojenega, dohitela direkt na voznem pasu s tistimi njegovimi ubogimi 60 na uro v riti.

  24. bata Says:

    Hm, tole je pa res kar nekaj… s temle pa res ne dosežeš nič posebnega razen da se vozijo po nasprotnem pasu, že tako preozke ceste.

    lp bata

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: