Res potrebujemo predsednika?

Kakšen predsednik je Danilo Türk?

66 % od 188 glasovalcev ankete na Drugem svetu je bilo mnenja, da je vzvišeni aristokrat, samo 23 % pa jih je menilo, da je zgled dobrega predsednika.

vir: Drugi svet

vir: Drugi svet

Meni se zdi, kot da bi z izvolitvijo dr. Danila Türka Slovenija predsednika na nek način celo izgubila. Če je bil prvi predsednik Kučan nekakšna siva eminenca in se mu je zdelo, da mora imeti vse niti tranzicije v svojih rokah, pri čemer je skrbno negoval podobo ljudskega predsednika, ki rad obišče kakšno gasilsko veselico in tako stopi tudi med navadne ljudi, je bil njegov naslednik dr. Janez Drnovšek po odkriti težki bolezni nekakšen ezoterični guru, ki je neprestano skrbel za medijsko pojavljanje in celo predsedoval Gibanju za pravičnost in razvoj, ki pa je po njegovi smrti odšlo v ilegalo, ali morda celo prenehalo obstajati.

Ampak sedanji predsednik pa je, vsaj po mojem opažanju, skoraj neviden. Pa še takrat, ko se oglasi, bi bilo morda bolje, da bi bil kar tiho. Recimo vsaj v primeru odkritega množičnega grobišča v Barbara rovu, ki ga je na hitro označil kot drugorazredno temo, če že ne tudi pri tako imenovanem “razlaščanju” Boška Šrota, ki naj bi bilo po mnenju predsednika v nacionalnem interesu. Ironija sicer ob tem je, da je bilo prej v nacionalnem interesu ravno kopičenje premoženja na bančnih in KDD računih ene osebe, samo da ima Slovenski potni list! Ostalega medijskega pojavljanja je zelo malo, nekih odmevnih obiskov v tujini nisem opazil, za večino navadnih državljanov se mi zdi, da je za njih dr. Türk nekje v oblakih ali pa sploh ne vedo, da obstaja, ker je od zadnjih volitev že preteklo kar precej vode.

Če lahko povem zelo osebno mnenje, sem v bistvu tudi sam razočaran nad njim, ker se mi je zdelo, da bo kot izkušen diplomat vendarle odigral kakšno vlogo v tej državi in ne bo samo lobiral za novo predsedniško rezidenco, kot je kazalo takoj po izvolitvi. Ampak ko ga opazujem sedaj, se mi zdi tip človeka, s katerim se  zelo težko poistovetim, težko ga sprejmem za svojega predsednika, ker deluje res izjemno hladno in nedostopno. Meni z eno besedo apatično.

Za prihodnje se mi pa zdi, da bi bilo pametno razmisliti, ali Slovenska država takšno, povsem protokolarno funkcijo ter pripadajoče osebje, sploh potrebuje?

Po moje ne in prav nič ne bi bilo narobe, če bi državljani dobili ob kakšnih naslednjih volitvah tudi možnost, da na referendumu izglasujemo spremembo ustave, s katero bi to protokolarno funkcijo ukinili, njene pristojnosti pa prenesli kam drugam.

Jaz se tu nagibam, da bi predsednik Državnega zbora dobil mandat zastopanja države v tujini in še nekatere ostale naloge državnega protokola, kot je podeljevanje medalj, diplom in sprejem tujih državnikov. Državo kot tako pa v bistvu že sedaj vodi predsednik vlade, ki ima roko nad izvršno vejo oblasti in jaz v bistvu od njega pričakujem, da ima odgovore na “izzive prihodnosti”. Za protokole me toliko niti ne briga.

V razmislek Pro et Contra.

5 komentarjev to “Res potrebujemo predsednika?”

  1. janez bb Says:

    Da se izrazim po La Fontainovsko,mešanica polža in lisice.
    NE PREVEČ ŠKODLJIV,KORISTEN PA TUDI NE

  2. Rado Says:

    Jaz bi rekel, da je dr. Türk izjemen predsednik.
    Tistih nekaj njegovih neposrečenih potez tega ne more izničiti.

  3. chef Says:

    Strinjam se z Radom, da je najboljši predsednik doslej. Meni se zdi katastrofa, če se predsednik, ki je intelektualec in gospod, sili na golaž med najbolj zagaman folk. To je enako smešno – in predvsem nenaravno – kot če bi ta folk z golaža rinil v opero. Saj niso nori, ker opera je ja dolgčas! Kučanov in Drnovškov populizem je bil meni naravnost odvraten, ker je kristalno jasno, da sta komaj čakala, da se pobereta spet domov v Murgle oziroma na Zaplano.

    Po drugi strani pa sem nad türkom nekoliko razočaran tudi jaz. Tako zaradi trapastih izjav kot tudi zato, ker je očitno res neviden – mislim, neviden v svetu. Diplomat njegovega kova bi se moral ukvarjat vsaj z vprašanji, ki so zanimale Drnovška po bolezni – Darfur – če mene vprašate pa še z delovanjem v ozadju v primerih Severne Koreje ipd. S tem bi na nek način reševal svet, ker časa ima itak dovolj, hkrati pa povečeval razpoznavnost Slovenije.

  4. dronyx Says:

    Morda jaz res premalo spremljam medije, čeprav se mi zdi, da niti ne. Ampak kaj bi bilo drugače, če bi jaz leta 2007 postal predsednik te državice in bi se zaprl v sobane na Erjavčevi? Dejstvo pač je, da funkcija predsednika v naši državi NE VPLIVA NA NIČ in gre se tu samo za to, da imamo neko direktno voljeno funkcijo in lahko tako izvoljen predsednik vedno reče, da ga je edinega ljudstvo izbralo neposredno, medtem ko so ostali poslanci posredno izbrani. Jaz sem trdno prepričan, da bi država funkcionirala povsem enako, tudi če takšne funkcije sploh ne bi imeli.Nikakor pa nisem hotel zgoraj trditi, da sta bila sloga predsednikovanja Kučana in dr. Drnovška prava. Zgolj to, da sta nekaj migala. Pri Turku pa tega ne opazim.

    Glede dr. Turka pa moram dodati še to, da jaz nanj gledam kot na bivšega visokega uradnika Združenih narodov in zato imajo nekatere njegove “izjave” pri meni povsem drugo težo, kot če bi jih izrekel denimo dr. Štern. Namreč če tak človek reče, da je odkrito množično grobišče drugorazredna tema, potem je enako verjetno bila na hodnikih Združenih narodov drugorazredna tema tudi Srebrenica ali pokol v Ruandi! Za koga drugega, če ne za OZN, bi morala biti to prvorazredna tema? Saj življenje niso samo banketi in lepe obleke! No, kar se tiče Združenih narodov, slabšega mnenja o tej organizaciji že skoraj ne bi mogel imeti. Ta Turkova izjava je samo še en kamenček k mozaiku. Kot rečeno, sodim takšno izjavo seveda v tem primeru mnogo ostreje, podobno kot se ostreje obravnava pedofilija pri župnikih, ki jim starši zaupajo otroke, da jih vzgajajo v “krščanskem duhu”.

  5. chef Says:

    Ja, saj to je jasno, da ga je z izjavo polomil in da bi ga morali zaradi tega malo bolj zmasirat.

    Ampak meni se zdi, da si ti samo melo prehudo užaljen, da ne sediš na Erjavčevi, heheheheh.

Oddajte komentar

