Za vse je kriva elektronika

Po moje danes na tržišču praktično ne moreš več dobiti novega avtomobila, ki ne bi imel vgrajenega vsaj kakšnega elektronskega dela, če pa ima avto vgrajen potovalni računalnik in še kakšen sistem ABS (novejši skoraj vsi), pa brez računalnika in elektronike sploh ne gre.

Po nekaterih podatkih, naj bi bila elektronika kriva kar za tretjino vseh okvar na avtomobilih in to je zame zaskrbljujoča številka, kajti tako nezanesljivim komponentam je pri novejših avtomobilih v celoti prepuščen tudi nadzor nad delovanjem motorja (ECU – Engine Control Unit ali EEC – Electronic Engine Control).

Fiat Engine Control Unit

Fiat Engine Control Unit

Poleg tega pa elektronika v avtomobilu deluje v bistveno težjih pogojih, kot večina druge zabavne elektronike, saj mora brezhibno delovati tudi v veliki vročini, hudem mrazu, pri velikih tresljajih ali visoki vlagi. In če gre tu kaj narobe,  se šofer lahko znajde v zelo neprijetni situaciji.

Slišal sem že za primere različnih vrst avtomobilov, ki se jim je elektronika kvarila tako, da je recimo avto ugasnil tudi sredi avtoceste in to pri hitrosti prek 130 km/h!

Sam z mojim avtomobilom zadnja tri leta praktično nisem imel nikakršnih težav. Niti enkrat ni nepričakovano crknil sredi križišča ali se kako drugače čudno obnašal. V zadnjih dveh mesecih pa so se mu začele dogajati čudne reči. Ko peljem počasi v drugi prestavi in dodam plin, recimo v križišču ali speljevanju na semaforju, avto včasih enostavno v hipu izgubi moč, potem pa motor ugasne in prižge se samo še lučka za akumulator in olje. Sicer avto potem takoj vžge in se lahko odpeljem naprej, je pa situacija neprijetna, ker kdo misli, da ne znam vozit in speljujem v peti prestavi. Ampak bi še nekako verjel, da gre morda za mojo napako, samo to se ni dogajalo nikdar prej in avto običajno ne crkne, tudi če pri tako nizki hitrosti speljujem v tretji prestavi. Ko pa se ti to zgodi desetič, te postane kar malo strah in se pri prestavljanju vsakič znova bojiš, kdaj se prižgeti rdeči lučki na armaturi.

S serviserjem sem se tako dogovoril, da avto pripeljem na servis, kjer bodo iz računalnika poizkušali pobrati podatke, če je okvara bila kakorkoli zabeležena v OBD (On Board Diagnostics). V XP se temu reče lepo slovensko dnevnik učinkovitosti delovanja in opozorila pri avtomobilih so pa izraz samo nekoliko poenostavili.

Postopek sam je enostaven, saj serviser samo vzame dol pokrov in prek posebnega konektorja priključijo na avto nekakšen tablični računalnik, z zaslonom občutljivim na dotik. Potem razložim, za kakšen avto gre (tip motorja) in to vnese v računalnik, nakar ugotovi, da v logu ni nobenega zapisa, ki bi lahko nakazoval na okvaro. Potem predlaga, da bi naložil nov software, mora pa pred tem še enkrat zagnati mašinco. In ko se računalo ponovno zaganja, se prikaže zaslon, ki ga že dolgo nisem videl. Windows 98! Takrat pa me res oblije hladen pot, sploh ob misli na to, da bi mi naložili prek tega nov program. Na srečo se je potem izkazalo, da ne obstaja nič novejšega in imam tako naložen na avtu najnovejši operacijski sistem. Vsaj neki. Čeprav dvomim, da kakšnega patcha ali hot fixa ne bi kljub temu našli, če bi pobrskali malo po internetu, na torentih bi pa verjetno dobil upgrade, ki iz mojega anemičnega avta naredi 350 konjsko pošast z oslom za volanom.

Res me sicer to ni stalo nič, čeprav je avto izven garancije. Ampak težava pa kljub temu ni odpravljena, oziroma se ne ve, kaj je tu narobe.

Elektronika pač.

Sedaj prvič berem navodila za uporabo, če morda kje v drobnem tisku piše, da moram sam naložiti protivirusni program, da mi nadobudni hekerji ne skrekajo avtomobila prek sistema za prižiganje cigaret. Na to, da imam morda naložene nelicenčne Windowse, ker jih je dobavitelj avtomobila pozabil aktivirati po telefonu, pa ne upam pomisliti.

In pri tem študiram, zakaj motorje ne delajo tako, kot pred 20 leti, ko si imel notri samo bate, svečke in alternator, kar so znale za silo pošraufat tudi ženske. Oziroma drugače, kaj imam jaz od tega, če imam za nadzor motorja vgrajen ECU?

Preberi še:
Totalka

3 Responses to “Za vse je kriva elektronika”

  1. pearl Says:

    pa ni mogoče problem ob zalaufani klimi…:)

  2. dronyx Says:

    @pearl: Klimo imam ves čas prižgano, samo ne razumem, zakaj bi se težava pojavila šele sedaj? Razen če ni zanič akumulator, samo to naj pa serviser ugotovi.

  3. kriko Says:

    Mogoče je samo stopalka. Na našemu je bilo pokvarjeno stikalo na le-ti in je motor bil vedno v “varčevalnem” načinu.
    Praktično kot da bi rahlo stopil na bremzo, brez da bi z zavornimi ploščicami bremzal (samo motor stopi v drugi program in bolj intenzivno sodeluje pri zaviranju).
    Ko si dal v drugi plin je komaj potegnil, kakšenkrat tudi crknil.

    Pelji na sposoben servis, žal so pa primeri ko so vključeni not taki faktorji da enostavno tista diagnostika ne pove dovolj in bi moral serviser malo bolje zadevo pogledat da pride do dna.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: