Prevažanje koles na avtu

Če kaj pogrešam pri mojem avtu, je vsekakor možnost prevoza kolesa. Žal se mojemu 10 let staremu biciklu ne da enostavno sneti prednje kolo, tako da bi ga lahko stlačil nekam pred zadnje sedeže, poleg tega pa tudi nimam karavana, kjer bi lahko podrl klop in tako spravil celo kolo v avto.

Kot kaže, obstajajo poleg zgoraj naštetih v bistvu še tri možnosti prevažanja koles na avtu, ki se razlikujejo po ceni, fleksibilnosti in še čem. V bistvu lahko rečem, da če si rojen kot tehtnica, kar pomeni, da je vsaka odločitev peklenska preizkušnja, je izbira težka in lahko naslednjih deset let samo preučuješ slabe možnosti.

Prevažanje koles na strehi

Prva možnost, ki je po mojih opažanjih pri nas daleč najbolj priljubljena, je pritrditev koles na streho s pomočjo posebnega nosilca.

Prednost te rešitve je vsekakor fleksibilnost, saj je potrebno za dodatno kolo samo dokupiti nosilec, da pa se na tak način prevažati nekako do štiri kolesa.

Slabosti je pa po moje tudi kar nekaj.

Prvič je potrebno kolo dvigniti na streho in ga ob tem še pritrditi z ustreznim mehanizmom. To je za enega kar lep izziv, še zlasti če kolo ni peresno lahka cestna specialka iz karbonskih vlaken in je bistveno lažje, če to počneta dva. Da pa si pomagati tudi s kakšno pručko, ki jo za ta namen voziš okrog v avtu. Sploh pa je ta obvezna po moje pri avtomobilih, ki so nekoliko višji.

Pri vožnji se je potrebno ves čas zavedati, da je na strehi kolo, ker če pozabiš na to, lahko povzročiš veliko škode že ko prvič zapelješ skozi vrata domače garaže. Poleg tega se lahko na kakšni neurejeni lokalni cesti kolo zatakne za kakšno vejo ali grmovje, ki gleda na cesto. Vprašanje je tudi, kako se to vse skupaj obnaša pri večji hitrosti in ob velikih sunkih bočnega vetra? Recimo na cesti proti Ajdovščini so včasih sunki tako močni, da skoraj prestavi avto in ne bi se čudil, če tak sunek lahko odtrga tudi kolo na strehi.

Kolo predstavlja na strehi tudi dodatni zračni upor, ki baje po nekaterih podatkih lahko poveča porabo goriva tudi za 3 litre ali več na 100 km. Če recimo s kolesom na strehi prevoziš 10.000 km, je to preračunano v ceno bencina 300 €, kar niti ni tako zanemarljiv znesek, oziroma je to kar polovica cene kolesa srednjega razred.

Cena takšne rešitve je odvisna od tega, kaj na avtu že imamo. Potreben je namreč za to tudi prečni strešni nosilec, ki ga imajo nekateri avtomobili že serijsko vgrajenega, za ostale pa ga je potrebno dokupiti in to lahko stane tudi precej čez 100 €. Potem pa pride na to pritrjen še nosilec za kolo, ki pa stane spet nekje od 40 € za bolj socialne modele, pa tudi prek 80 € za malo boljše izvedbe, kot je ta na sliki.

 Thule proride 591

Thule proride 591 (vir: Thule)

Prevažanje koles na zadnjih vratih

To rešitev pri nas na cestah ne vidim ravno pogosto, gre pa za to, da s posebnim patentom pritrdiš nosilec na zadnja vrata avtomobila, kamor potem vpneš kolo.

Thule ClipOn

Thule ClipOn (vir: Thule)

Kot prvo, tale rešitev ni preveč fleksibilna, saj se moraš že na začetku odločiti, ali vzameš takega za dva ali tri kolesa. Za štiri pa mogoče celo ne obstaja, ker je teža na zadnjih vratih potem prevelika. Baje tudi nameščanje tega ni ravno enostavno ter sta za to potrebna dva. Je pa zato nalaganje koles nekoliko lažje, ker je običajno nižje, kot na streho. Odvisno pa je to od modela avtomobila, kajti kolesa ne smejo zakrivati luči ali tablice, ker sicer je potrebno dokupiti še tretjo luč ali tablico, kar pa stane spet okrog 60 €, plus dodatna tablica, plus avto elektrika.

Zračni upor je v primerjavi z vožnjo na strehi tu precej manjši, poleg tega pa je verjetno občutek boljši, ker je vse skupaj nekoliko nižje. Kot pa že rečeno, lahko tole pri nekaterih avtomobilih izgleda tako, kot bi kolo dajal na streho, ker so luči nameščene visoko.

Cena tega nosilca za kolesa je nekje od 170 € naprej, pa vse tja do 250 €.

Prevažanje koles na vlečni kljuki

Če cena ne bi igrala nobene vloge, je to zame daleč najbolj eleganten način, kajti v tem primeru je montaža nosilca za kolesa stvar parih sekund. Nosilec natakneš na zadnjo kljuko, vklopiš elektriko za tretjo luč in naložiš kolesa. Nalaganje koles pa je tu bistveno lažje, saj jih ni potrebo dvigovati na veliko višino.

Thule Euroway

Thule Euroway (vir: Thule)

Če imaš že vlečno kljuko, je to sicer privlačna rešitev, ki pa je od ostalih nekoliko dražja, kajti cene za tole so 300 € in navzgor, k temu pa moraš dodati še ceno tretje tablice.

Če kljuke nimaš, te pa zaboli glava.

Namreč jaz sem informativno preveril za moj avto, koliko pride ta hec. Sama montaža kljuke in avtoelektrike je sicer okrog 180 €, kar niti ni tako veliko, ker kljuko lahko uporabiš še za kaj drugega. Ampak zato ker je avto novejši, je potrebno vgraditi še elektroniko v vrednosti 130 €, ki preprečuje povratne udarce elektrike v računalnik, ki nadzira delovanje motorja. A to še ni vse, kot bi rekli pri Top Shopu. Če kljuka nima homologacije, te še ureditev teh papirjev stane čez 100 €, plus baje še 20 € za vpis v prometno dovoljenje. To je pa potem skupaj z nosilcem praktično že vrednot malo boljšega treking kolesa.

In najboljša rešitev je? Zaupam po oglasih…

Opomba:
Seveda, ne dela samo Thule nosilce za kolesa! Njih sem dal kot primer, ker gre za med poznavalci cenjene izdelke.

Advertisements

14 komentarjev to “Prevažanje koles na avtu”

  1. mina Says:

    “V bistvu lahko rečem, da če si rojen kot tehtnica, kar pomeni, da je vsaka odločitev peklenska preizkušnja, je izbira težka in lahko naslednjih deset let samo preučuješ slabe možnosti.”

    Sem se poscala od smeha. Točno to za tehtnice drži kot pribito. Še tako mičkena preprosta odločitev postane urnebesni problem megalomasnkih razsežnosti. In tako tehtnice toliko časa odlašajo z odločitvijo, da jim vse po spisku propade, ker gredo dogodki dalje sami od sebe in seveda po defoltu v njihovo škodo. Tole ni ravno tema zapisa, ampak mi je padlo v oči 🙂

    p.s. izrazito drži za ženske, se mi zdi, da je pri moških precej bolj preprosto

  2. dronyx Says:

    @mina: Jaz sem sicer do “hokus pokusov”, kot je astrologija, precej zadržan, ampak ko vidiš, kakšne težave imajo tehtnice z odločanjem ali izbiro bilo česa, se popraskaš in si misliš: HUDIČA! Kaj pa če je vse res?

  3. mina Says:

    ali izbiro bilo česa…

    Da, točno tako 🙂

  4. šuši Says:

    pa kupiš onega za na streho in se delaš, da si manj neroden, kot dejansko si. Tudi težje kolo gre gor. In ne pozabiš, da jih gor voziš 😀

    Ali pa: kupi nov bicikl. Sam vseeno ne boš potem sam z njim v avtu. Štekaš kaj mislim 😉

  5. zigak Says:

    Hitri zapenjalec prednjega kolesa: 10€

  6. dronyx Says:

    Ali morda kdo ve, kako je z zavarovanjem v primeru nesreče? Recimo hipotetično da si skoraj popolen moron in ti tvoje kolo vrže iz strehe na Ferrarija za tabo. Ali obvezno zavarovanje krije tudi to škodo na drugih vozilih, ali to plačaš iz lastnega žepa?

  7. sandiv Says:

    Dolgo časa sem vozil kolesa na strehi. Ko sem menjal avto sem namestil kljuko in nabavil zadnjo varianto. Rešitev je prava bomba:
    -enostavna
    -prenosljiva na ostala vozila ob menjavi avta
    -kvalitetna
    -nimam več problemov na trajektih, ko sem moral snemat kolesa ali plačat karto za kemper
    Toplo priporočam, zračnega upora in povečane porabe goriva praktično ni. To je res najdražja varianta, a tudi najkvalitetnejša.
    P.S.:
    Sem tudi enkrat sesul kolo s strehe, nonstop moraš bi previden!!!

  8. pijanec Says:

    Najelegantnejša rešitev? Omisliš si enoprostorca, kjer preprosto odpreš vrata prtljažnika, privzdigneš sredinske sedeže in kolo stoječe zapelješ noter. Brez kakršnegakoli razstavljanja…

  9. dronyx Says:

    @pijanec, do te ideje sem zadržan. Poznam namreč precej ljudi, ki vozijo karavane, enoprostorce, transporterje in ne vem kakšne vse “double deckerje”, ampak kupili so jih pa samo zato, ker gredo enkrat na leto na morje in v prejšnji avto ni šla vsa oprema! Drugače se pa 90 % časa vozijo v avtu sami, brez prtljage, po možnosti nekaj kilometrov do službe ali trgovine. To je zame nelogično in neumno. Prvič, tak avto stane nekaj tisočakov več, kot navaden, poleg tega porabi tudi kakšne 4 litre več goriva. Če to pretvoriš v denar, gre samo za gorivo na 100.000 km 4000 € več denarja. Ne razumem pa, zakaj si namesto tega ne umislijo manjši avto, zraven pa vlečno kljuko plus manjšo prikolico ali pa trugo za na streho? Ko bodo šli enkrat na leto na morje, si bodo pač vzeli minuto časa več za montažo, to je pa tudi vse.

    Sem pa preveril in v moj avto ne gre kolo tudi če mu snamem prvo kolo (razen če ne odprem okno in gleda potem balanca ven).

  10. chef Says:

    Ljudje se v velikih avtomobilih počutijo bolj varne in slednjič se nanje tako navadijo, da velikega enoprostorca vozi dvočlanska družina. To je za moje pojme nedoumljiva traparija, ampak kaj češ.
    Varen naj bi bil pa ta avto bolj zato, ker je večji. Ampak zame je pasivna varnost praktično nepomembna, če se avto tako zanič drži ceste, da te dol spravi že prva luknja na cesti, ki si jo malo prepozno zagledal in preveč sunkovito odvil. Zadnjič sem malo prepozno opazil oštarijo in namotal v desno pri precej visoki hitrosti. Seveda mi je bilo jasno, da me bo odneslo, ampak v nekem nizkem avtomobilu to lepo hitro popraviš in celo elegantno izpadeš.

    V enoprostorcu pa odnese nos ven s tako silo, da ga sploh ne moreš več popravit, ker je zadaj očitno enostavno pretežek, pa še previsoko ima težišče. Razbil sicer nisem ničesar, ker je bilo še ogromno rezerve, ampak hočem povedat, da bi se mi lahko neaj takega zgodilo nepredvideno, če bi mi recimo kdo zapeljal nasproti na moji strani avtoceste.

    Kar se tiče prtljažnikov, je pa najboljši za na streho, in to Thule. Ne šparat pri prtljažniku. Če boš montiral bicikle na prtljažna vrata, potem pozabi na prtljažnik – vedno boš pa en predmet pozabil not in potem je cela jeba, da ga dobiš ven. Tole s kljuko je pa enostavno preveč švabsko.

  11. chef Says:

    Aja, če že hočeš veliko prostora, potem si raje omisli kakšno grdobijo v smislu Kangooja ali podobnega.

  12. tajča Says:

    Kul je vozit za kolesi v zraku..

    Vsi se spomnimo, ko je Massi priletel delec s popolnega dirkalnika pred njim. Osebno se pa spomnim dekleta, krasna punca je bila, ki ji je priletel kos z vozila pred njo in je bilo to zanjo usodno.
    Zato bi bilo bolje vsaj pokriti take kose, če ne že naložiti v zaprt prostor. Z nosilcev, recimo, da nič ne odpade. S koles pa prav lahko, vsaj noben ne garantira, da kaj ne odleti.

  13. dronyx Says:

    @chef: Občutek absolutne varnosti pri avtih je lahko nevaren. Včasih je bolje voziti malo slabši avto in bolj previdno, kot pa oklepnik, v katerem se ti zdi, da si neuničljiv. Recimo v teh krajih je zelo popularen Touareg, ker velja za neuničljivega. Ampak primer smrti Toša Proeskega dokazuje, da to še zdaleč ni res.

    @tajča: Jaz dostikrat opazujem, kako ljudje na streho pripnejo skupaj s kolesi še vse živo, od bidonov, do potovalnih torb. Očitno jim ni jasno, kakšne sile delujejo na kolo pri 130 km/h. Preseneča me, da nesreč ni bistveno več, ali pa za njih ne vemo.

  14. pijanec Says:

    chef, ti nisi ravno nekdo, ki bi vozil kaj drugega kot velike avte. 🙂 Veliki avti so preprosto praktični, ker so prostorni. Razlika v porabi med enoprostorcem in klasično limuzino pa je maksimalno 2 litra.

    tajča, pokrivanje ni primerno, saj bi s tem nastal še večji upor.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: