Urbana dobila service pack 1

Projekt Ljubljanske brezkontaktne pametne kartice Urbana (povezava) je tehnično gledano šele release candidate (RC) in je trenutno v rokah beta testerjev. Testno obdobje naj bi tako trajalo od maja do 15. septembra 2009, je pa kot kaže naval Ljubljanskih beta testerjev zelo velik (povezava).

Ampak če je za vsak remake operacijskega sistema Windows značilno, da pričnejo prihajati večje zaplate šele po njegovem uradnem izzidu, je v primeru Urbane drugače, saj je prvi service pack že na voljo in po spodnji sliki sodeč tudi nameščen na vseh sistemih.

Prvi service pack za Urbano (nadstrešek iz pleksi stekla)

Prvi service pack (nadstrešek iz pleksi stekla)

Najprej sem bil malo v dilemi, ali gre tu morda samo za hotfix ali pravi service pack, kajti tale nadstrešek iz pleksi stekla je bil montiran zato, ker so se pojavile težave ob deževju, ko avtomati ni vračal denarja in morda tudi še kaj drugega, kar nam niso javno priznali.

Ampak ker nadstrešek bistveno spremeni podobo teh avtomatov, sem se odločil, da tole  nikakor ni samo hotfix, temveč kar prvi pravi service pack. Je pa vprašanje, če bo pri tem ostalo, kajti občutek imam, da čaka Urbano vsaj še nekaj večjih popravkov in tudi kakšen manjši sprotni hotfix. Da o vandalih, ki bodo svoj gnev znašali nad temi županovimi inteligentnimi škatlami, niti ne razmišljam.

Mene osebno sicer zaboli glava vsakič, ko tale avtomat pogledam od blizu in pomislim, da moram za navadno vožnjo z avtobusom najprej preštudirati spet nova, obsežna navodila za uporabo, ki po pričevanjih beta testerjev  sploh niso tako enostavna za razumevanje.

Ljubljana je v bistvu  majhno mesto, tako da preden se jaz prebijem čez tole napravo in  jo osvojim do te mere, da mi izpljune karto, a pri tem ne pobere čisto vsega denarja ali izprazni kreditno kartico, sem jaz že nekaj kilometrov stran, na povsem drugem koncu mesta. LPP ima pa pri tem samo to veliko srečo, da so mestni taksiji čudna druščina, da ne uporabim še kakšnega drugega izraza in me je preprosto strah uporabljati njihove storitve. Poleg tega so v primerjavi z nekaterimi večjimi mesti v tujini tudi precej dragi. Sploh če lokacija ni ravno dve ulici  stran v strogem  centru mesta.

In čeprav sem praktično skoraj vsak delavnik v Ljubljani, sem nazadnje sedel na avtobusu mestnega prometa pred več kot 5 leti. Danes sploh ne vem, ali še sprejemajo žetone, če jih, kakšne barve so (nazadnje so bili srebrni) in ali lahko vstopim na zadnjih vratih? V bistvu bi jaz moral, če bi se hotel peljati danes z avtobusom, najprej preštudirati še enkrat čisto osnovna navodila za uporabo, ker sem vse pozabil.

Advertisements

8 komentarjev to “Urbana dobila service pack 1”

  1. Čukica Says:

    Jao, no, kak dohtar si mi ti, če sem JAZ uspela kot testna uporabnica od prve naložit denar na Urbano in (razen prvič, ko sem kartico rinila od neko plastiko, ki je na validatorjih, pa me je voznik poučil da naj jo spustim nižje, he,he) in se zapeljat po Lj., boš zmogel tudi ti. Potrebni so točno trije koraki, urbanomat te vodi po njih kot šolarčka, tako da nič bat. Urbanomat ti ne izpljune karte, na urbani imaš dobroimetje (10 €), ki ga z vožnjami kuriš, če nisi upokojenka in si kupiš terminsko karto.

    Sicer sem pa jaz Urbane vesela. Trolo uporabljam samo za krajše razdalje po širšem centru in sem vedno cafedrala za žetoni ali iskala drobiž in po briško škrtarila, če ni prišel pravi bus – zdaj se pa zguzim na vsako trolo, ki gre v mojo smer, prestopam in na cilj prihajam hitreje in ne v specifičnem pissed off stanju (kar ni dobro za posle, he,he).

  2. dronyx Says:

    @Čukica: Večkrat imam s tem težave, da ljudje mislijo, ker imam dr. v imenu, da sem zato full pameten in vse vem, potem se pa izkaže, da nisem full pameten in skoraj nič ne vem.

    Če prav razumem in to piše tudi na uradni spletni strani, naj Urbana ne bi bila samo karta za mestni promet (LPP), ampak naj bi odpirala tudi vrata v muzeje, galerije, bila vstopnica za kulturne prireditve, omogočala naj bi plačilo parkirnine… Upam, da bo za turiste po vzoru večjih tujih mest tudi omogočala nakup kakšne all pass kombinacije, kjer se boš lahko v določenem obdobju vozil po mestu in obiskal, kar ti bo padlo na misel in to za razumen denar.

    To se mi zdi vsekakor zelo v redu in primerno času, čeprav gre nekaterim v nos, ker je to produkt Ultre (jaz s tem nimam nobenih težav ali moralnih predsodkov). Edino kar upam je, da mi ne bo treba dati delati te kartice (če sem pravilno dojel, gre za plastično kartico in ne na papir natiskano vozovnico?), če si bom nekoč, v daljni prihodnosti, zaželel eno vožnjo z avtobusom? Za take primerke pa bo upam obstajala kakšna lažja rešitev.

    Če drži podatek pri Chefu, da naj bi samo stroški vzdrževanje Urbane stali na mesec 50.000 €, je pa tu po moje nekaj narobe, ker za tak denar imaš lahko zaposlenih 40 ljudi za prodajanje kart. Take avtomate se postavlja zato, ker so stroški na dolgi rok bistveno nižji, je pa začetna investicija precej višja. Razen seveda če niso v ta znesek vračunali še vandalov, ki bodo tako kot za časa ludizma pridno uničevali te avtomate. Sicer sem na enem prebral, da se snema, kamere pa kljub najboljši volji nisem opazil nikjer, razen če nima kamera teleobjektiva ali snema iz satelita?

    Ne štekam pa, kaj spremeni Urbana na področju obračuna vožnje z LPP?

    Če si včasih presedal, si moral metati vsakič notri nov žeton. Pri Urbani tega ni več, tudi če nimaš mesečne? Ali potem kupiš v vsakem primeru dnevno karto, ki velja za vse linije? Ker sicer bi lahko sistem deloval tudi tako, kot pri žetonih, da ti vsakič, ko kartico pomoliš k čitalcu v avtobusu, odšteje znesek “digitalnega žetona” in nisi profitiral nič.

  3. DJ Says:

    A testno obdobje so podaljsali do 15.9.? Sigurno jim potem nekaj ne stima. Nazadnje je bilo do 15.8.
    Drugace pa je s prestopanjem – vsaj kolikor jaz razumem – tako, da imas neko obdobje, v katerem lahko “brezplacno” presedas po mili volji in ti ne trga dol dobroimetja (virtualnih zetonov, po vrednosti sodec).

  4. Čukica Says:

    Nič ne vem o tem, da bi stroški vzdrževanja urbane stale 40 K mesečno, zato tega ne bom komentirala. Saj stroški vzdrževanja bankomatov najbrž tudi kaj stanejo, pa se ne sekiramo, samo da imamo dinarčke pri roki.

    Urbana meni dejansko poceni vožnjo z lpp. Če sem prej želela priti od Hale (kjer velikokrat parkiram avto) do KC, sem tam ždela in čakala na petko (čeprav nisem Gorenjka, he,he). Zdaj se spravim tudi na sedemko ali osemko in lovim povezavo s KC na Bavarcu. Enostavno hitreje pridem do cilja. Zdaj pa še češnjica na tortico. Plačam le prvi vstop (čitalec mi pobere iz kartice 80 centov), naslednje vstope na buse imam znotraj ure in pol zastonj. To velja za vrednostno kartico, na katero sama po potrebi nalagam denar.
    Na terminske (bivše dijaške, upokojenske, delavske) naložijo 20 evrov na začetku meseca in se vozijo kot prej.

    Od ostalih uslug, ki naj bi jih nudila Urbana (plačilo parkirnin, knjižnjic, sedežnice) je najbolj zanimiva tista prva in tega se že vnajprej veselim, ker zaenkrat ta usluga še ne deluje.

    Če rezimiram, kot jaz opažam, je meni urbana naredila vožnjo z lpp hitrejšo in cenejšo. Osebno sem bolj “pretočna”. In to mi zadošča. To kartico ti trenutno na LPP izdelajo v treh minutah, edina zajebancija je, da se moraš tja odpravit. Če ti je to odveč, ti ponujam rešitev: ko si boš enkrat v prihodnosti zaželel ene vožnje z lpp, napiši na blog in pridem do tvojega postajališča ter te zapeljem s svojo :))) Tudi to je možno, le pofočkati se je treba pri šoferju.

    Kakšne rešitve so mišljene za tiste, ki pridejo v Lj. enkrat na leto in bodo želeli na bus, ne vem, pa se tudi ne sekiram kaj preveč, če sem iskrena. Imam sestrično v Solkanu, ki je pripeljala mamo na preglede na onkologijo in se na mrtvo jezila, ker okrog KC ni našla praznega parkirnega prostora. Parkirala je menda pred nekim blokom na Ilirski. Ko sem jo opozorila, pa saj imaš ogromno parkirno hišo tam zgrajeno, je pa rekla, da ona že ne misli podpirat Jankoviča. Čeprav šarabon ni v lastni MOL. Naj Jankovič rešuje naše probleme, saj tudi župana Kranja ne skrbi, kako je meni omogočena vožnja z njihovimi mestnimi avtobusi, je tako?

  5. zogca Says:

    Meni, roko na srce, ni čisto nič jasno. Pa mislim, da se mi ne splača raziskovati. Z busom se peljem enkrat na leto.

  6. dronyx Says:

    Takih, ki pridejo v Ljubljano enkrat na leto, niti ni tako malo, če pomisliš, da sem sodi tudi večina turistov, ki se tu vstavi za dan ali dva v tranzitu. Pričakovati od turista, da bo šel v Šiško na sedež LPP po 2.5 € vredno plastično kartico in potem še kartico napolnit na Urbanomat, je po moje čista utopija. Urbanomati bi morali za take primere biti sposobni natisniti karto na papir s črtno kodo, ki jo potem lahko uporabiš kot žeton za avtobus ali vstopnico za muzeje. Možno pa, da to že počno, ker tega jaz nisem študiral podrobneje. Ne bi se pa prav nič čudil, če na to ni pomislil nihče.

  7. Čukica Says:

    Saj ne bo tako hudo, kot je že mogoče prebrati, bo urbana kupljiva v kioskih po Ljubljani, za tujce v turističnih agencijah itd.

  8. Urbana Ljubljana – enotna mestna kartica | had blog Says:

    […] sami enotni mestni kartici Urbana in njeni uporabi so pisali že soblogerji Dr.Onyx, Nergač, Domen Savič, Jaka Gerčar, Libertarec, Žiga Turk, Radio […]

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: