Čistilci stekel

Nekaj dni nazaj je študentka na blogu napisala srhljivo zgodbo o veliki slovenski firmi, ki študentom prek napotnice na mesec plačuje samo en euro na uro in zgodba je prišla za nekaj minut tudi na front page Siolovega portala, kot gostujoči blogerski zapis.

Jaz na tako žalostno urno postavko enostavno nisem imel drugega komentarja, kot da sem cinično vprašal, če gre morda za bruto ali neto znesek?

Ampak nekaj minut kasneje se je v komentarjih izkazalo, da je ta velika firma nihče drug kot naš največji naftni trgovec Petrol, ki za tako ceno ponuja delo čistilca vetrobranskih stekel na njegovih bencinskih pumpah v poletnih mesecih.

Reklama za Petrol

Lahko! Nič več čistilcev šip na bencinskih pumpah, lepo prosim!

Študentka je v želji po čim večjem zaslužku spregledala, da tista mala urna postavka niti ni tako bistvena, ker glavnino plačila zaslužiš z napitninami, ki ti jih v roke stisnejo prijazni šoferji, ko jim opereš šipo. In tako so potem to zgodbo zagrabili še nekateri portali, med drugim tudi žurnal24, ki so se  malo  bolje pozanimali, kako je res s tem in ugotovili, da se da z napitninami zaslužiti tudi po 40 € na dan, kar potem tisto res mizerno urno postavko, nevredno delavca, kaj šele študenta – intelektualca, prikaže v malo drugi luči.

Čeprav jaz zadnje čase teh čistilcev oken ne srečujem več tako pogosto na črpalkah, so mi pa šli prejšnja leta močno na živce in včasih sem moral koga kar malo bolj ostro opozoriti, da naj da tace stran, ker te usluge ne potrebujem, oziroma si zaradi verskega prepričanja vetrobranska stekla čistim sam. Neeee! Ne se dotikat mojega avta! Da ne bi slučajno…!

So mi pa vedno delovali ti čistilci precej nadležno, nekako tako kot berači na cesti, le da je tu situacija še bolj zoprna, ker si prisiljen ustaviti avto njemu praktično pred nosom, da lahko natočiš bencin in te tako dobi na levi nogi. V bistvu direktno zapelješ v zasedo. Nekaj časa sem celo razmišljal, da bi na steklo iz notranje strani nalepil napis, da je dotik moje šipe čistilcem strogo prepovedan in da je okno pod električno napetostjo.

Poleg tega sem bil vedno prepričan, da to niso čisto navadni študentje iz delavskih družin, ki denar zares potrebujejo za preživetje, ampak  so to sinovi in hčerke poslovodstva naftne družbe, zaposleni po vezah, ki so jih starši nagnali malo delat samo zato, ker se jim je zdelo to trendovsko. Pa čeprav bi jim, glede na njihove dohodke, z lahkoto stisnili kakšnih čuka ojrov na roko, da si kupijo kaj modnega za obleči, kakšen horseburer v Tivoliju, pa še za kak fancy gadget, kot nagrada za komaj zadostni uspeh v šoli, bi moralo ostati.

Sem pa mnenja, da če že Petrol to še vedno prakticira, naj jim za božjo voljo zabičajo, ali zaradi mene lahko tudi kar tetovirajo na roko,  da šoferja vedno vljudno in čim manj vsiljivo vprašajo, če potrebuje morda tudi čiščenje stekel in v primeru da ta odvrne ne, to pomeni res ne. Comprende? Ker nekateri naskočijo tvoje prednje steklo kot horny dog psico, ki se goni.

Še najraje bi pa videl, če te Petrolove “berače”, ki jih večina šoferjev po moje sploh ne mara, enostavno ukinejo!

4 Responses to “Čistilci stekel”

  1. chef Says:

    1.) Tipična zabita študentka, ob kakršnih mene mine želja do študija.

    2.) Čistilci stekel mi često pridejo prav. Če mi začnejo čistit sami od sebe, po možnosti čisto šipo, jim pač ne dam napitnine, pa naj si mislijo kar čjo. Če jih ne prosim, pa je šipa umazana, pa jim stisnem pol evra.

    3.) Če ti gre to na živce, poizkusi prečkat Makedonijo. Tam stojijo mali cigoti med 5. in 12. letom pred vsakim križiščem in cestninsko postajo (!) V roki ima totalno usrano gobo, s katero ti skuša na vsak način očistit šipo, da ga komaj preženeš. Tudi če ga odženeš, se pa samo postavi z iztegnjeno ročico pred okno in si samo srečen, da imaš klimo in se ni treba vozit z odprtimi okni.

    Mi pa enega mulca ni uspelo odgnat in je enostavno skočil na avto in z mastno gobo nekajkrat potegnil čez šipo, čeprav sem ga preklinjal in se drl nanj kot jesihar. Ker ni nič pomagalo, sem dal vprestavo in štartal direkt nanj, da sem ga praktično odbil stran od avta. Šipo mi je pa s tremi potegi tako zasvinjal, da sem jo komaj spucal.

    Take so ti zgodbice z Balkana!

  2. Renton Says:

    Je pa res, da je nek možakar v New Yorku postal milijonar s čiščenjem oken. BAJE. 🙂

  3. dronyx Says:

    @chef, mene ni nikdar nikoli nič vprašal, ampak so se vsi direktno zagnali na čiščenje, takoj ko sem ustavil avto (konkretno na črpalki Vrhnika). Pa tudi študentje niso neumni, saj dobro vedo, da če bi vsakega vprašali, bo zaslužek bistveno manjši, ker ljudje rečejo v povprečju večkrat NE kot ja. Tako si pa postavljen pred gotovo dejstvo in če nisi ravno Chef si misliš, da moraš opravljeno delo plačati, čeprav ga sam nisi naročil. Poleg tega pri napitninah sem vedno v dilemi, koliko naj dam. 50 centov se mi zdi že absolutni minimum, pod katerim je bolje, da ne daš nič, ker te pošljejo v 3PM. 1 € se mi zdi pa že tako veliko denarja, da grem potem raje sam to delat. Na dan lahko očistim par 100 avtomobilskih stekel. Poleg tega današnja študentarija zelo visoko ceni svoje delo in verjetno pričakuje zaslužek od 5 € naprej po komadu.

    Tako da tole je meni vse skupaj samo na Petrolove pumpe prenesen balkanski pristop, ki ga opisuješ zgoraj. Res pa izgledajo naši pomivalci malo bolje in se morda ne prime ravno vsak takoj za denarnico, ko ga zagleda.

    @Renton: To je seveda čisto možno. Verjetno je ustanovil firmo za čiščenje in zaposlil afroameričane z minimalno plačo. Z lastnim delom pa težko.

  4. Brane Says:

    Jaz se kar strinjam s Chefom. Čistilci stekel so čisto O.K. , samo da te vpraša in ne začne čistiti kar sam od sebe. Ker sem veliko na cesti, mi čiščenje pride zelo prav. Enako tudi njim (čistilcem) pride prav moj drobiž.

    O urni postavki je pa itak škoda razpravljati.

Oddajte komentar

