New York iz zraka

Med obiskom New Yorka in Washingtona pred leti sem posnel čez 1000 fotografij, ampak od vsega skupaj mi jih je ostalo zelo malo, ker sem pomotoma formatiral disk s fotografijami. Kasnejša akcija reševanja je sicer delno uspela, večina fotografij pa je šla v digitalna nebesa.

Mesto New York je prava urbana džungla skyscraperjev in da lahko zares doživiš vse te proporce, ogromne nebotičnike, ki kar tekmujejo, kdo se bo prvi dotaknil neba in vrgel večjo senco na soseda, se moraš povzpeti nekam visoko. Čim višje.

Za običajnega turista je verjetno najprivlačnejša možnost vzpon z dvigalom na višino 370 metrov Empire State Buildinga. Zgradba je kot nalašč za panoramski ogled mesta in ob lepem vremenu ponuja izjemen razgled, ki te mora navdahniti z občutkom, da si v tem betonskem velemestu samo mravljinček. Jaz sem zraven še študiral, podobno kot Amélie Poulain (imdb), koliko New Yorških mravljincev v tistem trenutku sexa? Vem, freaky.

Druga privlačna možnost za doživetje New Yorka iz zraka je panoramski let s helikopterjem, kjer je na izbiro več ponudnikov tovrstnih storitev. Sam sem letel z Liberty Helicopters, ki imajo svojo floto parkirano blizu Interpid pomorskega muzeja ob reki Hudson. Takrat sem dal po spominu za 20 minutno vožnjo okrog 100 USD, kakor pa danes gledam cenik, so se precej podražili.

Za tiste, ki se jim zdi pametneje zapraviti denar v New Yorku za razne oblekice in parfume, a bi kljub temu radi doživeli velemesto, kot bi leteli nad njim, je dober približek NY Skyride v drugem nadstropju Empire State Buildinga. Gre namreč za poseben IMAX kino, ki ima gibljive stole, podobno kot recimo XpanD 3D in ti v 20 minutah prikaže virtualni let nad mestom. Ni pa tudi ta reč poceni, saj kot sem gledal cenik, hočejo danes za to že skoraj 30 USD. Holy skycrap!

2 komentarja to “New York iz zraka”

  1. chef Says:

    Mene je New York presenetil že s tal. Na Manhattan sva se s Fotrom pripeljala z avtobusom, skozi tunel pod reko. Ko sem izstopil iz avtobusa nekje na 7.aveniji, me je skoraj zvilo od višine – praktično ni sonca, sama senca – in od enakomernega mastnega hrupa. Ves čas ropota, ampak mene sploh ni motilo, ker ta enakomerna mešanica brnenja motorjev, cviljenja, žlobudranja, vpliva kot kakšen naraven šum na morju, kjer poleg vetra in valov razgrajajo še škržati in mularija.

    Za moje pojme najlepše mesto na svetu, pravzaprav sploh ni klasično mesto ampak… Uau!

  2. dronyx Says:

    Jaz sem bil kar malo presenečen, ko sem gledal seznam 25 najbolj obiskanih turističnih lokacij v ZDA in je na vrhu Times Square v New Yorku z 35 milijoni turistov letno. Po moje nedvomno drži, da če želiš začutiti utrip velemesta, greš v New York. Pa ni zanimiv samo osrednji Manhattan, ampak tudi Harlem, Bronx, Brookly…New York, skupaj z domačini in turisti, meni deluje kot nekakšna človeška Noetova barka, narejena iz jeklenih konstrukcij in betona.

Oddajte komentar

