iPhone za reveže

Kar se tiče mobilnih telefonov nisem imel glede tega nikdar nobenih fetišev in sem bil vedno zadovoljen že z čisto osnovnimi modeli, s katerimi se da povsem enako telefonirati, kot z napravami vrednimi 500 € ali več.

Mobilni telefon s svojo velikostjo zame tudi nikakor ni primeren za brskanje po spletu ali kaj podobnega, saj se izkaže, da celo mali prenosnik, kot je Asus eee, z  za telefon naravnost ogromnim 7″ zaslonom, ni najboljša rešitev in hitro hočeš vsaj 10″ in resolucijo 1024 v širino. Zato razne podpore za UMTS, Wi-Fi in podobno jaz v telefonu sploh ne potrebujem.

Ampak od novega mobilnega telefona pa pričakujem, da ima vgrajen soliden MP3 predvajalnik, da ima vgrajen FM radijski sprejemnik, osnovni fotoaparat ter po možnosti še diktafon, ker mene dostikrat spreleti nenadoma kakšna misel ali ideja, ki jo moram nekako shraniti in do sedaj sem to počel tako, da sem tipkal v telefon beležke, kar je bistveno bolj zamudno, kot zvočni posnetek.

In prav prijetno sem bil presenečen, ko sem v neki trgovini z telefoni naletel na razstavljen model LG 500KP Cookie (video), ki se ga je dalo tudi preizkusiti.

Telefon je oblikovno narejen po mojem okusu in podpira tudi vse, kar sem naštel zgoraj. Pa ne samo to. Med drugim ima vgrajen na dotik občutljiv zaslon, ki ga lahko upravljaš s prsti, ali priloženo čarobno palčko (stylus). Na začetku sem sicer malo podvomil, da to deluje v redu, ampak ker je tam razstavljen model omogočal tudi preizkus, sem se lahko prepričal, da to deluje praktično tako, kot sem videl na posnetkih delovanja iPhona.

Meni ključno pri tem je, kako se obnaša uporabniški vmesnik pri nekaterih opravilih, ki so mi na običajnih telefonih zamudna ali neprijetna. Zato grem najprej za test napisati SMS. Tudi samo s prsti po zaslonu deluje pisanje brez težav, potem pa telefon postavim v “landscape” položaj, če morda obvlada tudi ta trik? In tu me pa ta telefon zares preseneti! Tipkovnica se avtomatično spremeni v navidezno QWERTY tipkovnico, kot pri iPhonu in tako postane pisanje SMS sporočil, beležk, urejanje koledarja ali telefonskega imenika res pravi užitek in ogromen korak naprej glede na mojo 7 let staro Nokio.

Telefon ima tudi zelo lepo rešeno osnovno namizje, ki te pričaka ob vklopu.

V bistvu imaš možnost preklapljati med dvema namizjema s potegom prsta po ekranu. Na enem lahko razmetavaš poljubno widgete (gradnike), kot so ura, radio, mape s slikami, post it opomnik ali bližnjice do MP3 posnetkov, na drugem pa priljubljene telefonske številke za hitro klicanje.

Vgrajen pa je tudi kot je videti nekakšen senzor tresljajev, ker sem šel pogledati naložene igre in ena med njimi je metanje kocke, kjer kocko vržeš tako, da treseš telefon z roko.

Ampak ob vsem tem me je pa za konec presenetila še cena, ker sem pričakoval cenovni rang za tole vsaj okrog 300 do 400 € v prosti prodaji in brez vezave. Pa ni. Njegova cena je manj kot 150 €, kar se mi zdi pa zelo ugodno, sploh glede na to, kaj dobiš v eni sami mali napravi. Če bi imel vgrajen še osnovni GPS, potem bi bilo pa že skoraj preveč .

Ne Nokia N97! Zame je tole pravi iPhone killer.

Ni umetnost narediti podobno napravo, za podobno ceno. Umetnost je narediti funkcionalno podobno napravo, za bistveno nižjo ceno. In bistveno v tem primeru pomeni več kot tri krat ceneje (ljubitelji iPhona verjetno sedaj že vlečejo iz omar metalce plamenov).

Ker imam za izkoristiti v Big Bangu še bon za 20 €, je skušnjava velika. Samo tu se bo pokazal lepo moj trden karakter neusmiljenega potrošnika.

Preberi še:
iPhobia
Nokia N97 + FM power amplifier

6 Responses to “iPhone za reveže”

  1. DJ Says:

    A sta 1. in 3. odstavek (z vsem, kar slednjemu sledi) rahlo satiricno kontradiktorna? 😀

  2. dronyx Says:

    @DJ, v bistvu ja, ampak v zadnjem času sem močno spremenil razmišljanje! Zakaj bi nosil naokrog telefon, MP 3 predvajalnik, mali fotoaparat ter po možnosti še diktafon, če ti to danes ponujajo vse skupaj v eni napravi, ki ne izgleda kot garderobna omara? Tega včasih ni bilo, ali pa je bil cenovni rang za vse to 500 €++. Tudi radio je dobra pogruntavščina. Za slučaj, če se naveličaš poslušati MP3. Ne vem pa, kakšna je kaj kvaliteta sprejema signala, glede na to, da antene ne vidim, oziroma kot berem, je pri tem telefonu antena kar žica od slušalk.

  3. DJ Says:

    Se strinjam. Naprava je izgledala “povabljiva”, pa sem na hitro primerjal s svojim “dolgoletnim” K800i in opazil, da ne podpira 3G (UMTS), pa kaksen WLAN bi prav prisel. OK, definitivno vsaj 3G s pritiklinami (npr. videoklic) bi vsekakor prav prisel.
    Tako zaenkrat ostajam pri obstojecem mobilniku. Kako je na LG s kvaliteto radia, ne vem, pri K800i prav tako sluzi kabel od slusalk za anteno (seveda lahko namesto slusalk priklopis na fersterker 😉 ) in je dokaj v redu sprejem.

  4. dronyx Says:

    @DJ, morda bom čez čas svoje mnenje spet spremenil. Ampak kaj od 3G pritiklin se zares uporablja? Videoklic pomeni, da sogovornika vidiš na ekranu? Ni mi jasno, kako lahko sebe snemaš in telefoniraš, razen če nimaš še kompleta s slušalkami s sabo?

    Recimo videokonference, ki so bile nekaj časa modni hit, se po mojih opažanjih niso prijele, ker se je izkazalo, da se vsak raje še osebno vidi in spije kakšno kavico. Če seveda nimaš multinacionalke, ki ima sestanke z ljudmi iz celega svet. Pri telefonskih pogovorih pa mislim da je večini celo moteče, če se hkrati še snemajo in te sogovornik gleda. Da ne govorim o modelih, ki telefonirajo, ko sedijo na WC školjki (zadnjič sem videl nekoga, ki se je pogovarjal po mobilcu, medtem ko je scal na javnem WCju).

    Vem, da nekateri uporabljajo še pošiljanje slik (no, to se da brez UMTS). Celo tako daleč so šli, da v trgovini slikajo, kaj hočejo kupit in to pošljejo domov v posvetovanje. Meni smešno, ampak sto ljudi, sto čudi pravijo.

    WLAN je pa verjetno uporaben samo za internet, za kar je meni ekran telefona kot rečeno absolutno premali. No, morda še IP telefonija ala skype, ampak tudi glede tega ne poznam nikogar, ki bi to zares na telefonu uporabljal (sem pa videl, da zadeva deluje in ti je teoretično še celo všeč, ko prvič vidiš).

  5. DJ Says:

    Za videoklic mora tulifon imeti spredaj (ponavadno levo ali desno od “slusalke”) se eno minikamero, ki snema tebe, telefon pa se takrat uporablja kot speakerphone, torej ga drzis pred sabo. Mozno, da s slusalkami tudi deluje, nisem nikoli probal.
    Ja, pogovori na WCju so ze legendarni. Sploh v kaksni firmi – ne vem, a folk ne ve, da je to najbolj akusticen prostor od vseh in da se najlazje zvok od tam prenasa naokrog eventuelnim prisluskovalcem (pa ceprav to pomeni WC v drugem nadstropju).
    Posiljanje slik iz stacune je pa v bistvu zelo uporabno – been there, done that. Zlasti ce kdo komu kaj naroci, pa ne more biti zraven pri izbiranju ali nakupu (ali pa ce je npr. bolan), pa lahko na ta nacin uskladis zadevo. 🙂

  6. dronyx Says:

    Bo tole so pa žal vrhunska jajca od telefona! Baterija je na začetku zdržala več kot pet dni, ko pa sem nekaj časa nazaj začel uporabljati še vgrajen FM radio in MP3 predvajalnik, pa se je telefonu čisto odpulilo in sedaj zdrži baterija komaj malo več kot en dan, pa ne glede na to, kaj z njim počnem! Skratka, žal še eno sranje za v smeti.

Oddajte komentar

