Občutek za hitrost

Slišal sem, da naj bi se nekdo pritožil na položnico za overspeed, v pritožbi pa se je skliceval na to, da je mednarodna merska enota za hitrost metri na sekundo in zato, ker pač prometni znaki za omejitev hitrosti ne navajajo enote, naj bi velja osnovna. Kilometer (1000 metrov) na uro (3600 sekund) je dejansko samo izvedena enota iz osnovne.

Če mu bo pritožba uspela, se bo dalo po novem peljati bistveno hitreje, saj omejitev 100  (m/s) potem pomeni 360 km/h, v naselju pa  50 m/s kar 180 km/h, dokler seveda ne bodo dopisali enote ali pa popravili vse znake.

Mali problem, ki ne govori v njegov prid, je sicer v tem, da zakon, ki ureja to področje, na večih mestih govori o kilometrih na uro, ampak pustimo malenkosti.

Je pa res, da ta pripomba ne bi bila tako neumna, če bi recimo imeli v vsaki državi svoj merski sistem. Verjetno si ni težko predstavljati, kakšne težave bi imel šofer, če bi moral takoj za mejo množiti vse hitrostne omejitve z 3,54234 ali morda računati še kakšne trigionometrične funkcije.

Ta problem recimo nastane že, če greš s svojim avtom v Anglijo, kjer imajo mersko enoto za hitrostne omejitve v miljah na uro (enako ZDA), mi pa imamo v avtu števce, ki so v kilometrih na uro. Tam sam sicer še nisem vozil, predvidevam pa, da se moraš prej malo pripraviti in narediti osnovne preračune, koliko po naše lahko voziš kje, ker sicer nabašeš hkrati na problem vožnje po levi in še preračunavanja hitrosti. Ti je pa to zadnje seveda prihranjeno, če vzameš rent a car, ki ima števec v domači enoti.

Sem pa zadnjič preizkušal nekaj drugega.

Testiral sem, kakšen občutek imam za hitrost, brez da gledam na števec. In rezultati so bili zelo slabi. Tako sem na avtocesti mislil, da vozim 90 km/h (neka dela), dejansko je bila hitrost čez 120 km/h. V naselju sem mislil, da peljem samo malo čez 50 km/h, pogled na števec…skoraj 70 km/h! Sicer niso bile vedno napake tako velike, se je pa napaka povečevala, čim dlje nisem gledal na merilnik, praktično vedno pa je šlo hitreje, kot sem mislil sam.

Sicer jaz zagovarjam to, da mora šofer med vožnjo spremljati cesto in gledati vzvratna ogledala, ne pa loviti radijske postaje, igrati Sony PSP, gledati filme ali opazovati zagorela dekleta v bikinijih. Tudi neprestano gledanje na števec je po moje moteče in samo odmakne pozornost od cestišča pred seboj.

Zato se mi zdi, da večina današnjih avtomobilov ni narejena za precizno vožnjo po omejitvah, kot to zahteva Policija, oziroma bi za kaj takega morali imeti vgrajen sistem, kot ga poznajo vojaška letala, kjer so ključni podatki projicirani pilotu direktno pred oči in se ni potrebno ozirati naokrog po letalu (Head Up Display – HUD).

Imajo pa tak sistem danes vgrajen še vedno samo zelo zelo redki avtomobili, pa še ti samo iz najvišjega cenovnega razreda.

Head up display (vir BMW)

Head up display (vir BMW)

Morda bi bila ena izmed možnih tehnologij prihodnosti za umirjanje hitrosti prometa ta, da ko bi enkrat imeli vsi avtomobili serijsko vgrajen nek osnovni GPS sistem, tako kot imajo danes varnostne pasove ali skoraj že tudi ABS ter bi brezžično sproti med vožnjo dobivali podatke o omejitvah hitrosti na trenutnem odseku, bi lahko tak sistem oddajal zvočni opozorilni signal, ki bi svojo jakost in s tem teženje vozniku stopnjeval, čim bolj bi ta prekoračeval omejitev. Recimo do 10 km/h hitreje je naprava tiho, pri prekoračitvi 30 km/h pa piska tako močno, da si prisiljen spustiti stopalko za gas. Slušalke med vožnjo jasno strogo prepovedane.

Preberi še:
Pravičnejše kaznovanje prehitrih voznikov
Pravilo 20 km/h

9 Responses to “Občutek za hitrost”

  1. klemi82 Says:

    Ah. Mail od tele pritožbe sem dobila tudi jaz. Drekecpekec. Upam, da je referent, ki jo je dobil v obravnavo odgovoril kratko in jedernato- če ste hodili v avtošolo, so vas tam naučili, kaj pove določen znak. In da se hitrosti merijo v km/h. iz vašega dopisa torej sklepam, da ali 1. niste hodili v avtošolo in ste kupili vozniško dovoljenje na bolšjem trgu ali 2. ste dotično poglavje v avto šoli prespali. Torej vam svetujem, da v vsakem primeru obiščete avto šolo še enkrat. In plačate kazen. 😉

  2. dronyx Says:

    @klemi82, seveda, to bi bilo edino vzgojno. Jaz predlagam takoj odvzem vozniškega dovoljenja ter prepoved opravljanja ponovno za vsaj 10 let, ker se mora postaviti neprijetno vprašanje, kako je človek vozil po cestah do sedaj, če je mislil, da je dovoljena hitrost v naselju 180 km/h? Sodeč pa po stilu vožnje na naših cestah, nikakor ni edini, ki si tako predstavlja omejitve. Čeprav za take modele ponavadi velja, da na drugi strani pa zelo dobro poznajo razliko med deset kil salame in deset deci salame.

  3. Tjasa Says:

    Nekaj podobnega, kot opisuješ v zadnjem odstavku, sem maštala tudi jaz, le da do piskanja, ki se mi zdi še posebej pomembno, nisem prišla. Tak “aparat” bi večini tudi razložil, zakaj se nekateri pred njimi cedijo kot masten burek po cesti, kjer se “lahko leti 90 na uro”. Ker imam resno in redno občutek, da se iskreno čudijo, ko se jim to na poti v službo, ko se jim tako mudi (itak se jim mudi vedno), dogaja.

    No, jaz imam še drugačne ideje: naj za radarsko delo začne MNZ izdajati koncesije. Naj mi kupijo radar, ki ga bom lahko dala v svoj avto in bom jaz spotoma “beležila” vozila, ki naj jim organi pregona pošiljajo položnice. Niti nočem nobenih pooblastil – samo vozim strojček za beleženje. Mašinco odplačam v celoti z napaberkovanimi kaznimi, potem pa od kazni pobiram nek % provizije, ostalo gre državi. Kolikor to orvelovsko zveni, sem pač pesimist, kako drugače to podivjano hordo certificiranih (z roza izkaznico) morilcev ustaviti in jim dopovedati, da morajo fakin počasneje in trezneje.

  4. dronyx Says:

    @Tjasa, seveda tale ideja z koncesijami za radarje se utrne praktično vsakemu odraslemu šoferju nekajkrat na dan. Je pa tu več problemov. Eden izmed njih je ta, da ko bi se ti zasebni koncesionarji resno lotili posla, vozijo vsi tako boječe po predpisih, da so potem ob zaslužek in biznis propade. Nismo pa daleč od tega eksperimenta, saj Ljubljana dobi takšen radar jeseni (v roke proslavljenemu mestnemu redarstvu). Če se bo obneslo, bo takšno napravico imela vsaj vsaka občina, če ne že krajevna skupnost.

    Potem so pa še primeri, ki vozijo obupno počasi.

    Pred nekaj tednov peljem iz Čateških toplic proti Ljubljani. Tam zraven Novega Mesta, ko je polna črta in omejitev nekih 90 km/h, pred mano dolga kolona, na čelu pa nek frajer, ki je vozil 60, pa 50, pa spet 60 km/h. Nobeden pa ga ni mogel prehiteti, ker je polna črta in promet v nasprotno smer. Za mano pa policist na motorju, ki se je očitno neskončno dolgočasil, saj je vsake toliko časa zaostal za 50 metrov. Potem pa, ko se je začela prekinjena črta, stopil po gasu, prehitel kolono in modela na začetku kolone z liziko ustavil na parkirišče. Plosk, plosk, plosk. Niso problem samo hitri vozniki.

  5. Tjasa Says:

    Stari, verjemi, na relacijah Borovnica – Črna vas in Borovnica – Vrhnika ti naredim po tisoče evrov vsako jutro, ne da bi se enkrat prekršila za 0,5 km na uro. Košček tortice! V bistvu bi službo pustila in bi se samo zjutraj dve furi odrajtala gori in doli. Za zgodnji fruštk bi se pa na Zalarjevo dala. Ob 3. zjutraj bi pridelala prvi šop stotakov.

    Da, o prepočasnih pa sploh ne bi. To je posebna zgodba, ki se vije po cesti od Borovnice prek Vrhnike na avtocesto. Supermen vozniki se usedejo v avto in tiščijo 70 na uro skozi vse vasi, ko se prikotalijo na avtocesto, pa nanjo zapeljejo…………………. sej ne morš verjet………… 70 na uro! Ne vem, ali so to samo morilci ali samomorilci.

  6. dronyx Says:

    @Tjasa, enim se enostavno ne ljubi gledati znake, ali pa niti ne razumejo predpisov in potem vozijo 60 km/h povsod. Naselje, nenaselje ali avtocesta. Njim je to vse ravno, kot bi peljali z tempomatom. Taki mi gredo pa res še najbolj na živce.

    Seveda, da lahko v enem dnevu pokasiraš mesečno plačo, verjetno pa z malo iznajdljivosti kar letno. Ampak če bi to počela par dni, se to razve in se bi vsi držali omejitev. Jaz sem študiral, zakaj imajo Nizozemska, Švedska in podobne države toliko manj mrtvih na cesti? Tam nimaš stacionarnih radarjev samo na autobanih, ampak tudi v naselju je polno takšnih škatel in nikdar ne veš, katera je polna. Če bi imeli recimo pri nas od Borovnice do Ljubljane čez Podpeč vsaj 20 takih ohišji, je divjanja takoj konec.

  7. chef Says:

    Imel sem enkrat en tak smotan GPS, ki je kar naprej piskal. Še preden sem uspel to sranje med vožnjo izklopit, sem ga raje utrgal s sprednje šipe in ga z vso silo zagnal na zadnje zice.

  8. pijanec Says:

    Vprašati se je treba, zakaj vozniki kršijo. Vozniki v povprečju brez da gledajo na števec vedno vozijo s pravilno hitrostjo glede na dano situacijo. Sklepam, da so potem takšne omejitve prenizke glede na današnjo tehnologijo. Čez našo vas je omejitev 50, vsi vozijo 40, peljal pa bi lahko 80 ali več. Sicer tu pa tam poskušajo z radarjem, samo itak nikogar ne ujamejo.

    Problem je tudi ta, da so si Slovenci v glavo vtepli, da je hitrost krivec za vse. Potem pa pogledamo evropsko statistiko, pa vidimo, da so nemške avtoceste z neomejeno hitrostjo bolj varne (oz. umre manj ljudi)kot skandinavske z omejitvijo 110 ali pa kot avstrijske, kjer je povprečna omejitev 100.

  9. Gokky Says:

    Malo sem se lotil tvojga bloga, ker priznam, da je zanimiv.

    Kar se tiče omejitev hitrosti, pa ima Renault v modelih z boljšo opremo vgrajen omejevalnik hitrosti. Nastaviš gornjo hitrost in je. Mi zelo pomaga, še posebej pri dolgih nesmiselnih omejitvah 50 ali 30.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: