To zame ni poštena cena

V enem prejšnjih zapisov sem omenil priročnike o fotografiji. V slovenščini jih ni ravno veliko, ena prevedena biblija ter še nekaj manjših izdaj, ki pa me ni nobena prepričala.

Sem bil pa zelo presenečen, ko sem si v Mladinski knjigi poleg Name ogledoval knjige na to temo, kjer so vse lepo zbrane na enem mestu in je ponudba zlasti tujih del pestra.

Presenetila pa me je cena priročnika Fotokamera, avtorja Matjaža Intiharja, (avtor je med drugim urednik nizkocenovnega brezplačnika e-fotografija), ki se mi je sprva zdel kot soliden nakup.

Ampak samo do trenutka, dokler nisem pogledal ceno, ki me je pa naravnost šokirala! Skoraj 40 € (nekaj centov manj) za priročnik brez trdih platnic, 160 strani A5 formata in za povrh obložen od spredaj in zadaj z reklamami?

Če bi bil morda to edini priročnik v knjigarni na to temo, potem verjetno ne bi tako debelo pogledal. Tako pa se je znašel v ostri konkurenci zlasti angleške tovrstne literature, ki je vsa brez motečih oglasov. Za ceno 31 € (na Amazonu 21 USD) dobiš recimo kot primer spodnje delo avtorja Johna Hedgecoa, ki je že po vsebini vsaj še enkrat obsežnejše, da trde vezave in profesionalne postavitve sploh ne omenjam, ker knjigi v tem pogledu nista primerljivi (vsebine seveda ne poznam in zato o tem težko sodim):

Jaz sicer ne vem, ali je priročnik Matjaža Intiharja izdan v samozaložbi ali kako drugače, ampak ne glede na to menim, da je tako postavljena cena povsem nerealna in jaz česa takega enostavno ne morem kupiti iz principa, ker bi tako negiral osnove kapitalizma in regulacijo trga.

Pa ne bi rekel, če bi šlo pri tem za kakšen eksotičen priročnik, ki ima morda trg sto ljudi ali manj. Dober priročnik o fotografiji v slovenščini moraš pa vendarle prodati v bistveno večji nakladi, saj to potrebuje praktično vsak, ki bi rad malo bolj izkoristil svojo kamero, pri čemer vemo, da ima vsaj en digitalni fotoaparat danes tudi že skoraj vsak, tako kot mobilni telefon.

Jaz sem mnenja, da je realni cenovni rang za takšno brošurico z veliko slikami med 15 in 25 €, ker pa so tu notri še (neprivlačni) oglasi, med drugim tudi na platnici zadnje strani, je absolutna zgornja meja, ki sem jo pripravljen za to plačati 20 €. Brez oglasov pa morda še 5 € več.

Ampak kot rečeno, to je problem založnika, moj problem pa je ta, da jaz tega za tako ceno kupiti ne smem.

Možno sicer, da se priročnik tudi ob takšni napihnejni ceni odlično prodaja, dopuščam pa tudi možnost, da jaz česa tu ne razumem in obstaja logična razlaga za takšna cenovna nesorazmerja.

2 Responses to “To zame ni poštena cena”

  1. chef Says:

    Meni je neverjetno, koliko ljudi ne zna tujega jezika dovolj dobro, da bi kupili tuj priročnik. Še slabše kot stanje na področju fotografije, je na področju turističnih vodnikov. Pred časom sem jih občasno po sili razmer prodajal tudi jaz. Razkazujem jim vse sorte, od Frommer’sa do Lonely Planeta in Bradta ter kar je še takega. Na koncu pa ponižno vprašanje: “a v slovenščini pa nič nimate?”.

    Kar se mene tiče, pa slovenskih fotografskih izrazov sploh ne poznam, ker sem se vse učil iz tuje literature.

  2. dronyx Says:

    Jaz sodim med tiste, ki izberejo slovensko literaturo, če je na voljo za primerno ceno in podobne kvalitete, kot tista v angleščini. Žal večinoma temi ni tako, sem pa zasledil, da je nekdo prevedel nekatere turistične vodiče založbe DK (Grški otoki, London, Hrvaška…), kar se mi zdi pohvalna poteza.

Leave a Reply

