Kopališče Ilirija

Poleti jaz niti ne potrebujem Hammameta, Alanye ali Šarm El Šejka, nujno pa potrebujem plavalni bazen, kjer je dovolj prostora, da lahko nemoteno plavam.

Kopališče Ilirija je tako moj domicilni odprti plavalni bazen, kjer sem zadnjih deset let na sezono v povprečju vsaj dvajset krat. Med tednom grem na bazen ob lepem vremenu največkrat kar po službi, včasih pa tudi med vikendi, če se ne zapeljem na obalo.

Mene ne privlači preveč ležanje na soncu, še bistveno manj namakanje v raznih toplicah in podobnih objektih, ki so vse po vrsti zgrajeni tako, da niso namenjeni plavanju, ampak samo namakanju ter za otroška stranišča. Jaz uživam v plavanju in to lahko počnem celo uro skupaj brez premora. Včasih pa sem celo kolesaril na Ilirijo, tam bil par ur na bazenu in potem s kolesom nazaj. V eno smer 30 km.

Kot piše na spletni strani zgodovine našega najbolj znanega plavalnega kluba, je bil olimpijski bazen na Iliriji prvi v tedanji Jugoslaviji in zgrajen že davnega leta 1929. In edini v Ljubljani je ostal do danes. Od takrat se tu kaj dosti ni spremenilo, kar priča tudi posnetek na fotografiji iz leta 1960 (lesenih ležalnikov sicer v takšni obliki, kot so na sliki, sedaj ni več, ker je verjetno les zgnil):

Ilirija leta 1969 (vir: Plavalni klub Ilirija)

Leto 1960 (vir: Plavalni klub Ilirija)

V Ljubljani so v zadnjih nekaj letih sicer zgradili nekatere vodne objekte, kot sta kopališči Atlantis v BTC ali Laguna na Ježici, vendar nobeno nima niti približno spodobnega bazena, kjer bi se dalo v miru plavati in bi bil razumne dolžine, ali vsaj od daleč podoben olimpijskemu.

Maja leta 1999 je tedanja mati županja Viktorija Vika Potočnikova sicer (kao) položila temeljni kamen za nov športno poslovni center, ki naj bi obsegal tudi bazen, vendar se od tedaj ni spremenilo še čisto nič.

Viktorijin spomenik

Viktorijin spomenik

Kar se mene tiče, morda celo na srečo, saj se bojim, da bi spet dobili neko skropucalo, kjer bi bile v ospredju trgovine in lokali, bazen pa bi bil samo toliko za zraven, da se ljudje ne bi pritoževali, zakaj so podrli Ilirijo.

Meni je Ilirija med drugim všeč tudi zaradi svojega retro videza, ki bi  po moje potreboval samo malo svežine in nujnih popravil, ostalo pa bi lahko ostalo enako, kot je sedaj. Vključno z kabinami za preoblačenje, ki izgledajo sicer kot kakšni boksi za konje (velik minus tistemu, ki je izbral roza barvo za les).

Boksi za preoblačenje

Boksi

Morda nisem bil prej pozoren, samo ko sem bil letos prvič na Iliriji sem opazil, da so na nekaterih kabinah za preoblačenje, ki jih je mimogrede ogromno in bistveno več kot vseh kopalcev skupaj, nalepljena imena in priimki, kar kaže na to, da se da celo zakupiti svojo kabino.

In Onyx ne bi bil dr. Onyx, če si ne bi še sam privoščil takšnega luksuza.

Onyx in da house

Naj povem, da sem hotel narediti tudi kakšen posnetek kopališča za tale zapis, ampak me je bilo v vsej današnji gonji proti pedofilom tega strah, zato sem naredil samo en skrivni posnetek skozi okence kabine, pa še to sem misli, da bom kar omedlel, če mi pred aparat slučajno skoči kakšen otrok.

In če morda kdo ne ve, je Ilirija bazen, na katerem trenira tudi naš vrhunski športni plavalec in dobitnik mnogih medalj Peter Mankoč. Ampak ko Mankoč pride zvečer na trening, ponavadi dobi takoj svojo progo, medtem ko se ostali drenjamo po več na eno plavalno stezo. Je pa zato vstopnina glede na ostale Ljubljanske toplice skoraj za polovico nižja (5 € med delovniki popoldan).

Na kopališču je bilo prejšnja leta možno tudi nudistično sončenje, kjer so bili nagci lepo diskretno ograjeni v karanteni na balkonu nad bazenom.

Letos na vhodu lepo piše, da je nudistično sončenje prepovedano, tisti del pa tudi ni več v celoti ograjen. A nudisti se ne dajo motiti in ritual božanja sončka po nagi riti prakticirajo še naprej, le da se sedaj mimo njih sprehajajo otroci, ko tečejo na tobogan.

Ampak pogled na kosmata jajčka ni toliko šokanten za otroka, kot je za odraslega. Baje. Tako vsaj menijo ljubiteljski psihologi in ne vidim razloga, da jim ne bi verjel.

13 komentarjev to “Kopališče Ilirija”

  1. gregac Says:

    glede roza barve. si 100% preričan, da nisi v ženskem delu? 😀

  2. dronyx Says:

    @gregac: Prosim, ne me še ti strašit!

  3. Robert Q. Says:

    Kaj se pa jaz ne morem načudit… recimo da si najstniški mulc, ki se pelje s kolesom 30 km v kopališče… plačaš 4,50 EUR za dnevno vstopnico! Odrasla Alcessa pa bo doma odštela borih 3,50… če pa bi blagajničarja očarala z najstniškim nasmeškom pa 2,20… to je + 100 posto!

  4. dronyx Says:

    @Robert Q:Kaj bi šele rekel, če omenim karto recimo za kakšen Atlantis (“vodno mesto v BTC”), kjer je dnevna karta med vikendi kar 15 €, pri čemer ti nasmešek ne bo nič pomagal. Res pa lahko kupiš karto tudi samo za dve uri in to te stane pa blazno ugodnih 10 €. Sem bil pa tam samo enkrat in vsakič, ko sem prišel iz vode, sem tako smrdel (verjetno fekalije, ker otroci pač…), da sem takoj letel pod tuš. Nekaj podobnega je v Ljubljani kopališče Laguna na Ježici, kjer hočejo za dnevno karto podobnih 16 €.

    Slovenija je postala država, kjer se bi moral kdo prijeti za glavo, ker so cene po uvedbi evra res eksplodirale. Recimo samo primer, pred uvedbo € je bila kava 100 SIT, kar je manj kot 0,5 €, danes je ista kava v navadnem smrdljivem pajzlu 1,2 €. Plosk, plosk. Upam, da so si zaslužni butalci za to sranje stanje podelili vsaj častne doktorate iz ekonomije.

  5. pijanec Says:

    Včasih so pravzaprav vsa kopališča imela nudistične plaže. Je pa res, kot trdiš: pogled na golega človeka ni “šokanten” za otroka, ampak za odraslega. Ti pa nočejo izpasti bebci in zato potem govorijo v imenu otroka.

  6. dronyx Says:

    @pijanec, za otroke je golot povsem naravna, medtem ko starejšemu muškemu v zrelih letih verjetno ne bi bil ravno naraven pogled na čisto gol šopek cvetočih kandidatk za miss underuniverse 2009-2010?

  7. chef Says:

    Priporočal bi ti obisk Srpskih Toplic (Banja Luka).

    Neprecenljiva izkušnja. Česa tako sfukanega in ogabnega ne doživiš nikjer. Rezidenti Republike Srpske pa se valjajo po vodi (ki nima nobene zveze s pridevnikom “topla”) z večjim užitkom kot naši mulci v Termah Čatež.

    In kljub tej revščini je promenada v središču mesta polna babnic v mini kiklah, ki bi jih v 90% ocenil z 9 ali 10 (od 10).

  8. dronyx Says:

    @chef, samo še dodatno vprašanje, preden grem na pot v Banja Luko. Babnice za 10 so na kopališču, ali promenadi?

  9. pijanec Says:

    dronyx: starejši moški nimajo težav s tem. Bolj so problematični tile 20-35, ki cele dneve gledajo ameriške filme in so se v tem času pač naučili od Američanov, kaj “se ne sme” in kateri joški so pravi za pokazat (beri: plastični).

  10. Olek Says:

    Jaz imam pa eno vprašanje.. a Ilirija še trenutno obratuje ali se je zaprla/prenavlja.. kako je kaj na tem (oz. kdaj se lahko spet veselimo vstopa ;)):)?

  11. dronyx Says:

    @Olek: Razen če niso začeli prenavljati v zadnjih dneh? Kakšen teden dni nazaj je bila Ilirija normalno odprta.

  12. chef Says:

    @Onyx: Babe so na promenadi!

  13. Larisa Says:

    super zabava

Oddajte komentar

