Nova Borovniška turistična pridobitev

Opazil sem, da o svoje domačem kraju skoraj ne pišem, čeprav bi včasih lahko. Zato poizkušam s tem prispevkom to krivico za vedno popraviti.

Od zadnjega Dneva borovnic pred nekaj dnevi sem opazil, da je Borovnica bogatejša za novo turistično pridobitev. Resda ni veliko, nekaj je pa le.

Glede otroškega gugalnika v obliki kužka nimam besed, nekdo bi lahko kvečjemu dol odtrgal nalepko z ceno in črtno kodo. Umetniško inštalacijo vodnjaka, lesene copate in hloda pa moram pokomentirati.

Na hlodu piše Dobrodošli, kar se mi zdi dokaj inovativno, ob vseh ostalih možnih dobrodošlicah.

Vodnjak me je spomnil na Jeruzalem, kjer takšna reč, samo precej večja, stoji na Tempeljskem griču pred vhodom v mošejo z zlato kupolo in kjer si muslimani umivajo noge. Čemu to služi tukaj, mi ni čisto jasno, res pa je samo lučaj stran od tu znameniti ostanek Borovniškega mostu, kar bi znala biti kakšna logična povezava. Morda pa vodnjak sploh nima globljega simboličnega pomena, ampak je namenjen samo temu, da se izčrpan turist in popotnik ob njem odžeja. Tudi možno.

Bistvo pa je cokla.

V iskanju lastne identitete je kot kaže prišlo pri Borovničanih do premika in so tokrat iz naftalina potegnili še cokle.

Borovničanom se namreč reče tudi coklarji, samo resno dvomim, da kdo v teh krajih zares ve, zakaj in od kje.  Po nekaterih teorijah naj bi včasih kmetje ob spravilu lesa iz gozda na strmih pobočjih uporabljali lesene cokle za zaviranje vozov. Ampak čudilo bi me, da so to počeli samo pri nas? Kakorkoli že, sam se spomnim, da še ko smo bili v osnovni šoli, so gostujoči košarkarji iz Vrhnike govorili, da imajo tekmo proti coklarjem v Coklburgu.

Takle mamo.

8 komentarjev to “Nova Borovniška turistična pridobitev”

  1. Stalker Says:

    Da tisto na sliki bi znala biti cokla? Hmm, na prvi pogled bi rekel prej copata… iz krokodiljega usnja. Takoj bi sledilo vprašanje, seveda, kakšna simbolika se potem za tem skriva?

    Kakorkoli že, zgleda, gospod doktor, da vam je Goli otok dobro del, vsled te neverjetne hiperprodukcije objav na blogu. Delujete vse prej kot kak malomeščanski zaležan copatar! Hej…

  2. dronyx Says:

    Kot sem se pozanimal, je copata (cokla) narejena iz lipe, ki je nekoč stala pred farno cerkvijo, skulpturo pa je naredila domačinka. Še en dodatni moment pri iskanju simbolike te inštalacije.

  3. Tjasa Says:

    Jaz bom raje tiho o tej cokli. Pa tudi oči raje kar zaprem.

  4. dronyx Says:

    Kot sem že zapisal na forumu se mi zdi škoda, da na tem mestu ne stoji raje stara parna lokomotiva, ki je nekoč stala na Borovniški železniški postaji in smo jo otroci občudovali. Borovnica je bila nekaj časa znana (tudi v svetovnem merilu), ravno zaradi železnice in čez kotlino speljanega mostu. Parna lokomotiva enostavno sodi k stebru, kot spominu na tiste čase in mislim da bi Slovenske železnice to lahko razumele ter lokomotivo vrnile.

  5. ana Says:

    Offtopic: V kateri gostilni imate najboljše borovničke v Borovnici?

  6. dronyx Says:

    @ana Ontopics: sploh ne verjamem, da v kakšni gostilni pri nas posebno pozornost namenjajo borovničkam (tu ne štejem borovničev sladoled, ki je verjetno narejen iz nemške umetne arome). Preverim in napišem reportažo. 🙂

  7. fetalij Says:

    tiste v godcu niso tok švoh no :mrgreen:

  8. fetalij Says:

    pa ja, cel kup informacij, na katere sicer ne bi naletel… (pojasnilo – do sem sem se priklikal čez tisti zapis o viaduktu… vse prebral in pokonzumiral 😛 hvala!)

Oddajte komentar

