Hvala za šestko

Kdor pride prvič v restavracijo Mc’ Donalds, je verjetno presenečen nad prijaznostjo tam zaposlenih uslužbencev.

Po nekajkratnih obiskih ti postane jasno, da ta prijaznost nikakor ne more biti spontana, ker se vsi prodajalci obnašajo kot kakšni dummy kloni, ki imajo na enak način sprane možgane in se trudijo z posiljenimi nasmeški. Ko jih nekaj časa opazuješ, lahko še sam napišeš priročnik za zaposlene v Mc’ Donaldsu, ker je obnašanje praktično do potankosti predvidljivo.

Sam v Mc’Donaldsu jem vedno samo isto kombinacijo, zato prodajalcem prihranim muke z zaigrano prijaznostjo in jim zdrdram na pamet, kaj bi rad. En čiken mc’nagec meni, srednji, z koka kolo brez omake, brez igračke in ne hvala, nič sladkega ne bom zraven.

To včasih koga izmed prodajalcev povsem zmede, ker v bistvu dobi v enem stavku že vse odgovore na zastavljena vprašanja. Kakšen še nekaj jeclja in mi še vedno poizkuša prodati zraven še kaj sladkega ali pa veliko porcijo, večina pa je kar dojemljiva in se z naročilom sprijazni. Mi je pa pri vsem skupaj smešno še to, da so (zaigrano) prijazni tudi med seboj, saj se prodajalec vedno zahvali osebju v “kuhinji”, ki pakira čiken mc’nagce z »hvala za šestko«.

Baje pa obstaja dejansko nek kodeks obnašanja, ki se ga morajo držati vsi zaposleni v njihovih restavracijah in v tem kodeksu naj bi med drugim pisalo, da se morajo stranki po vsakem naročilu prijazno nasmehniti.

Meni osebno je tale igrana prijaznost en navaden posušen čiken mc’šit. Instant hrana – Instant prijaznost.

Bistveno raje imam prodajalce in prodajalke, ki se obnašajo spontano in ne poizkušajo biti za vsako ceno prijazni do mene.

Na kakšen način v Mc’ Donaldsu zagotavljajo takšno disciplino sicer ne vem, verjetno pa se vsake toliko časa v vrsto postavi tudi kakšen njihov »inšpektor«, ki prešteje nasmeške in potem sledijo sankcije, če ni vse po kodeksu.

Je pa zanimivo, da imajo na drugi strani tudi zaposleni v Mc’Donaldsu veliko za povedati čez svoje stranke in ena izmed zaposlenih prodajalk je napisala kar cel seznam (McRules), kako naj bi se gosti obnašali in kaj bi morali upoštevati, ko težijo osebju:

Does this look like toys-r-us? Who cares if your kid’s got 10 of the same toy already. Thats telling me you dont feed them at home enough

Dont fucking ask me if your sauce is in the bag if you never asked for it in the first place.

Dont scream at me if i ask you to repeat your order.. we’re talking about cheeseburgers , not missiles..so calm down!

Please dont order a combo and then when i ask what kind of drink you tell me you dont want one. that defeats the whole purpose of ordering a fucking combo idiot!

If you dont see tomatoes on the sandwich in the picture dont fucking ask me to take them off. The big mac has been around for ages.. it dosent have tomatoes..

Don’t come into the lobby two minutes before we close. chances are I’ve already cleaned, and it will only cause me to do unspeakable things to your (already stale) food.

Žal so avtorico tega manifesta po tem, ko so ga šefi zgroženi opazili na spletu, baje kar vrgli iz službe, čeprav je večina pripomb na mestu.

Kaj pa zaigrana fucking prijaznost, Lovin’It?

19 Responses to “Hvala za šestko”

  1. alcessa Says:

    Jaz tudi ne maram preveč prijaznosti… Raje imam, da so suhoparni in delajo svoje.

    V tuebinških pekarnah so svojim prodajalcem menda enkrat vtepli v glavo, da morajo vsaki stranki želeti lep dan. Na germanistiki smo se o pojavu pogovarjali in ugotovili, da gre za prozoren, butast marketinški prijem. Še posebej grozno je bilo poslušati glasove prodajalk: nekatere so bile malce nervozne, drugim je bilo nerodno ves čas ponavljati isto, ko lahko vsi v vrsti slišijo serijsko zdrdrano frazo, ki poleti za odhajajočim.

    Ojej.

    Stvar je postala kar moderna in včasih svoj “ebenfalls” izstrelim, še preden so končali z blebetanjem s tekočega traka.

    Si pa zapomnim tiste, ki tega ne počnejo.

  2. DJ Says:

    Huditcha, ti imas pa iste McNavade kot jaz, ker genau isto zadevo jem tam – vse ostalo mi je itak neuzitno. Nisem pa se naletel na “hvala za sestko”. Ponavadi se samo zadere v ozadje “eno seeestko, prosm”. Zdaj je to hitreje, njega dni pa si skoraj vedno moral cakati in je ratalo lahko iz vsega “slow food”.
    Je pa maxi menu ena cista natega ratala. Se mi zdi, da si vcasih vse elemente dobil v maksi izvedbi, sedaj pa ti samo malo vec krompirja in vode nalozijo (in seveda vec zaracunajo). Vode, ja… rad bi pil Coca-Colo, ki je obstajala v zadnji polovici 80-ih let v Sloveniji.
    Pohvalno pa je to, da so koncno priceli sprejemati plastiko za placilo. Sem moral prav preveriti, da ne sanjam, ko sem videl nalepke na vratih in blagajni. (To pa seveda se vedno ne velja za Kolosej…)

  3. dronyx Says:

    @alcessa, saj človek je lahko prijazen, brez da se zdi sam sebi tepec, ker se ponavlja kot papiga. Tole v McDonaldsu je meni pa res smešno in včasih se še celo prodajalka nasmeje, ker ji polagam besede v usta.

    @DJ: Najprej se zadere “Eno šestko, prosim”, potem pa, ko ji delavec na drugi strani pulta potisne porcijo mc’nagcev, mu mora ona odvrniti nazaj “Hvala za šestko”. Če kdaj naletiš na prodajalko, ki tega ne naredi, se lahko sklicuješ na kodeks in zahtevaš zahvalo sodelavcu, pa ne pozabi omeniti, da ti more po kodeksu reči na koncu še “LEP DAN, PA PRITE ŠE KAJ!”.

  4. Eva Internazionale Says:

    @dronyx: nikoli ne bom pozabila dneva, ko so mi prvič servirali “LEP DAN, PA PRITE ŠE KAJ!” in to v zborni slovenščini, zaradi česar je vse skupaj izzvenelo še bolj grozljivo fejk. Dejansko se na ta pripetljaj spomnim vsakič, ko grem mimo kakšnega McDoja.

  5. chef Says:

    Mene še bolj presenečajo punce in fanje na Petrolovih pumpah. zanje sem celo prepričan, da niso zaigrano prijazni. Enkrat se bom lotil testa in jih bom cel mesec nesramno nadiral. Občutek imam, da bodo ohranili mirno kri do konca. Potem jim bom spisal slavospev.

  6. Lezalnik pika Com Says:

    Instant prijaznost eh? Prijaznost gre skupaj s tem poklicom, mislim s poklicom vsakega prodajalca. Pa če je naročena gor al dol, meni je čist vseeno. Samo večini pri nas to izgleda ni jasno in potem takle prijazen zaposleni v meku celo izpade čudak. Pa v prijaznost ne spada samo hvala in pridte še kdaj. Spada tudi dober dan, vam lahko kako pomagam, takoj ko stopiš v trgovino, pa še parkrat vmes, čeprav si prvič rekel, da boš samo malo pogledal. Tako se prodaja, ne pa da blodim med policami in iščem kakšnega od prodajalcev, ki ni blazno zaposlen z ne vem čem in se na vsak način trudi da nebi vzpostavil očesnega kontakta s kakšno izmed strank, ker bi mu ta potem lahko namignila, da ga celo nekaj potrebuje. Prijaznost je d’best.

  7. MATEj Says:

    Ja, res je instant prijaznost, a bolje taka kot nobena. Pri nas so le redki v lokalih in restavracijah prijazni. Povsem drugače je v ZDA in Kanadi, kjer natakarji s prijaznostjo služijo napitnine in s tem preživetje (tam je natakarska ena najslabše plačanih).

  8. DjJuvan Says:

    Instant prijaznost.

    Like you said =)

  9. Mirore Says:

    Škoda časa za vse to! Seveda imajo sprane možgane tako kakor vsi ostali iz drugih cehov! Nič novega!

  10. Lezalnik pika Com Says:

    Po…hm..recimo 10 letih zapovedane zaigrane prijaznosti v celotni družbi bi pa mogoče ta že vsem prišla v kri. Le kaj bi bilo potem s ciničnimi večnimi nergači :)?

  11. dronyx Says:

    @Ležalnik in ostali, ki se vam tako dopade ta uniformirana igrana prijaznost.

    Prosim preberite “Mc Fucking Rules”, ki jih je napisala ena od zaposlenih in ki je bila za “šankom” verjetno tudi tako zaigrano prijazna do gostov. Kaj si pa misli zares o njih, ko se “luči ugasnejo” in ni več strahu, da jo bo brez nasmeška na ustih zasačil nadzornik, se pa da lepo prebrati med vrsticami njenih pravil.

    Zame je primer prave prijaznost prodajalka iz Mercatorja (govorim seveda o točno določeni osebi, ne kar o vseh), ki ima za vsakega, ki pride do blagajne, kakšno prijazno besedo, a pri njej se lepo vidi, da ji tega ni nihče ukazal in da ne dela “by the book”, ker je vedno originalna.

  12. Lezalnik pika Com Says:

    dronyx, meni je to čist jasno 🙂 Samo, če moram izbirat med tečnobo, ki se grdo drži in sem mu odveč ter med nekom, ki mu je bilo ukazano naj bo prijazen… ugani koga bi izbral? Ugani iz katere trgovine bi odšel z lepšim občutkom? V katero bi se še vrnil? Jst sem prišel na meka in ne se poglabljat a je tisti, ki mi ga bo prodal, zares prijazen ali narejeno prijazen, to je njegov problem.

  13. katarina Says:

    spontana prijaznost …. glede na to, da delam v komericali ti lahko iz prve roke povem, da če bi moje strankedobivale smao spontano prijaznost, bi bilo le-te kakšen dan samo za vzorec ali pa še to ne.

    kot prodajalec moraš bit prijazen in jaz imam za prodajalca tudi uradnika, pri katerem urejam registracvijo avta, pa na občini, ko urejam potni list. mene ne zanima ali ima on/ona slab dan, ali jo boli hrbet, pričakujem, da je to mene prijazna, zdaj pa ali je zaigrano ali ne mi je čist figo mar. sem pa občutljiva za tone glasu in če zaznam naveličanost ali kaj, kar pač ne paše k tej prijaznosti, vpašam kaj je.a tako kot on/ona ni dolžna meni razlagat svojih problemov tako mene najbrž nima kaj brigat kaj ji je.

  14. dronyx Says:

    @katarina: To se seveda strinjam, ni mi pa všeč prijaznost, ki ima na drugi strani “diktaturo”. Če firma pošilja prodajalcem “undercover” inšpektorje ali detektive, ki preverjajo to “igrano prijaznost” in potem delavec izgubi stimulacijo ali celo kar službo, če pozabi reči “pa lep dan še naprej”, je meni to brez veze in imam raje, če so samo lepo uradni (dober dan, hvala in nasvidenje). Seveda ne pa zoprni. Če pa slučajno kdaj so, se pa ne čudim, ker smo tudi stranke včasih pain in the ass (tu takoj pomislim na upokojence, ki težijo prvega v mesecu na banki)

  15. Looser Says:

    @katarina:
    “…glede na to, da delam v komericali ti lahko iz prve roke povem, da če bi moje strankedobivale smao spontano prijaznost, bi bilo le-te kakšen dan samo za vzorec ali pa še to ne…”

    jaz ne delam v komericali :), vem pa da grem v službo z veseljem in ko sem tam, se mi ne dogaja, da bi komaj čakal konc šihta!
    Stvari so čist enostavne, če bi imeli zaposleni v mc-u dvakrat ali trikrat višjo plačo, bi bilo, verjamem, spontane prijaznosti krepko več kot pa za dan ali dva!!!!

    meni se zdi logično, da normalen človek (ne bodoči Hollywoodski igralec ki ima delo v McDonaldsu samo za dober trening) ne more biti vse dni, še posebej pa okoli 15. v mesecu, prijazen in pocukran do strank, če za garanje dobi 400€. Zato tega od njih sam nikoli ne bi pričakoval, če bi pa vedel da so hudo dobro plačani bi jih pa tudi sam poučil da bi bil kakšen “dober dan” dobrodošel.

    skratka vse se začne in konča pri evrih!
    in zaposleni so obraz podjetja, večina vodilnega kadra (v slo) se hudo premalo zaveda, da bi se lahko kdaj zvišanje plač, recimo za 100€, podjetju tako ali drugače poplačalo z 200€

    Če bi v Mc-u samo plačo nadzornikov in tistih ki so spisali kodeks razdelili med zaposlene, nadzornikov in tistih drugih verjetno sploh ne bi potrebovali….

    @dronyx:
    tista prodajalka iz Mercatorja, je verjetno starejša gospa (verjetno nima veliko do penzije), ki jo je življenje že marsičesa naučilo in si ne bi dovolila takih vsiljevanj raznih kodeksov, pa še zaposlena je v kakšni manjši trgovini (ne v hipermarketu), kjer gre vse bolj po domače.
    se pa strinjam da je tako bolje

  16. Lezalnik pika Com Says:

    Looser, ne vem kje se ti giblješ, samo zelo težko je srečat kakšnega zaposlenega, ki se ne pritožuje. Ne glede na plačo :). Pri nas je že taka folkrora, da če se ne pritožuješ, potem izgleda da ne delaš hehe.

  17. Looser Says:

    @ Lezalnik:
    Verjemi, da ljudje z “višjimi plačami” v “boljših firmah”, nimajo razloga da bi glumili da delajo! Če je delo opravljeno potem ne more izgledati da nič ne delajo!
    Tudi svobode imajo, v takih podjetjih, zaposleni veliko več, recimo nimajo raznih kodeksov obnašanja, ali pa jeznega šefa, ki si zapisuje vsako minuto, ko je zaposleni zamudil na šiht, važno je samo eno. Delo mora biti narejeno tko kot je treba, dokler so rezultati taki kot so pričakovanja ponavadi nihče ne piska….

    Se pa strinjam da je pri nas (v povprečju) folklora taka, kot praviš, razloge sem pa že navedel!

    ne vem pa kje se gibaš ti ampak v bolje stoječih firmah je po mojih izkušnjah, težko srečati koga z višjo plačo, ki se pritožuje.

  18. ZigaK Says:

    31. Dont come through drive thru after your mid life crisis in your new sports car.. and try to impress me with your 1987 pick up lines.

    LOL

  19. Anon Says:

    Ojojojoj avtor…

    V McDonald’su delam že leto in pol preko študentskega servisa. Večinoma sem na blagajni in, sori, ta članek me je res res res spravu v smeh.. and not in a good way.

    V McDonald’su NI prostora za izvirnost, originalnost. Ko podpišeš pogodbo (in moraš jo podpisati, ne glede na to ali delaš kot redno zaposlen ali preko študentskega servisa), se strinjaš z njihovimi pogoji in standardi, se pravi, da delaš točno to, kar ti oni naročijo.

    Kar se blagajne tiče; ko stranka vstopi v restavracijo in naroči svoje, pač gleda delavca, kako ji lepo vse prinaša na pladenj in si sigurno misli, kako lahko je vse to. Delavec mora stranko najprej pozdravit, sprejet naročilo (in obvezno sugerirat še en izdelek zraven, razen če je stranka naročila shake… zakaj je tako? Nimam pojma, se me “niti ne tiče in nimam kaj spraševat, ker sem samo delavec” …), prinest vse na pladenj po točno določenem zaporedju (prvo pijače, nazadnje sladoled, vmes pa cela umetnost in zmešnjava), pobrat denar ter se OBVEZNO (!!) zahvalit stranki za obisk IN jo ponovno povabit v restavracijo, pa najsibo zaigrano ali ne.

    Vsaj enkrat na mesec te pri vsem tem spremljajo tvoji nadrejeni (CT ali managerji, nima veze). Pri tem imajo pred sabo list papirja s postopki, ki jih moraš upoštevati in jih znat tako v teoriji kot v praksi (recimo pravilno prinašanje izdelkov na pladenj, t.i. “6 korakov na servisu”, pravilno naročevanje izdelkov kuhni, temperaturo in strukturo olja, itd itd itd). Če ti večkrat uspe dobit 95%+ na teh listah, dobiš višjo postavko. Če imaš večkrat manj kot 80%, dobiš nižjo. Manj od 60% opozorilo… če se to večkrat ponovi, odpoved.

    Kar se pa naročanja tiče. Če izdelka ni v kontroli, kuhni naročiš v smislu “enga čikna, prosim”, ali “eno šestko prosim”. Če te je kontrola slišala, odgovori z “hvala” – tako da tebi vedet, da je naročilo bilo sprejeto in da kuhna dela na tem. Ko kuhna izdelek naredi in ga preda kontroli, ga ta zavije in vrže v kontrolo, istočasno pa se delavcem na servisu zadere, da je izdelek končan (recimo “čikni v kontroli”, “šestka v kontroli”, itd). Tisti, ki je ta izdelek prej naročil, reče “hvala čiken” oz. “hvala šestka” in to gre tako naprej in tako dalje, vsak dan, od osmih pa vse do polnoči.

    No, pa da končam tole. Nis(m)o delavci krivi, če včasih izpademo kot ene lutke oz. ponavljajoči se roboti. Mi le sledimo standardom, ki so predpisani s strani McDonald’sa, hkrati pa se vseeno trudimo polepšat dan stranki, pa čeprav to res vedno ni mogoče (slab dan, tečna ekipa, tečen manager, vse gre narobe, počasna kuhinja, itd). In ko vam delavec naslednjič postreže, dajte se mu prijazno zahvalit za trud. Mogoče se vam to ne zdi lih dost, ampak za delavca (sploh tistega, ki že 6, 7, 8 ur laufa gor in dol na kasi brez kakršne koli pavze), pomeni OGROMNO!

Oddajte komentar

