Kronologija medijskega umiranja kralja popa

Včeraj sem bil slučajno ob polnoči še za računalnikom in me je tako kot verjetno še marsikoga presenetila novica, ki sem jo prebral na portalu 24ur.com z naslovom “Michael Jackson je mrtev“.

vir: 24ur.com

Ne “Umrl je Michael Jackson” ali pa “Odšel je kralj popa”, ampak naslov verjetno mišljen kot parafraza na The King is dead. Long live the King!

Ker takšni novici nisem mogel verjeti samo na podlagi enega zapisa, sem šel zadevo preveriti še drugam na internet in kakor sem se lahko prepričal, je bilo uredništvo portala 24ur.com eno izmed prvih uredništev na svetu, ki je tega velikega glasbenika naše generacije proglasilo za mrtvega.

Takrat (00:16) ni noben drug naš spletni novičarski portal (rtvslo, dnevnik, delo, siol…) niti z besedo omenil kakršnekoli novice v zvezi z zdravstvenim stanjem pop zvezdnika. Celo teleteks rtv slo, ki je običajno zelo ažuren na strani 111, je ob polnoči zaključil z delom.

Od slovenskih spletnih strani ima kot kaže ponoči (po našem času) budno dežurstvo samo še zurnal24.si (bolgerke Irene Sirene in Jonasa nekako ne štejem v to kategorijo profesionalcev), ki pa je, glede na vse okoliščine in nejasnosti okrog smrti, novico opremil z bolj primernim naslovom “Umrl naj bi Michael Jackson“.

vir: zurnal24.si

Ampak zanimivo, tudi mnoge večje svetovne tiskovne agencije in portali, ki imajo dopisnike in poročevalce iz celega sveta ali pa imajo uredništva kar v samem Los Angelesu, si v tistem času, ko je naš 24ur Jacksona že dokončno razglasil za mrtvega (vsaj v naslovu), niso upale objaviti takšne uradno nepotrjene novice.

Celo CNN je takrat, ko so se pri nas že usuli bolj ali manj umestni komentarji ter odkrite žaljivke na zapis o smrti, objavil samo Breaking News, da je bil Jackson hospitaliziran in je v komi.

vir: cnn

To se mi zdi meni nekako normalno za resno medijsko firmo, ki posreduje svetu novice.

Smrti ne ugotavljajo gasilci, operaterji na 911 liniji, sorodniki ali paparazzi, ki prežijo na vsak premik pred hišo zvezdnika. Smrt po moje lahko ugotovijo in potrdijo samo zdravniki in šele takrat lahko nekoga proglasiš za mrtvega (pa še v tem primeru lahko pride do čudežne oživitve, ki se ji reče Lazarjev sindrom, ki je pa zanemarljivo redek pojav).

Uredniki na CNN so se očitno tega dobro zavedali, tako da so potrebovali kar kakšno uro, dokler niso dobili potrdila, da je Michael Jackson res mrtev in so poslali v zrak helikopterje, ki so v živo prenašali množico, zbrano pred bolnišnico UCLA ter prebirali sporočila oboževalcev, ki so jih pošiljali na Twitter in Facebook.

vir: cnn

Novico o smrti na spletu je kot kaže najprej objavila spletna stran TMZ.com, Reuters pa jih je kot eden prvih, poleg našega 24ur.com, direktno povzel.

Žal se je izkazalo, da so bile špekulacije tokrat resnične in srce je res izdalo kontroverznega glasbenika.

Michael Jackson je kot rečeno eden izmed glasbenikov, ob katerem je odraščala moja generacija. Nekateri so ga odkrito oboževali, drugi, med njimi tudi sam, smo samo radi prisluhnili njegovi glasbi ter uživali v video spotih, ki so si takrat šele utirali svojo pot na TV zaslone.

Sam se strinjam z komentatorjem na CNN, ki je dejal nekaj v smislu:

Njegovo življenje je lahko diskutabilno, njegova glasba je nedotakljiva (untouchable).

Mediji so dolgo časa in brez milosti tako ali drugače pokopavali Michaela Jacksona. Tokrat ga lahko še zadnjič.

Potem nam ostane samo še glasba.

15 Responses to “Kronologija medijskega umiranja kralja popa”

  1. Pris Says:

    Saj če podrobnejše prebereš tekst od 24ur, potem so ob 0:16 tudi oni pisali v stilu “naj bi” in “uradne potrditve še ni”. Seveda pa je naslov rumenemu tisku primerno senzacionalističen. 😉

    Je pa približno ob tej uri zadevo potrdil LA Times.

  2. dronyx Says:

    @Pris: Seveda, besedilo je v redu, ampak naslov je pa po moje neprimeren, glede na vsebino prve novice o smrti, ki je bila takrat še špekulacija (čeprav je morda samo direktni prevod Reutersovega naslova). Jaz sem zanalašč delal “print screen-e” spletnih portalov, če bi se slučajno izkazalo, da so udarili mimo. Ker to ne bi bilo prvič, da mediji prehitro nekoga proglasijo za mrtvega, ker to privablja gledalce.

    Wiki celo vodi seznam tistih, ki so jih prezgodaj razglasili za preminule (seveda ne samo mediji).

  3. Pris Says:

    Seveda je naslov v maniri 24ur – čimvečja senzacija-čimveč klikov.

  4. dronyx Says:

    Zanimivo pri vsem skupaj je meni tudi to, da so na Wikipediji stran o Michaelu Jacksonu popravili z podatki o smrti praktično takoj, ko se je razširila vest. To pa je res ažurna enciklopedija, ne pa stare enciklopedije na papirju, ko si čakal za aktualne podatke nekaj let na ponatis.

  5. chef Says:

    Mene je sredi dneva prešinilo koliko so kaj dosledni pri Wikipedii. Žal sem prišel domov šele pred kratkim, dejstvo pa je, da so tekst že dopolnili, pri angleški različici s celim dolgim odstavkom, v slovenski so samo dodali letnico smrti in popravili stavke o njem v preteklik.

    Za ostale wikipedie se mi ne ljubi gledat.

  6. dronyx Says:

    @chef, jaz sem včeraj ponoči bil pokonci do 03:00 in gledal CNN prek interneta (na ogromnem klikabilnem LCD zaslonu so prebirali Twitter – OMG, takrat se mi je zdelo, da sem tudi jaz umrl in sem šel potem raje kar spat), tako da ti lahko iz prve roke povem, da je bila nekje ob 02:00 angleška wiki že posodobljena.

    Early reports of Mr Jackson’s death and the confusion surrounding it caused a rash of changes and corrections to be made on his Wikipedia page as editors tried to keep up with events and the number of people trying to update the page.

    Baje naj bi včeraj tudi Googlu zasula iskanja na temo Michael Jackson. Sprva naj bi Google celo mislil, da gre za napad in vračal nazaj sporočila (vir: BBC news):

    “your query looks similar to automated requests from a computer virus or spyware application”.

    How many people does it take to break the Internet? On June 25, we found out it’s just one — if that one is Michael Jackson.

  7. Simona Rebolj Says:

    Dober plesalec svojega sloga je bil. Škoda, ker ga je bilo treba desetletja na vsakem koraku še poslušat in fasat še plejado pop klonov enake mizerije od šova za otroke.

  8. Tjasa Says:

    A je zares živa še kakšna ikona njegovega kova? Madonna morda? Bomo še kdaj ostali s tako povešeno čeljustjo zaradi podobnega razloga kot danes? Ali sploh še obstajajo pop zvezde, kot so jih rodila zadnja desetletja 20. stoletja? Imam občutek, da ne. Da je z njim – pa če ti je bil drag ali samo glasbena spremljava odraščanja – umrlo neko obdobje…

  9. sparkica Says:

    The End. DrOnyx, bolje ne bi moglo biti povzeto.

  10. alcessa Says:

    Tjasa: danes sem šla v šoping in sem poskušala ugotoviti, ali poznam izvajalce, ki te oblivajo v vseh teh trgovinicah. Malce sem že bila pretresena nad sabo, ko sem ugotovila, da se ravnokar ne spomnim, ali poslušam Beyonce ali Christino Aguilero. O njunih klonih (torej o klonih od mašinsko obdelanih klonov) pa itak nimam pojma.

  11. dronyx Says:

    Zadnje desetletje se mi zdi, da je sploh bolj revno, kar se tiče glasbenih zvezd velikega formata (Britney Spears sem nikakor ne morem šteti). Na nek način se mi celo zdi, da situacijo rešujejo sami “old boys and girls” (Madonna, Rolling Stones, U2, Axl Rose…) in če ne bi Michael Jackson tako nenadoma umrl, bi verjetno tudi on dopolnil ta seznam.

    Je pa zanimivo, da so mnogi današnji najstniki šele ob smrti Michaela Jacksona spoznali njegovo glasbo in številne uspešnice naše mladosti. Pred tem so ga poznali samo iz medijskega norčevanja in afer, ki jim nikakor ni uspel ubežati. Bizarno pa je, da so prav ti mediji, ki so ga neprestano glodali in obdelovali, ob njegovi smrti posvetili njemu cele oddaje, predvajali slavospeve in naenkrat povsem obrnili ploščo.

  12. Simona Rebolj Says:

    @alcessa:

    To so leta … Verjemi, da mlade generacije med mladimi še kako ločijo Beyonce od Aguilere. Tudi v mojih najst in malo čez časih še huje nisi ločil med tonami zvezdnikov za eno noč … Od Samanth Fox, Sabrin, Bros … Itd. Itd. Od te največje greznice sta se obdržali nekako Madonna in Kylie Minogue, Michael Jackson je pa svoj zadnji koncert odplesal leta 97′! Pri vsem skupaj omenjeni takrat za tiste z bolj izbranim okusom niso bili vredni pol pizde gnile vode. Tudi v kontekstu komerciale, da se razumemo. Ta nivo v enakem okviru je presegal kakšen Prince na primer in Eurythmics. Je pa res, da je Jackson ustoličil to mašinerijo trenda, da je več vredno gledat kot poslušat! In kralj tega je Michael Jackson! Tega, nad čemer se danes ob poplavi razburjamo. Da je prioriteta videospot, zganjanje cirkusa na odru, trači, ne pa glasba.

    @dronyx:

    Axl še dela kaj??? Michael bi težko dopolnil ta seznam, saj verjetno ne bi izpeljal niti treh koncertov, saj je bil v totalno razsuti formi. Totalno podhranjen in nadrogiran. Ob tem koncertiral ni že 12 let.

  13. dronyx Says:

    @Simona: Axl Rose je pred kratkim izdal ploščo, ne vem pa, ali je temu sledila tudi kakšna koncertna turneja.

  14. Simona Rebolj Says:

    Viš … nisem zasledila. Nazadnje sem slišala zanj, ko je s steklenico treščil po buči nad hrupom tožečega soseda … hehe …

  15. ZigaK Says:

    Kako to mislite da ni zvezdnikov velikega formata v zadnjih 10 letih? Fredi Miller anyone? Justin Timberlake? Domen Kumer?

Leave a Reply

