Telekomu v slovo

Sedaj, ko se piše tale zapis, verjetno nekje na sedežu podjetja Telekom d.d. že poteka postopek izključitve mojega telefonskega priključka, ki me bo upam čim prej razbremenil plačevanja položnice v znesku 11 € na mesec (v bistvu fiksni telefon pri meni služi samo še marketingu in meritvam javnega mnenja).

Pa ne gre tu za teh 11 €, ki so ob vseh drugih stroških zanemarljiv znesek. Tu gre za princip.

Kot sem že navedel v zapisu Moja hurška podpira Telekom, smo bili plačniki Telekomovih položnic vse od 70 let prejšnjega stoletja, vsak mesec, leto za letom (če vzamem povprečje 10 € to znese v tem času lepih 4.000 €).

Ko pa sem pred leti zaprosil za xDSL dostop do interneta, se je ustavilo pri Telekomu, našem “nacionalnem” operaterju telekomunikacij, ki je odgovoril, da žal dostop do interneta ni možen, ker moja telefonska parica (navadna dvožilna žica) Zares ni samo moja, ampak na njej uporabljajo tako imenovano multipleksiranje, s čemer prek ene žice priklopijo več telefonskih naročnikov. Za xDSL pa potrebujem samostojno parico, lastno žico dolžine 100 metrov do centrale (če bi mi dali možnost, jo lahko potegnem tudi sam, lastnoročno).

Vse lepo in prav, ampak poznam priseljence v naše kraje, ki so praktično takoj dobili dostop do interneta in kot kaže tudi brez problemov svojo lastno žico. Nekdo, ki je njihov naročnik  dolgih 30 let, pa ne.

V odgovoru po elektronski pošti so me sicer “potolažili”, da pa bo morda v prihodnje tudi zame obstajala možnost xDSL dostopa v internet prek njihovega 30 let starega kablovja, pri čemer so uporabili nek izraz, ki sem ga pozabil.

Sem pa potem zadevo preveril na internetu in oni so me tolažili z možnostjo EMX-a, ki pa ni nič drugega kot ponovno multipleksiranje (kakšna ironija, da bi bil kar dvakrat multipleksan), tokrat ADSL povezave in zato tudi za internet ne potrebuje vsak naročnik svojo lastno žičko.

Ampak ta EMX  (IPS d.o.o.) je pa kot kaže spet ena velika natega našega “nacionalnega” operaterja, nad katerim ves čas roko drži politika.

Ne samo, da naj bi EMX povzročal motnje in izpade linij, kot kaže to multipleksiranje ponuja hitrosti, ki so na ravni mojega Instant interneta, pa še to samo, kadar deluje Zares slabo (to je večino časa). Samo neuki naročniki tega v večini ne bodo razumeli in bodo hvaležni, da si je Telekom praktično odtrgal od lačnih ust žličko žičko, da imajo lahko oni dostop v internet z  mizerno (pizzicato) hitrostjo ranga 512 kbs ali še manj.

A na drugi strani naš “”nacionalni operater”” (sem dal zanalašč v dvojne navednice) z lahkoto odšteje 190.000.000 € zato, da kupi drugega največjega mobilnega operaterja v Makedoniji (Cosmofon). OMG.

In po vsem tem jaz enostavno že iz moralnih načel ne morem več plačevati tistih 11 € na mesec in samo upam lahko, da naš Telekom čim prej kupi kakšen resen tuj operater, ki bo za razliko od našega “nacionalnega” investiral kaj tudi pri nas doma.

Resda z odklopom telefonske linije reskiraš, da ti Telekomovci zakomplicirajo življenje čez  5, 10 ali 20 let (če bodo v taki obliki takrat sploh še obstajali), ko se morda pa le pojavi kakšna možnost dostopa v internet prek njihovih žic.

Po izkušnjah nekaterih, ki so jih opisali na spletu, jim je potem Telekom odgovoril, da ni možnosti, ker ni žic, čeprav so dejansko bile. Potem pa so se ljudje znašli, zaprosili za internet Siol (ki je iz Telekomove štale oziroma hleva), nakar je Telekom vendarle čudežno našel kakšno bakreno žico (temu se reče poslovni interes). Ampak ljudje so se še enkrat znašli (človek je inteligentno bitje) in po ugodno rešeni prošnji odšli h konkurenčnemu operaterju (T-2, Amis) z dopisom, kjer je pisalo, da žice so.

Če Telekomu kaj ni jasno in zopet zakomplicira, da so žice čez noč čudežno izginile, gre potem pa dopis na APEK ali pa še kam v EU na pristojne institucije za telekomunikacije (ha, ha).

In kaj se je zgodilo z mojo hruško, ki podpira Telekomov kabel?

Nič, hruška še vedno stoji, ker je postala del Telekomove infrastrukture. Zadevo si je sicer ogledal njihov “nadzornik trase”, ampak ker me ni bilo doma, je samo pustil številko. Ko pa ga pokličem, mi je prijazno dejal, da naj jaz vprašam soseda, če lahko oni kable montirajo nazaj na njegovo hišo (seveda pa je sosed zabrisal kable dol zato, ker ni več Telekomov naročnik in jih noče niti videti).

LOL.  Očitno res obstajajo v vsakem kolektivu nepobolšljivi šaljivci.

Značke: , ,

6 Responses to “Telekomu v slovo”

  1. sparkica Says:

    Ne morem verjet. Identična zgodba, razen hruške in razen tega, da smo mi dobili ta ušivi EMX za 37,49 EUR mesečno. Govorim o ušivi 1MB liniji, makaki digitalna telefonija, kaj šele digitalna televizija?! Za 37,49 EUR imajo drugod solidno linijo, tv, telefon in še kaj. Ne bom pisala, kaj vse je bilo treba narediti, koliko posredovanj, čakanja in tulifoniranja je bilo potrebnega, da so sploh (poudarjam sploh!) pomislili na možnost EMX. Človek se res vpraša, no. Aja, nismo bogu za koleni doma, smo le borih 12 km iz Maribora, imamo mestni vodod (hehe), elektriko, asfalt in v duhu “ja, dajmo sofinancirat, da bomo imeli telefon, da bomo prinesli napredek na vas” smo naivno verjeli, da se bo takšna “zvestoba” splačala. Jebemu, da se ni.

    Telekomu in Siolu RES, ampak RES privoščim (kot si že sam napisal), da ju nekdo pokupi, odpusti garnituro, ki se odloča za razvoj in končno naredi red v tem sračjem gnezdu. Pred kratkim so zgradili relativno blizu (ampak spet za dlako predaleč) centralo, tam kjer je le par hišic, bognedaj da bi malo raziskali, kje bi jo bilo bolj smotrno postaviti zaradi potencialnih strank. Tega ne razumem več. Očitno sem über butasta.

    Najbolj me razpizdi to, da če mi že rečejo “žal ne morete dobiti boljše povezave, znajdite se, zaprosite za sredstva pri EU (WTF?!)”, naj mi potem NE POŠILJAJO na dom reklam za trojčka in podobne pizdarije, ker jim bom enkrat dala trojčka — poslala jih bom v 3PM.

    Še isto sekundo, ko bo možno dobiti internet preko drugega ponudnika, pa čeprav preko plomb v zobeh, bom z največjim veseljem skenslala te požeruhe, oderuhe in šalabajzerje.

    Oprosti za tole, ampak bilo je močnejše od mene 😀

  2. dronyx Says:

    @sparkica, lahko si vesela, da ti EMX dela vsaj z 1 Mbs. Običajno pomeni EMX 2 Mbs, ki si jih razdelijo 4 naročniki, tako da si nekje na 500 kbs za ceno, za katero kje v Ljubljani na optiki dobiš 10 Mbs, IP telefonijo plus digitalno televizijo in še kaj. Ampak Telekom je en navaden šalabajzerski dinozaver in dinozavri so kot vemo izumrli.

  3. Dinozaver Says:

    Nič nismo izumrli.

  4. sparkica Says:

    @Dinozaver, LOL

  5. blaz Says:

    hello!

    Ne vem zakaj dovoliš telekomu tako napeljan kabel. Jaz bi ga že zdavnaj po “nesreči” pretrgal. Kaj pa če se kakšnemu otroku kaj zgodi.
    Nekje si sposodi avtolestev pa odžagaj tisto vejo ki drži kabel na višini.
    Počakaj kakšen teden potem pokliči telekom da je kabel skoraj na tleh. V kolikor na bo odziva bi pa povabil sosedove mulce na zabavo in snemi tisti kabel z obličja zemlje. Verjemi da bi potem, kaj hitro prišli.
    Pri nas je bila situacija malo drugačna. Polagali so nov kabel, skupaj z optiko in ostalo infrastrukturo za pol dolenjske in vezavo z tujino. Pa so obljubljali adsl. Je minilo leto, pa še eno leto; tretje leto sem pa znorel in jim obljubil da bom kabel lastnoročno skopal ven, pa naj ga odnesejo. Rok sem jim dal 14 dni. Ali ga sami odkopljejo ali jim ga jaz z bagrom ven potegnem.Služnostna pogodba takrat še ni bila podpisana. V roku enega tedna so menjali cel kabel od centrale do doma(600-700 m) in priklopili telefon, potem pa še adsl. Pri telekomu gre vse samo še s silo!

  6. Sladzan Says:

    Jeba jim pas mater in emx-ih.Upam,da si dobu Dronyx svojo parico,lokalno zanko,svoj par ,samostojni prikluček itd.
    Aja predlog,če bo komu kaj pomagal;

    Probajte se z občino dogovorit,ker brez njenega dovoljenja neboste prišli do samnostojnega dograditvenega priključka.Ja,tako je vsaj meni ratalo iz emx na VDSL2,čeprau mamo za optiko glavne vode že par let napeljane in kao da meje to tud rešlo,da sem dobiu pozitiven odgovor,da bo dograditev na moji lokaciji po 35 mesecih borbe s telekomom.Potem pa ena oseba,ki je bila vplivna v tem mestu kontaktirala občino in je biu že drug dan pozitiven odgovor s strani te osebe ,da so se odločili skupaj z telekomom ,da bojo omrežje dogradili…;)

Oddajte komentar

