Ali je dovoljeno snemanje voznikov?

Lokacija: Izvoz iz avtoceste proti Primorski na Vrhniki
Čas: 09.06.2009 nekje med 16:00 in 17:00 uro

Pripeljem se iz smeri Ljubljana in sem spregledal dolgo kolono na izvozu Vrhnika, ki se začne že kakšnih 100 metrov pred Sparom na odstavnem pasu.

Ker mi ni preostalo drugega (v kolono me spustil itak ne bi nihče), sem se zapeljal do samega izvoza za Vrhniko z vklopljenimi vsemi štirimi žmigavci in potem zavil na izvoz, ki ima sicer dva pasova. Pred sabo sem videl nekoga, da menja v stoječi koloni pas ravno v ostrem ovinku na začetku izvoza, zato sem ga pač previdno obšel, nisem se pa mogel ustaviti, ker sicer bi se mi kdo lahko zaletel od zadaj na voznem pasu avtoceste.

Potem pa pogledam v vzvratno ogledalo, kjer zagledam žensko, ki me snema z mobilnim telefonom na sopotnikovem sedežu, vozil pa je nek tip. WTF?

Najprej nisem takoj poštudiral, kaj se sploh gresta in ali bosta moj posnetek uporabila morda za kakšne privatne spolne igrice ali pa mi morda nameravata ob priliki ukrasti avtomobil. Ampak ker je ženska s snemanjem nadaljevala, sem izstopil iz avta in vprašal modela, kaj to počneta in zakaj me snemata? On pa odgovori, da ga ogrožam, ker sem zapeljal čez polno črto in da ima na zadnjem sedežu otroka. WTF?

Model, ne me jebat.

Kdo ti je dal pooblastila, da snemaš druge voznike? Ti si zapiši mojo registrsko tablico in daj prijavo na policiji, če misliš, da te res ogrožam. Je pa po moje skrajno nepremišljeno, da sredi nepredvidene situacije, kot je takšna stoječa kolona in z otrokom na zadnjem sedežu, menjaš vozni pas sredi ovinka in ko vidiš, da jaz nisem edini, ki je spregledal kolono. Jaz se tega ne bi upal, sploh če pol ure opazuješ, kako nekateri z polno hitrostjo, 100 km/h ali več, “padejo” mimo kolone na izvoz Vrhnika.

Res pa je, da jo mnogi (recimo vsaj par 100 na dan)  spregledajo namerno, da se izognejo čakanju v koloni, samo to ne spremeni zadeve.

Potem mi pa model še očita, da sem prevozil polno črto.

Ne me jebat, še enkrat. Kako pa naj pridem sicer na odstavni pas, kjer se kolona začne? Tam je tudi polna črta. In če sam čakaš v koloni že pol ure, si sigurno tudi sam prevozil polno črto.

In model, če se ti zdi normalno, da me s telefonom snemaš, pri čemer gre samo za čisto objestnost, saj prekrška ne moreš posneti “in flagranti”, ko sem jaz že pred tabo v koloni, kako pa se bi ti počutil, če bi jaz tvoje otroke snemal na plaži, ko se igrajo z kamenčki?

Bom pa preveril, ali je takšno snemanje naključnih voznikov sploh dovoljeno, saj je s tem grobo kršena moja pravica do zasebnosti.

KZ-1 (KAZENSKI ZAKONIK) pravi sledeče:

Neupravičeno slikovno snemanje

138. člen

(1) Kdor neupravičeno slikovno snema ali naredi slikovni posnetek drugega ali njegovih prostorov brez njegovega soglasja in pri tem občutno poseže v njegovo zasebnost ali kdor tako snemanje neposredno prenaša tretji osebi ali ji tak posnetek prikazuje ali kako drugače omogoči, da se z njim neposredno seznani, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do enega leta.
(2) Če stori dejanje iz prejšnjega odstavka uradna oseba z zlorabo uradnega položaja ali uradnih pravic ali poskusi to storiti, se kaznuje z zaporom od treh mesecev do petih let.
(3) Pregon za dejanje iz prvega odstavka tega člena se začne na predlog.

Duševne bolečine, katere sem utrpel zaradi vajinega nedopustnega posega v mojo zasebnost, pa trenutno še ocenjujemo ob mrzlem pivu z mojimi odvetniki.

Jaz verjamem, da marsikoga takšne situacije na cesti razjezijo, ampak to pa še ne pomeni, da lahko pravico jemljejo v svojo roko. Ker če se to dopusti, bo verjetno naslednji korak ta, da bodo ljudje pričeli osebno obračunavati z vozniki za katere menijo, da jih ogrožajo, ali delajo prekrške.

V zgoraj opisanem primeru posnetek na mobilnem telefonu ne pomeni nič, ker se na njem ne vidi nobenega prekrška. Gre, kot že rečeno, po moje samo za izvajanje psihičnega pritiska (češ, sem te posnel, baraba).

37 Responses to “Ali je dovoljeno snemanje voznikov?”

  1. xxx Says:

    Zapri se v stanovanje in boš imel zasebnost.

    Naslednjič, ko boš zgrešil izvoz boš šel rikverc?

  2. dronyx Says:

    @xxx Pravica do zasebnosti ne velja samo v blindiranih avtomobilih ter stanovanjih in je ustavno varovana.

    Na spletu se da prebrati, da je pred časom policija celo kazensko ovadila detektiva, ki je (domnevno neupravičeno) snemal in sledil delavko, ki je bila na bolniškem dopustu in naj bi ga zlorabljala.

  3. DJ Says:

    Ne vem, ce je to ravno lahko kategorizirano kot “_obcuten_ poseg” v zasebnost. OK, recimo, da je, ker pravis, da je direktno priznala, zakaj je snemala. Lahko pa nekdo denimo zgolj snema svojo voznjo ali pa “road movie” ipd. Na javnih povrsinah takih omejitev ni. Potem bi lahko s pusko hodil okrog in pihnil na Copovi vsakega, ki bi si drznil usmeriti kamero/fotoaparat/telefon v tvojii smeri. 😉 Res pa je, da zadeve naceloma ne sme javno objaviti (oz. ne brez soglasja, pa pokriti registrsko, face itn.).

  4. Tjasa Says:

    XXX, nauči se brat. Ni šlo za “zgrešen izvoz”, pač pa edino pametno početje med 16. in 17. uro na izvozu Vrhnika. Dronyxov manever je ustrezen zato, ker zmanjšuje število avtomobilov, ki čakajo dobesedno na avtocesti. Mene je GROZA, ko moram tam, na odstavnem pasu sedet 15 minut, mimo pa mi 150 na uro drvijo kamioni, poltovornjaki za osebno dostavo in avtomobili.

  5. Tjasa Says:

    Sploh po takih: http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=32&L2_ID=828

  6. dronyx Says:

    @Tjasa, naslednji dan sem pa se postavil v “čakalno vrsto” in prišel do izvoza po kakih 20 minutah. Seveda pa ves čas opazoval avtomobile, ki so storili enako, kot jaz dan prej. Zapletlo pa se je, ko se je nabrala tudi kolona na prvem pasu izvoza in so se začeli ustavljati vozniki kar na voznem pasu avtoceste. Nekaj 10 metrov pred mano je tako Petrolova cisterna komaj še odvila na prehitevalni pas, ker je šofer prepozno opazil ustavljene avtomobile. Če bi bila polna bencina in bi se zaletel v vozila pred seboj, bi po moje zgorelo precej avtomobilov. Ne vem sicer, od kje take kolone kar na lepem na Vrhniki, ampak zadeva je nevarna in kar kliče po nesreči. Res pa so dali sedaj tablo, ki opozarja na kolono.

    @DJ: Seveda sodna praksa šele pokaže, kako se nek člen zakona obravnava oziroma tolmači.

    Če jaz recimo fotografiram nekoga in ti slučajno padeš v kader ter me tožiš grobega posega v zasebnost, verjetno to na sodišču ne zdrži. Če pa boš slikal otroke na plaži, ki niso tvoji, se ti pa lahko hitro zgodi, da te bodo obsodili pedofilije, pa čeprav boš imel posnetke “samo za interno uporabo”.

  7. Tjasa Says:

    Vinjete, po moje. Vinjete so spremenile marsikaj v demografskih premikih. Jaz se, recimo, nikoli ne bi preselila na obrobje, če ne bi imeli vinjet. Danes živeti nekje bogu izza nogu pod Vrhniko, ni več tak strošek, kot je bil še pred letom. Glede na to, da trg nepremičnin že več kot pol leta stoji, lahko pričakuješ, da se val izseljevanja iz Ljubljane pravzaprav še ni dobro niti začel.

    Kar pa se vožnje na pas za tovornjake tiče, osebno vedno zapeljem v vrsto in počakam, da gre kdo na levi pas. Če vidim, da je prosto, se tja ob prvi priložnosti zapeljem tudi jaz. Pa mi res ni do pridobivanja minut, ampak me je samo strah biti na avtocesti v tej moji nikakvi piksni.

  8. dronyx Says:

    @Tjasa, po moje ne gre samo za vinjete, ker kolona se je pojavila šele nekaj dni nazaj. Verjetno spet kje proti Primorski razkopavajo avtocesto in potem se na izvozu Vrhnika pojavijo še vsi iz Logatca, Postojne, Tomaja, Brkinov…

    Jaz sedaj delam raje detour po navadnih cestah.

  9. xxx Says:

    @ dronyx
    pusti policijo… pač še en primer, ko je nastopala narobe.

    Naslednjč boš zagovarjal, da imamo najboljše, najbolj strokovne in na sploh ne malomarne zdravnike (saj vse primere zavrže njihova zbornica mar ne?).

    Važno je sodišče, ker je primer padel, če se ne motim. Pa še to ni referenca, ker boš z denarjem ali zvezami bil oproščen.

    @ Tjasa
    Znam brati. Grešil je kolono in se urinil. Oz. na nek način je zgrešil uvoz… zato sem karikiral.

  10. Tjasa Says:

    XXX, ne, ne znaš.

  11. dronyx Says:

    @XXX

    Če kdo, potem Policija po moje mora vedeti, kako se lahko uporablja razne “prikrite metode”. So imeli pa že veliko primerov, ko je na pogled čista zadeva padla na sodišču in so bili storilci kaznivih dejanj oproščeni samo zato, ker je prišlo do “napake v postopku” oziroma nezakonite uporabe posebnih metod (tajno snemanje, sledenje, poslušanje telefonom…). Takšen dokaz je pač na sodišču ničen.

    Zato tebe recimo tudi Provida ne sme prehiteti z 200 km/h, ker potem lovi prekrškarja z prekrškom. Jaz moram prehiteti njega, šele potem se lahko zapodi za mano.

  12. jin Says:

    S tvojimi odvetniki? 🙂 lol

  13. hxc Says:

    “…bo verjetno naslednji korak ta, da bodo ljudje pričneli osebno obračunavati z vozniki za katere menijo, da jih ogrožajo, ali delajo prekrške.”
    To se nažalost že dogaja. Kolektivni skupek kulture je ekvivalenten tropu hijen.

  14. dronyx Says:

    @jin, kaj se smeješ. Vsi imajo pravniški državni izpit, so spoštovani in ugledni državljani, zakone imajo pa v malem prstu. Pa še vsi se poznajo med sabo (tu mislim širšo kasto, ne samo mojo ekipo piflarjev). 🙂 (LOL)

  15. hxc Says:

    popravek …je ekvivalentem tistemu tropa hijen.

  16. (jm) Says:

    Ass hole! Ti namreč. S čim ti je bilo pri tem občutno poseženo v tvojo zasebnost???

    Če se ti sprehajaš, hodiš, voziš, drkaš ali vrtaš po nosu na javnem mestu, te lahko slikam in snemam kolikor mi je volja. Jasno pa tega ne smem uporabiti v komercialne namene, verjetno pa tudi javno objaviti ne. Čeravno, če sem pri posnetku malce pazljiv, in poskbim da si bolj v kotu, se lahko vedno zgovarjam, da sem želel ujeti ambient in občutke tistega trenutka, in si na sliki zgolj po naključju.

    Vse preveč ljudi si nekatere “pravice” razlaga napačno. Kot posledica preteklega režima, kjer je dejansko bilo prepovedano vse, kar ni bilo eksplicitno dovoljeno.

  17. chef Says:

    “kako pa se bi ti počutil, če bi jaz tvoje otroke snemal na plaži, ko se igrajo z kamenčki?”

    😆

    Mene je enkrat nekdo z manevrom tako razpizdil, da sem stopil ven in ga šel nahrulit. On pa ves v strah, nek umetnik. Čeprav je bil prej pameten k svina, se je takoj vzorno zaklenil in nekaj gestikuliral za zaprtimi okni. Ko sem šel stran, pa takoj odprl šipo in me šel napizdevat. Ko sem se obrnil, je spet naredilo škljoc, haha. Smešno za znoret.

    Potem me je tudi on slikal in se drl, da naj grem kar z njim na policijo. 😆

    In je res šel na policijo. Jaz pa, ker je bilo blizu službe, za njim.

    Še ko sem bil tam, si ni upal ven zlezt, pa ne vem česa se je bal, ker razen da bi ga nadrl, ne bi bilo nič. Potem sem ga jaz zvlekel na postajo, on je šel kazat fotke policajem, jaz sem razložil njegov prekršek, policaj pa v smeh, češ, a si ti mislil, da bodo tvoje fotke nekakšen dokazni material groženj, ki da naj bi jih izrekel. Da naj se kar lepo spoka domov in ne dela več pizdarij in prekrškov, pa da naj se ne zapleta, da ne bo nekdo nekoč res popenil.

    Bilo je izvrstno, prava popestritev zgodnjega jutra.

    Voznike, ki si zapisujejo registracije, imam za blazno smešne.

  18. dronyx Says:

    (jm): Vidim, da še nimaš svojega odvetnika. Moj brezplačni nasvet dneva (tip of the day) … čim prej si ga umisli. On ti bo pojasnil lahko tudi 158. člen KZ – 1 (Kdor koga razžali, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do treh mesecev). Je pa iz tvoje povedi upam jasno razvidno, da je bilo to storjeno z namenom zaničevanja, s čemer se verjetno strinjaš?

    Se bom pa tokrat v tvojem primeru zlorabe žaljivke ass hole (nemško arschloch), ki me je mimogrede globoko psihično prizadela, odpovedal sodnemu varstvu, ker gre preprosto za neizkušenost in naivnost. 😉

  19. ana od srca Says:

    Pozdravljen!

    Jaz sem pred kratkim fotografirala avto, ki nas je grobo izsilil in odpeljal naprej, no, mi smo pristali napol na robniku ceste, na srečo se v nas ni zaletel poročni avto za nami.

    Ta, ki je izsilila (smo potem vozili precej dolgo v isto smer, sredi Celovške v hudi gneči je težko kaj drugega narediti), je potem čez nekaj križišč izsilila reševalno vozilo na nujni vožnji, ki je skušalo skozi rdečo luč v našo zeleno – z desne. Toda ni mu dala prednosti.
    Torej mi smo videli dva prekrška.

    Ni nam do sodišča in ne vem česa, bi pa želela konkretno voznico opozoriti, naj varneje in pozorneje vozi.

    Prosila sem nekega znanca policista za nasvet, rekel je, da je edina možnost s prijavo na policiji.

    Toda meni ne gre za drugo, kot da žensko opozorimo, da je naredila dva groba prekrška in da bi bile lahko posledice zelo hude, če drugi vozniki ne bi bili prisebni.

    Želim ti vse dobro! 🙂

  20. €lQ Says:

    po domače – seri 😦

    hipotetično: narediš prekršek, nekdo te brez (sic!) tvojega dovoljenja slika, te prijavi in kot dokaz fotke.

    vse tvoje izgovarjanje na člen 138 je lajanje v luno 😉

    plačaš kazen in bodi vesel, da ti ne nabijejo še pike 😦
    preverjeno, še čeferin te ne reši 😦

  21. dronyx Says:

    @IQ: Kakšen dokaz so pa po tvoje fotografije avtomobila? Na njih se ne vidi nobenega prekrška, samo avto.

    Po tvoji logiki potem policije na cesti sploh ne bi potrebovali, ampak bi se vsi vozili naokrog z kamerami, snemali ljudi in pisali prijave policiji?

    Ti lahko sicer pišeš prijave na policijo po mili volji. Jaz osebno se pa ne bi upal prijaviti nikogar, saj nikdar ne veš, z kom imaš opravka. Za par 1000 € dobiš baje na črnem trgu ljudi, ki te prebutajo tako, da te ne sestavi nazaj več najboljša ekipa kirurgov. Kaj če ti Čeferin, če ne moreš sam več niti do WCja in serješ celo življenje v plenice za odrasle. 😦

    Če ga bodo slučajno po kakšnem naključju dobili in se ne bo izvlekel, bo pa v najslabšem primeru nekaj let v zaporu igral nogomet in imel vsaj tri tople obroke na dan.

  22. chef Says:

    @elq: takšne prijave nihče niti ne povoha. To je smešno. Smešni ste tudi tisti, ki mislite, da boste z nekaj fotkami napravili red na cesti. Zasačit te mora za to pooblaščena oseba, sicer bi si lahko vsi kr neki zmišljeval.

    Res, za crknit smešno.

  23. matej Says:

    Amerika!
    V ameriki tožijo celo živali, ker so se pasle na površini, ki ni njihova.
    V ameriki tožijo mkdonalds, ker se je nekdo v wc-ju malo prilepil na školjko.
    In sedaj še pri nas, v lepi deželi.
    Lepo te prosim, doktor (močno dvomim da si doktor, zaradi tvojega načina pisanja, bi mislil da si najstnik, vendar ker imaš izgleda izpit za avto…), ne jamraj zato ker te je en snemal, sploh ne jamraj če s temi slikami in videi proti tebi nič ne more. Sodeč po tvojem pisanju in tvojih komentarjih, greš takoj grozit s svojim super odvetnikom (vau, eni pač nimamo dnarja da si ga privoščimo, imamo pa zato toliko več v glavi), če se ti pripeti kakšna krivica. Če te kdo užali, takoj začneš jokati da so užaljena tvoja čustva in kaj boš potem.. boš šel do odvetnika?
    No, če želiš me lahko tožiš, ker sem izrazil svoje mnenje, samo piši mi na mail, pa ti izdam osebne podatke, pa me toži!
    Pa še za konec: WTF? (oh da, ta beseda zveni zelo doktorsko 🙂 )

  24. dronyx Says:

    @Chef: Jaz sem ravno pred dnevi poslušal primer kolega, ki ga je nekdo na parkirišču tako zaparkiral, da avta sploh ni mogel premakniti. Pa je slikal z telefonom situacijo in poklical policijo. Čez nekaj časa pride šofer avtomobila in ga pošlje k vragu, češ, da se naj kar pritoži kamor če, da ga to prav malo briga in odpelje. Potem pride čez čas še policijska patrulja in ugotovi, da sedaj pa avto lahko odpelje. Za vsak slučaj pa ga še vprašajo, če želi podati prijavo. Samo ker je pravnik, mu je kristalno jasno, kaj bi to pomenilo (samo stroške, na koncu pa bi se osmešil). Je pa še malo težil, češ, da bi morali oni to preganjati po uradni dolžnosti. Pa so se mu samo nasmejali in odpeljali. Pa še poceni jo je odnesel, ker sicer bi lahko dobil še račun ali poziv na sodišče, ker je neupravičeno zlorabil 113 številko. 🙂

    @matej: LOL WTF, si mi prav polepšal dan. 😉

  25. Andro Says:

    Na nekem svojem blogu omenjaš (aha, v tistem, kjer bentiš Mobitel, zakaj ti ne pripeljejo signal v Rovte pod Kungoto), da si izmeril svoj IQ 137.

    Si prepričan, da nisi one enke spredaj preveč napisal ?

  26. dronyx Says:

    @Andro, si prepričan, da se na pravem blogu odkrito norčuješ iz dr. Onyxa? 🙂

  27. Anonimnež Says:

    Seveda te lahko snema. Avto ne šteje kot zasebni prostor, na javnem prostoru pa je dovoljeno kakršnokoli snemanje, kogarkoli in kjerkoli. Sam se sicer strinjam, da je to popolnoma absurdno, ampak po istem principu, bi ti bila pravica do zasebnosti kršena, ko te posname nadzorna kamera na ulici.
    Veliki brat je povsod in ni naključje, da je naša generacija tako zaljubljena v kamere, da ni daleč stran trenutek, ko si jih bomo dali serijsko vgraditi v čela.

  28. dronyx Says:

    @Anonymous, ne vem, če ima to smisel razlagati, ampak snemanje na javnih mestih ureja ZVOP-1 in še zdaleč ni res, da te lahko snemajo kar kjerkoli. Zato pa imaš na vstopu na avtocesto table, da se promet snema, prav tako imaš obvestila na bencinskih črpalkah, v bankah in tako dalje. Zakon tudi ureja, koliko časa lahko hraniš posnetke, ker si s tem ustvaril zbirko osebnih podatkov (obrazov).

    Moj avto po tvoje ni zasebni prostor, ampak kaj? Javna površina?

  29. refleks Says:

    A se motim, če menim, da bi bil dogodek, pri vožnji, primerni razmeram na cesti, drugačnega epiloga?

  30. dronyx Says:

    @refleks: Na cesti se dogajajo izredne situacije in takrat pač ljudje reagiramo, kakor vemo in znamo. V tem primeru ni prišlo do nobene nesreče in je bil manever “pod kontrolo”, vsaj kar se mene tiče. Druga opcija je bila samo vožnja do Logatca, ki bi verjetno trajala še naslednjo uro ali več, ker so kolone nastajale že na Vrhniškem klancu.

    Vozniku za mano verjetno ni šlo toliko na živce, da sem ga “ogrožal”, ampak to, da je on z otrokom v avtu čakal na soncu v koloni, nekdo drug se pa naredi pametnega in kolono enostavno zaobide. Čeprav sem jo jaz Zares spregledal, ker sem vozil po prehitevalnem pasu in so bili avtomobili na desni.

    Samo takšno je pač življenje.

    Nekdo celo življenje gara za 500 € bruto na mesec, nekdo drug pa hodi samo po banketih in zabavah, vleče na mesec 20.000 € bruto, pokasira še nagrado za uspešno poslovanje in se skrije pred davkarijo v davčno oazo. POŠTENO?

    FUCK NO.

    Samo s tem se sprijazniš, ali pa ga slikaš, potem te pa toži zaradi vdora v zasebnost in tožbo dobi, nakar naslednjih nekaj let delaš samo zato, da mu plačaš odškodnino, ker si je najel odvetnike z dobrimi zvezami. POŠTENO?

    FUCK NO.

    Samo takšno je pač življenje…

  31. alcessa Says:

    Dr. Onyx, jaz bi se pritožila folk, ki nima dovolj smisla za humor/ironijo, da bi v hipu opustil vsakoršno brezvezno kvačkanje v komentarjih.

    Oziroma, rečeno drugače, nehumorneži, v mislih vas vse skupaj žalim!

  32. CypherBit Says:

    Naredil si prekršek. Pošteno? FUCK NO.

    Nekdo te je snemal (tudi če malce kasneje). Pošteno? FUCK NO.

  33. rockstar1707 Says:

    Jaz bi pa samo rekel, da sem vesel tvoje vrnitve med žive 🙂 Sicer bi pa vsem priporočal malo potrpežljivosti … Hitro se namreč lahko zgodi, da kar se ti ta še trenutek zdi grozno, bo že čez en dan precej smešno in nepomembno…

  34. pijanec Says:

    dronyx, navadi se slovenske hinavščine. Najbolj so gobčni ravno tisti, ki sami kršijo ZVCP. Lep primer imaš ob raznih snemanjih prekrškarjev na avtocesti, potem pa voznik sam krši zakon, ker med vožnjo uporablja mobilno napravo. Ampak eni si domišljajo, da pravila za njih ne veljajo.

    Tudi te posnetke, ki jih nekdo posname, nimajo nobene uradne veljave. Eni si pač radi domišljajo, da so zdaj nekaj več.

    Pa še razlaga zakona, kaj pomeni “občuten poseg v zasebnost”: npr. da iz javnega prostora snemaš skozi okno nekoga v stanovanje, da npr. stojiš na javnem prostoru za žensko v minici in ji potisneš fotoaparat pod minico in jo slikaš in podobno. Vsakodnevna dogajanja na javnem prostoru niso kršenje zasebnosti. Tudi otroke na plaži lahko snemaš, saj so isto del javnega prostora (v ZDA so imeli že cele kupe podobnih primerov, tam tudi vidijo pedoflijo na vsakem koraku, pa nobeno ne zdrži uradnega pregona) kot vsi ostali.

  35. pijanec Says:

    @Anonymous, ne vem, če ima to smisel razlagati, ampak snemanje na javnih mestih ureja ZVOP-1 in še zdaleč ni res, da te lahko snemajo kar kjerkoli. Zato pa imaš na vstopu na avtocesto table, da se promet snema, prav tako imaš obvestila na bencinskih črpalkah, v bankah in tako dalje.

    Table pa imaš zato, da lahko potem ustrezni organi te posnetke tudi uporabijo. Če ne bi bilo označenega snemanja ob bankomatu, si s temi posnetki organi pregona ne bi mogli nič začeti, ko bi npr. kdo koga oropal.

  36. pijanec Says:

    Tudi naši policaji znajo biti precej neusposobljeni in bi si včasih zaslužili kako tožbo. Zadnjič razbija pijana mladina pred enim lokalom, pride ven lastnik in jih napodi. Gredo preko ceste in dalje razbijajo. Pride mimo policija in vpraša, kdo jim je dal alkohol. Oni seveda iz maščevanja rečejo, da (nič kriv) gospod gostilničar preko ceste. Policija gre kar do njega in mu napiše 2500 evrov kazni.

    To, kar je zdaj ta policist naredil, je isto, kot da bi si jaz zmislil za enega človeka, ki ga ne maram, da me je hotel ubiti in bi ta človek bil kar obsojen. Tako si nekateri predstavljajo, da delujejo ti njihovi posnetki. Obtoževanje brez dokazov uradnih oseb je možno samo v kakšnih banana državah…

  37. Susilo Bambang Yudhoyono Says:

    S tem, ko te je bejba snemala, ni kršila nikakršnega zakona; bil si na javnem mestu, z vstopom na katerega si se zasebnosti odrekel in vstopil v t.i. “javno-zasebni” prostor.
    To pomeni, da bi bejba kršila zakon, ko bi iz javnega vstopila v tvoj zasebni prostor (mal zmede, a ne?) Kaj to pomeni? V bistvu to, da bi bejba kršila oz. posegla v tvojo zasebnost šele v primeru, da bi roko stegnila skozi odprto okno avtomobila ali pristopila k tvojemu vozilu in eksplicitno snemala izključno tebe.
    Primer z bufetom; če jaz vstopim v poln lokal in s širokokotnikom fotografiram po prostoru, nikomur ne posežem v zasebnost (tudi, če so vsi prepoznavni) – ker sem na javnem mestu. Če pa s fotoaparatom pristopim k družbi za mizo in jih nadlegujem s škljocanjem, sem iz javnega vstopil v njihov javno-zasebni prostor in jim s tem posegel v zasebnost. Torej mi ne morejo prepovedat fotografiranja v lokalu, lahko pa mi ne dovolijo fotografirat njih in mi na podlagi pravice na lastni podobi prepovedo objavo doslej posnetih fotk v javnosti (izbrisa ne morejo zahtevati, ker me ščiti pravica do izražanja).

    Nihče od nas nima povsem prav, v bistvu imaš še najmanj prav ravno ti, dr.Onyx. A za to nisi sam kriv, pač pa dejstvo, da tega področja celovito in eksplicitno ne ureja noben samostojen zakon, pač pa se ga dotikajo različni drugi zakoni (o varstvu osebnih podatkov, o medijih, o informacijskem pooblaščencu, o avtorskih in sorodnih pravicah …), predvsem pa Ustava RS.
    Predvsem pa je pravica do zasebnosti na javnem mestu mnogokrat diametralno nasprotna pravici do izražanja, pravica na lastni podobi pa z interesom javnosti.

    Zakaj nima nihče od nas povsem prav? Ker so določila teh različnih zakonov tako ohlapna, da na kocu vedno pride do razhajanj v interpretaciji oz, tolmačenju teh določil in ponavadi v primeru, da tovrstne tožbe pridejo dejansko na sodišča, zmaga tista stranka, ki ima boljšega oz. bolj zvitega odvetnika.

    Vsekakor pa se strinjam, da ne gre kar vsevprek kričat o svojih pravicah in grozit s tožbami, ker … to pač ni Amerika.

Leave a Reply

