Osnove ekonomske logike

V nekem časopisu sem danes zjutraj ob kavi prebral, da se DARSu ne splača več graditi novih avtocestnih odsekov, ker ti od uvedbe vinjet naprej ne prinašajo več nobenega zaslužka od cestnin.

Pa res.

Zakaj le bi gradili nove avtocestne odseke, ko pa ne morejo več postaviti cestninskih hišic, kjer so pobirali denar, vinjet pa itak ne kupuje skoraj nihče več, ker več kot eno letno nobeden niti ne potrebuje.

Vprašanje je, ali ima sploh še smisel vztrajati na že obstoječih avtocestah v takem obsegu in ali ne bi bilo za DARS bolj ekonomsko učinkovito, če bi nekatere odseke, ki ležijo na rodovitni zemlji, enostavno preoral in tam zasedil krompir ali korenček? Za povrh je vzdrževanje njive bistveno cenejše kot vzdrževanje avtocestnega odseka.

Da ne govorim o viaduktu Črni Kal, ki leži na naravnost fenomenalni lokaciji in ki bi ga lahko z minimalnimi vložki spremenili v sušilnico pršuta na naravni Kraški burji.

7 Responses to “Osnove ekonomske logike”

  1. kekez Says:

    A ni DARS državna firma in ustanovljena ravno za posel z avtocestami?
    Torej se odrekajo svoji nalogi? Ne verjamem, da je bil DARS ustanovljen zaradi doseganja dobičkov.
    DARS bi moral biti (če že ni) javno podjetje v stilu komunale.

  2. chef Says:

    Cesto je preoral že kmet iz filma Ko to tamo peva in se mu je zadeva jako obrestovala. Je pa res, da moraš imet dovolj močne sinove. “Buuušiiiii, hahahaha, bušiiii! Bušiiii!”

  3. dronyx Says:

    DARS je sicer javno podjetje, a organiziran kot delniška družba. Če sem pravilno razumel foro takšne organizacije gre za to, da se finance DARSa enkrat štejejo v javne finance, drugič pa spet ne, kakor je bolj prikladno. Namreč prevzem evra in še marsikaj drugega zahteva stabilne javne finance, tako da je tu očitno potrebno včasih biti malo iznajdljiv. Ne razumem pa, zakaj tudi vojske in policije ne organiziramo kot “javno podjetje” v 100% lasti države, saj bi potem lahko še ta strošek vrgli ven iz bilance javnih financ.

  4. pijanec Says:

    Hudič je, ko ima DARS trenutno več dolga, kot bi stale vse slovenske avtoceste, če bi jih 15 let nazaj dali gradit koncesionarjem, ki so se zanimali za ta posel.

  5. dronyx Says:

    @Pijanec, važno da so avtoceste sedaj NAŠE, DOMAČE. Tako kot kranjska klobasa.

  6. DJ Says:

    Mislim, da bi lahko sli se korak naprej in ugotovili, da se DARSu ne splaca vec obstajati. Ce slucajno enkrat uspejo prebiti zgornjo mejo cen vinjet, ki bi bila visja od avstrijskih, bi predlagal takojsnjo razpustitev DARSa in povezanih entitet ter njihovo brezpogojno prikljucitev avstrijskim vrstnikom. Tako bi z eno vinjeto imeli pokrit en malo bolj konkreten del avtocest v Sloveniji in Avstriji. ;D

  7. dronyx Says:

    @DJ, ko bo ekonomska kriza za nami (če bo kdaj) in denar spet “spilt keine role”, bodo morda lahko razmislili o enotni EU vinjeti za osebna vozila, kar bo voznikom, ki radi potujejo, še bolj olajšalo življenje, predvsem pa bodo lahko spet normalno gledali skozi prednjo šipo.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: