Hladen tuš malega investitorja

Lansko leto sem bil tik pred zlomom finančnih trgov prisiljen na hitro in brez razmišljanja prodati vse točke vzajemnega sklada, kjer sem nekaj malega recimo temu za pokušino varčeval.

Brez sramu priznam, da sem dosegel v obdobju od 2006 do 2008 kapitalski donos nekje okrog 2 %, kar je približno 7 % manj, kot je znašala inflacija v tem obdobju, tako da praktično nisem privarčeval nič. V bistvu sem nekaj denarja zaradi inflacije celo izgubil. Kljub vsemu pa je to še vedno mnogo bolje, kot če bi s prodajo čakal še kakšen mesec in bi ustvaril lepih 50% čiste izgube.

Ampak malega kapitalista začetnika sedaj čaka kot kaže še napoved za odmero dohodnine od dobička od odsvojitve vrednostnih papirjev in tako dalje (naslov obrazca DOHKAP številka 4 je zelo dolg in v bistvu že naslova v celoti ne razumem).

Če bi zaslužil nekaj 1000 € z pametno investicijsko politiko, bi seveda te obrazce z veseljem izpolnil in nekaj procentov prispeval še državi za polnjenje proračunske luknje. Ampak jaz sem v bistvu ustvaril izgubo, saj nisem pokril niti inflacije, pa moram kljub temu vlagati napoved in bojim se, da mi bodo od te izgube odtegnili povrh vsega še davek, da bo ta na koncu še večja (k temu je potrebno prišteti še vrednost priporočenega pisma za napoved dohodnine).

Me pa čudi, da morajo napoved vložiti tudi tisti, ki so ustvarili 50 ali več % izgube, čeprav dvomim, da jim v tem primeru davčna uprava povrne izgubljen denar!?

Res je sicer, da mi je upravljavec vzajemnega sklada lepo poslal  večinoma izpolnjene vse potrebne obrazce za davkarijo, jaz moram samo še vstaviti nekaj podpisov in datumov na prava mesta ter pravilno prepisati davčno številko in naslov. Ampak ali ne bi bilo bolj logično, če bi, tako kot za davek na bančne obresti, uvedli spodnjo mejo (pri obrestih je ta 1000 €), pod katero ti ni potrebno vlagati napovedi?

Takšen cirkus in birokracija me samo še dodatno za naslednje desetletje odvrne od kakršnegakoli pomisleka na delnice in vzajemne sklade.

7 komentarjev to “Hladen tuš malega investitorja”

  1. kekez Says:

    Ni potrebe po priporočenem pismu. Vloži elektronsko!

    Če imaš izgubo, se ravno tako splača vložiti zaradi svoje bilance. Naslednje leto boš imel dobiček (upam in ti želim) in boš s tole izgubo lahko pokompenziral, da bo davek manjši.

  2. dronyx Says:

    @kekez, po moje tale finančni rezultat davkarija ne šteje kot izgubo, ker njih malo briga za inflacijo. Po njihovi računici sem jaz ustvaril dobiček in na to sigurno nabijejo še davek. Se že veselim. Za 2.43 € davka imajo 10 € manipulativnih stroškov + še nekaj malega stroškov za obdelavo.

  3. kekez Says:

    Ja sem preveč površno prebral. Vem da obstaja tudi takoimenovani navidezni dobiček, kjer imaš v resnici izgubo, ker so stroški (ki jih država ne prizna v celoti) večji od dejanskega dobička.

    Pri tem si res na izgubi, pa še davek plačaš.

  4. ana Says:

    Ne gre pozabiti še vstopne in upravljalske provizije, ki ju je treba tudi odšteti od “dobička”. Nekateri skladi pa imajo celo izstopne provizije. Ha!

  5. redar Says:

    Čista bogatija, ta tvoja investicija!
    Dobička imaš 2%, vendar si gotovo vedel, da že z nakupom delnic moraš pod nujno ustvariti nekajporocentni donos, če želiš sploh ostati na nuli, sicer žalost! Ko pomislim na izgube celo preko 90%, mi postane slabo ali pa mi gre zaradi skrajnost na smeh! Težko bi se odločil;)

  6. dronyx Says:

    Pri izgubah z delnicami se mi zdi, da je podobno kot pri posilstvih ali računalniških vdorih. Nihče o tem noče govoriti na glas, nekje globoko v tebi pa te žre in gloda ter se sprašuješ, kako se lahko zgodi ravno tebi. 🙂

    Tolažim se samo s tem, da ko sem točke sklada prodajal pri 23 €, so se mi nekateri smejali, češ da je to absolutno dno in od tu naprej bo šlo spet samo gor. Pa ni šlo in danes je vrednost točke 14,5 €, verjetno pa niti to še ni dno oziroma matematično “lokalni minimum”.

  7. enxen Says:

    onyx: zahvali boga, da nisi investiral v nepremičnine. glavobol bi bil zagotovo hujši. 😉

    ana: pozabila si našteti upravljalsko ležarino, hehe. poznajo jo pri Publikumu. 😡

Oddajte komentar

