Nehuman test človečnosti

Ker je očitno email pika si dokončno umrl in nihče več niti ne ve, kje se strežnik za pošto sploh nahaja, kaj šele da bi vedel, kako zadeva deluje, sem se danes na hitro odločil, da izvedem Plan B in usposobim moj Gmail poštni račun.

Namreč že nekaj časa nazaj sem na Gmailu odprl poštni predal pod pravim imenom in priimkom, ker sem se hotel zavarovati, da mi ga ne odpre že kdo drug in bom potem jaz imel poštni naslov tipa ime.priimek666@gmail.com, kar deluje meni neresno in amatersko.

Se pa spomnim enega smešnega primera, ko so zaposlili nekoga precej visoko v hierarhiji, a je imel enak ime in priimek kot nekdo, ki je bil tam zaposlen že več kot 10 let. Ker pa gre za isto domeno, seveda oba ne moreta imeti enakega elektronskega naslova, zato bi nekako po logiki moral zadnji, ki je prišel, dobiti naslov tipa ime.priimek1@domena.si. Ampak ker je bil po činu višje, je bilo potrebno spremeniti e-naslov človeku nižje po rangu.

Gmail  poštnega računa sicer jaz nisem nikdar zares uporabljal, ker mi je bil obstoječi na email dovolj, čeprav ni vedno deloval ravno najbolje in sem včasih dobil pošto celo z nekaj urno zamudo, kot da bi jo raznašal DHL in ne TCP/IP protokol.

In danes poizkušam z prijavo ter naletim že takoj na nečloveški test človečnosti, s katerim so preizkušali moj vid in še nekatere druge lastnosti, ker sem pozabil geslo in sem moral priti nekako do skrivnega vprašanja, katerega pravilni odgovor ti šele omogoča, da geslo lahko spremeniš oziroma na novo nastaviš.

V prvem poizkusu dobim tole uganko:

Gledam jaz debelo tiste črke in se skoraj z nosom dotikam ekrana, ko poizkušam razvozlati, kaj to piše, ampak potem sem obupal in kar nekaj napisal ter upal, da sem morda uganil. Pa nisem. Mi je bilo pa nerodno klikniti na ikono z invalidom na vozičku, ker bog vedi, kaj se tam zadaj skriva in si morda nakoplješ še kakšno invalidsko komisijo za vrat.

Ampak to ni bil edini napačen poizkus. Tudi naslednjič sem se zmotil, čeprav nisem naredil zaslonske slike, ker sem mislil, da je tokrat pa zadeva enostavna in bom zadel od prve pravo kombinacijo.

Šele v tretjem poizkusu mi je tako po nekem čudežu uspelo, da sem uganil, kaj piše na popačeni sliki in sem bil kar malo ponosen sam nase, ker tudi ta uganka ni bila ravno lahka:

Tako. Sedaj imam privat pošto tudi jaz na Googlu, na Email.si pa lahko samo še pošljem “na svidenje in hvala za vse ribe“, pa ne bom, ker maila sigurno ne bodo dobili, ker očitno ne vedo niti to, kje imajo strežnik in kdo naj bi se z njim za hobi ukvarjal.

Škoda pa se mi zdi, da se niso vsaj toliko potrudili in bi storitev komu prodali.

Če je Telekom lahko kupil iskalnik najdi.si za ne tako majhne denarje, bi pa lahko odkeširal še tisti drobiž in kupil email.si, potem pa bi strežnik naložili enkrat proti večeru v havbo manjšega dostavnega vozila in ga odpeljali v svoj informacijski center, kjer bi ga lahko nekdo administriral za zabavo.

Sem pa ugotovil, da mi Gmail vmesnik niti ni preveč domač in ni me sram priznati, da od prve nisem niti poštudiral, kje naredim pravilno logoff oziroma odjavo. Gumb bi moral biti nekje v zgornji vrstici, a ga nisem opazil.

Študiram, tuhtam, nič mi ne pade na pamet. Nastavitev nočem spreminajti, pomoč potrebujem, samo ne vem, kako naj probelm formuliram, izpisa na papir pa tudi nočem. Potem pa poizkusim srečo s Starejšo različico. In presneto, starejša različica pa ima gumb (pravilneje link) Odjavi.

Tu mi ni pa res čisto nič več jasno, saj ko preklopim nazaj na Novejšo različico, Odjava spet izgine. Tuhtam naprej, se naprezam, trem miselne orehe, premikam brskalnik, drsnike, nič. Odjave nikjer in to naj bi bila neka nadgradnja. Omogočiš Izpis in onemogočiš Odjavo. In to naredi Google, najhitreje rastoči start-up?

Potem pa mi le končno pade na pamet, kaj če izpis ne pomeni izpis na tiskalnik, ampak izpis v smislu, kot da se izpišeš iz šole, torej hipotetično sopomenka za zapustiti. In res, točno to. Odjava v zadnji verziji tega vmesnika ni več Odjava, ampak Izpis. Razumeti se pa niti ne trudim, ker me že tako boli glava od ugibanja črk.

10 Responses to “Nehuman test človečnosti”

  1. chef Says:

    Si me prehitel, sem tudi jaz hotel nekaj na temo teh preizkusov človečnosti napisat. Zdaj ponekod že zahtevajo, da znamo računat, hehe.

    BTW: Če en okortnjakar je ravno danes zamenjal mail – z email.si je seveda šel na gmail, s tem, da je on ohranil isti bebav kr neki naslov, hehe.

  2. dronyx Says:

    @chef: Tale trik z popačeno sliko besedila se mi zdi kar inteligenten, saj to verjetno težko skripte poštudirajo, sploh ker verjetno ne obstaja nek univerzalni grafični filter, ki bi lahko sliko pretvoril nazaj v obliko, primerno za OCR, kar bi lahko potem skripte zlorabljale. Je pa to včasih za človeka pretežko, sploh če ne gre za normalne besede, ampak poljubne kombinacije črk.

    Tiste fore z računanjem pa ne razumem dobro, kje je tu zaščita.

    Če recimo pogledam hadov blog, tam moraš vedno za objavo komentarja seštevati dve celi števili (hvala bogu, da niso še decimalke sicer ne bi imel nobenega komentarja). Ampak jaz z mojim znanjem, ki ni ravno za dol past, sem sposoben sprogramirati skripto, ki ga bo kljub tej “zaščiti” zasula s spam komentarji. Kaj pa je to problem prebrati html kodo spletne strani in poiskati, kaj hoče od tebe. Recimo:

    Spam zaščita: Vsota 4 + 8

    Pač, skripta sešteje 4 + 8 in rezultat vpiše v pravo input polje na strani. S tem imajo verjetno več težav ljudje, ker brez kalkulatorja danes ne zna nihče več računat, sploh pa če gre za dvomestne številke.

  3. monnika Says:

    men sploh ni jasn zakaj majo te uganke – a zto da se lahko z glavo toučemo po tipkovnici ko jih ne znamo rešt?? lpo nj napišejo cifre & jih mi prepišemo – nvem koga nj bi z uganko hotl pretentat… 😕

  4. enxen Says:

    če bi za e-ime vsak uporabil svoj EMŠO, domeno, ki bi bila tvoja DŠ.si, pa bi ti državica SVN registrirala ob rojstvu, ne bi imel noben slovenček nobenih elektronskih in manjvrednostnih težav več – se mi zdi? 😆 … in da bi bilia guglova uganka vredna svojega imena, bi se morala glasiti: “v polje vpiši sopomenko besede odjava (pet črk)”.
    hkrati bi tako pri uporabnikih neta še malo potestirali znanje slovenščine – ki je labavo, kar vprašajte losovko. 😉

  5. Swizec Says:

    Kaj sitnarite, googlove CAPTCHA sploh niso kaj prevec zajebane. Yahoojeve so sele hude!

    Najvecji hec pri vsem skupaj pa je destvo, da so boti obe ze davno tega scrackali.

  6. dronyx Says:

    @monnika: te uganke so namenjene temu, da google ugotovi, ali ima opraviti z človekom, ali programom. Namreč zlobni ljudje pišejo zlobne programe, ki samodejno ustvarjajo poštne račune in iz njih pošiljajo spam. Ampak glede na to, da so uganke čedalje težje, bomo kmalu tudi mi potrebovali program, ki bo znal to dešifrirat.

    @Swizec: Narediti dober CAPTCHA, ki ga bo nemogoče razbiti, se mi zdi kar zanimiv in ne ravno enostaven problem. Jaz bi dal namesto slike vsakemu, ki hoče odpreti na googlu mail, za reševat krajši IQ test in če ne dosežeš določenega števila točk v omejenem času, te zabriše ven. Recimo nekaj takega. To jaz definitivno prej rešim, kot preberem močno popačeno pisavo.

    Naslednja opcija je, da dobiš inteligentno vprašanje kot zvok in ne napisano ter po možnosti še v lastnem jeziku. To pravilno narejeno bi bilo skoraj nemogoče razbiti, saj je možnosti enostavno preveč. Poleg tega lahko čas zelo omejiš.

  7. Swizec Says:

    Resitev je smesno preprosta, ampak na zalost nezanesljiva zaradi kulturnih ovir.

    Namrec, imas bazo nekaj splosno poznanih samostalnikov, in samo preko googla poisces slikco, ki jih predstavlja (pes, macka itd.) in jo prikazes. Clovek mora potem napisat kaj je na slikci.

    To je za ljudi relativno preprosto opravilo za racunalnik pa prakticno nemogoce (ceprav bi z machine learning tehnikami verjetno lahko v par mesecih resil tezavo, ce bi imel dovolj subjektov ki bi cele dneve samo vnasali opise slikc). Problem pa nastane ko ljudje ne vedo kako se cemu rece, vedo predobro (namesto mace napise pasmo ipd.) in je ze s tega vidika relativno tezavno sploh ugotoviti kdaj je odgovor pravilen.

    😀

  8. kekez Says:

    Nabavite si kvalificirano digitalno potrdilo. Identifikacija je potem trivialna.
    Gugl bi pa tudi lahko imel direktno bližnjico (ali že ima? ne vem, ker ne uporabljam) za imetnike potrdil.

  9. kekez Says:

    “Danes pa bi moral kar malo pomisliti, da bi tole, sicer na prvi pogled lahko enačbo, izračunal.”

    Tisto o 15 letih matematike bi vsaj načeloma veljalo tudi zame. Ampak kljub temu omenjaš neko enačbo? Jaz ne vidim nobene enačbe, kvečjemu funkcijo, ki je btw. zelo enostavna. Bruc pri 1. uri matematike tehničnega faksa s tem ne bi smel imeti prav nobenih težav, sicer je popolnoma zgrešil smer študija (saj gre za SREDNJEŠOLSKO matematiko).

  10. kekez Says:

    Kam pa je zletel gornji komentar. Odgovarjal sem vendar na drugo temo!?

Leave a Reply

