Šest plus snežni plug

Danes zjutraj je imel vlak zamudo, tako da sem dragocen čas izgubljal na železniški postaji. Ni bil pa ta čas čisto vržen proč, ker sem ga porabil za poglobljeno študijo učinkovitosti izrabe človeški virov na Slovenskih železnicah.

Šest delavcev se je lotilo čiščenja manj kot 200 metrov dolgega perona, pri čemer je bilo mokrega snega morda največ kakih pet centimetrov ali še manj.

Eden izmed njih je imel nekakšen multikultivator na dveh kolesih s snežnim plugom kot nastavkom. On je praktično naredil večino dela s strojem, medtem ko so ostali ali opazovali, ali pa odmetavali sneg z lopatami. Ampak to delo z lopatami je bilo čisto brez veze, ker je itak cel peron potem splužil plug, ročno ne bi bilo potrebno delati praktično nič, oziroma tisto malenkost, ki se jo z plugom ne da, bi lahko opravil isti delavec z lopato in nikakor za to ni potrebna posadka šestih ljudi.

V bistvu bi lahko delavca z plugom pohvalil, saj je peron očistil nekje v 15 minutah, če se mu ne bi pripetila manjša nerodnost in bi se skoraj prevrnil z plugom vred. Namreč peron je dvignjen kake pol metra od tal, vmes pa so narejeni dostopi za potnike, ki se spustijo do nivoja tirov. In tu moraš pač z plugom narediti ovinek, ker sicer ti uide po klancu navzdol in lahko kakšen zglob ob udarcu odleti stran.

No in ko se takole delavci in potniki nekaj časa dolgočasimo na postaji, končno prispe vlak, ki mojo študijo grobo prekine. In glej ga zlomka, na naslednji postaji zopet skoraj enaka posadka petih delavcev čisti še bistveno manjši peron, le da tu očitno še nimajo snežnega pluga.

Če bi se šli res tisti pravi kapitalizem, brez socialnega čuta, potem bi verjetno to delo za železnice opravljal nek domačin z multikultivatorjem  pogodbeno, tako kot kmetje s traktorji plužijo občinske ceste in to bi bilo bistveno ceneje, kot pa da imaš na vsaki postaji zaposleno ekipo petih ljudi.

WTF? Mislim da sem v meni odkril managerske sposobnosti.

Advertisements

20 Responses to “Šest plus snežni plug”

  1. ZigaK Says:

    Great minds think alike

  2. Nick Says:

    Zanimivo napisano, le zadnji stavek me je malo zmotil:

    Mislim da sem v meni odkril managerske sposobnosti.

    V SEBI.

  3. dronyx Says:

    @Nick, meni se zdi “Mislim da sem v meni …” čisto v redu. Strogo medicinski gledano so v meni lahko samo ženske, ampak mena se lahko pojavi tudi pri moških.

  4. ZigaK Says:

    Recimo vzdrževalci železnic. SŽ bi morale imeti samo resno zajebane nadzornike opravljenega dela, ostalo delajo pogodbeniki.
    Npr. čiščenje proge na relaciji Vrhnika-Logatec, javni razpis. Po opravljenem delu sledi pregled opravljenega dela in morebitni penali. Stroški bi padli strmo.
    Za poizkuse podkupovanja pa po Kitajsko: streljanje ali kakšna podobna drakonska kazen.

  5. dronyx Says:

    @ZigaK: Jaz sem pred leti govoril z nekom, ki je sodeloval pri vlečenju optike po železniških drogovih. Takrat je bila baje v zraku ideja, da bo celoten železniški promet daljinsko voden iz nekaj centrov in ne bo potrebno več imeti posadke na manjših postajah. Za prodajanje kart lahko namestiš tudi avtomate, za manjše vzdrževanje prog pa imaš najete pogodbenike, ki jim plačaš po opravljenem delu in potem naenkrat ugotoviš…

  6. Swizec Says:

    Po mojem pa je fora v tem, da je teh pet ljudi pac tam zaposlenih zato da vzdrzujejo postajo. Hisniki pac.

    Tokrat so se vsi skup lotili snega, ker drugega dela ni, drugac pa … *shrug* gledajo pornice v kaki uti?

  7. Peter Says:

    “Če bi se šli res tisti pravi kapitalizem, brez socialnega čuta” bi vsi mi med službenim časom delali in ne bi brali/pisali bloga/komentarjev.

  8. Swizec Says:

    @Peter lol. To ni tisti pravi kapitalizem, to je kitajska.

  9. dronyx Says:

    @Peter, ponavadi neprimerne komentarje takoj brišem. Tokrat bom naredil izjemo (izbrisal ga bom naknadno). 🙂

  10. enxen Says:

    kot praviš – škoda cajta in resursov: kila soli bi pri teh temperaturah namreč isto delo opravila v petih minutah. 😆

  11. dronyx Says:

    Sol is bad, ker potem tračnice rjavijo, m’kay?

  12. rockstar1707 Says:

    Sol je uporabna samo v določenem območju temperatur (mislim, da nekaj nad nulo), torej ni ravno univerzalna rešitev. Poleg tega, tako kot pravi drOnyx, pospešuje rjavenje, pa še ekološko je menda sporno… Je rešitev, samo ne ravno najboljša.

  13. Robert Says:

    Zaradi tega pa je na železnici zaposlenih 10.000 ljudi, zguba pa vedno večja. Vsaka mala postaja pa res ne rabi 5 hišnikov, 3 prodajalce kart pa 7 čistilk.

    V tujini na takih manjših postajah ne vidiš druga ko avtomate za prodajo kart..

  14. napo Says:

    no, je pa že fajn tud kakega človeka videt … kako bi bilo onyxu dolgcajt, če bi na postaji moral gledat avtomat za prodajo kart …

  15. enxen Says:

    tukaj pa ne morem, da ne bi:

    @1707 – solimo zato, da vodi znižamo! točko ledišča, ergo sneg se utekočini (tali) pri temperaturah nižjih od običajnega ledišča vode, t.j. 0 st. Celzija. zdi se mi, da gre, odvisno od vrste (CaCl2, NaCl) in koncentracije soli, to vse do -40 st. Celzija, lahko pa me popraviš in najdeš točen podatek.

    kalcijev klorid ekološko ni sporen, natrijev je, a spet odvisno od koncentracije. čeprav po mojem mnenju od nekaj prgišč kuhinjske soli, nekajkrat na leto, ki se bo počasi izpirala v Borovniščico – če se ne motim, onyx 😉 – ne bo v njej življa nič manj? v Borovnici in na Barju je večji problem od soli Fenolit.

  16. enxen Says:

    @korozija – železniške tračnice so ponavadi – ne vem, če tudi v Slo, a verjetno in upam da ja – narejene iz atmosfersko odpornih jekel. zato jih občasna prisotnost slanice niti ne moti.

  17. dronyx Says:

    @napo, se absolutno strinjam, zato še vedno trdim, da tista kapitalistična miselnost oziroma ideal, da imaš v firmi zaposlenih samo par managerjev in tehničnih vzdrževalcev, ostalo pa delajo roboti in avtomati, ne vzdrži kritične presoje, ker ljudem moraš dati v osnovi vsaj kruha in delo, sicer imaš revolucijo.

    Jaz grem recimo raje plačat položnice na pošto, kjer se ti nasmehne delavka za šalterjem (razen če nima slabega dne) in se še malo sprehodim, kot da bi sam številke tipkal doma v neko spletno aplikacijo, čeprav je to morda res nekaj centov ceneje.

    @enxen, v zadnjih letih sicer ni več tistih pravih, mrzlih zim, si pa predstavljam, da mora biti v resni zimi na železnici kar zajebano zagotoviti delovanje vseh kretnic in podobnih naprav. Ne vem pa, če to še vedno rešujejo z delavci, ki kidajo sneg in razbijajo led, da se tir lahko premakne, ali imajo montirano kakšno “talno gretje”.

  18. Swizec Says:

    Osebno imam pa raje avtomate za kriticna opravila.

    Ne predstavljam si zgubljat eno uro v vrsti vsakic ko hocem nekaj malega denarja. Nocem se niti spominjati kako je stati v vrsti ko hoces samo placati poloznico ali dve. Tudi karte bi veliko raje kupoval na avtomat, ker je veliko preprosteje kot stati v vrsti in se z utrujenimi usluzbenci ukvarjat.

    Mislim, da folk pri teh stvareh premalo ceni svoj cas in ga jemlje kot nekaj kar nima vrednosti. Za sprostitev grem pa tudi raje na sprehod nekam v naravo kot v vrsto stat 🙂

  19. rockstar1707 Says:

    @enxen

    Vdam se 🙂 Na kemijo se pa res ne razumem. Jaz samo vem, da je pri zelo nizkih temperaturah vpliv soli manjši 🙂 Sem pa skoraj prepričan, da tukaj ne gre ravno za kuhinjsko sol 😉 Če ne drugega, je vsaj neprečiščena…

  20. Janez Says:

    Danes sem še vidu ko je en ‘komunalac’ pucal pločnik s tistim malim rovokopačem ali kaj je. Dva sta pa z lopato stala zraven in jedla jabuka. To je bilo pri nasproti Telekoma Slovenije v Šiški.
    Recesija hahahehe.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: