Trupla kot vir navdiha

Računalniška igra Dead Space je bila lani eno večjih pozitivnih presenečenj, pa čeprav je navdih črpala iz vseh mogočih virov, od filmov tipa Alien in Event Horizon, do računalniških iger, kot so Doom 3, Resident Evil 4 in Bioshock.

Gre za znanstveno fantastično preživetveno grozljivko (recimo, čeprav zame je bolj grozljivo milijon € nagrade šefu NLB), ki se dogaja na vesoljski ladji Ishimura, katere celotno posadko umori neznana tuja vrsta.  Igralec pa stopi na sceno v trenutku, ko prileti na krov v manjšem vesoljskem plovilu Kellion z nalogo, da ugotovi, kaj se je dejansko zgodilo in popravi Ishimuro.

Kako zelo ambiciozno je bil sam projekt zasnovan, priča tudi to, da ima računalniška igra še predzgodbo, ki opisuje dogodke do trenutka, ko v igri priletimo na krov Ishimure, le da je ta del narejen v obliki animiranega filma Dead Space: Downfall.

Vendar tudi to ni čisto navadna risanka, ampak lahko rečem, da gre za daleč najbolj krvavo risanko, kar sem jih videl nasploh, kjer udi dobesedno letijo po zraku, krvi pa je še več kot v Prešernovem Krstu pri Savici. Ilustrirano brutalno nasilje pa doseže vrh v trenutku, ko nekdo žensko dobesedno prereže na pol po vertikali, od glave do mednožja, z neko futuristično lasersko žago.

Res revolucionaren pa je tale pristop razvijalcev:

In order to make the corpses look more realistic, the development team studied photos of car crash victims.

Namreč problem pri prikazu trupel v računalniških igrah je pa sledeč:

Mutilated corpses are difficult to portray. They can easily look unrealistic or even comical.

Glen Schofield, vodja projekta Dead Space pri razvojnem studiju EA Redwood, je v enem svojih intervjujev to pojasnil takole:

This sounds horrible, but we had to go look at pictures of car accidents and war scenes and things like that because we had to get it right; we had to portray scenes of terrible carnage and realism. It’s a big part of making that experience convincing.

Predstavljam si, kako bi bilo videti, če recimo razvijaš neko računalniško igro in pristopi od zadaj k tebi šef  ter te ves razburjen nadere, da so trupla videti smešno nerealistično, zato gremo vsi skupaj v mrtvašnico pogledati resnična iznakažena trupla žrtev prometnih nesreč.

Takšno usposabljanje vem da imajo poklicni gasilci (sicer ne v mrtvašnici), ki se pri delu srečujejo tudi z hudimi prometnimi nesrečami, kjer je potrebno žrtve najprej izrezati iz pločevine, da jih lahko potem sploh oskrbijo in odpeljejo v bolnišnico. In nekateri prizori so primerni samo za tiste z dobrim želodcem.

Njim mislim da predavajo ljudje iz reševalne službe, ki predavanje podkrepijo tudi z zelo nazornimi slikami pravih nesreč. Potem pride pa na vrsto odmor za kosilo.

Značke:

One Response to “Trupla kot vir navdiha”

  1. Ležalnik pika Com Says:

    Kar dinamična služba tole.. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: