Modifikatorska scena na SŽ

Najprej moram izreči globoko občudovanje vzdrževalcem na Slovenskih železnicah za to, kako jim je uspelo toliko časa krpati stare poljske gomuljke iz leta 1967.

Namreč ti vlaki niso bili neki retro muzejski eksponati, ki bi jih enkrat na leto poslali na turistično vožnjo. Ti vlaki so bili do pred kratkim (morda so celo kje še danes) del standardnega železničarskega voznega parka in so dnevno vozili potnike na posameznih relacijah, ne glede na okoliščine. Koliko avtomobilov ali avtobusov iz leta 1967 še srečamo na cestah, ki bi bili v voznem stanju? In to jim je verjetno uspevalo edino tako, da so iz več vlakov naredili enega delujočega, ker drugače si tega čudeža ne predstavljam, saj rezervnih delov za vlake iz leta 1967 že zelo dolgo ni več za dobiti niti na eBayu.

Nisem pa tako brezpogojno navdušen nad modifikatorsko sceno na SŽ, ki se je na enak način lotila tudi predelav novih Siemens Desiro vlakov.

Ti vlaki so nemška tehnologija in tudi na pogled izgledajo simpatično aerodinamično.

Najbolj sem bil nad temi vlaki fasciniran, ko sem šel prvič na WC, ki je res visoka tehnologija, ko samo debelo gledaš, kaj se dogaja, ko pritisneš tipko za splakovanje in potem poči, kot bi ustrelil s topom. Res pa je, da imajo z njimi kar precej tehničnih težav, ker so bili ti vlaki načrtovani za primestni promet po ravnem, pri nas jih pa uporabljajo za vožnjo vse tja do Kopra in včasih kakšen tudi omaga.

Sem pa opazil, da vsake toliko časa naredijo vzdrževalci kakšen poseg na teh vlakih.

Recimo nekdo preveč obteži poličko za prtljago nad sedeži in potem nekomu naročijo, da zvari skupaj dodatno ojačitev za nosilec. Ampak ta modifikacija ti takoj pade v oči, ker zvari, kjer so profili skupaj švasani, niso lepo zbrušeni, pobarvani so pa tudi z neko približno barvo, ki je bila prva pri roki. Recimo original uporablja svetlo sivo z nianso modre, ta dodatek pa je pobarvan z navadno temno sivo barvo. Pa še privito je vse skupaj z navadnimi šraufi, namesto da bi se potrudili in kupili takšne vijake, kot so v originalu uporabljeni. Po moje, če bi samo malo več dela in občutka vložili v te modifikacije, bi vse skupaj izgledalo, kot da je takšno bilo že v osnovni izvedbi in ne bi tako podrli celostne podobe vlaka.

Isto velja tudi za naknadno vgrajene avtomate za pijače in še kakšen poseg.

8 Responses to “Modifikatorska scena na SŽ”

  1. PiPi Says:

    sem redni uporabnik simensov a se ne cudim !apple stilu vzdrzevanja, ker si predstavljam majstrovo logiko, da jih bo moral svasat vse tja do 2111, cemu torej vlagat prevec energije … hkrati pa je majstre povozil cas in svasi, ki so leta 1967 zgledali kot iPhone nano, danes zgledajo kot nokia 3210 🙂

    .::PiPi::.

  2. En Kovač Says:

    Kot je PiPi napisal, je majstra najverjetneje povozil čas. Mogoče gre za vzdrževalca iz časa gomuljke, par let pred penzijo, v katerega vodstvo več ne želi vlagati dodatnega denarja za izobraževanje, mogoče pa tudi sam delavec nima interesa za dodatno izobraževanje.

    To, da bo nov vlak v uporabi do 2111, pa ne more biti izgovor za slabo vzdrževanje. Pravzaprav bi zaradi tega morali vlak vzdrževati čim bolj kvalitetno, da bo sploh zdržal tako dolgo. Vodstvo pa bi se moralo zavedati tudi tega, da so (ali pa ravno) zadnji vzdrževalci, čistilke, sobarice, vratarji,… pravi obraz firme. Z njimi pride v stik večina ljudi.

  3. kekez Says:

    Ali je Slovenija kaj drugega kot primestni promet (npr. Berlina)? 🙂

    Sicer pa najdemo v redni uporabi tudi druga prevozna sredstva prav zavidljivih starosti. Ne vem, zakaj imajo očitno samo avtomobili tako kratek rok trajanja.
    Ladje so marsikatere zelo stare (hrvaški trajekti po večini izgledajo kot muzejski eksponati) in celo letala znajo biti precej stara. Ravno pred kratkim sem letel z enim bližnjim prevoznikom, ki ima POVPREČNO(!) starost flote okoli 18 let.

  4. Swizec Says:

    Fora je v ceni. Avto se hitro zgodi, da je ceneje novega kupit kot staremu, recimo, zamenjat motor in 80% drugega pogonskega sklopa. Tega ne bo noben placal, ker das par jurjov zravn in je nov avto.

    Pri vlakih/letalih/ladjah/avtobusih pa je malce drugace, ker so novi tako dragi, da se res splaca popravljati stare.

  5. dronyx Says:

    @kekez, to je sicer res, da je cela Slovenija kot predmestje Berlina, samo težave naj bi imeli Siemensovi vlaki Desiro zaradi parih vzponov, ki so na progi do Kopra. Ne vem, ali gre za premalo močne elektromotorje, ali je štos kje drugje. Sem pa slišal iz železničarskih virov, da so težave precejšnje, ker so novi vlaki stalno na popravilu.

    Me pa zanima, kateri resen letalski prevoznik ima v floti avione letnik 1967? Tu odštejem nekatere afriške, južno ameriške in ruske, ki pa zame itak niso resni.

  6. kekez Says:

    Ni ravno 1967, je pa še kar blizu. Air France in British Airways sta še do 5 let nazaj letala s konkordi, ki so bili izdelani v prvi polovici 70-ih let. Najbrž bi letali še danes, če jih ne bi najprej (edina) nesreča, kasneje pa še bolj draga nafta prizemljila.

    Torej so bila letala stara skoraj 30 let in pri (ne moreš reči da ni res) resnih airlinerjih.

  7. dronyx Says:

    Oh ja, Concord je pa nekaj posebnega in še za današnji čas pravo malo čudo, ki je dobesedno goltal kerozin. Ko sem bil v New Yorku, sem si ogledal tudi Concorda od blizu, ker ga imajo razstavljenega v Intrepid muzeju, zraven letalonosilke in si lahko ogledaš tudi notranjost. Peljati se s takim letalom je bilo po moje kot bi se peljal s kakšnim zasebnim manjšim bombnikom. Baje so jih naredili samo 20 in gre res za poizkus, ki je bil sto let pred časom. Obstaja pa tudi Ruska (točneje ex SZ) verzija tega letala TU 144.

  8. pijanec Says:

    Rusko verzijo in Concorda imajo v nemškem muzeju v Sinsheimu.

    @dronyx: jaz sem se še leta 2005 peljal z Air Francovim Jumbotom 747-100, starim 30 let. Vse skupaj je že precej škripalo. So pa na srečo vse te 747-100 2 leti nazaj zamenjali z novimi Boeingi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: