Kako tako natančno preštejejo obiskovalce?

Vsakič, ko objavijo aktualne podatke o obiskanosti spletnih strani, mi je kar malo nerodno klikniti na te naše najbolj znane portale, ker povsod dobesedno pokajo po šivih od samohvale. Zopet zmagovalci, Znova dosegli odlične rezultate, Zmagoslavje za 24ur.com,  Rekordna rast obiska in tako dalje. Hkrati z rezultati pa tekmujejo med seboj še v tem, kdo bo objavil najbolj butast PR članek na to temo.

Tehnično pa nikakor ne razumem, kako ta MOSS, kdorkoli to že je (baje oglaševalska zbornica, oziroma zanjo Aragon), izmeri število različnih obiskovalcev na nekem spletnem portalu?

Namreč, če pomeni doseg število različnih obiskovalcev na mesec, potem je zame številka prek 800.000 preprosto nerealna, saj toliko ljudi zares niti ne dostopa do interneta. Tega se po mojem tehnično tudi nikakor ne da tako natančno ugotoviti (število 810.459 pomeni, da zaokroževanja tu ni in vsak šteje).

Morda kdo sicer misli, da se prešteje različne IP naslove v dnevnikih spletni strežnikov.  Ampak tudi če se, to ne more biti nikdar relevanten podatek, saj večina ponudnikov dostopa do spleta uporablja dinamično dodeljevanje IP številk, tako imenovani DHCP, kjer jaz lahko v mesecu dni zamenjam kar nekaj IP naslovov, pa sem še vedno ena sama oseba. Na drugi strani pa zlasti po raznih službah prakticirajo tako imenovane posredniške strežnike (proxy), ki uporabljajo NAT (network address translation), kar preprosto pomeni, da več oseb z različnimi IP naslovi lokalnega omrežja v internet dostopa pod eno samo IP številko, kar spet ne more dati pravega rezultata.

Morda se kdo za tovrstne raziskave celo poslužuje kakšnih piškotkov (cookies), kar bi bilo lahko celo bolj relevantno kot IP naslovi obiskovalcev, vendar tudi tako pridobljen podatek o obisku različnih oseb ni nikakor zanesljiv. Namreč jaz imam na vseh mojih brskalnikih Firefox povsod nastavljeno, da me ob zapiranju brskalnika vpraša, če želim počistiti zasebne podatke in skoraj vedno odgovorim z DA. Tako da potem fašem novega piškotka, ko se naslednjič pojavim na spletni strani in me štejejo ponovno.

Če kdo ve, kako zares preštejejo obiskovalce na MOSS, bom z veseljem prisluhnil razlagi.


vir: dnevnik.si in soz.si

Se pa bojim, da to izvedejo enostavno tako, da pokličejo po telefonu spet sto “naključno” izbranih srečnežev (po mojih izkušnjah je to seznam vedno istih ljudi, ki si ga razne agencij enostavno podajajo ali mailajo po  elektronski pošti), ki jih vprašajo, ali so bili v zadnjem mesecu na spletni strani 24ur.com. In potem to množijo, ekstrapolirajo, konvergirajo,  prištejejo še statistično napako in absolutni pogrešek … vse samo za to, da so največji naročniki te (kvazi) raziskave zadovoljeni.

Niso pa omembe vredni samo največji, ki se najbolj napihujejo kot žabe.

Če pogledam na dno te lestvice, je na zadnjem, 114 mestu, nek Model’s fashion eshop, ki je nekako nabral 813 obiskovalcev in kot kaže google, sploh nima svoje spletne strani (ali pa jo google ne najde), na mestih okrog sto pa mu družbo delajo spletiščarji, ki ne presegajo nekaj 1000 mesečnih migrantov. Ker domnevam, da moraš za udeležbo v tem tekmovanju verjetno primakniti kakšen denarček, ne razumem, čemu se tu drenjajo spletne strani, ki imajo mesečni doseg komaj na ravni tega bloga?

Kakor sem na hitro preletel seznam, kakšnega pravega bloga na njem še nisem zasledil (vest.si to pač zame ni). Na 97. mestu se pojavlja le agregat (blogerski časopis?) Blogorola in to je v bistvu kar se tiče blogov vse. Me pa bi morale verjetno malo skrbeti moje brskalne navade, kajti med vsemi naštetimi spletnimi stranmi iz raziskave, jaz poznam in občasno tudi obiskujem morda kvečjemu 10% njih.

Kako zelo je nov kazenski zakonik (KZ-1) v kali zatrl krajo avtorskih del na internetu in posledično seveda tudi praktično v hipu ustavil prenos DIVX filmov iz najrazličnejših torrentov, pa lepo dokazuje rezultat spletne strani podnapisi.net, kjer se da, kot že ime spletne strani lepo pove, enostavno dobiti podnapise za filme v najrazličnejših jezikih in ki beleži skromnih 350.000 različnih obiskovalcev, kar je dovolj samo za šesto mesto lestvice najbolj obiskanih, pri čemer imajo pa res drugi največji porast obiska in sicer za prek 100% glede na pomlad 08. Da o partisu, ki pa prepričljivo vodi na lestvici mop.si, niti ne govorim. Kaj je že Partis in ali ni prek 400.000 obiskovalcev  nekam hudičevo velika številka?

MZ Hector alias Matjaž Zupan, precednik Sazasa in veliki borec za pravice najrazličnejših estradnikov, pa v jok in na drevo (ali prilika o scanju proti orkanskemu vetru).

Advertisements

Značke:

19 Responses to “Kako tako natančno preštejejo obiskovalce?”

  1. pijanec Says:

    Prenosa preko torrentov se ne da zatreti, pa tudi novi KZ-1 jih ne zajema. Celo natančni Nemci so odstopili od pregona kršitev preko P2P omrežij.

  2. Swizec Says:

    V pdf-ju ti lepo pise kako to merijo.

    Namrec v opombah tabele najdes takele stvari “BTC City: do 9.10.: pomanjkljivo nameščena merilna koda2 ”

    Kaj to pomeni? Ja seveda da imajo neko podobno kodo kot google in to pac meri uporabnike. Tracka jih pa verjetno preko cookijev in to da nekateri cookije brisejo pogosteje kot enkrat na dan (ponavadi za “novega obiskovalca” stejes dvakrat na dan) pac zanemarijo ker je takih ljudi malo.

  3. dr. Onyx Says:

    @Swizec, nič ni to zanemarljivo! Če jaz recimo vsakič, ko zaprem brskalnik, brišem piškotke in spletno stran 24ur.com obiščem recimo nekajkrat na dan, sem jaz v tem rezultatu na mesec štet po tvoje vsaj kot 60 različnih ljudi? Če prištejem k temu še služben računalnik in prenosnik, sem v raziskavi potem preštet več kot 120 krat, čeprav sem fizično samo en obiskovalec. To ni zanemarljivo, poleg tega je takih, ki brišejo pogosto zasebne podatke, čedalje več. Če nas je samo 1000, potem smo prispevali v to številko (recimo za 24ur.com, ki ga jaz obiščem nekajkrat na dan) več kot 100.000 obiskovalcev!?

    Poleg tega takšen način merjenja obiska po moje prispeva sicer res zanemarljivo napako pri tistih iz dna lestvice z 1000 obiskovalci na mesec. Ampak pri najbolj obiskanih so pa te številke (pogrešek meritve) lahko pri takem načinu merjenja s pomočjo spletnih skript in kukijev zelo visoke.

    Meni se tudi zdijo številke obiskovalcev, vsaj pri najbolj obiskanih, kljub vsemu nekoliko pretirane. Bo pa potrebno očitno narediti še raziskavo, koliko ljudi sproti briše cookie, če res na tem temelji meritev (kaj drugega tudi meni ne pade na pamet).

    @Pijanec, se spomnim pred 1. novembrom, kako so v vseh medijih pisali, kaj vse prinaša nov KZ in kako se bodo lahko sedaj ljubitelji torrentov masovno znašli v zaporih. Vseh 400.000 Slovencev in še kakšen več. Ha, ha. Kot sem enkrat že zapisal, nekaj, kar počne od 2 milijona ljudi vsaj četrtina bolj ali manj redno, NE MORE BITI KAZNIVO DEJANJE. Je lahko samo sistemska napaka, ki jo ne rešuje nobeden KZ.

  4. Maša Says:

    MOSS se meri delno tehnično, delno preko telefonske (CATI) in delno preko spletne raziskave (CAWI). Se pravi od filtrov, kot so “Kako pogosto uporabljate internet” do vprašanj, katere strani respondent obiskuje in kako pogosto.

    Potem se rezultate tehničnega merjenja korigira na podlagi CATI in CAWI. Je pa to dolgotrajna, zamudna in tehnično zapletena raziskava, na katero se agencije pripravljajo mesece, da so jo sposobne speljati.

    Sicer pa je za letos in naslednji 2 (ne me za besedo držat?) leti preko razpisa dobil MOSS Valicon (bivši CATI) in čeprav jih ne maram preveč, so vseeno ultra sposobni in jim gre verjeti.

  5. rockstar1707 Says:

    Saj avtorske pravice tako ali tako plačaš že z nakupom medija za shranjevanje. V primeru, da ti kdo kaj hoče, s prstom pokažeš na ustrezno ustanovo, ki pobira tiste procente in rečeš, da si vse plačal njim, ki so za to pooblaščeni.

  6. dr. onyx Says:

    @rockstar1707 Upam da ne govoriš o divx filmih in MP3jih iz torrentov? Po tej logiki bi jaz lahko kupil neko diskovno polje z 10 TB prostora in prek optike v nekaj dneh pretočil vso Hoolywoordarsko produkcijo zadnjega desetletja, pa sem vse to že plačal z kupnino diska? Ne bi rekel. Sicer pa vprašanje bolj primerno za MZ Hectorja. 🙂

    @Maša, se mi je zdelo, da je izračun malo bolj kompliciran, kot samo skripta in kukiji. Mi je pa kljub vsemu smešno, da merijo na človeka natančno. Pri takšnem abstraktnem načinu preštevanja obiskovalcev bi bilo povsem dovolj, če bi rezultate zaokrožili na 100 ali še bolje 1000 osebkov natančno. Bi pa na tak način vsaj simbolno priznali, da niso tako zelo natančni, kot je vdeti iz tabele. 😉

  7. rockstar1707 Says:

    Če ne plačaš tistih avtorskih pravic, katere pa potem plačaš? Zakona sicer nisem bral, ampak kolikor sem o njem slišal si ga drugače enostavno ne morem razlagati. Skratka, zakon je dobesedno idiotski iz vsaj par razlogov:

    1) očitno vsi plačujemo avtorske pravice za dokumente, ki jih sami ustvarimo, pa najbrž nihče od nas nič ne dobi od ustanove, ki ta denar pobira.
    2) denimo, da je to v resnici nekakšno nadomestilo za nelegalen dolpoteg raznih vsebin iz interneta. V tem primeru je nekdo očitno določil, da prav vsi nelegalno pridobivamo takšne in drugačne vsebine, kar enostavno ne more biti res.
    3) no, in če v resnici dolvlečem nelegalne vsebine, me zanima koliko denarja od avtorskih pravic, ki sem jih jaz moral plačati pri nakupu medijev za shranjevanje, dobi npr. Jenna Jameson ipd.

    Skratka, ta zakon je po mojem mnenju neustaven ali karkoli že. Na pravo se res ne razumem. Ampak če sklepamo po isti logiki, bi bilo smiselno vsakega novorojenčka dati za kakšen mesec v zapor ali pa mu že kar ob rojstvu zaračunati npr. nek pavšal za vse prometne prekrške, ki jih bo v življenju naredil, pa jih naši vrli prometniki ne bodo uspeli registrirati. No, za tiste prekrške, ki jih bodo uspeli ugotoviti, boš pa še vseeno plačal kazen. Poleg tega boš plačal kazen tudi, ko boš npr. kupil kuhinjski nož. Konec koncev kupuješ zadevo, ki je lahko tudi orožje. Čeprav je v večini primerov uporabljen kot zelo priročen pripomoček, ki ga potrebujemo pri povsem vsakdanjih opravilih…

  8. Looser Says:

    “…so vseeno ultra sposobni in jim gre verjeti…”
    @Maša, Niso!, če dajo v javnost tak rezultat potem niso sposobni, še manj pa ultra sposobni (vsaj tisti, ki so se ukvarjali s tem in to potem odobrili za javnost). Rezultatu pa lahko verjame samo ultra naivnež!

    Če bi bili, bi lahko poleg telefonske in spletne raziskave, tehnični del izvedli tako, da bi upoštevali samo tisto pecivo, ki se v bazi pojavi vsaj n-krat v mesecu. Tiste, ki pa se pojavijo enkrat ali petkrat v kratkem obdobju, potem pa celo leto nič, bi morali pa ignorirati. Rezultati bi bili verjetno za 50-80% nižji, hkrati pa sigurno bolj realni.

    Če pa imajo avtorji te “raziskave” jajca, pa naj objavijo še kolikšen je v teh številkah delež tistih, ki so prišli na stran/portal enkrat pa potem nikoli več.

    Mogoče se pa motim, pa hrvatje berejo 24ur :), ker pri nas jih toliko ne!

    @Swizec, pa celo to, če takih ljudi, ki imajo brskalne navade kot dr.Onyx, ne bi upošteval, ne bi bilo zanemarljivo!

  9. dr. onyx Says:

    @rockstar1707 če prav razumem, mi plačujemo nekakšno “avtorsko trošarino” ob nakupu kateregakoli medija (CD, DVD, Blu-Ray…) ne glede na to, kaj s tem medijem počnemo?

    Skoraj ne morem verjeti, če pa to res drži, potem je pa to zrelo za ustavno presojo in po moje je taka oblika trošarine NEZAKONITA. Če jaz na CDje posnamem moje slike, zakaj bi komerkoli karkoli plačeval? Sedaj ko so ustavni sodniki poskrbeli z odločbo za svoje plače bo morda nekoliko več časa in se lahko lotijo tega primera. Bom pa vprašal glede tega mojo pravno službo, ker če to drži, je pa zelo sporno. Četudi bi to načeloma legaliziralo ves pretok prek torrentov, kar pa ne verjamem.

  10. Looser Says:

    @dr.onyx, pa ne samo to, še za tiskalnik, optični čitalec, papir, mislim da tudi toner, cd/dvd writer,…..
    pri tiskalniku pa se višina davka določi glede na to, koliko lahko mesečno natiskaš

    skratka večje skrapucalo od zakona ne bi mogli napisati v vrtcu!!!

  11. zogca Says:

    “Tehnično pa nikakor ne razumem, kako ta MOSS, kdorkoli to že je izmeri število različnih obiskovalcev na nekem spletnem portalu?”

    Temu, ki ima tehnično čez ze stvari … Družila sem se z njim zelo intenzivno, ampak podrobnosti mi pa ni razlagal. Pomnim pa, da je imel s tem kar nekaj dela. Če bi morala ugibati, bi rekla, da reč deluje po istem principu kot counterji, samo veliko bolj je zapletena, predvideva. Teh 800.000 pa … Če prideš danes ob osmih zvečer in potem jutri ob šestih zjutraj, si dva različna obiskovalca. Zadeva pa sploh ni nerealna. 24 ur so zmagali, kajne? Veš, koliko naroda je klikalo samo zaradi Kmetije???

  12. rockstar1707 Says:

    @drOnyx, da tako nekako. Vsaj jaz sem to tako razumel.

    Sicer pa še glede statistike… Kako že gre:

    1) mala laž
    2) velika laž
    3) največja laž
    4) statistika

    Skratka, s statistiko lahko dokažeš skoraj vse. Rezultat je odvisen samo od velikosti populacije in izbranih metod.

  13. dr. onyx Says:

    @žogca, teh 800.000 in še nekaj dosega na 24ur.com po tem, kar je napisano v pdf dokumentu MOSSa, pomeni…(citiram)

    Doseg pove, koliko različnih ljudi je v obdobju meritve obiskalo stran. Doseg je izmerjen z avtomatsko meritvijo in korigiran na podlagi rezultatov telefonske ankete…

    To pomeni, da če jaz pridem na 24ur.com danes zvečer in ponovno jutri zjutraj, sem še vedno isti človek, torej nastopam v rezultatu kot 1 != 2 (1 ni enako 2). Jaz verjamem, da je s tem precej dela, očitno pa je končni rezultat skrivnostna mešanica (podobno kot recept za Coca Colo) med skriptami, ki prek kukijev štejejo obisk ter navadno telefonsko anketo v kateri zadnje uvrščena spletna stran skoraj zanesljivo ne dobi nobenega glasu. Kljub vsemu pa tu z večjo natančnostjo kot 1000 ljudi nima smisla operirati (po moje). Je pa res, da je statistika čudna zadeva. Sam se v službi čudim, ko neke statistike prikazujejo 20,84 človeka, pa potem neumno vprašam, kaj se šteje kot 0,84 človeka (oseba brez možganov, vranice in palca na nogi)?

    Za 24ur.com ne dvomim, da ima veliko obiska, so pa tudi taktiko z raznimi sex temami tipa prstek v ritko (poleg ostale Kmetije jasno) priredili tako, da bo rezultat čim boljši. Na nek način “predvajajo” na portalu spletni populaciji prirejene teme, kar pa še ne vem, ali bi si morali to šteti v čast, ali nas pa imajo spletni uredniki za rahlo retared populacijo. O sexu pač po moje nima smisla veliko brati, potrebna je praksa. Ljudje imamo osnove tehnike prirojene brez da preberemo en sam stavek ali glup članek Maxa Modica na to temo, ostalo naredi domišljija, ki jo pa ima večina tudi vsaj solidno razvito. Kaj več na to temo bi pa lahko povedala Dajana, ki se z njimi bolj poglobljeno ukvarja.

  14. Swizec Says:

    @dronyx: pa kaj ti 60krat na dan zapres brskalnik al kako? Osebno verjetno brskalnik zaprem, res zaprem, manj kot enkrat na teden. Ponavadi samo ce je slucajno treba kaj resetirat racunalnik ali kaj podobnega. Tako da tudi ce bi brisal cookieje ne bi kvaril statistik.

  15. dronyx Says:

    @Swizec, moj izračun je predvideval (samo) 60 x na mesec, pa ga v resnici bistveno večkrat. Na dan na različnih računalnikih vsaj 10 krat.

  16. Kroko Says:

    O načinu merjenja MOSS je bilo izrečenih že veliko besed, prav zaradi neke pretekle debate, v kateri sem sodeloval tudi sam, pa je neko podjetje (menda na Hadovo pobudo) spravilo skupaj MOP.

    Vsako merjenje obiskanosti spletnih strani ima svoje pomanjkljivosti in nikakor ni popolnoma natančno (kaj bi k verodostojnosti pripomoglo zaokroževanje, mi sicer ni jasno), kljub temu pa se je oglaševalski zbornici zdelo pomembno narediti nek sistem kvantificiranja obiska, ki bi omogočal kasnejšo oceno oglaševalskega dosega in posledično vrednotenje oglaševalskih tarif. Da je MOSS postal upoštevanja vredno merjenje, po mojem mnenju dokazujejo populistične neumnosti, ki se na “resnih” novičarskih straneh pojavijo vsako leto marca in oktobra. Slišal sem že primerjavo z bombastičnimi deli ameriških igranih tv serij, ki so takšnega merjenja baje deležne vsakega februarja.

    Ena izmed večjih napak MOSS, ki jo tudi Onyx izpostavlja je, da se fantomski izračun dosega interpretira kot število ljudi, ki so neko določeno stran v merjenem mesecu obiskovali. Če bi številko interpretirali kot število obiskov z različnih IP naslovov, ki pomenijo potencialno maksimalno število različnih obiskovalcev, bi bili bolj smotrno, mar ne. Oglaševalski ceh si pač želi aproksimirati oglaševalsko vrednost določenih spletnih strani in jih tvoji ostali pomisleki ne skrbijo, pač po načelu, če je neizmerljivo, ignoriramo. Če zanemarim telefonsko “uravnoteževanje” dobljenih rezultatov (ljudje s stacionarnimi telefoni so močna utež pri določanju relevantnosti podatkov!!), me osebno bolj moti medijska interpretacija omenjene raziskave, saj mediji ponavadi blebetajo o najbolj obiskanih straneh v Sloveniji, v resnici pa gre za “najbolj obiskane spletne strani, katerih lastniki so OZS pripravljeni plačevati” (v narekovajih zaradi potencialne vrednosti kot citat).

    Še anekdota za konec namesto opravičila, da sem porabil toliko real estata na tvojem blogu, Onyx. Ko sem si pred davnimi leti kruh služil z medijskimi analizami, je bil učinek PR člankov ravno tako abstraktno množen s 5, ta povečana površina preračunana z oglaševalsko tarifo in voila – svojemu naročniku si lahko serviral, koliko denarja je prihranil, ker te je najel za plasiranje PR člankov, namesto da bi denar porabil za klasično oglaševanje. Čista zmaga.

  17. Pris Says:

    Glede “tistega” zakona: zadeva spada v podobno kategorijo kot prispevek za RTV naročnino. Jaz jo plačujem, pa sem v zadnjem letu na TV SLO gledal le Vampirja z Gorjancev, radia pa sploh ne poslušam. 😉

  18. En Kovač Says:

    Tole MOSS-ovo merjenje je ena navadna megla, kar sem na svojem blogu tudi podrobneje opisal.

    Naj se MOSS sprijazni s tem, da se s piškotki pač ne da prešteti obiskovalcev. Eni jih sproti brišemo, drugi občasno. Nekateri uporabljamo več računalnikov in brskalnikov,… Pa tudi zelo enostavno se lahko napiše koda, ki “obiskuje” neko stran vsakih nekaj sekund in med obiski zbriše piškotek (lahko pa tudi s pomočjo raznih proxyjev menja “obiskovalčev” IP, če ga MOSS sploh upošteva v metodologiji).

    Lahko bi jih prešteli recimo z uporabo certifikatov, vendar v to uporabniki sigurno ne bomo privolili. Bilo kakšna drugačna metoda pa lahko služi Slovenski oglaševalski zbornici, pod okriljem katere teče MOSS, samo za cuzanje denarja od oglaševalcev preko “pristopnikov k raziskavi”.

  19. Johnny Says:

    “@Swizec, nič ni to zanemarljivo! Če jaz recimo vsakič, ko zaprem brskalnik, brišem piškotke”

    človek božji, kdo pa še seje piškotke za te namene? izločajo te po IP naslovu…

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: