Ko semafor mežika

Edino, kar je še bolj kaotično od nedelujočega semaforja, ki mu utripajo samo rumene luči, je policist v križišču pri delujočem semaforju.

Danes zjutraj sem bil na glavnem križišču na Tržaški (pri kinu Vič) ravno prvi na vrsti da speljem in zavijem levo, ko naenkrat semafor preneha delovati in se prižgejo same rumene utripajoče luči. Potem se pa začne popolni kaos v križišču.

Ker sem imel na mojem pasu narisano močno odebeljeno črto, kar naj bi pomenilo, da v primeru nedelovanja semaforja imam prednost, sem pač poizkušal zaviti po prednostni na levo. Ampak že samo pogled šoferja, ki mi je pripeljal po neprednosti nasproti je bil dovolj, da sem se preventivno zadnji trenutek še ustavil, ker se mi je zdelo, da ne razume najbolje, čemu so znaki na semaforju. Očitno je mislil, da so ti znaki še iz kraljevine Jugoslavije, ko še ni bilo v tem križišču semaforja, sedaj pa so tam samo še kot relikt časa.

Ampak potem pa še on zavre in se tako nekaj sekund samo gledava. Kot  da bi šlo za kakšen obračun revolverašev na divjem zahodu.

Za vsak slučaj si mislim da je bolje, če mu prepustim prednost in mu nakažem z roko, da naj spelje. V bistvu mu tako odstopim prednost. On pa nič, samo grdo me gleda in mi še potrobi. Halo? Pa si ti normalen, človek? Mene počasi mine potrpežljivost, zato speljem, on pa tudi. In se spet oba naglo ustaviva, da ne pride do trka. S tem da mi on ponovno potrobi. Ampak sedaj ga imam pa jaz počasi dovolj in mu potrobim nazaj ter  potrpežljivo čakam, kdaj bo šel iz avta in mi eno primazal na gobec, jaz pa pokličem mojega odvetnika. Na srečo je potem prevladal razum, njemu sem prepustil prednost, ki mu ju znaki na semaforju niso dali in potem sem prav previdno in čisto počasi nekako prišel čez križišče. S tem da tudi ostali šoferji očitno niso dobro vedeli, kako naj se obnašajo in kdo ima prednost.

Če komu še ni jasno, so znaki na semaforjih zato, da se promet lahko odvija tudi ko semafor ne dela. Če se prižgejo povsod same rumene luči, je po moje nekako logično, da najprej pogledaš znake, potem pa glede na to  kar se da previdno pelješ čez križišče. Pri čemer moraš v takih primerih biti še posebej pazljiv na pešce, kolesarje in podobne (nemočne) udeležence v prometu, ki imajo v tem primeru vedno prednost.

Še bolj smešni so pa prizori, ko se v križišče ob delujočem semaforju postavi še policist z namenom, da bi v prometnih konicah pospešil pretok čez križišča. Takrat pa mnogi enostavno ne vedo, ali naj gledajo semaforje, ali policista. Zapeljati čez rdečo v križišče je za mnoge prehudo, čeprav jim policist zavzeto maha, da zapeljejo do njega in tako pridobijo nekaj metrov.

Včasih mi je zanimivo opazovati tudi policiste, ki krilijo in mahajo sredi križišča, potem pa enkrat končno obupajo in ugotovijo, da pretočnost zaradi njih ni nič večja, kvečjemu je vse skupaj še slabše.

Advertisements

12 Responses to “Ko semafor mežika”

  1. kekez Says:

    Ne vem, sosed je plačal kazen.
    V križišču je stal policaj in on je zapeljal skozi rdečo do njega. Ta ga je potem poslal k robu in mu napisal listek. O tem da semaforji ne veljajo, če je policaj stoji v križišču, policaj ni želel nič slišati.
    Pojasnil je, da so oni patruljirali v križišču samo zato, da bi opazovali in kaznovali prekrškarje.

  2. pijanec Says:

    Logično, da če policaj samo stoji tam, da to ne pomeni, da zdaj semaforji ne delajo. Policaj mora dati znak na nek način.

  3. dr. onyx Says:

    Po spominu so mene učili, da če stoji policist sredi križišča in usmerja promet, upoštevaš njega in ne semafor. Je pa res, da na srečo zelo malokrat naletim na ta primer (včasih poleti), pa še takrat se poizkušam ravnati po ostalih in molim, da nisem prvi v vrsti. Če pa slučajno sem in imam rdečo luč, potem čakam toliko časa, da se policaj razjezi, zapiska in mi nedvoumno z kretnjo pokaže, da se naj premaknem do njega.

  4. chef Says:

    Je pa priu nedelujočih semaforjih problem v tem, da če si slučajno na neprednostni cesti, praktično nimaš šans, da bi prečkal križišče in včasih se zdi, da bi bilo najbolje prebivakirat (kar moj trenutni kombl sicer omogoča, ha).

    V teh primerih je pač edina možnost, da se opogumiš in planiš v križišče, upajoč, da bodo ostali zabremzali. Seveda se za pogumnežem potem usujejo še ostali in na lepem se kategorizacija prednostnih in neprednostnih cest spremeni, tako da se mora spet opogumit nekdo iz, sedaj, neprednostne ceste.

  5. En Kovač Says:

    Če semaforji v tistih petih križiščih v Murski Soboti, ki semaforje pač imajo, ne delajo, potem peljem skozi križišče tako hitro, da se noben nima časa zaleteti vame 🙂
    Ne glede na to, ali sem na prednostni ali ne.

    Pri nas so bolj kritična krožišča. Raznim nedeljskim šoferjem in izletnikom v Lenti nepredstavljive težave. Narod se ustavlja kjerkoli, le tam ne, kjer bi se moral. Levi smernik (po domače žmigavec) je tudi večkrat v uporabi (pa nimamo nobenega krožišča z več pasovi!), vožnja v rikvec, ni problema.

  6. dr. onyx Says:

    @Chef, to seveda drži, zato jaz v takih primerih dostikrat dam komu prednost, ker sicer lahko čaka celo dopoldne. Isto dam prednost kamionom na cestninskih postajah in potem mi veselo pomežinkejo z utripači, češ, kakšen kultiviran voznik. Samo danes zjutraj sem bil pa prvi v vrsti, ko je ravno crknil semafor, tako da sem si hotel vzeti pravico prednostne ceste.

    @En Kovač, krožna križišča po moje sploh niso za na deželo ali vas. Se spomnim, ko so na novo naredili na Vrhniki krožno križišče pri Sparu, pa enkrat debelo pogledam, ko nek ata na traktorju enostavno zapelje po bližnjici v nasprotno smer. Zakaj bi se vozil v krogu, ko lahko udariš prečno?

  7. chef Says:

    @En Kovač: Brez zamere, ampak tako nesposobnih in počasnih voznikov kot sem jih imel priliko videt v Prekmurju, po mojem mnenju ni nikjer v Sloveniji. Vožnja 20 km/h pod omejitvijo je tam stalnica, zaradi katere se ne razburja nihče, voožnja med 100 cm in 0,5 cm od robnika (pločnika) je pri nekaterih standard, res številna krožišča kot da jih vidijo prvič.

    In potem v smrt prehitim celo kolono vozil, ki pelje 60 km/h tam, kjer je omejitev 90 km/h, že dva ovinka kasneje pa dohitim naslednjo skupino počasnetov.

    Saj je povsod hudo, ampak v Prekmurju imam pa res občutek, da se je čas ustavil in da se nikomur ne mudi nikamor.

  8. Maša Says:

    Enkrat sem se peljala po Ljubljani, ko so se mi vklopile prometne informacije in je napovedovalec povedal, da “v križišču Dunajske in nevemkjereže stoji policaj in ovira promet.”

    Toliko o tem.

  9. dronyx Says:

    @Maša, kakor sem jaz neuradno ob pivu izvedel, naj bi bila nekakšna kazen (nasprotje od uspešnosti) za policista, če ga pošljejo stati v križišče in po možnosti še sredi kakšnega dežja ali ob hudi poletni pripeki. Ne vem, če to res drži, ampak domnevam pa, da se ravno ne stepejo med sabo, kdo bo šel na sredo križišča … bi rekel … takole po občutku…

  10. En Kovač Says:

    Ja Chef, potem veš, o čem govorim. Ampak zdaj, ko se vozim po “novi dvopasovnici” (beri avtocesti) v službo, je bolje. Sem večina takih ne upa. Res je, da so nekateri sicer (pre)počasni, niso pa objestni, kot jih včasih srečujem v Celju, pa tudi Ljubljani. Znajo pa eni in drugi biti precej nepredvidljivi.

    Je pa tudi res, da so bili najhujši vozniki, ki sem jih srečal v krožiščih, od drugod. Posebno ob četrtkih zjutraj na poti v službo (4 krožišča po različnih vaseh) sem včasih, ko sem uporabljal še navadno cesto, srečeval horde kupcev na poti v Lenti, kjer bodo za euro manj kot npr. doma v Novi Gorici, Kranju ali Kopru kupili ugodno kitajsko majico ali hlače.

    Najhujši pa so itak tisti, ki sedijo skoraj na volanu in tiščijo glavo v vetrobransko steklo ter se ne naslanjajo na sedež. Sicer mi ni jasno, kako v tem položaju uspejo prevoziti Slovenijo podolgem, ampak tak položaj je garancija in glavni pokazatelj nedeljskega voznika.

  11. sparkica Says:

    Hehehe, ojoj, še dobro, da bom vsaj do drugega leta nemočen opazovalec 😀 Potem pa se poslužim vaših nasvetov 😆

    Mimogrede, v Ameriki imajo hudo veliko enakovrednih nesemaforiziranih križišč . Tista, ki so semaforizirana, pa imajo semaforje za križiščem 😀 Res, preverjeno in preizkušeno: ko nas je skoraj pregazil kamion, ker smo stali PRED rdečo SREDI križišča 😀 Nisem vozila, da se ne bi zdajle kdo oglasil “presnete babe za volanom” 😀

    Pri tistih brez semaforja velja pravilo močnejšega … ali hitrejšega 😀 Za vsak slučaj priporočam šleper 😀

  12. kekez Says:

    Tole okoli enakovredni križišč je samo pri nas:
    1. pravilo močnejšega
    2. neznanje

    V Beneluksu je praktično >90% križišč enakovrednih, pa je desno pravilo zakon. Nema močnejšega, ker itak vsi gledajo samo desno in peljejo, če je prosto. Tudi če pride valjar z leve, ga ne bodo niti opazili.

    V Kranju sta tudi dve križišči, kjer je semafor na nasprotni strani, pa ni še nikomur prišlo na misel, da bi zato stal sredi križišča.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: