24UR – do nazga?

Oh ne, saj ne more biti res. Upam, da gre samo za dezinformacijo ali slabo predbožično šalo.

Danes sem mimogrede nekje ujel pogovor, da naj bi začel POP TV z današnjim dnem oddajati prenovljeno oddajo 24UR in da naj bi se po novem voditelji TV Dnevnika med prebiranjem novic tudi slačili, po vzoru nekaterih tujih tovrstnih oddaj (Naked News).

To skoraj ne morem verjeti, čeprav je danes vse možno in so ljudje pripravljeni storiti čisto vse, če je le znesek na pogodbi dovolj visok. Ampak upanje umira zadnje, ker jaz si pa resnično ne želim videti Matjaža Tanka ali Edija Pucerja v samih gatah, po možnosti v moških tangicah, ali bokserkah s slončkastimi vzorčki, ko poročata o finančni krizi, borznih zlomih in novih brezposelnih. Edino, kar bi še pogojno toleriral, je kakšno simpatično vremenarko, brez celulitisa in pomarančne kože, ki v kopalkah napoveduje vreme, kajti če se bo tole deževje še malo nadaljevalo, bomo pod vodo praktično vsi in lahko spet vzamemo iz omar letno garderobo in plavalne kostime.

Še bolj pa bi me skrbelo, kako bi na takšno potezo odgovorila nacionalka? Slavko Bobovnik v gatah? Neeee… (ker sicer gremo na referendum, pa naj stane kolikor hoče).

Dodano naknadno, po ogledu “zgodovinskega” dnevnika na POP TV:

Ura je sedaj že nekaj minut čez osmo zvečer in na POP TV se  na srečo ni zgodilo nič pretresljivega. Vsi voditelji so še vedno ostali lepo urejeni in oblečeni, le nekdo si je očitno srčno zaželel nove razporeditve pohištva v studiu, ali pa je enostavno finančna služba ugotovila, da bo letos dobiček prevelik in da je potrebno nujno in čim prej nekako zapraviti  ves ta denar, da ga ne vzame davkarija. Pa so si umislili enostavno nov studijo.

Če primerjam sedaj TV Dnevnik na RTV SLO in tega z novim pohištvom in sceno na POP TV, je na prvi pogled razlika kot med spletom leta 1995 in spletom leta 2008. V korist POP TV.

V RTV SLO neka gospa v zrelih srednjih letih sedi za precej povprečno studijsko mizo, povsem enako, kot je bila verjetno tudi že leta 1995, le da so ji tokrat na mizo montirali še prenosni računalnik, ki pa je mogoče samo plastično ohišje, kot ga razstavijo v kakšni trgovini z pohištvom. Vse skupaj je zelo monotono, edini vklop novinarja na terenu, ki sem ga mimogrede opazil med preklapljanjem TV kanalov, pa je bil zaznamovan z precejšnimi tehničnimi težavami, pa tudi novinar je imel veliko težav z javljanjem v živo. Očitno spet nek novi rookie, državni uradnik, ki se še malo uči in privaja na ta posel.

In POP TV?

Blišč, kot bi bili v Las Vegasu sredi kakšne igralnice. Sploh kader, ki objame celoten “studio prihodnosti”, je  naravnost impozanten, saj sta voditelja dnevnika videti tako miceno, drobčkeno, neznatno, kot bi ju gledal Armstrong direktno iz Lune. Ti kadri so sicer klasični režiserski prijemi, ko želiš gledalcu prikazati “show time”, poglejte nas, kako smo veliki in vse okrog nas se blešči v glamurju. Cenim pa to, da so končno vrgli iz kadra neke delavce, ki so včasih skakali v ozadju  okrog razmetanih pisarniških miz, kot da ne bi šlo za oddajo, ki jo snemajo kamere, ampak bi bili v radijskem studiu.

Zasloni za voditeljema so res izjemno veliki in lepo se vidi tudi kje so posamezni ogromni  ekrani med sabo spojeni, v nekaj še bolj ogromnega.

Meni osebno deluje to sedaj prej kot ne moteče, ker se voditelja dobesedno izgubita v ogromni sliki železnice z lokomotivo, preden v prvi plan montaža potisne Brdajsa, šefa sindikalistov na Slovenski Železnicah, ki neprepričljivo utemeljuje božičnico v firmi, ki že tradicionalno pridela vsako leto milijonske izgube.

Kakor vem, je v tujini navada, da poizkušajo narediti iz voditeljev TV dnevnikov prave zvezdnike. Tokrat se zdi, da je šel POP TV v drugo smer in poizkuša glorificirati neko tehniko v ozadju, kar je po moje napaka. Ne razumem pa tudi, zakaj razmetavanje denarja (sicer na srečo ne denarja naročnikov na RTV) za takšne ogromne ekrane, ko se bi dalo verjetno enak učinek narediti na modrem ozadju in tiste ogromne slike bi lahko dodali enostavno v video produkciji, preden signal pošljejo do nas po zraku. Pa še črt med ekrani se tako ne bi videlo. Res pa je na drugi strani, da takšna tehnologija zahteva nekoliko pazljivo izbiro barv las in obleke voditeljev, ker sicer se v primeru napačno izbrane modre srajce enostavno vidi skozi in izpade smešno ter tako tudi babice poštudirajo, da gre za optično prevaro in da jih TV po domače rečeno goljufa (okrog prinaša).

Sedaj se po novem voditelj sprehaja tudi kot kakšen vremenar do video wall-a, ampak meni je tokrat Pucer deloval, kot da mu je to čisto odveč in verjetno si je mislil, pa ja menda ne bom sedaj kot vremenarka Katja Jevšek nekaj krilil z rokami po zaslonu? Ampak v bistvu je. Nekam v tri dni. Samo kar šefi rečejo, tako je treba delat in ni tu vprašanje, ali ima to kak globlji smisel. Ker ga v bistvu nima. Grafe na ekranu razumem tudi brez kriljenja z rokami v živo.

Grafična rešitev vremena je zame po novem še najslabše rešena od vsega, ker je povsem nepregledna in prvič nisem razumel, kaj nas čaka jutri. Čuda nekih simbolov na že tako majhni Sloveniji in vsi so čisto enaki. Pa ne bi smeli biti, ker na vzhodu so rekli, da ne bo veliko padavin.  Upam, da tole ni končna verzija grafične podobe vremena, ker sicer Katja Jevšek adijo in bom raje poslušal Pečenka na RTV. Tam so upam še vedno ostali pri starih simbolih, marelah in sončkih.

Šport je pa sploh poglavje zase in močno upam, da tisti, ki si je tole športno sceno po novem zamislil, letos ne dobi božičnice. Si jo po moje ne zasluži. Nesrečnik, voditelj športa, je videti kot kakšen prodajalec v trgovini z LCD televizorji, na katerih se vrtijo same enake TV postaje. Očitno spet enak pristop, kot v celotni prenovljeni shemi. Poudarek in fokus gledalca na tehniki in zmagi stroja nad človekom.

Kot vse kaže, pa projekt novega studia prihodnosti ni minil brez “človeških žrtev”. Urško Pirš (ali morda Andrejo Virk Žerdin?) je zamenjala radijska Ota Roš. Ali so Urško dali na čevelj in je postala odpuščena voditeljica preteklosti v studiu prihodnosti, ali pa se bosti izmenjevali pri vodenju POP IN-a, ne vem, sem pa nekje mimogrede slišal, da je Urška odpadla iz špila. Če so Urško res nogirali, potem vsaj upam, da je v žep pospravila kakšno odpravnino ali vsaj še zadnjo božičnino. Ker to se mi zdi pa grdo, da te skupaj s starim studijem enostavno skenslajo in pripeljejo neko novo, frišno bejbo prihodnosti iz radia naravnost pred HD TV kamere in to ravno v času, ko je vse v veselem pričakovanju novega leta. Skratka POP OUT za Urško. POP IN za Oto.

Samo zakaj za vraga pa so potem vsi ostali voditelji na POP TV tam praktično inventar s črtno kdo na riti?

12 Responses to “24UR – do nazga?”

  1. sparkica Says:

    Hehe, bullseye, kot zmeraj 😀 Sploh še nisem videla prenovljene oddaje, pa si jo že še preveč živo predstavljam 😀

    Včeraj je Tanko tako zabodeno gledal, da sem skoraj umrla zraven. Žalostno je to, da ne od smeha. Jedla sem zraven in ob njegovem zblojenem pogledu “joj, kam bom pa zdaj skril prekleto flašo?!” se mi je zaletelo 😀 Še bolj moreče je bilo opazovati začudenje ob “a ni bil še malo prej tule pult in zakaj imam odprt šlic?!” :mrgreen: Se je kdo vprašal, kdo bo vodil koreografijo pred zasloni? A bodo morali vsi v plesno šolo? 😀

  2. dr. Onyx Says:

    sparkica, ta studio je sedaj tako HUGE, da se po moje med sabo pogovarjajo po Walkie-Talkie (jih). Ni mi pa jasno, kje je lahko kaj takega v tisti stavbi na Krajnčevi? Razen če ni to kje pod zemljo. Drugače pa Tanko danes ni nastopil. Mislim da sem videl Pucerja in še neko žensko. Ampak sedaj je res toliko lučk, zaslonov in vse krame, da sploh ne opaziš, kdo vodi oddajo.

  3. En Kovač Says:

    Danes sem nekaj minut celo gledal 24ur in ta studio. Zgleda res ogromno. Drugače me pa ni kaj prida navdušil. Tista ogromna lokomotiva v ozadju mi je kar malce smešno delovala.

    Me pa najbolj zanima, kako se bo Trontelj obnesel v vsej tej tehniki. Že prej se mi je zdel povsem zgubljen. Je pa res, da je zdaj studio resničen in ne virtualen, pa se bo mogoče bolje znašel. Tudi Katja danes ni gledala nekam vstran, ampak kar na ozadje, kjer je pač slika.

  4. dronyx Says:

    Pri Trontlju se mi zdi v redu, da vedno poskrbi za dodano vrednost. Najprej malo ošvrkne politiko, potem pa zvezno preide k vremenskim frontam, ki se v zadnjem času vrstijo ena za drugo, kot bi se nekdo zgoraj v komandni sobi Matrice malo igral z konfi, ali pa so spet po dolgem času zaposlili pripravnika, ki se še uvaja v ves ta vremenski high-tech. Samo če mu ne bodo prav hitro vzeli administratorskih pravic na sistemu, bomo kmalu vsi pod vodo.

  5. sparkica Says:

    Hehe, Trontlju bodo zrihtali en pin zaslon v velikosti malega platna v kinu in na njem prikazovali rožo 😀

    Tanko se je šel od žalosti napit po moje 😀

    Dokler se ne bo pripravništvo končalo s samouničenjem studia, je vse okej 🙂
    “Ati, ati, kaj pa tale gumb dela?”
    “Sine, pusti to, to je vreme.”
    “Kaj pa tale?”
    “Self-destruct.”
    “Šššš, phhhh, baaaaam!” 😀

  6. rockstar1707 Says:

    Očitno je še vedno bolj podobna oblika kot vsebina. In oni novo sceno napovedujejo kot studio prihodnosti. Vedno bolj se približujemo Ameriki kjer mora biti vse veliko, svetleče itd. Pa tudi če je tam samo za to, da je tam…

    Sicer pa pozdravljam umik snežne fronte 😉

  7. ZigaK Says:

    CNN ima že 3D javljanja v živo 😆
    tako da do amerike je še ene par korakov

  8. ElQurc Says:

    kdo pa bo gledal te suhe češplje (zgonc ali tista črna, ki med govorenjem grgra vodo) 😉

    tamaro vonta nazaj, potem se pa lahko začnejo slačit 🙂

  9. pijanec Says:

    Mi glede vsega sledimo ZDA, samo s 25 letnim zamikom. 🙂

    ElQurc: le kdo bi hotel gledati okrogle slečene ženske?

  10. ElQurc Says:

    @pijanec: hec mora bit 😦

    sem pa včeraj pozabil še na pop-sranje račko majo roš 🙂

    za nepoznavalce le v vednost in ravnanje:

    to je tista pupa, ki je pred leti na izletu po himalaji nudila podporo in pomoč tomažu humarju.

    humar pa je tisti pajac, ki je v himalajo poleg že omenjene roševa peljal še eno gospo, ki mu je iz čajne usedline in polaganja kamenčkov napovedovala vreme 😦

    maja roš je bila bolj konkretna, saj šerpe vedo povedati marsikaj o stokanju in vzdihovanju 😉

  11. dronyx Says:

    Tomaž Humar je med drugim tudi moj sošolec iz faksa, zato prosim, da se takšnih grobih insinuacij vsaj tule vzdržimo (jaz vem samo, da je padel iz betonske plošče, ko je zidal bajto in se huje poškodoval). Glede stokanja in vzdihovanja v šotorih baznih taborov vedno obstaja možnost, da gre za stokanje od bolečin zaradi ozeblin in ni nujno, da je na delu kakšna blond pupika, ki v prostem času šloga iz kavne usedline.

    Drugače pa Maja Roš NOT(=) Ota Roš. Ota je znana gimnazijska maturantka iz radia Antena, ki sedaj očitno honorarca tolče še na POPu, kamor izgleda tangira čedalje več radijskih napovedovalk (recimo voditeljica kmetije je že ena takih). Je pa meni Ota za pred kamere preveč nevpadljiva oziroma preveč casual bejba next door. Kar se tega tiče, mi je bila bolj zabavna Urška Pirš, čeprav tudi ona ni nek TV biser.

  12. ElQurc Says:

    @dronyx – yes, “padec iz betonske plošče” lahko povzroči in pusti posledice 😦

    ne seri, sošolce pa se ne sme podjebavat, al qwa ?

    bizgec se je na tisti gori blamiral. pika. 😉

    btw, maja roš NI blond pupika 🙂 sicer temna, a deluje kot blondinka 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: