Nasveti za šoping

Veseli december je čas, ko večino ljudi zagrabi masovna histerija in neustavljiva potreba po nakupovanju in zapravljanju. Zavore popustijo, razum ne igra več neke omembe vredne vloge in tako ljudje nosijo v trumah pakete in nakupovalne vrečke iz trgovin.

Za letošnji mesec nebrzdanih veselih nakupov je dodatno značilno to, da je finančna kriza dejansko postala otipljiv pojem in prvi na udarcu so tudi trgovci. To pa je za nas potrošnike lahko samo plus, saj smo tako v prednosti ter se lahko nadejamo še kakšnega dodatnega, nepričakovanega popusta ali ugodne akcijske ponudbe.

Bi pa kljub vsemu vsakemu svetoval, da pred večjimi (dražjimi) nakupi dobro premisli, preden se dokončno odloči in zaupa za poteg trgovcu svojo bančno kartico. Če drugega ne, je tržno gospodarstvo s seboj prineslo tudi pestro ponudbo in veliko možnosti za izbiro.

Očitno bomo tudi letos Slovenci veliko denarja namenili za nakup najrazličnejšega tehničnega blaga, kot so trenutno zelo popularni LCD televizorji, računalniška oprema, igralne konzole in podobno. Dosti manj se mi zdi, da se nakupuje razno pohištvo, sex lutke v naravni velikosti ali bela tehnika, kjer se očitno zadovoljimo tudi z 20 let starimi gumijastimi ženskami, pralnimi stroji, dnevnimi sobami ali WC splakovalniki. Samo da bo TV nov in primerljiv po diagonali vsaj s sosedovim največjim.

Ugodnosti, ki jih nudijo trgovine, so različne, od raznih popustov, do možnosti plačila na več obrokov brez obresti. To zadnje je še posebej popularno, saj gre v bistvu za najbolj ugodno kreditiranje in ni potrebno imeti celotne gotovine za nakup takoj pri roki, oziroma lahko denar porabimo za kaj drugega. Poleg tega 20 € na mesec naslednjih 24 mesecev deluje bistveno manj stresno, kot takoj iz žepa odšteti 480 €. Se pa da z enostavnim računom A (znesek enega obroka) x (množeno z) B (število obrokov) ugotoviti, če gre res za brezobrestno financiranje nakupa na obroke. Namreč če je A x B več, kot pa je cena izdelka ob plačilu z gotovino, potem tu nekaj ne štima in gre zelo verjetno za natego.

Sam svetujem  pri dražjih, zlasti tehničnih izdelkih (cena 100 € in več) to, da se kot kupec najprej odločimo za model, ki ga želimo kupiti. Pri izbiri si lahko nekaj malega sicer pomagamo tudi z nasveti prodajalcev, čeprav jaz njim po pravici povedano ne zaupam preveč. Kajti če se na neko področje ne spoznaš, delujejo prepričljivo, če pa o nečem nekaj več veš, pa hitro ugotoviš, da so med njimi številni tudi preprosto navadni nakladači in bleferji. Še zlasti pa ne maram takih, ki mi zagotavljajo, da imajo točno tak izdelek doma in so z njim zelo zadovoljni, ampak to trdijo za vsak izdelek v trgovini. Verjetno imajo ti modeli  kar stalno prebivališče v skladiščnih prostorih, ker sicer si tega ne znam razložiti. No, v bistvu znam. Še ena natega več.

V pomoč pri dokončni odločitvi glede modela, recimo LCD televizorja ABC-XXX, si lahko pomagamo tudi z internetom in v googla vtipkamo nekaj takega: +ABC-XXX +review. S tem dobimo ocene izdelka na spletu, kjer si lahko kaj tudi preberemo in če vsi ocenjevalci trdijo, da je nekaj zanič, potem je verjetno zanič in si je treba zamisliti kaj drugega.

Ko enkrat pade dokončna odločitev glede izbranega modela, pa si je vredno vzeti dodatno nekaj časa in poiskati najugodnejšo ponudbo. Namreč to, da kupiš nekje izdelek na 24 obrokov brez obresti, še ni garancija za optimalen nakup, ker je lahko nekje drugje isti izdelek tudi 20% cenejši in če imamo na računu dovolj denarja, nima smisla jemati na obroke za toliko višjo ceno.

Tudi v tem primeru pride internet zelo prav, saj lahko z preverjanjem v različnih spletnih trgovinah in s pomočjo cenikov, objavljenih na spletu, najdemo najcenejšo varianto, pri čemer so po mojih izkušnjah lahko razlike v cenah za isti izdelek tudi do 30 % ali celo še več, običajno so pa trgovci kar dobro sinhronizirani, vsaj kar se tiče cenovne politike.

Sam običajno pogledam vsaj v tele spletne trgovine:

enaA.com
Mimovrste
BigBang

Nekaj malega pa se da pomagati tudi s portalom ceneje. si, ki je namenjen ravno iskanju najugodnejše ponudbe. Daljši seznam, zlasti računalniških spletnih trgovin, je objavljen tule, nekakšen spletni  imenik, kjer so trgovine razvrščene po področjih, pa tukaj.

Pri nakupih v spletni trgovini je potrebno biti dodatno pozoren še na razne popuste in klubske cene za nas, kot registriranega uporabnika trgovine, ki so lahko odvisni od količine naših preteklih nakupov. Tako sem jaz že opazil, da je bila običajna cena sicer nič kaj bistveno ugodnejša, kot kje drugje, ko pa sem pogledal klubsko ceno, ki mi je pripadala, pa je bila lahko ta nižja tudi za 20%.

Me pa zelo moti v spletnih trgovinah zlasti nekritična uporaba besed Popust, Spletna cena in podobnih, ki niso zame nič drugega kot navadno zavajanje, saj sem za veliko izdelkov odkril, da je cena z tako imenovanim popustom lahko šele primerljiva z ceno v marsikateri trgovini. Tako ti pojmi nimajo nobene veze in so namenjeni zgolj psihološkemu vplivu na kupca ter jih je potrebno gladko ignorirati. Tudi če piše 100 % popusta to ne pomeni, da je potrebno izdelek takoj na mestu kupiti, kajti zelo verjetno bo kje drugje brez popusta lahko tudi cenejši.

Poznam kar nekaj ljudi, ki so glede nakupa v spletni trgovini skeptični in preplašeni, da bo trgovina ravno takrat, ko bodo oni kaj kupili, enostavno propadla ali pa jo bodo zanalašč zaprli in bo plačan denar izgubljen oziroma jih bodo kako drugače ogoljufali.

Sam na splošno ne kupujem ravno veliko in nisem ravno vzoren potrošnik, sem pa nekajkrat že kupoval v spletni trgovini in lahko rečem, da razen v enem primeru, nisem imel nobene težave ali pripombe. Je bil pa tisti primer zelo poučen.

Namreč pred leti sem kupoval računalniške zvočnike Logitech Z-680, katerih cena je bila takrat blizu 100.000,00 SIT in ki mi še danes služijo kot glavni vir zvoka in trušča v hiši.

V BTCju sem se oglasil v eni prodajalni, ki je ne bom imenoval, ker so upam iz mojega primera dobili dovolj dobro lekcijo. Tam so imeli razstavljene take zvočnike in ker je šlo za testni model, je bila cena modela za kakšnih 10-20 % nižja.

Sam sem z nakupom okleval, ker pri testnih zadevah nikdar ne veš, koliko je bila reč zares v uporabi in ti zvočniki niso ravno poceni igrača. Kajti pri zvočnikih, ki so recimo v trgovini zabavali obiskovalce vsaj kakšno leto, težko temu rečeš testni model, ampak gre enostavno za rabljeno blago, ki ga lahko nenazadnje kupiš tudi na spletnem bovšjaku.

Potem sem šel pogledati ceno zvočnikov še v spletno trgovino iste firme in ker je bila cena novih tam praktično enaka, kot cena testnega primerka v trgovini, sem se odločil za nakup prek spleta.

Ampak ko dobim na dom zajetno pošiljko ugotovim, da ni originalno, tovarniško zapakirana. To mi je bilo takoj sumljivo in ko sem podrobneje pogledal veliko škatlo subwooferja sem ugotovil, da so zvočniki na večih mestih že popraskani. In ker sem sumil, katere zvočnike so mi dejansko poslali, sem se takoj odpeljal do trgovine v BTC, kjer seveda testnega modela ni bilo več. Jasno, ta testni model so mi prek spletne trgovine prodali kot nov.

Jaz pa sem potem šefu te firme poslal resno opozorilo pred rdečim kartonom, ki bi pa pomenil lahko tako negativno reklamo, da bi se prijel za glavo. Tega sem sposoben in to bi financiral iz lastnega žepa. Ko je dr. Onyx jezen, je jezen in besen zares, kajti le redki nategnejo nekaznovano Onyxa. Ampak kot rečeno, sem se jih usmilil in je ostalo le pri opozorilu.

S tem primerom  pa nočem nikogar preplašiti, ker verjamem, da je prej izjema, kot pravilo. Je pa vsekakor pametno ob nakupu oziroma prevzemu blaga preveriti, da gre res za tovarniško zapakiran izdelek, ker sicer…

Tako, sedaj pa brezskrbno po nakupih, ker prava recesija se začne takrat, ko se tej razvadi odpovemo. Potem ni več potrebe po proizvodnji novih reči, kar za sabo potegne to, da ni več potrebe po delavcih, ljudje na zavodu za zaposlovanje pa tudi niso znani kot dobri potrošniki. Pa je začaran krog depresije in gospodarske stagnacije sklenjen.

Preberi še:
Prodajalci megle

10 komentarjev to “Nasveti za šoping”

  1. Kroko Says:

    Mene pri vsem skupaj posebej zanima ena zadeva. Pri nakupu prek spleta imaš možnost kupljeno blago v 14 dneh možnost vrniti brez obrazložitve in nazaj dobiš svoj denar, minus manipulacijski stroški. Kot kakšni se potem obravnavajo ti artikli? Se prodajajo kot nerabljeni, čeprav so mogoče na takšen način videli že več uporabnikov in imajo morda za sabo že več kot mesec (ne)skrbne uporabe? Nekako bi stavil da je temu tako.

    Sam imam glede kvalitete naročenega prek interneta zelo dobre izkušnje, manj glede utečenosti poslovanja nekaterih podjetij. Razen najbolj uveljavljenih, kjer stvari dejansko tečejo gladko (pozor na čas dostave, ki lahko presega 30 dni ali pa izdelkov, ki so v katalogu, a jih ni na zalogi), je nakup v manjših slovenskih spletnih trgovinah praviloma zahteval vsaj dva telefonska pogovora in občasno še pregovarjanje, zakaj bi rad točno določen model, barvo itd., ne pa nečesa podobnega, kar imajo že na zalogi.

  2. chef Says:

    Jaz pa iz principa ne kupujem pri internetnih prodajalcih. Kot prvo mi je za tistih nekaj % nižje cene vseeno. Kot drugo mi gre pa na živce, da najprej vsi morimo prodajalce, ki si vzamejo čas, nam vse razkažejo in razložijo, na koncu pa isti model aparata kupimo po internetu, ker ima boljše cenovne pogoje zaradi garažnega poslovanja.

  3. dronyx Says:

    Kroko, pošteno povedano, ne vem, se mi pa zdi, da jih zapakirajo lepo nazaj v škatle in pošljejo novemu kupcu. Spletna trgovina sicer teoretično ni nič bolj primerna za takšne natege, kot recimo običajna poslovalnica s pravimi prodajalci, saj ti bi lahko tudi tam v paket zapakirali recimo razstavni model LCD televizorja. Edino kar je pri spletni trgovini drugače je to, da je poslovanje neosebno in da sem jaz (moj nakup) samo nek dokument, ki je prišel v informacijski sistem prek interneta. Tako si verjetno lažje upajo zapakirati rabljeno blago kot novo, če pa kdo slučajno to opazi in zažene kraval (to sem jaz naredil v primeru zvočnikov), se pa lepo opravičijo, da je prišlo do pomote pri pakiranju ali dostavi. Potem pa nategnejo pač koga drugega.

    Chef, sedaj me pa peče vest. Po svoje imaš prav, samo v tem svetu ni več mesta za altruizem. Jaz poznam neko spletno firmo, ki nima niti garaže. Nobenega skladiščnega prostora, samo strežnik in nekaj zaposlenih. Kupljeno blago potem hodijo iskat k drugim spletnim trgovcem, ki pa imajo vsaj svoje skladišče. Če to ni ironija. Si predstavljaš foro? V spletni trgovini imaš predstavljenih na tisoče izdelkov, v skladišču pa ničesar?

    Glede na to, kako veselo rastejo novi in novi trgovski centri, pa se za njih ne bojim in bodo preživeli tudi če jaz samo še prek interneta zapravljam. 🙂

  4. chef Says:

    @Onyx: Saj jaz sem tudi proti Big Bangu in podobnim velikanom, ki pri Philipsu kupijo 2000 kosov ponesrečenih big screen LCD televizorjev za vzhodne trge, nato z njimi dvajsetletni kao izkušeni mulci, ki dejansko točno tak TV imajo doma, nategujejo uboge stranke, ki nimajo pojma, jih pa privlači smešno nizka cena, ki ji dodajo še 10 % predbožičnega popusta, darilo v vrednosti 150 evrov in nagradne točke, s katerimi bodo lahko do maja kupili še en izdelek v vrednosti nad 300 evrov za 20 odstotkov popusta.

    Ko jaz vidim te mulce, me že takoj prime na bruhanje, ampak problem je v tem, da se jim ne morem postavit po robu, ker nimam pojma. Vem samo, da nategujejo. Tako situacijo sem imel zadnjič, ampak sem moral biti tiho. Najbrž dobro veš, kakšne so ženske. Raje se bodo pustile nategnit prodajalcu, kot pa da bi tebe poslušale. Ti itak nimaš pojma, pusti ga, naj on pove.

    Finta je bila pa v tem, da sva bila prej v špecializirani trgovini, kjer si je model vzel več kot pol ure časa, da ji je razložil o diagonalah, razdaljah od zaslona, resolucijah itd., na koncu je pa 1200 evrov zagonila pri nategunu, ki je prega prodajalca omalovaževal, češ da nima pojma (znane zadeve: “Ja, kdo vam je pa to reku? Ja, saj lahko poslušate njega, ampak jaz vam pa povem…”

    Sem se moral kar odstranit, sicer bi ga popadel za vrat.

  5. dronyx Says:

    @Chef, pa ja ne pustiš ženski, da se pogovarja z prodajalcem? To je pa še najbolj nespametno. One samo gledajo, kateri jim je luštkan in bi zaradi tega kupile tudi plazmo TV z diagonalo enga tekočga metra, samo za en kurčev nasmeh, ki tebe, ki prispevaš plastiko, stane takoj kakega jurja ejrov.

    Sem pa tud jest opazil, da so ti prodajalci čedalje mlajši. To me malo spominja na prvo svetovno vojno (film Na zahodu nič novega), kjer so proti koncu vojne zaradi pomanjkanja kadra pošiljali na fronto kar 15 letnike. Isto se dogaja v naših trgovinah. Danes ti prodajajo brivnike otroci, ki jim še niti prve (mlečne) sramne dlake niso pognale.

  6. chef Says:

    @dronyx: Ja to je pa tako, da dokler nisem z žensko v skupnem gospodinjstvu, mi je vseeno, če zapravi 1200 evrov za tako brezvezno stvar kot je TV.

    Ker jaz sem ji rekel, da naj kupi nekaj s ceno do 800 evrov, ampak ne, mora biti najboljša Philipsova reč, z neko ambientalno svetlobo, ki je totalen nateg. Je videla v katalogu od Philipsa, da to razbremeni oči. In je morala nujno imet.

    Jebatga. Zdaj ima TV z diagonalo 102 ali 107 cm, še sam ne vem, ker me nič ne briga, doma je pa ugotovila, da razdalja do stene ni 3,8 metra, ampak manj. Torej je kupila narobe, ampak kaj češ. Če bi bil moj denar pa verjemi, da bi se ji postavil po robu z vsemi razpoložljivimi sredstvi, tudi s tepežom.

  7. dronyx Says:

    En znanec od znanca je hodil z žensko, ki je podedovala stanovanje od neke tete in ga je potem opremljala. Ker je on delal v neki tehnični trgovini, je dobil s popustom vse živo, vključno z LCD televizorjem, ki je veliko skoraj kot cela stena v dnevni sobi. In potem sta šla narazen, ženski je pa vse to ostalo za spomin, čeprav smo ga prepričevali, da naj najame kombi in odnese vse njegovo ven. Sploh je pa idiotsko to, da si je našla novega porivača že nekaj dni zatem, ko je njega nogirala in potem je on užival v tehnikalijah, ki jih je kupil njen bivši. Tega ne bi jaz požrl nikdar, pa čeprav takoj vse odpeljem direktno na odpad.

  8. Anonimnež Says:

    No ja, kok smo pametni. Ko sem vprašala z nasvet, ga pa ni bilo. Moški!

  9. dr. Onyx Says:

    Anonymous, za kakšen nasvet vprašala koga?

  10. Anonimnež Says:

    dr. Onyx, ničesar niste kriv. V mojem primeru. Ena druga tečka je bila…

Oddajte komentar

