V iskanju kvalitetnega bloga

Ko sem prebiral nekatere zapise ob obletnici Blogorole, zlasti Zlobnega, sem zopet naletel na nekatera mnenja bralcev, da dobrih, kaj šele kvalitetnih blogov, praktično ni. Samo meni se zdi tole iskanje kvalitetnih blogov čista izguba časa, ali nekaj takega, kot iskanje inteligentne zunajzemeljske civilizacije.

Inteligentne zunajzemeljske civilizacije ni v živo videl še nihče (razen nekaterih agentov MIB v Roswellu), večina verjame, da verjetno kaj takega po logiki stvari mora zanesljivo obstajati, a po tihem se tega nekateri tudi bojijo. In podobno je z kvalitetnimi blogi.

Kvalitetnega bloga praktično ni videl skoraj nihče, razen morda kakšen pisec bloga z dobro razvito samopodobo in slabo razvito samokritičnostjo oziroma skromnostjo. Obstaja nekaj ljudi, ki verjame v kvalitetne bloge, a še več ljudi se morda tega pojava celo boji. Namreč če se sprehodiš do najbližje trafike  in na hitro preletiš vso periodiko v slovenskem jeziku, torej poldnevnike, dnevnike, tednike, mesečnike,  lunarnike, letnike in stoletnike, lahko z čisto osnovno aritmetiko ugotoviš, da ta posel, “nakladanje in zakotno pisunstvo”, zaposluje trenutno, kljub finančni krizi, bistveno, bistveno več ljudi, kot Prekmurska Mura (tudi ko ne poplavlja). Nimam  sicer natančnega podatka, kdo vse Direktno in Indirektno od tega  posla živi, samo številka gre sigurno v tisoče duš.

Če bi se slučajno res pojavila masa kvalitetnih piscev, ki bi pisala na blogih na takem nivoju, da bi lahko enostavno pobral nekaj zapisov, avtorju stisnil v roko 10 € ali 6 pack čekurja (pivo) ter bi tako mimogrede nastalo Nova, Story, Dnevnik, Življenje in tehnika, Joker in tako dalje, potem masa “profesionalcev” ostane tako na cesti in brez sredstev za preživljanje. Ampak lepo vas prosim, zaradi česa? Zato, da par modelov z preveliko časa napihuje svoj ego in libido? Je to vredno takšne žrtve?

Jaz sem na začetku moje bliskovite pisateljske kariere celo tudi sam (naivno) razmišljal v to smer, kar sem še preden je zares izšla prva številka Blogorole, zapisal tudi na blogu v prispevku Blogerski brezplačnik. Danes v kaj takega ne verjamem več, oziroma takšnega prispevka ne bi objavil, a si hkrati tudi ne bi upal trditi, da na blogih ni dobrih, kvalitetnih zapisov. So, samo najti jih je težko, ker je ostalih preveč. Pa še to ne drži čisto tako, kajti takšno razmišljanje govori samo o nepoznavanju smisla blogov. Pri blogih se  po moje namreč ne da, tako kot pri kakšnem časopisnem založniku, določiti neke kriterije, kaj je to kvalitetno narejen članek, ker to mnogim piscem niti ni prioriteta, s katero bi se kakorkoli obremenjevali.

Kot jaz danes razumem vse skupaj, je Blogosfera prej kot neko revolucionarno državljansko novinarstvo, nekakšen “Buena Vista Social Club” (mimogrede, toplo priporočam ogled dokumentarca Wima Wendersa s tem naslovom), le da ni težišče druženja v tem primeru samo glasba ali ples. Tako pisanje bloga postane  med drugim tudi nekakšna vstopnica v ta klub, zlata kartica, kjer spoznavaš nove ljudi, dobiš kakšnega novega prijatelja in vsake toliko časa vabilo na kakšno prijetno zabavo ali pa celo dobiš možnost sodelovanja v kakšni ekskluzivni nagradni igri. Če pa si za povrh še simpatična blogerka, pa lahko takoj zbereš malo armado delavcev, ki ti pomagajo pri selitvi stanovanja in se odzovejo samo na klic ali zapis na blogu, da potrebuješ pomoč.

In tako je rezultat moje evolucija v razmišljanju o smislu blogov in njihovi prihodnosti, ideja o Blogerskem pubu.

Lahko da bom čez dve leti zopet zamenjal mišljenje in obrnil ploščo. Ampak kljub vsemu pa sem mnenja, da je socializacija in druženje, kot stranski rezultat pisanja bloga, bistveno bolje, kot pa pojav mase nekih  “državljanskih novinarjev”, ki ob vsaki nesreči skačejo okrog tebe in poizkušajo narediti čim boljši posnetek za na blog.

Preberi še:
Državljanski novinarji

21 Responses to “V iskanju kvalitetnega bloga”

  1. Pris Says:

    Občutek imam, da se z navedeno tematiko ukvarjajo zgolj blogerji. Ne glede na redkost “popolnega bloga” pa se mi zdi, da je kar nekaj rednih spletnih objavljalcev na dosti višjem nivoju, tako slovnično kot strokovno, od mnogih “poklicnih” pisunov klasičnih publikacij.

    Glede kvalitete se strinjam, da je kriterije praktično nemogoče objektivno določiti. Število klikov? Število komentarjev? Odlično izražanje in poznavanje slovničnih pravil? Zanimive teme, ki pritegnejo? Dobre fotografije? Vsakega malo?

  2. had Says:

    @pris: odlicna opazka.. res je, samo blogerji se ukvarjamo s tem.. bralcem to ni pomembno.. in tudi “mainstream blogerji” v tujini ne pisejo mastrpisov vsak dan.. ampak so pa prepoznavni, tega pac pri nas ni.. se 🙂

    @dr.onyx: pocakajmo do sobote.. mogoce pa se rodi kaj novega 🙂 dela se na tem 🙂

  3. alcessa Says:

    Meni je druženje tudi všeč oz. najbolj pomembno. 🙂

  4. PiPi Says:

    alcessa, zadela si bistvo … kot na randiju, vsak pove svojo zgodbo pol pa …. pri virtualcih se pac preskoci del ovohavanja in se kaj 🙂

    .::PiPi::.

  5. zirosi Says:

    Blogorola je blogerska regresija, čeprav ideja sama niti ni slaba, vendar pa je regresija: najprej v tehničnem smislu, nato pa še v časovnem.

    Ravno tako tudi kvaliteta ne more biti ravno enoznačen pojem, saj je vedno podrejena posameznemu okusu in funkciji. Načeloma pa lahko rečemo, da se lahko za vsakega najde nekaj – če se komu zdi, da česa primanjkuje pa lahko začne pisati svoj blog… 😀

  6. zloba Says:

    Zanimivo, da najbolj asocialen bloger piše o socializaciji 😀

  7. chef Says:

    Nekaj bi moralo biti jasno: en človek s službo, familijo in pivskimi bratci, ki ga vsak večer vabijo ven na pir, poleg vsega ne more napisat še 15 kvalitetnih blogerskih prispevkov, razen, če je recimo dober fotograf in vsak dan objavi po eno svojo fotko.

    Meni se zdi neverjetno, kako se eni ven mečejo in v svojih postih jamrajo, kako da jih nihče noče. Kot prvo, če sami zase mislijo, da so dobri, to še ne pomeni nič. Kot drugo, če jih hvalijo blogerski kolegi komentatorji, še vedno ne pomeni nič, enostavno zato, ker dober blogerski prispevek sploh ne pomeni, da je dober tudi za tisk.

    Ko sem začel pisat za tiskani medij, sem najprej pogruntal, da to nima nobene zveze z blogom. Fotk je v tisku več, teksta manj, da ne govorimo o tematiki, ki mora biti v cajtengih jasna. Na blogu pa lahko vsak piše kar se mu sprdne. Če bi nekdo, ki me ne pozna, primerjal moje tekste iz revije s teksti na blogu, po mojem ne bi mogel povezat Mateja Zalarja in chefa. Hočem smao povedat, da je pisat za tiskani medij bistveno bolj jebeno kot pisat na blog, ampak tega se večina ne zaveda, ker ne premorejo absolutno nobene, ampak res nobene samokritike.

    Če jaz zase trdim, da je med 400 prispevki mogoče 10 takih, da so res dobri, 300 povprečnih in vsaj 100 zanič, je mogoče že samovšečno, ampak nekateri pa mislijo, da je sveto praktično vse, kar napišejo, in da bi morali dobit kolumno v Oni.

    Odsotnost samokritike je po mojem ogromen problem sodobne družbe.

  8. ana Says:

    Se strinjam z Zirosijem, da je kvaliteta subjetivna reč.

    Zame je kvaliteten blog DrOnyxov, ker na duhovit način piše redno piše o aktualnih in zanimivah temah. Vedno pride ven s kakšno novo zamislijo. Svoje izvirnosti zavije še v humor, kar nardi stvar še toliko bolj berljivo. Vsaj mene vedno uspe nasmejati 🙂

  9. zirosi Says:

    Vsekakor pa se mi zdi, da večina blogov ni dosti slabša od kakšnih Slovenskih novic, vsekakor pa je težko najti slabše od straniščnih brezplačnikov, ki smo jih bili deležni nekaj mesecev nazaj.

  10. chef Says:

    Onyx ima res dober blog, ja.

  11. ana Says:

    Čeprav mi ni čisto jasno, zakaj ga imajo pri DS tako radi… Mogoče je del njihove ekipe? 😈

  12. dronyx Says:

    @zloba, tvoje pripomba o asocialnosti je malo zlobna. Jaz sem ugleden državljan, ki sem zavezan tudi nekaterim etičnim kodeksom obnašanja, ki jih s pisanjem bloga grobo kršim. Že tako imam zaradi tega preveč pozornosti (so mi pokazali maile, ko je letel naokrog link na boj blog), češ, glejte, to je pa dr. Onyx iz interneta. Če pa bi se udeleževal še raznih zabav in bil stalno na prvih straneh blogov, Onyx to, Onyx ono, Onyx z vodko, Onyx z Zlobo na kolenih…no, upam, da sem vsaj ponazoril, v čem je težava glede asocialnosti?

    @Ana DS domnevam da je Drugi Svet? Jaz sem dobil občutek, da je tam objavljen samo vsak deseti moj dober zapis. Neprijetno vprašanje, ki si ga jaz zastavljam pa je, zakaj ne še vsi ostali? Ampak potem bi bil to verjetno samo še eden dr. onyx, kar pa nočemo, mar ne. 🙂

    @chef, tudi tvoj blog ni slab. 😉

  13. emetadindon Says:

    Blogorola je res regresije, je pa po drugi strani tudi ozaveščevalec širše javnosti o obstoju blogov, njihovih piscev in možnost za le-te, da jih spoznajo tudi računalniško nepismeni.

  14. Simona Rebolj Says:

    Te kronične razprave, kaj je pravzaprav blog, se meni zdijo nesmiselne, ker je pač lahko kar koli. In ja, večina je klepetkarskih. Za iskanje družbe. Ni pa to vse. Vedno so najbolj zanimivi in kakovostni drobni procenti pač. In ti obstajajo. Tudi med blogi.

    O kakovosti in poanti blogov … blabla … se ne sprašujejo samo blogerji, ampak tudi tiskani mediji. Pred kratkim sem bila pozvana za izjave v zvezi s podobno tematiko za članek v časopisu. Vprašanja so bila … hmmm … bom napisala nekaj na to temo, ker sem bila osebno kar šokirana nad vonjem po tekmovalnosti … haha … izhodišče je bil pa nek incident, ko je pač novinarka preprosto vzela tekst iz nekega bloga brez vprašanja in je nastal cel halo, ko je blogerka to odkrila. Tudi pisanje o blogih je zaželeno po tiskovini in kdaj kaj izpljunem.

    Popolnoma se strinjam s prisem, da je veliko spletnih objavljevalcev naravnost fenomenalnih v primerjavi z na hitro spackanim šodrom po tiskanih medijih, kjer se visok nivo avtomatično pričakuje, pa ga ni … malo manj se strinjam, da objektivnih kriterijev ni … samo preprosti niso za obravnavo (komentarji, kliki … blabla), ja, to se pa strinjam.

    In chef! Kakšne čokoladke zadnje čase ješ za malico, da spet, že drugič zapovrstjo ne štekam, o čem bluziš. Res je, da marsikdo ne premore samokritike. Valjda. Saj blog lahko pač odpre vsak, pa tudi tisti s pomanjkanjem samokritike. Ne vem pa, od kod ti ideja, da je za tiskani medij bistveno bolj jebeno pisat kot blog. Po defoltu! Odvisno kakšen blog imaš. Sam si pa povedal, da gre za slikice in malo teksta, haha …, nič jebenega. Spet je pa odvisno od tega, kaj pišeš za tiskani medij in kaj za blog. Večina novičkarjev v tiskovini proizvaja totalno na izi sceno in v tem ni nič težkega, še slovnice ti ni treba obvladat, če ima cajtng lektorja. Če govoriš o avtorskih prispevkih, osebno lahko rečem, da mi je za tiskovino pisat težavneje od bloga samo zaradi določenih vsebinskih omejitev in manjše svobode v izražanju, sicer pa pis of kejk. Pojma nimam, zakaj bi bilo težje. Lahko se odločiš, da boš imel pač zahteven blog, težko pa rečeš avtomatsko, kako težko je za tiskovino pisat, ker sam dobro veš, kar si tudi že pojamral, da se po tiskovini večina folka dobesedno norca dela s šodrom, ki ga nasipa. Skratka … katera tiskovina, kakšen tip članka in kako neki to primerjat z blogom, ki je pač lahko kar koli. Pa menda ne boš trdil, da vsa tiskana uredništva pričakujejo vse vrste prispevkov na visokem nivoju v primerjavi z najboljšimi blogi? Ne se jebat! Veliko blogov je za njih naravnost znanstvena fantastika.

    In potem omeniš Ono kot ultra referenco! Česa?! Kolumnistike?! Se hecaš?! Ogromno blogov berem stokrat raje kot tisti brezvsebinski dolgcajt, ki ga ne berem več. Trdiš, da je Trkaj peresna eminenca (ima blog, pa ga nihče ne jebe), ki je boljši blogerji ne dosegajo??? Novakova mogoče?!!! Neprebavljiv dolgcajt, ki bi se med blogi dobesedno izgubil. Edini vreden branja je pač Hudolin. Ker je zverzirano literarno pero, ima dober slog … tematike pa enkrat boljše, drugič tudi ne ravno top v ideji. Ampak brez dvoma nadpovprečna kolumna med kolumnami.

    Osebno sem pravzaprav presenečena, kako se dajejo v nič blogerji sami. Iz previdnosti verjetno. Škoda. Meni osebno je blogosfera kot marginala po defoltu všeč ravno zato, ker obstaja možnost, da se zgodi nekaj vrednega. Včeraj sem bila na primer na literarnem večeru dveh blogerjev. Kobrovskega in Rozmana, ki bosta izdala knjigo drugo leto (pa ne v samozaložbi). In zdaj jima bo nekdo krulil, da sta krep, ker sta blogerja?!!! Da so boljši pesniki in pisatelji, ki niso tudi blogerji? Meni že ne. Jih preveč poznam … hehe … Veliko prenekaterih je pač krep, onadva ne. In še marsikdo ni, čeprav v manjšini. Fino bi se bilo malo drugače pogovarjat o tem, no. Ali bi si želeli kakšne uredniške politike za boljšo dostopnost do raznovrstnih posebnežev znotraj krepa ali pa kaj podobnega. Ne pa stigmatizirat blogerjev kar počez in še sami sebe, pa celo precenjevat tiskovino kar počez. Komaj čakajo. Že itak jim gre internet na jetra, ker kaže sliko, da se ogromno folka pri koritih futra neupravičeno, raziskovalnega novinarstva, če je v tem point, pa tudi klasični mediji ne poznajo, še Gartner kdaj razišče več … haha …

  15. En Kovač Says:

    Obstajajo slabi blogerji in obstajajo dobri blogerji. Enako je pri novinarjih. Če je bloger slab, potem bo tudi njegov blog slab, če pa je novinar slab, še ni nujno, da je tudi časopis/revija/… slab(a). Težava je le, da se zadnje čase pri nas pojavlja vedno več časopisov, ki združuje le slabe novinarje. Takih, ki se v temo poglobijo in zadevo raziščejo, je verjetno za prste ene (mizarjeve) roke.

    Pohvale pa Onyxu in Chefu za blog (ostalih ne spremljam dovolj redno, da bi dal kakšno oceno). Pa Kobrovsky je tudi zakon 🙂

  16. Ležalnik pika Com Says:

    Blah blah blah… show me the money :))))!

  17. rockstar1707 Says:

    No, jest predvsem pogrešam nekoliko več strokovnih blogov v slovenskem jeziku. Pri tem mislim bloge tehnične stroke, in sicer iz različnih področij. Najbrž sicer obstajajo, ampak jih jaz ne poznam (in po pravici povedano se niti ne trudim kaj dosti, da bi jih našel). Sem pa precej prepričan, da je takšen blog zanimiv le peščici ljudi, in torej ne more biti ravno privlačen za množice. Npr. blog, ki je relativno tehničen, vendar vseeno še dokaj razumljiv povprečni duši, iz katerega se lahko marsikdo marsikaj koristnega nauči je npr. http://www.blogotip.com .

    Kakorkoli, tale blog mi je všeč. Razloge so pa po večini povedali že drugi.

  18. dronyx Says:

    @Simona z napisanim se strinjam in dostikrat se mi zdi, da blogerji nekako poveličujejo razne profesionalne pisce (novinarje). Če imam jaz na razpolago 8 ur za pisanje, plus še profi lektorja, tajnico, dostop do Reutersa in ostalih virov, delam čudeže (zelo verjetno).

    @rockstar1707 strokovni blogi niso preveč privlačni, ker je z njimi bistveno več dela in potem imaš za nagrado malo bralcev, ki jih zanima ozko področje. Jaz včasih na blogu napišem kakšen resen (ne bi rekel ravno strokoven) prispevek na temo računalništva. Samo če običajen zapis vzame nekaj minut časa, imam s tem precej več dela, da posnamem zaslonske slike, jih uploadam na blog in zraven še kaj tehtnega in poučnega napišem.

  19. rockstar1707 Says:

    @dronyx

    Saj vem, da strokovni blogi niso privlačni. Vsaj za pisca ne. Ampak za branje pa niso slabi. In jaz jih pogrešam.

  20. Swizec Says:

    Imho je VELIKO vec kvalitetnih blogov, kot kvalitetnih klasicnih medijev.

    Klasicnim medijem se gre samo za denar in podporo statusa quo, blogom se gre za to, da s svojo kvaliteto pridobijo bralce in tako pobozajo svoj ego.

    Ergo, se veliko bolj splaca spremljati bloge. Pa tut najt jih ni problem, samo lepo se logiras na twitter, pridobis veliko mrezo twittererjev in potem se na tvojem pragu vsak dan znajde vsaj 10 zanimivih in drugace kvalitetnih blogov.

    Ajnfoh, pa se zastonj in brez solate je.

  21. Simona Rebolj Says:

    @rockstar 1707 in Onyx:
    Ja, saj … zato pa jaz že od začetka, odkar sem začela blogat, poudarjam pomen urednikovanja za bloge, če bi se kakšen ponudnik tega lotil. S tem mislim na določeno selektivnost po skupinah. Tako bi bili na primer strokovno naravnani blogi v posebni skupini na primer in tako lažje dostopni.

Oddajte komentar

