Izbira pralnega stroja

Že nekaj časa sem hotel napisati razmišljanje oziroma moj pogled na izbiro pralnega stroja, da pa sem se res lotil pisanja, me je danes vzpodbudil Centrifugirni zapis o Calgonu in njenem vplivu na dolgost življenja pralnega stroja, ki je po moje zanemarljiv (čisto mimogrede povedano).

Pred leti sem dokončno obupal nad Gorenjevim pralnim strojem, ki se je ponovno pokvaril in je bil pri hiši odkar pomnim, po občutku pa bi dejal vsaj 15 let.

To je bil klasični pralni stroj z prozorno okroglo odprtino ob strani, da si lahko gledal, kako se perilo premetava po bobnu. Nobene elektronike, programator je bil za tisti čas klasični mehanski, ki je oddajal od sebe zvoke, kot  bi vlamljal v kakšen sef in vedno sem se bal, da se ne bo notri kaj polomilo.

Ta stroj ni nikdar videl nobenega calgona ali česa podobnega, samo perilo in pralni prašek. Se je pa v dolgem življenskem obdobju pokvaril nekajkrat in mislim da je šlo vedno za to, da je voda puščala tam, kjer je bila nameščena guma, ki naj bi zatesnila vratca. Ta guma je bila namreč tako narejena, da se je voda zadrževala nekje vmes, kar je proces razpadanja gume ob pomoči praškov samo še pospešilo. Jasno, s kakšno krpo pa gume po končanem pranju ni brisal nihče.

In tako sem se potem enkrat odločil, da oldtimerja, ki je dolga leta pral perilo cele družine, pošljem v zaslužen pokoj, namesto da kličem serviserja in kupim nov, modernejši pralni stroj. Ampak odločitev je bila vse prej kot lahka, pa ne zato, ker bi bil kakorkoli navezan na staro škatlo.

Ne samo, da imaš danes na izbiro razne modele različnih proizvajalcev, ampak obstajata tudi dva bistveno drugačna koncepta zasnove stroja.

Eden je bolj klasično zavaljene oblike, kot je bil naš stari model, z podmorniško prozorno lino, kjer lahko gledaš perilo med pranjem in ga seveda tudi polniš od strani. Tako si večina zamišlja pralni stroj v svojih predstavah in verjetno ti stroji še vedno močno prevladujejo v naših gospodinjstvih.

Drug koncept pa nima okna za opazovanje perila, je bistveno bolj vitke in elegantne postave ter se polni iz vrha.

Ampak bistvena prednost, ki mi je takoj padla v oči pri tem stroju, je pa bila zame ta, da je tokrat guma za tesnjenje na vrhu in ne več ob strani ter je tako možnost, da bi zaradi tega stroj puščal vodo, domnevam minimalna, razen če bi kdo gravitacijo obrnil na glavo in bi voda tekla navzgor.

Kljub resnim pomislekom, da mora biti s tem konceptom nekaj hudo narobe, ker sicer bi gladko premagal prvega, sem se kljub temu odločil za tak Electroluxov model. In po več kot petih letih uporabe lahko samo rečem, da nisem imel z njim niti ene same težave, kaj šele servisnega posega. Še celo če med delovanjem  slučajno zmanjka elektrike, se znajde sam in nadaljuje tam, kjer je končal ob izpadu, zelo prav pa pride funkcija zakasnjenega vklopa, ko stroj začne z pranjem samodejno ponoči, ko je elektrika cenejša.

Zelo všeč mi je tudi polnjenje od zgoraj, ki se mi zdi bolj naravno, saj se ni potrebno sklanjati, kot pri klasičnih modelih. Samo odpreš pokrov, zavrtiš boben v pravilen položaj, da lahko odpreš loputo in to je vse.

In to je tudi vse (kar sem hotel povedati). Gospodinje me lahko častijo kot poznavalca (pijem običajno samo alkohol), ostali pa itak ne bodo niti vedeli o čem pišem.

17 Responses to “Izbira pralnega stroja”

  1. Ležalnik pika Com Says:

    Hm…imam eno tako škatlo kot je na drugi sliki in moram rečt da je zakon. Poleg tega kar si naštel mi je super še to, da zasede kakšno 1/3 manj prostora kot old skul varianta in kar naenkrat se mi zdi da imam blazno veliko kopalnico….vsaj dokler z glavo ne vsekam v kakšno omarco…

  2. Mischa Says:

    Onyx a maš pri tem pomivalcu tudi sušilnik noter?

  3. Mischa Says:

    Dej uro premakni za eno uro naprej.

  4. dronyx Says:

    Mischa, pralni stroj nima sušilnika, pa tudi ne vem, če obstajajo taki z polnjenjem od zgoraj s sušilcem. Sem imel pa nekoč tudi sušilni stroj kot samostojno škatlo, samo se ni obneslo.

  5. En Kovač Says:

    Polnjenje od zgoraj je mogoče res prednost, je pa hkrati tudi slabost pri praznjenju. Ne predstavljam si zgoraj jemati perila iz stroja.

    Očitna prednost pa so seveda manjše mere (če odmislimo sušilec, ki ga pri tej verziji pač ni). Druga malo manj očitna pa je, da je boben pri tem modelu vpet na obeh koncih osi. Pri “običajnem” pralnem stroju pa samo na zadnji strani. Če tu dodamo še zadnje čase čim večje bobne in dostikrat tudi plastične ležaje, na katerih le-ti ležijo, je povsem jasno, zakaj se tolikokrat pokvarijo (poleg gume) ravno ležaji in postaja pralni stroj iz dneva v dan glasnejši, dokler vse skupaj ne odpove.

  6. dronyx Says:

    En Kovač: Praznjenje od zgoraj ni nič težje od polnjenja, če seveda nisi bistveno podpovprečne velikosti. Če pa meriš v višino meter in pol ali še manj, potem pa verjetno res potrebuješ pručko, ravbarsko ali pa “old school wašmašin”. Za take bi pa lahko izdelali “wide screen” pralnik perila, ki bi bil še enkrat daljši in enkrat nižji od običajnih “TV” modelov.

  7. En Kovač Says:

    Za extra majhne pa “super slim” verzijo 🙂

    V glavnem, če praznim od spredaj, potem lahko podstavim neko posodo in primem največjo stvar v stroju ter hkrati vse potegnem ven. Predvidevam, da se to od zgoraj ne da. Posodo sigurno ne moreš podstaviti.

    In doma smo pralni stroj vedno uporabljali kot previjalno mizico za otroka. Ne moreš, če so zgoraj vrata.

  8. dronyx Says:

    Če imaš majhnega otroka (do 5 let), se ga da verjetno previti tudi na tem tipu stroja, samo vrata zapreš, da ne pade v boben. 🙂

  9. Mischa Says:

    Dve dile daš gor na pralni stroj pogrneš z kuhinjskim prtom pa maš previjalno mizo. 😀

  10. ZigaK Says:

    Obstajajo tudi pralni stroji z odpiranjem od strani ki imajo slim dimenzije tj. 45x60cm. Sem ravno v fazi nakupa pralnega stoja pa vem te stvari. Mi je pa sodelavec odsvetoval varianto s polnjenjem od zgoraj, ker trpi hrbet pri praznjenju.
    Da se naročit takega ki se mu vrata odpirajo iz desne v levo. Samo je treba 3 tedne čakat. (Gorenje pa tega ne ponuja – buuu) 😆

  11. enxen Says:

    @en kovač – na slim stroju previjanje bolj živahnega dojenca res ni izvedljivo. preizkušeno v praksi … 🙂

    @ onyx – meni se zdi, da ima tale elektro luksi, ki ga premorem tudi sam, pri centrifugiranju veliko bolj hrupen lajež od old skul variante? sumim, da imajo večji tloris, večja inercija in več amortizerskega mesa pri klasiki pri tem pomembno vlogo?

    @zigak – >>ker trpi hrbet pri praznjenju<<; prej pri klasiki, bi rekel – recimo pri nepravilnem dvigovanju škafa, ki je poln perila, s tal? iz stroja, ki se prazni z vrha, pač ne moreš naenkrat vzeti več kot le nekaj cunjic hkrati.
    v glavnem, pri naju štima: 164 in 185 cm in še zmeraj brez kozmodiska press. 😎

  12. dronyx Says:

    enxen, jaz ne uporabljam nikdar Centrifuge (tu seveda ne mislim blogerke) nad 1000 obratov, običajno nastavim kar na 700, ker ne maram, če pralni stroj poskakuje naokrog (plus belo na 60, ostalo na 40 stopinj). Se pa dlje perilo zato seveda suši, poleg tega se mi pa zdi, da visoki obrati samo uničujejo blago. Hrupni so pa se mi zdi čisto vsi.

  13. cija Says:

    jaz tudi imam takega suhca s polnjenjem od zgoraj že zadnjih pet let in ga ne menjam. a da hrbet trpi? ja luba duša, a od tega, da potegneš ven tri mokre cote naenkrat?

    edino najlonke se ne perejo tako lepo not, ker jih scufa. to pa je preizkušena razlika.

  14. kekez Says:

    Jaz imam stroj, ki se polni spredaj. Stroj je pol metra višje od tal kot običajno, ker je pod njim predal za umazano perilo in praške. Hkrati je tudi višina dela s perilom bolj prijazna hrbtenici.

    Kaj imaš lahko pod strojem, ki se polni od zgoraj? Nič, ker je potem previsok za delo s perilom.

    Na tem stroju imam sušilni stroj. Kaj imaš lahko na stroju z zgornjim polnjenjem? Spet nič, ker mora biti zgornja stan dostopna.

    Nad sušilnim strojem imam pa še eno omarico, tako da gre za cel “blok” od tal do stropa, integriran s pohištvom in vse skupaj zaseda čimmanj prostora.
    Stroj z zgornjim ponjenjem mora seveda stati sam in posebej (ne moreš ga poriniti pod polico ali omarico.

  15. kekez Says:

    Nekoč sem videl eno brihtno rešitev za manjša in ekološka stanovanja. Stroj nekoliko prilagojene oblike je bil nameščen nad straniščem in je hkrati igral vlogo WC kotlička. Ko se je pralo, je z odpadno vodo (z vsebnostjo detergenta) znal splakovati WC školjko. Imel je tudi rezervoar za to vodo. Ko nisi pral, je pač noter točil čisto vodo.

  16. dronyx Says:

    kekez, verjetno misliš tole čudo. Ampak dokler je voda še razmeroma poceni in drek smrdi, jaz kaj takega vendarle ne bi montiral nad WC školjko. S takim izumom si sicer zagotoviš publiciteto in z lahkoto prideš na spletne strani z raznimi “gadgeti”, ampak tole je pa res overkill. Morda sem premalo eko ozaveščen, a kljub vsemu.

  17. kekez Says:

    Tale je prav grd. Jaz sem videl pravo oblikovalsko mojstrovino. Škoda, ker se ne spomnim kje.

Oddajte komentar

