Zimske gume

Zadnje tri zime nisem montiral na avto nikakršne zimske gume in kot vse kaže, jih tudi letos ne mislim.

V bistvu tudi nimam doma zimskih gum, tako da bi moral ob morebitni menjavi kupiti komplet nove, kar domnevam niti ni ravno poceni, k čemur dodaš se stroške premontaže (če seveda nimaš zimske gume že na feltnah in zamenjaš komplet potem sam doma).

Danes bom tako samo poiskal nekje v garaži verige za policiste in jih vrgel v prtljažnik za vsak slučaj, če mi težijo, zakaj se po 15. novembru še vedno vozim po cesti z letnimi gumami meni neznanega profila. Tega žal kljub dobri volji ne znam izmeriti, ker se mi zdi možnih merilnih mest enostavno preveč. Laična ocena pa je, da bi se ga morda kje celo nabral za 3 milimetre.

Glede verig je žalostno dejstvo, da jih nisem še nikdar montiral na avto in tudi nimam jasne predstave, kako se to počne, v avto šoli pa mi tega tudi niso pokazali. Zato so v prtljažniku res samo za policiste, da mi ne napišejo kazni. Če bi me slučajno zametlo na kakšni visokogorski cesti in vožnja ne bi bila več mogoča, potem bi se namesto montaže verig že raje zavil v odejo, vklopil gretje in počakal, da sneg skopni. Bi pa morali po mojem laičnem mnenju policaji ne samo preverjati, ali imaš v vozilu verige, ampak od voznika tudi zahtevati da pokaže, če jih zna v doglednem času tudi montirati na gume. Tu večina, zlasti pa ženske, takoj pade.

Zime zadnja leta so pri nas prej kot ne samo na papirju, saj smo sneg videli samo nekajkrat, pa še to ga je v nekaj dneh praktično pobralo, zato se mi zdi tak predpis preživet. Poleg tega je zares kritičen samo prvi dan po sneženju, dokler cestišč ne očistijo. Res je sicer in to preverjeno drži, da se zimske gume bistveno drugače obnašajo pri nizkih temperaturah in da je vožnja po zasneženem cestišču z letnimi pnevmatikami prava loterija, samo kdaj bomo blagovolili imeti pri nas pravo zimo, očitno ne odloča več datum na koledarju.

Kar se mene tiče, tudi nisem nujno vezan na avto in brez problemov zdržim brez njega tudi po več mesecev, tako da če nam slučajno res pošljejo snežne zamete Ruskega tipa (pa ne bodo), bom pač avto puščal lepo doma. Moraš pa seveda v takem primeru budno spremljati vremensko napoved, ker drugače te lahko novozapadli sneg kaj hitro preseneti.

Sam se spomnim moje druge nesreče (poleg totalke) z avtom, ki se je zgodila ravno zaradi nesrečne kombinacije povsem zlizanih letnih gum in sneženja. Bilo je zvečer, ko se je temperatura spustila okrog ničle in se je na cesti že pojavljal led, na katerega je čez to zapadlo še nekaj snežink. Ko sem opazil, da avto, kot na kakšnem rallyu pri vsakem pospeševanju iz ovinka močno oddrsava, mi je to postalo še zabavno in sem za nalašč vozil malo hitreje. Potem pa naletim na usodni ovinek, kjer je bila cesta povsem poledenela in je avto v hipu trikrat zavrtelo okrog svoje osi. Je bila pa škoda ob nesreči na petki dokaj minimalna, če odmislim, da je zaradi udarca ob bankino bilo potrebno zamenjati odbijač in masko ob strani.

Za vse ljubitelje smučanja in tiste, ki dlje brez avta ne morejo zdržati pa obvezno priporočam dobre zimske pnevmatike. A to ni dovolj za varno vožnjo.

Enako pomembno, ali še celo bolj je dobro očiščeno vozilo (to je namerno bold), ne pa da greš v avto, kjer ne vidiš v ogledalih nič, potem se pa še poleg zaledenelih stekel takoj notri nabere vlaga (dokler ne deluje gretje) in voziš lahko samo še po občutku. To je po moje enako ali bolj nevarno, pa tega ne rešuje noben predpis ali nadzor policije.

Preberi še:
Totalka

14 komentarjev to “Zimske gume”

  1. chef Says:

    Hehe. Take z zaledenelimi šipami imam najraje. Vozniško bi jim odvzel isti trenutek, ko se odpeljejo. Zanimivo je, da so takšne večinoma ženske.

    Sem pa moral zdaj službeno pregledat predpise o obveznosti zimske opreme na avtomobilih po celi Evropi. Države s tako strogim predpisom kot je naš, so redke. Večinoma samo, da je zimska oprema obvezna v času zimskih voznih razmer. Kar je logično. Kaj naj počnem z zimskimi gumami pri 15 stopinjah?

    Je pa res, da je treba pri nas vse predpisat, ker so ljudje preneumni, da bi pogruntali sami. Potem imaš pa take Pavle, ki se vozijo s totalno trdimi gumami in pizdijo na tiste, ki za svojo varnost plačajo.

  2. dronyx Says:

    Chef, jaz dostikrat ne morem razumeti, koliko imaš pozimi primerkov, ki si očisti avto kot v risankah (beri, naredi dva manjša krogca za oči) in gre veselo na cesto. Je pa dejstvo, da prava zima s snegom je dejansko samo dobra za prometno statistiko, ker je takrat mrtvih skoraj zanesljivo manj. Razmere same so že preventivni dejavnik in takrat večina ne more voziti hitro, pa ne glede na gume.

    Drugače pa jaz avto tudi ko ni zima vedno skrbno očistim, tako ogledala, kot tudi stekla. Brez tega se skoraj ne upam na cesto.

  3. UrosG Says:

    Se pravi ni nič nenavadnega če sem na poti na višje smučišče, trem tipom moral pokazati kako se natakne verige. Jajajajaja. Deci 😉 Sicer pa zimske gume niso samo zaradi snega, tako da vedno pravim, gumbe so stik s cestiščem, zato pri tem res ne mislim šparat.

  4. chef Says:

    Kaj pa tisti kekci, ki imajo na strehi 80 cm snega?

  5. Karmen Says:

    Vodič, v sliki in besedi: kako se namontirajo snežne verige.

  6. dronyx Says:

    UrosG: Kar se mene tiče bi bil v težavah tudi če bi moral menjati predrto gumo. Pojma nimam, kje je v avtu dvigalka, še manj se mi sanja, kje je rezervna guma (verjetno kje v prtljažniku). V takem primeru jaz bi samo vzel telefon v roke in klical na pomoč.

    Chef: 80 cm snega lahko v tem submediteranskem podnebju lahko vidiš samo še v starejših slikanicah. 😉

    Karmen: če obstanem v zametu, in se pripelješ mimo, računam na pomoč. Pri ketnah mi gre na živce poleg vsega ostalega tudi sneg in mraz.

  7. Misika Says:

    Ojoj @Dr. Onyx zdej si pa že pravi gentelmen.

  8. Arzen Says:

    Jao no, pa res ni problem montirat verig gor. Pa tut gum ne, jaz osebno gume vsake pol leta menjavam. Zimske dol, poletne gor, poletne dol, zimske gor itd. . Pa mi res ni težko. Ti govoriš, da folk ne ve dat verige gor, dost jih še gume ne zna menjat.

  9. dronyx Says:

    Jaz sem imel sodelavca, ki je bil dr., pa pri svojem avtu ni vedel, kje se havba od motorja dvigne. 🙂

  10. BGH Says:

    Jaz sm tud enkrat tako letel s ceste v zimskih razmerah. Ampak z zimskimi gumami. Prevec je pac prevec 😀

  11. pijanec Says:

    chef: sneg na strehi pa res nikogar in ničesar ne ovira. Sam osebno sčistim samo sprednjo in zadnjo šipo, sprednji stranski, ogledala in luči. Ostalo je za varnost nepomembno.

  12. ZigaK Says:

    Jaz sem jih lansko leto prvič uporabil. Zdržale so ravno toliko, da sem prilezel čez strmi del ceste, potem se je pa vse raztrgalo.(nisem imel pravih dimenzij) So pa zakon, oprijem se poveča za 200%.
    Letos sem kupil nove v Leclercu – tokrat sem pazil da sem kupil taprave. Bomo videli koliko časa bodo zdržale.

  13. cehim Says:

    @pijanec
    razen tistega, ki vozi za teboj in dobi tvoj kup snega na haubo.
    V praksi: novozapadli sneg s tvoje strehe mu na avtocesti nese direktno v vetrobransko steklo in ne vidi dobesedno nič pred seboj.
    “Ostalo pa je za varnost nepomembno”

  14. kekez Says:

    Zimske gume imam na ločenih platiščih in mi vzame 2x na leto 1 uro na dvorišču, da zadevo zamenjam. Od kar imam 4×4, verig ne uporabljam več. Včasih sem jih dosti in sem jih moral menjavati, ker so se členki preveč zrabili (nevarnost, da se strgajo).

    Montaža verig, če veš kako gre, pa si zraven zelo neroden, ali so razmere nemogoče, traja 5 minut. V idealnih okoliščinah traja manj kot minuto na kolo.

Oddajte komentar

