Na kolena zaradi vinjet

Ali so naše sedanje vinjete pravične? Seveda so, saj so enako krvične tako do Slovencev, kot tudi do tujcev.

Tako nekako, če sem pravilno razbral med vrsticami, se je glasil naš odgovor Evropski komisiji, plus še pojasnilo, da so vinjete samo začasna, torej samo prehodna krivična rešitev.

Ampak ko prebiram izjave naših politikov, zlasti teh, ki so vinjete tako uspešno udejanjili, je večina zares prepričanih, da so vinjete pravične.

Če bi enako storili na primer Italijani, ali se nam ne bi za malo zdelo, da damo 40 € samo za cestnine, če gremo enkrat na leto v Palmanovo po cunje in pršut ali v Gardaland na vlakec smrti? Je to pravično? Ne, meni nikakor. Ja pa saj se lahko voziš do  Gardalanda tudi po stranskih cestah, bi bil tak tipičen odgovor zagovornikov takega sistema. Samo prosim lepo, bi rad videl junake, ki bi šli na takšno pot od Italijanske meje po stranskih cestah, z bonus oteževalno okoliščino, da tu notri ne štejejo tudi obvoznice okrog večjih mest in celo povsem običajne vpadnice, kot je pri nas tista v Kopru.

Ali pa recimo da prideš v tujini v parkirno hišo, ki ti za en dan parkiranja zaračuna 150 €. Kako prosim? Ja veste, saj za teh 150 € lahko parkirate pri nas celo leto. Jebite se, jaz sem tu enkrat in me dolgo več ne bo nazaj. Kaj če mi celoletna parkirnina?

Ali je res tako težko razumeti, da je to tako zelo krivično, da večina tega ni pripravljena požreti.

Proti Evropski komisij bi se naši vrli politiki še šli kot kaže lahko polaganje rok pravičnih v nedogled z pritožbami na obrazložene pritožbe, če oni ne bi enostavno posegli po direktnemu udarcu v pleksus, kar priprta pipica za financiranje gradnje avtocest nedvomno je. In glede na odprta usta in odkrito užaljenost takšnega direktnega udarca že v prvi rundi, dobesedno med ogrevanjem in tipanjem nasprotnika, ni nihče pričakoval.

Ampak sedaj je pa v težavah politika, ker mora volilcem obrazložiti, zakaj smo spet na kolenih  pred Brusljem, tako kot smo bili nekoč pred Beogradom in bomo morali kot kaže požreti ta grenki poraz. Vendar to ni samo poraz politike. To bo kot vse kaže tudi moj poraz, ki me bo spet udaril po žepu, oziroma v mojem primeru avtoceste ne bodo več obstajale. Če ne že takoj naslednje leto, pa sigurno 2010.

Kot sem enkrat že pisal, sem sam včasih komaj koristil avtoceste v znesku sedanje polletne vinjete. Edino kar je uvedba vinjet prinesla zame novega je to, da se bistveno več vozim z avtom, ker imam tako občutek, da če sem že plačal teh 35 €, jih bom pa vsaj izkoristil. Če pa mi bodo nalepili na letno vinjeto ceno 150 € ali še kaj več, potem zame enostavno avtocest in obvoznic ni več, ker tega denarja pa že iz čistega principa ne mislim plačati.

In čedalje bolj verjamem da bo veliko ljudem še žal, da so začeli prehitro podirati cestninske hišice za osebna vozila. In to vse zaradi ene same kurčeve predvolilne poteze, ki za povrh sploh ni prinesla željenega uspeha.

Preberi še:
Pomisleki ob uvedbi vinjet

27 Responses to “Na kolena zaradi vinjet”

  1. pijanec Says:

    Se strinjam s tabo. Posebej posrečena se mi zdi primerjava s parkirninami. Mislim, da noben Slovenec ne bi plačal 35 evrov, da bi se 1x na leto peljal v Ikeo v Klagenfurt ali Graz za tistih nekaj kilometrov. Samo lahko je pač biti glasen, dokler drugi tebi ne storijo tega, kar ti počneš drugim.

    Je pa bila to pričakovana poteza EU-ja. 60-70% tranzitnega prometa osebnih vozil namreč naredi največ 30 km po slovenskih avtocestah. Plačat 1 evro za 1 kilometer pa je čisto oderuštvo.

    Še huje pa je, da naši nočejo popustiti …. prebivalstvo pa je tako neumno, da ne vidi, da bodo sami tako ali drugače plačali ves ta direndaj z vinjetami.

  2. pijanec Says:

    Še manj pa mi je jasno, zakaj je država naročila drage raziskave o tem, kakšna naj bo cena vinjet, da se račun izide, potem pa ceno določijo kar od oka.

    Ena možnih rešitev za nastalo situacijo je, da uvedemo kratkoročne vinjete in uvedemo dodatno cestninjenje posebnih infrastrukturnih objektov, kar evropske direktive dovoljujejo. Treba pa je nekaj storiti čimprej, ker kazni s strani EU se bodo samo stopnjevale, plačali pa jih bomo vsi.

  3. enxen Says:

    skrivnostne so poti državinega uma. 😆

  4. Luka Says:

    Ta drzava nas bo unicla.

  5. ervinator Says:

    Napačna predpostavka za tvojim sklepnim razočaranjem oziroma slabo informiranostjo (ali pa kar nezmožnostjo se vsaj malo informirati, preden zapišeš svoje neurejene misli) je, da se bodo letne vinjete podražile. Ta predpostavka je, kot kaže, napačna.

  6. pijanec Says:

    Ervinator: zdaj ne vem, če ti slabo bereš, samo dronyx je uporabil pogojnik pri tistih 150 evrih …

  7. dronyx Says:

    ervinator, ne vem če je tako napačna. Večina govori o tem, da je ob uvedbi vinjet za krajše obdobje LOGIČNA podražitev letnih in polletnih, ali pa uvedba dodatnega financiranja, recimo z bencinskim tolarjem (kar je zame bolj sprejemljivo, ker je manj krivično do tistih, ki malo uporabljamo avtoceste).

    Jaz nič ne rečem, vinjete so res fina zadeva, sploh če ne bi bilo več cestninskih postaj in neprestanih kolon ter zastojev. Verjetno so tudi več prispevale k varnosti na cesti, kot vse modifikacije ZVCP in višanje kazni. In priznati je tudi treba, da je bila uvedba vinjet hitra in neboleča. Vprašanje pa je, če je bilo vse skupaj dovolj domišljeno, ker takšen odziv Bruslja se je dalo vnaprej pričakovati in na to so nekateri opozarjali.

  8. ervinator Says:

    Pijanec, brez skrbi, natančno berem in odlično razumem. Dr Onyx je napisal: “To bo kot vse kaže tudi moj poraz, ki me bo spet udaril po žepu, oziroma v mojem primeru avtoceste ne bodo več obstajale. ” Pogojnik postavi šele v nadaljevanju. Se pravi, on pričakuje, da se bodo letne vinjete hudo podražile. To je potrdil tudi v odgovoru.

    Dr Onyx, res je, da večina govori o tem, da bodo vinjete dražje, ista večina govori tudi to, da so sedaj prepoceni in da bo Darsov proračun že letos negativen. Ta večina so seveda politikantski novinarji v osrednjih medijih, skupaj z demagoškimi politiki, sledijo pa jim polpismeni in nepismeni debaterji v spletnih dnevnikih. Nekateri namerno zavajajo oziroma podpihujejo strahove in nezadovoljstvo, nekateri so zgolj preleni, da bi sami poiskali relevantne podatke.

  9. Janez Says:

    sarkazem on.
    Naj na vinjete napišejo I feel SLOVENIA, da jih bodo lahko vsaj Hrvatje z veseljem limali na vetrobransko steklo.
    end of sarkazem…
    sarkazen off.
    Spet bomo nastradali davkoplačevalci, tako kot zmeraj.
    @Dr. Onyx: Če prav vidim si spremenil zgornji banner. ali pa se pač motim.

  10. ZigaK Says:

    Ervinator, prjatu, dej povej kje naj dobim relevantne podatke?

  11. ervinator Says:

    Na primer v finančnih poročilih na Darsovih spletnih straneh. 🙂
    Najbolj relevanten podatek dobiš pa v soboto, ko bodo letne vinjete že naprodaj. 🙂

  12. dronyx Says:

    @Janez, nič nisem spreminjal bannerja že leta. Morda je malo ob robovih že porumenel od starosti.

  13. enxen Says:

    @ervinator: error 404

  14. pijanec Says:

    ervinator: podatke za letos je potrebno jemat z rezervo, ker smo imeli pol leta vinjetni sistem, pol leta pa cestninske postaje. Vinjete smo tudi uvedli pred turistično sezono.

    Zakaj so letos nabrali dovolj, gre iskati predvsem v tem, da so tujce na tistih odsekih, za katere je takšna cena oderuštvo, in ki povečini niso vedeli, da morajo plačati 35 evrov za tisti drobiž kilometrov, že na mejnih prehodih obvezno usmerjali na nakup vinjete. Ko si vstopil v Slovenijo in nisi imel vinjete, so te na mejnem prehodu lepo ustavili in usmerili na nakup, katerega prej niso pričakovali. Seveda pa z vinjetami ni bilo težav na daljših tranzitnih poteh čez Slovenijo, samo te koristi samo 30% tranzitnega prometa…

  15. Looser Says:

    ervinator, da se bodo vinjete podražile je dejstvo zato ima Dr. prav, pozabil si še na eno dejstvo, če letos pri nas ne bi bilo volitev bi bile vinjete že dražje, tako pa se vlada nima časa s tem ukvarjati, enostavno jih ni bilo možno podržiti tako hitro. Tokrat boš kupil letno za 55€, če boš naslednjo dobil po tej ceni ali pa ceneje kot je “napovedal” Dr. ti jo plačam jaz!

  16. pijanec Says:

    Oz. da bi lahko pošteno primerjali izkupiček od vinjet in starega sistema, bi morali narediti primerjavo po mesecih, korigirano za rast prometa in dolžino novih odsekov. Letos poleti je tako bil gromozansko večji zaslužek kot prejšnja leta, kar pa je seveda temeljilo na diskriminatornem obravnavanju tujcev.

  17. rockstar1707 Says:

    Hja, po mojem bi bilo kar nekaj voznikov, ki bi še vedno močno profitirali, če bi bila cena letnih vinjet denimo 100€. Tudi sam sem med njimi in bi z veseljem plačal toliko za letno vinjeto.

    S plačevanjem raznih mostov, tunelov itd. se pa ne strinjam. To se meni zdi praktično že “lokacijska” diskriminacija (ali kakorkoli se temu že reče). Če si doma v kakih “rovtah”, kjer je potrebno več tunelov in mostov, boš pa plačal več. Sam si kril, ker živiš v tistem delu Slovenije… To se mi zdi malodane grdo. Da ne rečem, da smo potem spet na istem s stanjem v kolonah na takšnih in drugačnih “cestninskih” postajah. Lep primer tega je Avstrija.

    Naj nekoliko podražijo letne vinjete in uvedejo dodatne, denimo za 10 dni, 1 mesec ali kaj podobnega. Polletne so tako ali tako bolj iz “lufta” potegnjene. Koliko pa je ljudi, ki z njimi v resnici kaj pridobijo?

  18. ervinator Says:

    Enxen, imaš probleme?

    Pijanec, seveda boš ti našel sto in en neumen razlog, zakaj se račun z vinjetami že letos ne bi smel iziti. Ampak kaj ti to pomaga, ko pa se bo izšel. Zato jaz govorim o relevantnih podatkih, ti pa pač tega ne razumeš.

    Looser, kaj pa boš rekel, ko se bo izkazalo, da je realnost drugačna od tvojega dejstva? 🙂 Za leto 2010 je seveda težko napovedati ceno. Morda boš celo večkratno prihranil (ti ne bo treba plačati še ene vinjete zame), saj se lahko zgodi, da cestnin in vinjet za osebna vozila sploh ne bo več. 🙂

  19. DJ Says:

    Ce so tiste insinuacije izpred nekaj dni na temo podrazitve vinjet (na neke nesprejemljive astronomske zneske) vsaj priblizno resnicne, potem je po moje edina pametna resitev tako za proracun kot za drzavljane/uporabnike, da se DARS ukine, avtoceste pa preda v upravljanje Avstrijcem. Tako bi imeli vinjete za razlicna obdobja (ki bi bile vse cenejse od slovenskih, da o ceni na kilometer niti ne govorimo), ki bi pokrivale znatno vecji obseg avtocest kot pa tistih “nekaj kilometrov”, ki jih v Sloveniji (ce si sposodim novinarsko ljubo frazo) ze dve tisocletji gradijo.

    Ce pa bodo zgolj uvedli tedensko vinjeto za ceno 7 EUR, potem pa OK. 😉

  20. dronyx Says:

    Zaradi mene lahko uvedejo vinjeto tudi za do lune, SAMO OBVOZNICE NAJ MI PUSTIJO PRI MIRU .

  21. Looser Says:

    al pa če jo ocenijo na 1000€, jst sm letno v darsovi blagajni ponavadi pustil do 15€, SEDAJ PA MORAM PLAČAT 55€ ZA 50M TOMAČEVSKEGA KROŽIŠČA!?!? in za obvoznico od celovške do dunajske, ker jo je Jankovič prodal/predal brez pravega boja (za širitev treh ušivih vpadnic), to sm mu pa zameril.

    Ervinator, rekel bom tako, če bo satelitsko cestninjenje uvedeno v roku plačam tvoj letni račun :). Za 2010 NI TEŽKO napovedati ceno bo VIŠJA. Dejstva so še vedno dejstva (in niso moja) bo treba malo na realna tla stopit.

  22. ervinator Says:

    Looser, nisi razumel (ali sploh prebral) mojega komentarja.

  23. PiPi Says:

    Looser, kaksna dejstva? Tudi sam sem nnenja, da se cene za leto 2009 ne morejo spremniti, ker potem bo se en “feler” vec, za katerega bi nas gnjavili s strani EU …

    Glede obvoznice mi je pa vedno smesno, ko se zabarji pritozujejo nad krivico … v bistvu se res vozijo zgolj in samo po BTCju 🙂

    .::PiPi::.

  24. enxen Says:

    @onyx sam tolk, da zaključim tole debato. bral tega tako ne bo nihče več.

    bejzikli gre pa tkole: “Vinjete bodo Darsu prihodnje leto naredile 55 milijonov globoko luknjo.” skeptiki smo imeli očitno prav.

  25. ervinator Says:

    Enxen, vinjete ne bodo naredile nobene luknje, razen v smislu, da je manj gneče na lokalnih cestah. Kar se pa tiče proračuna za ceste, je že v koalicijskem sporazumu zapisano povišanje cestnin za tovornjake (sedaj so zelo nizke). Nobene panike ni, Vlačič je po nepotrebnem uporabljal demagogijo.

  26. enxen Says:

    ne vem, ne vem, morda res, ampak kot pravim, ostajam skeptik. zaradi tega:

    S tem bo Družba za avtoceste v RS (Dars) po izračunih prometnega ministrstva v letu 2009 pobrala približno 11 milijonov evrov več cestnine, kar ji bo omogočilo bistveno povečanje sposobnosti odplačevanja posojil. Po besedah ministrstva za promet, se avtoprevozniki z desetodstotnim zvišanjem cestnine strinjajo v primeru, da se letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu, ki je s koncem junija nadomestila letno povračilo za uporabo cest, zniža glede na ekološki razred motorja.

    vir: finance

  27. ervinator Says:

    Vseeno je, ali se avtoprevozniki strinjajo s podražitvijo. Tovorni promet večtisočkrat bolj uničuje ceste od osebnega prometa, cestnine pa so celo nižje od evropskih. Dejansko osebni uporabniki subvencioniramo tovorni promet … Vsekakor je res, da se je v avtoprevozništvu nakopičilo ogromno težav in marsikdo bo propadel. Ministrstvo bo moralo tudi na tem področju veliko narediti. Ampak dražje cestnine za tovorni promet so v primerjavi z drugimi njihovimi težavami le manjša nevšečnost.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: