Znamenja

Zadnjič me je na cesti spet nekdo tako razjezil, da sem čisto ven padel.

Vključujem se na Ljubljansko obvoznico na zelo nevarnem odseku, kjer se pas za uvoz na obvoznico naprej podaljša kar v izvoz in kadar je na cesti gost promet, včasih kakšen voznik iz prehitevalnega  pasu zapelje direktno na izvoz, brez da bi pogledal, ali se kdo po istem pasu vključuje.

Jaz se tako pripeljem po progi za vstop na avtocesto in na voznem pasu imam dolg kamion (šlepar), zato pač pospešim, da bi ga prehitel. Ampak on, čeprav me vidi, ne da bi vsaj malo zmanjšal gas, celo pospešuje skupaj z mano, tako da enostavno ne morem zapeljati na levo. Šele ko stopalko za plin zabijem do tal in ko se prekinjene črte že spremenijo v polno črto odstavnega pasu, mi šele nekako uspe priti na vozni pas pred kamion. Šofer pa je sigurno vozil krepko čez 100 km/h.

Ker je očitno to naredil namerno, mu vrnem žajfo za drago tako, da ko se začne tabla za omejitev 80 km/h, zmanjšam hitrost točno na predpisanih 80 km/h. On se mi najprej nalepi na zadek, potem vklopi smernik in me začne prehitevati. Ker tipu ni pomoči in da se ne bo trudil po nepotrebnem ter ogrozil še koga drugega, pospešim. Potem pa v pozdrav avto zaniham tako, da volan malo obrnem levo desno. To mi je ostalo še od časov, ko sem se navduševal nad računalniškimi simulacijami letenja z vojaškimi letali in tam je tudi navada, da z zamahom s krili pomahaš v pozdrav.

Potem pa je isti dan zvečer na Kanalu A ena redkih oddaj, ki jih na televiziji gledam in sicer oddaja, ki prikazuje rekonstrukcije letalskih nesreč. In tokrat je bila na vrsti nesreča, ki se je zgodila kmalu po napadih na WTC v New Yorku novembra 2001.

Letalo Airbus 300, let 587 ameriškega letalskega prevoznika AA vzleta iz letališča JFK v New Yorku in kmalu po vzletu pade v turbulenco, ki jo je pustilo za sabo pri vzletu japonsko potniško letalo Boeing 747. Že po nekaj minutah leta letalo nad Queensom razpade in deli padejo na gosto naselje, rep letala pa v morje. Mrtvi praktično vsi na letalu, skupaj prek 250 ljudi ter še 5 ljudi na tleh. Ampak ker se je nesreča zgodila zgolj kakšen mesec po napadu na WTC, so vsi špekulirali, da je šlo za bombni napad.

Kasnejša analize črne skrinjice in pogovorov pilotov so pokazale, da je šlo za človeško napako. Kopilota so namreč na tečaju letenja učili, da se zadnje smerno krilo na repu uporablja tudi za korekcijo leta v turbulencah. Ampak to krmilo je uporabno samo pri nižjih hitrostih, zlasti pri pristajanju, ob močnem bočnem vetru ali čem podobnem.

Kopilot na krovu pa je to krmilu uporabil pri veliki hitrosti in to tako, da je šestkrat sunkovito pohodil pedala za spremembo smeri krmila do konca, da bi korigiral vpliv turbulence. Ampak s tem pa je vertikalno smerno krilo na repu izpostavil strahovitim obremenitvam, ki ga to ni več zdržalo in se je v nekem trenutku enostavno odlomilo, kar je povzročilo potem strmoglavljenje.

In takrat sem se spomnil, da lososov (losov) test morda pa le ni najprimernejši za pozdrav na cesti. Ne bom več, prisežem.

21 Responses to “Znamenja”

  1. enxen Says:

    sploh če je mokra, tko kot je bila včeraj … tc, tc, tc. mimogrede, a ni standardizirani pozdrav na avtocesti fakič?

    in ko ti glih o znamenjih! ravno včeraj sem za večerjo jedel kruh z lososovo pašteto. skeri! 😆

  2. dronyx Says:

    fakiča jaz ne uporabljam, ker mi deluje prostaško. Poleg tega ima fakič še to slabost, da ga kamionarji ne vidijo, ker so pet metrov od tal in te gledajo iz vrha.

  3. chef Says:

    Kamionarjem ni pomoči.

  4. Tjasa Says:

    Jaz namesto fakiča uporabljam palec in kazalec, ki sta oddaljena kak centimeter. Če me šofer gleda, mu na ustnicah pustim besedo MAJHEN?

    To deluje pri moških. Za ženske se mi ne ljubi sploh dvigovati roke, ker je običajno res useless. Kakšna KRAVA pa se mi le zariše na žnable.

    Fakič je pa res prostaški.

    LOL.

  5. alcessa Says:

    A propos lososov test – a se tu preverja, kako daleč zdrsne avto, če zapelje čez ogromno, sljuzljavo ribo?

  6. dronyx Says:

    alcessa, he, he, ti pa ne moreš iz svoje kože. V bistvu je verjetno res losov test, ker se imenuje po neki srni iz skandinavije, ki se jo morajo naučiti vozniki na hitro izogniti, ker kar skoči na cesto pred avto. Vem da je bila enkrat cela afera, ker Mercedes serije A tega testa ni naredil in se je prekucnil na bok.

  7. Filip Says:

    no, tokrat si ti tisti, ki je zacel z neumnostmi.
    tvoja pravilna reakcija bi pac bila, da upocasnis in se vkljucis na vozni pas za kamionom (kot narekujejo CPP, prehitevanje po desni je pac prepovedano!).
    vkolikor si bil pred kamionom, ni cisto nic narobe s pospesevanjem in “prehitevanjem”. V tem primeru vzamem besedo nazaj.

  8. dr. onyx Says:

    Filip, srečala sva se nekako sočasno, ko sem jaz pripeljal po priključku na obvoznico. Ker je bil kamion zelo dolg, bi v bistvu moral zavirat, če bi hotel priti za njega. Samo je bil promet gost in za mano tudi avtomobili, poleg tega pa nisem pristaš tega, da z 20 km/h padeš na vozni pas, ker te potem lahko nasadi kdo od zadaj. Nikakor pa nisem jaz prehiteval po desni, skušal sem samo hitreje pospeševati, a ni šlo.

  9. chef Says:

    Teh uvozov/izvozov se jaz itak bojim kot hudič križa. Če me bo kje kdo ubil, me bo na takem mestu.

  10. alcessa Says:

    Moment: a v Sloveniji pa ne velja, da na dovozu do avtoceste (obvoznice, kar koli) ni omejitve hitrosti? Se pravi, da je naša dolžnost, da smo izrazito hitri in prehitimo vse, zato da se lahko vklopimo v promet? (ne zmišljujem si, ni še dolgo, ko so me to učili v avtošoli)

  11. dronyx Says:

    alcessa, od moje vozniške je že zelo dolgo, samo kakor se spomnim, me je inštruktor učil, da po pasu za dovoz najprej pospešuješ, potem daš smerokaz, se prepričaš, če je vozni pas prost in šele potem zaviješ. Bistvo je pospeševanje, ker na avtocestah ljudje ne vozijo ravno počasi. So pa nekateri uvozi/izvozi pri nas po moje izrazito prekratki. Če recimo na izvoz Vrhnika priletiš z 130 km/h imaš nekaj deset metrov za ustavljanje, potem pa oster ovinek. Če ti ne uspe, letiš v ograjo. Morda bodo nekoč vgrajevali v zadke avtomobilov serijsko zavorno padalo, kot pri letalih.

  12. Filip Says:

    No, torej uzamem komentar nazaj 🙂

    Se pa tudi strinjam, da se nikakor ne vkljuci na vozni pas s premajhno hitrostjo..
    Ceprav.. Kaj storis, ko je na avtocesti taka guzva, da se ne mores vkljuciti v promet, in ti zmanjka vkljucevalnega pasu? Kazen za voznjo po odstavnem ni ravno majhna (z mojega stalisca, seveda 😉 ).. Videl sem ze primere, ko so se ljudje ustavili in cakali na svojo priloznost iz nizkega starta.. osebno nardim prekrsek in potegnem se na odstavni pas (ne me zaspecat).

  13. ani Says:

    Najbolj fajn je (bil?) uvoz v Logatcu proti KP – pred vključitvijo na avtocesto znak STOP, ker si uletel direkt na odstavni pas, po katerem so veselo žgali kamionarji. Se mi zdi, da so zdaj naredili drugače. Vedno sem se križala, ko sem se peljala tam mimo. Podobno je bilo na Vrhniki na uvozu za Ljubljano, ko so popravljali viadukt.

    Air crash investigation – moje najljubše oddaje – so sedaj zelo pogosto na National Geographicu, vsaj 2 do 3x na teden.

  14. enxen Says:

    fakmi chef, same here! tud jaz sem prepričan, da me skuša nekdo na poti v službo in damu umoriti. in to vsak dan trikrat!

    območje poizkusa št. 3: dovoz na obvoznico s celovške in hkrati izvoz za industrijsko cono šiška. povprečna hitrost vozil, ki se skušajo vključiti in vozijo v strnjeni koloni je tam cca. 50 km/h, jaz, ki bi obvoznico tu rad zapustil in vozim ravno tako v strnjeni koloni, imam pa notr cca. 90 km/h. wtf?!??!

    območje poizkusa št. 2: dovoz na obvoznico na brdu in nekoliko kasneje razvrščanje za predor šentvid in obvoznico, ki hkrati premore še priključek z gorenjske in ki je hkrati – glej ga zlomka – tudi izvoz za podutik. razpon povprečnih hitrosti vozil, ki vozijo na tem delu obvoznice, je od nič pa do 150 km/h, menjavanje pasov živahno, priporočljiva pa je tudi hkratna uporaba tretjega očesa, šestega čuta in jasnovidnost. sovražim debile, ki na koncu pospeševalnega pasu, potem, ko jih nihče ne spusti na cesto, ustavijo?!?!? wtf?!?!

    območje poizkusa št. 1: priključek vozil z obvoznice na avtocesto, ki pride iz šentviškega predora. kakšnih osemdeset, onyx? tu se vozi v blagem levem ovinku navzdol krepko čez 130! hvala bogu lahko še pred norišnico na kozarjah odvijem ven na brdu in se oddahnem, dan sem preživel …

    če in ko postane po kakšnih treh tednih konstantnega cestnega stresa paranoja prevelika, se avtoterapevtsko vsedem na kolo (v lj. ne glih dobra ideja 😈 ) ali pa jo z avtom na delo mahnem čez center in semaforje. počas pa z andahtjo … 😆

  15. PiPi Says:

    ani: glede uvoza Logatec, se popolnoma strinjam, tam mimo se vedno peljem po prehitevalnem pasu, pa mi lahko blendajo zadaj koker hocejo, smrtno nevarno … mogoce so nas pa samo razvadli s temi vkljucevalnimi pasovi pri nas, recimo na zahodu bog ne daj, da te prime lulat, ker pol se treses kako se bos vkljucil nazaj, ko imas vecinoma tocno dva metra za pospesitev na 100+ 🙂

    .::PiPi::.

  16. lososinja Says:

    Dr. Onyx: nekaj mi pravi, da govoriva o isti stvari…

  17. dronyx Says:

    That are angels.

  18. jazby Says:

    Ne vem, kakšna so “uradna” pravila vključevanja na avtocesto, ker se mi ne ljubi študirat prometnih predpisov, a po moje bi pri vključevanju poleg vključujočega aktivno sodelovati tudi tisti, ki vozi po desnem voznem pasu avtoceste:
    1) če je levi pas prost, greš na ta pas in tako omogočiš varno vključevanje
    2) če levi pas ni prost morajo vključujoča vozila najprej doseči hitrost kolone na voznem pasu, potem pa velja pravilo zadrge (ki je kolikor vem pri nas predpisano).

    Sam se teh “pravil” striktno držim in večinoma nimam problemov. Če pa me kak pametnjakovič ne spusti “varno” na vozni pas, grem pa malo bolj na tesno. Itak večina teh pametnjakovičev nima dovolj jajc, da bi vozila za pred seboj vozečim na tako kratki razdalji, da se ne bi dalo notri relativno varno vriniti še en avto. Če pa že ima tako kratko razdaljo, ga pustiš naprej in se vključiš takoj za njim. Problem pa je res malo večji tam, kjer so vključevalni pasovi prekratki, oziramo tam, kjer se nadaljujejo v izstopni pas.

    Sicer pa sem proti kakršnimkoli znamenjem, ki niso direktno povezana z vožnjo. Že blendanja nekaterih na prehitevalnih pasovih me motijo. Ker vsako tako dodatno znamenja zmanjša pozornost na promet tako tistemu, ki pošlje tako znamenje kot tistemu, ki ga sprejme. In prav bedno je, da lahko zaradi take nepozornosti pride do prometne nesreče. In potem bi brali v rumenem tisku: “Zaradi fakiča v večna lovišča”.

  19. pijanec Says:

    alcessa: da bi imel na dovozu omejitev hitrosti, ne velja nikjer na svetu. Na dovozu je normalna omejitev 130. To ti sporoča tudi zelena/modra tabla, ki jo srečaš tam. Nekaj držav pa ima omejitve na koncu izvoza (med njimi tudi Slovenija), drugje pa velja splošnih 130 km/h do table za konec avtoceste.

    dronyx: zaviralni pasi so dovolj dolgi, da lahko na njih zapelješ tudi s 200 km/h, pa se še boš vedno varno ustavil. Pasi so dolgi mislim da 300 metrov. Imaš pa primere v Nemčiji, ko se na njih ne moreš ustaviti niti s hitrostjo 100 km/h, samo te na to tudi prej obvestijo.

    enxen: glede primera “območje poizkusa št. 1”. Ne vem, zakaj ti to dela toliko problemov. V Nemčiji imajo polno avtocestnih križanj, kjer ni omejitve, pa je prometa vsaj toliko kot v LJ, pa ni problema. Res da je pri nas kulturna na psu, drugače pa hitrost ne bi smela predstavljati nekega problema. Vožnja s 130 po tistem klancu navzdol se mi zdi tam v LJ še najbolj primerna, ker se s tem izenačiš s hitrostjo tistih, ki že vozijo po avtocesti. Manjše razlike v hitrosti pa pomenijo večjo varnost.

  20. enxen Says:

    problem tistega območja je, da v moji denarnici ni tolko dnarčkov, da bi si drznil kršiti omejitev in voziti 130 – s tem dejstvom potem postanejo(m) resnična nadloga oni(m), ki ga imajo očitno dovolj – in bottom line: če tisti 500-metrski odsek prevoziš s 130, namesto z 80 km/h, prispeš v točko B natanko in celih 9 sekund pred menoj. 😛
    pa še dejstvo je, da pri 130 km/h v živ-žav križiščih, kar tisto zlivanje tam je, mimogrede lahko kaj spregledaš in potem sploh ne prispeš. so, what’s the point?

    kar se tiče same tehnične izpeljave zavojev se pa sicer strinjam, da na tistem mestu cesta omogoča doseganje tudi precej višjih hitrosti od predpisanih omejitev. ampak slovekistan žal ni nemčija. ne samo kar se tiče upoštevanja omejitev …

  21. alcessa Says:

    Hm pijanec: v Nemčiji zelena/modra tabla pomeni le, da gre za hitro/avtocesto – lahko je tudi brez omejitve hitrosti, a ne. Če obstajajo konkretne table z omejitvami, potem je itak vse jasno.

    Drugače pa je tukaj res običajno, da se folk z desnega umakne na levi pas in ti naredi plac, ko pripelješ po dovozu.

    Sem šla pobrskat po pravilih: če se ti ne uspe uvrstiti pred koncem vključevalnega pasu, bi se moral ustaviti, kar je problematično iz več razlogov, zato večina folka vožnjo meda raje nadaljuje.

Oddajte komentar

