Far Cry 2 – Afriški GTA

Afrika je celina, ki se mi zdi nasploh zapostavljena, verjetno najbolj zapostavljena od vseh celin sveta. To je meni kar malo presenetljivo, saj po vseh izsledkih in dognanjih ljudje izhajamo iz Afrike, torej je to zibelka naše civilizacije, tu smo naredili prve korake in iz Afrike odšli v širni Svet.

In do sedaj je bila Afrika zapostavljena tudi v računalniških igrah, saj skoraj ne poznam igre, ki bi bila umeščena v to okolje. Morda je temu botroval tudi čisto ekonomsko marketinški vidik, ker Afrika verjetno ni ravno trg, kjer boš prodal milijone izvirnih (originalnih) kopij neke računalniške igre. Še torrenti in piratske verzije računalniških iger so verjetno tako redke, kot sneg na Kilimandžaru, kljub akciji en prenosnik na otroka (OLPC), ki Far Crya 2 sigurno še dolgo ne bo poganjal.

Ampak kljub temu je težko pričakovani Far Cry 2 igra, ki se v celoti dogaja v Afriki in obravnava na žalost precej (stereotipno) vsakdanjo Afriško temo; vojne med sprtimi frakcijami (v bistvu pa vsi streljajo  samo tebe), ki jih dodatno otežujejo še zatikajoči se kalašnikovi in nenadzorovani požari velikih razsežnosti ter interesi iz ozadja trgovcev z orožjem, ki so pravi Gospodarji vojne.

vir: techeblog.com

Far Cry je bil pred leti (2004) velika uspešnica, ki je pričarala za tisti čas neverjetno  barvito grafiko tropskih otokov in ki je imela, vsaj zame, eno samo večjo napako in to so bili mutanti oziroma neke spake, ki so se pojavile nekje na sredini igre ter so skakale kot kakšne opice na steroidih. So bili pa ti mutanti bistvo zgodbe, tako da vprašanje, kaj bi bilo z zgodbo brez njih.

Far Cry 2 je glede na lokacijo dogajanja in razvojni studio Ubisoft Montreal garancija za še eno oči parajočo grafično podobo. In to meni vsekakor je, kljub pretežno umazano rjavi barvi. Po nekaj urah igranja že razmišljam, da bi šel vplačati počitnice v Keniji (no, ne glih). Far Cry 2 je elegantno rešil tudi problem mutantov. Enostavno jih v igri ni. Nastopi pa tu nek drug, še večji problem, ki igro v celoti zaznamuje tako, da zame pogori na celi črti, kot afriška savana v nacionalnem parku Serengeti v sušnem obdobju.

Medtem ko je bila enica zelo tipična linearna igra z linearnim podajanjem zgodbe in omejeno svobodo pri reševanju nalog, kjer se premikaš od ene shranjevalne točke (checkpoint) do druge, je dvojka, ki mimogrede z originalom, razen imena, nima kot vse kaže nič skupnega, nekakšen FPS GTA v Afriki. Torej imaš računalniško moderirano ogromno ozemlje in lahko delaš, kar te je volja (igra tu ponudi v bistvu samo  na trenutke zelo nadležen respawn pobitih sovrašnikov), oziroma izpolnjuješ naloge za razne delodajalce, pri čemer so pa pravo zgodbo nekako pozabili dodati. Žal v Far Cry 2 vozila nimajo  serijsko vgrajenih avtoradiev (oziroma imajo,samo se jih ne da prižgati), kjer bi odmevala narodna glasba (K-Rose v GTA moja favorite radijska postaja), na cestah ni gostega prometa, ni policajev, hillbillijev s čoperji, na ulicah ni nobenih naključnih mimoidočih (civilistov), razen tistih, ki jih je potrebno odrešiti muk s strelom v glavo ali te oni prerešetajo kot za stavo, še raje pa povozijo z avtom do smrti. Oziroma v  Far Cry 2 strel v glavo niti ne zadošča, ker so sovražni domorodci izgleda precej odporni na vse oblike svinca, razne na malarijo, ki pa žal ni med orožji iz bogatega arzenala.

Okolje, narava z redko posejanimi razpadajočimi kolibami, je res lepo, samo flore in favne se hitro naveličaš in  brž pogrešaš GTAjevski utrip in navidezno življenje velemest tipa San Fierro, Los Santos ali Las Venturas.  Ampak morda največji “drawback” Far Crya 2 pa je zame to, da misije enostavno niso tako zabavne, kot nas je razvadil Rockstar s svojo limonado GTA (tipična misija gre nekako takole: “Somebody  sold me a broken car. Go and kill him.”).

No, v igri obstaja tudi iskanje kovčkov z diamanti, ki imajo vgrajene lokatorje (na Garminu utipa zelena lučka, kadar je v bližini), samo to je  meni čisto nasprotje od zabave. Ali je že kdo videl psa, ki išče tartufe, da bi se pri tem zabaval? Jaz ne. Pa še prelahko je vse skupaj.

V takšni igri, ki traja morda skupaj 20 ali več ur da jo končaš, in od tega večino časa porabiš za to, da se voziš iz enega konca mape na drugega (pri tem si lahko nekoliko pomagaš z avtobusi, čeprav je vožnje kljub temu veliko) ali pa strmiš v neprestano ponavljajoče se iste animacije šraufanja avtomobili, se jaz počutim nategnjenega, ker me spremlja  neprijeten občutek, kot de me nekdo namerno šeta (sprehaja)  sem ter tja samo zato, da se lahko pohvalijo, kako igra kar traja in traja. Zabave pa kar ni in ni.

V Far Cry 2 se tudi lepo izkaže, da so igre tipa peskovnik (sandbox) lahko precejšnji izziv za izdelovalce oziroma kreativce, ker kaj hitro se zgodi, da ti nazadnje od vsega peska ostane samo še šoder. Kar pa ni nujno dovolj za uspeh na blagajnah, to pa je v bistvu glavna poanta celotnega tega hitro rastočega posla.

Spoštovanje tistim, ki bodo v Far Cry 2 ugledali dolgooo odjavno špico.

PRO:

razvijalci grafičnega pogona Dunia so trdo delali
lepo prikazana, v igrah redko videna podoba Afrike
za ljubitelje “run & gun” akcije vedno dovolj dela
zemljevid na kolenih pri vožnji avta je dobrodošla novost
komur bo igra všeč, je zabave za 30 ur in več (15-20 ur za glavne naloge)

et CONTRA:

izgleda, kot da so se pri projektu pretegnili samo razvijalci grafičnega pogona
ni to Far Cry
zelo generične misije, sploh pa stranske
občutek nerealizma zaradi imunosti sovražnikov na svinec
ponavljajoči se spopadi na kontrolnih točkah in neprestano oživljanje nasprotnikov
igra pojem shooter jemlje dobesedno
monotoni dialogi
odsotnost prave zgodbe
ogromno časa gre za vožnjo do mesta akcije
zamujena priložnost glede (afriške) glasbene podlage
“globoka” zadnja moralna dilema (akumulator ali diamanti)

OCENA: 75/100

Poglej še:
Mnenje drugih (metacritics Far Cry 2 reviews)

Advertisements

Značke:

6 Responses to “Far Cry 2 – Afriški GTA”

  1. Mikec Says:

    Verjetno si jo bom naložil in malo poskusil, ker mi je bila enica odlična, čeprav je nisem končal. Iger sicer ne igram že nekaj let, ampak se mi zdi dvojka obetavna 🙂

  2. dronyx Says:

    Včasih se jaz samo čudim, koliko dela je vloženega v nek takšen izdelek po tehnični plati, ima pa potem take banalne napake in nelogičnosti, da samo gledaš.

    Recimo v Far Cry 2, ki je kot rečeno GTA tip igre z ogromnim zemljevidom, je grafična rešitev zemljevida, ki naj bi ponazarjala, kot da res držiš pravi zemljevid v roki, za prvič v redu in nekaj novega, samo ko zemljevid odpreš sto krat si pa želiš, da bi bil tak kot v GTA, torej pregleden in čez cel zaslon, ne pa da moraš vedno zumirati z povsem nelogično tipko R, ki je med drugim za reload orožja. Da ne govorim o tem, da se spremeni tipko za zemljevid v rubriki Weapons in sem dolgo časa mislil, da se te tipke sploh ne da premapirati. Naprej, če spremeniš tipke iz default na nekaj drugega, potem v začetnem delu, ki je nekakšen tutorial, ne piše katero tipko moraš pritisniti za določeno akcijo (to je manj kot vrstica dodatne kode). Če bog ne daj spremeniš tipko use (e), obstaneš zataknjen na nekaterih mestih, ker program zahteva e in ne kaj drugega. Naprej, čeprav ima skoraj vsak avto v igri serijsko vgrajen GPS, kar je verjetno značilno samo za Afriko, pa v igri nisem našel navadnega daljnogleda, razen nekega bednega monokla. Naprej, kljub toliko vloženega trudav grafični pogon, so našli neke čisto leve igralce za posnetek govora, ker dobiš občutek, da bodo med branjem nekaj vrstic dialoga enostavno od dolgčasa umrli. Naprej, dobesedno obsedenost s S.T.A.L.K.E.R-jem, od glavne niti zgodbe “Kill Strelok, pardon Jackal”, grafike (menjavanje dneva in noči), obrabe orožja, le namesto radijacije je tu malarija in kar je najbolj žalostno od vsega, ni zgodbe in atmosfere, ki bi vlekla. To so spet delali neki študentje ali pripravniki, ki nimajo pojma o “uporabniški izkušnji” in da mora zabava biti vsaj malo zabavna, ne pa zatežena.

    Dvojka tako žal ni ravno obetavna oziroma

    Far Cry 2 is far cry away from Far Cry.

  3. RainOnMars Says:

    Tudi jaz sem težko pričakoval FC2. Pa lej ga zlomka, že po nekaj urah igranja razočaranje. Dejansko se premikaš od točke do točke. Misije podobne kot jajce jacu. Pridi na cilj in postreli vse kar se premika. Pridi na cilj in raztreli (vagon, črpalko, strelivo). Mogoče še najbolj ”inovativno” prestreči drveči konvoj (drvi v krogu O.o ) z VIP ali orožjem.
    Seveda so točke vedno na nasprotni smeri mape. Med njimi pa varne hiše in postojanke, ki jih je treba odkleniti (pobiti vse okoli njih). Na začetku sem samo drvel mimo njih, da čimprej izponim misijo. Ker pa česa več od teh misij ni, sem jih začel odklepati tudi posotjanke.

    Hroščev je toliko, da bi z njimi z lahkoto zalagali Nemčijo s kebabno maso. Da omenim zlikovce, ki te ne vidijo na 1 meter, pa tiste, ki ne umrejo po desetkrat pregreti strojnici. Biser so trenutki, ko zatuli sklopka proti tebi drvečega avta. Malce dvigneš obrv, skočiš na strojnico in se pripraviš… …pripaviš da zlikovec zdrvi direktno v jarek in se prevrne, zleti v vodo, zapelje v del kjer obtiči in popravlja smer 43 x rikverc-naprej. Zelo radi tudi povozijo svoje pajdaše..
    Tudi, če bi rekli da je to realizem, ker lahko tudi sovražnik dela napake, temu ni tako. Nikakor ne dobiš vtisa da je napaka realizem, temveč očiten hrošč.
    Najbolj zabaven je bil trenutek ko je džip, ki je pokasiral par krogl, obtičal v raperski pozi in poskakoval tja v en dan.. Tu so tudi stroboskopsko trzajoči kosi (trupla, oprema..), videno v Crysis.

    Poškodbeni model je na ravni 5 let starih iger.

    Kukalo, ki ti zacahna stvari vredne pobiranja na postojankah je popolnoma brezveze. Po uporabnosti se ne približa FarCry daljnogledu.

    Prevozna sredstva so uporabna a tudi monotona. Stalno pa jih je treba popravljati z vrtenjem enega in istega vijaka..

    Prelestna pokrajna (ki to ni) tipa crytek ti koristi manj kot dež na pikniku. Med tem, ko si skoraj 5 let nazaj, pri FarCry, dejansko uporabljal šumo in se skrival ter tihotapil, ti tu skrivalnice ponavadi ne koristijo.
    So pa tudi momenti, ko pridrviš na najvišjo skalo nad postojanko in teren elegantno razkužiš z snajpo.

    pa mogoče še kaj ko/če igro končam.

    (ps: sry, vem da se bere Jokerjevsko, sam drugač mi niti ne rata.. 😉

  4. dronyx Says:

    RainOnMars: Verjetno je sandbox igre tipa GTA nekoliko težje naredit, da ne izpadejo včasih nasprotniki bedasto, kot kakšen Half Life 2, ker zadeva ni toliko predvidljiva. To jaz razumem, in tudi v GTA se včasih zataknejo avti ob kakšno oviro in koda ne ve, kaj bi počela z nesrečnikom. Pri FC 2 me najbolj moti to, da so toliko dela vložili v projekt, ki ne izgleda povsem polom, niso pa najeli kakšnega “scenarista”, ki bi si izmislil zanimivo zgodbo in naloge. Taki projekti, kot je FC 2, imajo sigurno proračun, ki gre danes v milijone USD in če zmečejo toliko denarja za koderje in grafični pogon, naj za vraga najdejo še koga z domišljijo.

  5. mevo Says:

    Igra je popoln polom za moje pojme. Grafika OK, rdeča nit igre pa je eno samo sranje. Ta igra niti senca ni prvega Far Cray-a. Kar se tiče zgodbe in odvijanja zgodbe mislim.

  6. Bumbar Says:

    Se strinjam. Polomija.

    Respawnanje, vozakanje po karti, daljnogled le ob uporabi mape, tečna malarija, ki pa se je rešiš preprosto tako, da pač narediš ene obvezne misije vmes…

    BEDA!!!

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: