Ne oglaševanje, simbolika je mrtva

Morda sem imel samo slab dan, ampak ko sem najprej v Ljubljani zagledal velik reklamni pano z oglasnim sporočilom“Oglaševanje je mrtvo”, nisem dojel, za kaj gre.

vir: marketingmagazin.si

Namreč nisem razumel, zakaj bi nekdo razmetaval denar samo zato, da mi sporoči, kako vse to razmetavanje denarja za oglase nima nobenega smisla, ker ga očitno vendarle ima. Če ga ne bi imelo, ne bi zrli povsod v same reklame, kamor se ozreš.

Potem sem pa nekje prebral, da gre v bistvu za “inovativno” oglaševalsko akcijo agencije Arih, ki naj bi temeljila na nekakšnem virusnem oglaševanju, karkoli že to pomeni in kjer je avtor pripomnil, da moraš za tako akcijo imeti “genialni izdelek”, ki je za kaj takega primeren. In to je v tem primeru po njegovo elektronska svečka za na grobove vestina. O ti sveta oglaševalska preproščina.

Ko sem prvič opazil na grobovih te luči na baterije, zapakirane v obliki sveče, nisem mogel verjetni, da se nekdo spomni česa tako butastega. Namreč vedno sem mislil, da so svečke namenjene simboliki, ki verjetno izvira iz nekih starih časov. Gre za dejanje “prižgati svečko” v spomin, ki ima plamen in plamen ima toplino. Pri elektronski svečki vsega tega ni, njena svetloba je hladna, razen če se ne šteje kot dejanje spomina vstavljanje nove baterije? Ampak meni se je takoj porodilo vprašanje, zakaj za vraga potem ne elektrificirajo vse grobove, pa ni treba več niti baterije menjati in bodo gorele žarnice na veke vekov, dokler bo lahko lastnik groba plačeval račun za elektriko. To je korak naprej od sveč na baterije.

V povsem isti kontekst pri meni sodijo plastične rože. Težko me nekdo prepriča, da so plastične rože  na grobu v spomin umrlemu, ker dvomim, da ga je zares tako malo cenil. Plastične rože so  po moje samo za “sosede”, optična prevara, ki ima to prednost, da jih ni potrebno redno zalivati, da se ne sušijo in jim ne odpadajo cvetovi. Samo ali ni lepše, če se na neko nam drago, že pokojno osebo, spomnimo tako, da gremo na travnik in naberemo navadno, sveže poljsko cvetje. Zame je to mnogo lepše tudi od tega, da se zapelješ v cvetličarno in kupiš najdražji šopek, kar jih imajo, da boš tako zaprl usta lastniku sosednjega groba, ki si je privoščil malo bolj skromen paket industrijsko vzgojenih rož in ga plačal z potegom plačilne kartice.

1. november, dan vseh svetih in spomina na mrtve, se mi zdi praznik, ki je dobesedno ukrojen po meri povprečnega Slovenca. Na ta dan si lahko da duška, prižge kakšno svečo več od soseda, vsekakor pa vsaj toliko sveč, da zapolnijo praznino in se odpravi na parado v najlepši obleki, ki jo premore njegova garderobna omara. Letos bomo po Arihovo pa še masovno prižigali elektronske svečke, oziroma vstavljali baterije?

Ne, hvala. Sem imun na take okužbe virusnega marketinga. Ali pač ne?

Preberi še:
Pokopališče za ateiste
Pogreb prek interneta

10 komentarjev to “Ne oglaševanje, simbolika je mrtva”

  1. gregac Says:

    “Ampak meni se je takoj porodilo vprašanje, zakaj za vraga potem ne elektrificirajo vse grobove, pa ni treba več niti baterije menjati in bodo gorele žarnice na veke vekov, dokler bo lahko lastnik groba plačeval račun za elektriko.”

    To je pri nas že nekaj časa, pa nismo na najbolj urbanem področju 🙂
    Vendar pa se še vedno prižigajo sveče in ja 1. novembra bo zopet modna revija na pokopališču, sreča da me ne bo v Sloveniji 😀

  2. chef Says:

    Ampak tako nagravžnega oglasa jaz že dolgo nisem videl.

    Sicer je res, da pade v oči in ga zato prebereš od vrha do tal, česar ne bi naredil, če bi bila gor recimo naga baba. Ampak tudi če bi ga prberal, sporočilnosti ni nobene, razen, da je Arih obupno precenjen.

  3. Ležalnik pika Com Says:

    Khm…glede na ta zapis, bi dejal, da se je virus iz tega oglasa vsaj malo prijel hehe. Drugače sem bil pa sam prepričan, da je to reklama za Festival golden drum lol.

  4. dronyx Says:

    gregac: Čestitka za elektrifikacijo. Potem se ti pa sploh splača kupovati električne sveče na NiCd baterije, ker jih lahko polniš kar na pokopališču.

    chef: Nage babe so danes definitivno out. Obvezno si umisli elektronsko svečo ali ljubimca.

    Ležalnik: Seveda se je virus prijel. Kar nekako sram me je bilo, ker nisem od prve poštudiral, kaj mi hoče Arih povedati.

  5. had Says:

    @lezalnik: jeap.. bil je oglas za golden drum.. in arihova je bila izjava, da je oglasevanje mrtvo.. emma pa je bila pokroviteljica oglasa.. in tudi golden druma..

  6. Ležalnik pika Com Says:

    Čak…pol to je al ni oglas za električne sveče 🙂 ?

  7. rockstar1707 Says:

    Pa saj te elektronske sveče že kar nekaj časa obstajajo. Spomnim se, da so jih ob smrti Tošeta Proeskega precej prižigali. Strani se pa res ne spomnim.

  8. had Says:

    @lezalnik: emma prodaja te svece.. in ker je bil to oglas za golden drum so hoteli narediti nekaj “vecjega”.. namrec da je klasicno oglasevanje, kot tudi klasicne svece, mrtvo.. ali jim je uspelo, pa lahko presodi vsak sam 🙂

  9. salala Says:

    čas gre naprej, sej bakle tud niso več popularne. Še mal pa ne bo sveč ampak bojo ledice 🙂

  10. Čabi Says:

    Letos pa so nardili novo reklamo! če ste med prazniki vidli.. 🙂

    http://emma.si/sl/novice/zanimivosti/71/vestina_tv_oglas_za_najboljse.html

    Tale glasba je enkratna! 🙂

Oddajte komentar

