Uspešen za 1.25 € bruto

Verjetno marsikdo ne ve, da ima Slovenska javna uprava v svojih vrstah kar precej zelo talentiranih šaljivcev. Res pa je, da moraš včasih precej napeti oči in ušesa, da dešifriraš prefinjen smisel za humor.

Tole spodaj je skeniran del mojega plačilnega listka za mesec avgust 2008, na katerem je pod rubriko uspešnost, ki naj bi bila mimogrede motivacijski element, naveden znesek 1.25 € bruto. Če pa pogledam neto znesek, je pa ta še toliko manjši. 0.78 €, kar ni dovolj niti za pol kilograma najcenejšega kruha, kje je šele 10 €, kolikor stane Zlata Radgonska penina, s katero bi lahko dostojno proslavil izpad Nove Slovenije iz parlamenta.

Sam imam končano visoko šolo in nekje 15 let delovnih izkušenj, tako da tole ni plačilni listek nekega pripravnika ali honorarnega študenta, res pa je, da spadam med apolitične ljudi, ki niso pripravljeni vsakemu aparatčiku ali političnemu nameščencu z omejenim rokom  trajanja lizati podplatov.

Problem, ki ga jaz vidim ob tem znesku za uspešnost pa je samo v tem, da ta znesek nikakor ni in ne more biti motivacijski element, ampak prej nasprotno. Izjemen demotivacijski element. Ker če ti nekdo da 1.25 € bruto uspešnosti zavestno, nimam druge logične razlage, kot da si mislim, da se iz mene direktno in zanalašč norčuje. In da sem tole kolikor toliko prebolel, sem potreboval tri velike Šrote, plus dve mali vodki brez ledu.

Možno je sicer, da ta znesek avtomatično določi računalnik tako, da recimo maso za uspešnost v znesku 12.5 € enakomerno razdeli med 10 zaposlenih. Poleg tega sem bil v avgustu tudi na dopustu, tako da bi bil morda pravi znesek dejansko še enkrat višji. 2.5 € bruto. Samo tudi to v teh težkih časih, ko je draginja vidna na vsakem koraku, deluje vse prej kot motivacijsko, ne glede na to, kako se do te vsote pride.

Dejstvo je, da vrsto let nisem nikdar niti odprl plačilnih listkov in včasih so me sodelavci zaradi tega debelo gledali, zlasti tisti, ki trikrat preračunajo vsako decimalko. Samo meni se je zdelo brez veze gledati neke številke, ki so vedno iste, polge tega pa zaupam programu za izračun plač, da ve kaj dela. Seveda pa potem ne opaziš nikdar tudi če zares dobiš omembe vredno uspešnost v znesku 10.00 do 20.05 € (kot nepolitičen uslužbenec).

Tokrat sem plačilni listek odprl zaradi tako opevane plačne reforme dr. Viranta, ker me je bilo pošteno strah, da mi niso še česa vzeli. In še danes nisem čisto prepričan, da ni nekje  med vrsticami in v drobnem tisku spet kaka (ne kaka kot kaka z naglasom na a) natega, zato zadnje dneve samo še preračunavam številke.

Če bi mi želel kdo v tej globoki stiski nesebično pomagati, mu lahko pošljem po mailu številko transkacijskega računa, kamor lahko nakaže prvo pomoč v gotovini. Rabljene cunje in ponošene čevlje za enkrat še ne potrebujem.

5 Responses to “Uspešen za 1.25 € bruto”

  1. chef Says:

    Predlagam, da se zaposliš v privatnem sektorju 😆

    Pri nas so stimulacije nekje med in 10 odstotki plače. Je pa res, da gre lahko to tudi v minus.

  2. dronyx Says:

    Chef, še enkrat hvala za velikodušno ponudbo. Samo kot rečeno, jaz sem nekakšna sodobna Mati Tereza, ki se razdajam za ljudi in denar pri tem poslu ne more nikakor biti v ospredju.

    Sicer ti pa lahko prišepnem, da če nimaš predsodkov in si pripravljen lesti politikom v rit, se da v javni upravi za šalo dobiti vsak mesec 20 % plače na povečan obseg dela, poleg tega pa prijaviš začasno prebivališče nekje na Madžarski meji in dobiš še nekaj 1000 € potnih stroškov. Tako da je tistih vaših 10 % bolj mušji kakec.

    Poleg tega pa je neprecenljiv užitek gledati razočarane face, ki morajo po 4 letih že oditi iz položajev. To pa v meni sprošča vse mogoče endorfine, tako da se mi zdi, kot da lebdim nad telesom. Škoda, da niso volitve vsak mesec. 🙂

  3. Karmen Says:

    Ne samo demotivacijsko. V samem bistvu je ponižujoče.

  4. dronyx Says:

    Karmen, hvala za tople besede vzpodbude. Čeprav si še vedno domišljam, da gre morda samo za računsko napako. V tolažbo mi je pa tudi to, da je v samem bistvu tudi izpad Nove Slovenije iz parlamenta ponižujoče sramoten. Feels good. 🙂

  5. Fotr Says:

    Pred nekaj časa si rekel, da si menjal službo. Torej si ostal v javnem sektorju in si zamenjal samo položaj.

Oddajte komentar

