Mojave desert se širi v marketing Microsofta

Če bi vam nekdo povedal, da izvaja v strogi tajnosti “Mojave eksperiment”, na kaj bi najprej pomislili?

Ko sem jaz slišal za nek strogo tajni Mojave eksperiment, ki so ga izvedli v ZDA, mi je najprej prišlo na misel, da gre verjetno za preiskus kakšne najnovejše umazane (jedrske) bombe, z bistveno izboljšanim učinkom delovanja, kot vse videno do sedaj (mojave je nenazadnje znana ameriška puščava, primerna za take poizkuse).

V resnici pa gre za Microsoftov poizkus, da nekako v zadnjem trenutku iz blata izvleče zadnjo reinkarnacijo Windowsov – Visto, ki je po njihovo tako slabo sprejeta samo zaradi negativne publicitete, ki jo uživa v javnosti. In da dokažejo, kako zelo se neuka javnost moti, so izvedli omenjeni “Mojave eksperiment”, ki očitno nima zveze z puščavo, razen da so si izposodili ime.

V poizkusu so ljudem (poizkusnim zajčkom), ki še niso videli Viste, ta operacijski sistem predstavili kot zgodnjo fazo novega operacijskega sistema z kodnim imenom Mojave ter jih povprašali za mnenje, kaj si o njem mislijo. Ker je verjetno ideja nastala v oddelku za marketing, je nekako potem logično, da so vse bolj ali manj iskrene odgovore spustili skozi sita in rešeta ter na koncu najbolj navdušene izjave zbrali skupaj in jih objavili v promocijske namene na posebni spletni strani. Tako se pač dela marketing:

“Kaj boste povedali prijateljem o Visti?
“Rekel jim bom, da naj letijo takoj v trgovino in kupijo svoj izvod Viste.”

Samo če bi mene izbrali za tak preizkus, bi jaz to razumel, kot da se nekdo iz mene norčuje. To zame nima zveze z realnostjo in rezultati tega eksperimenta so zame čista neumnost.

Namreč ta eksperiment ne upošteva dejstva, da se uporabniki operacijskega sistema delijo vsaj na poslovne in domače, pa morda še recimo na bolj in manj zahtevne ter še kaj. Zakaj niso v tem eksperimentu vzeli še neko firmo, ki ima recimo 1000 zaposlenih ter na stroške Microsofta zamenjali XP sisteme z Visto, ter sproti skrbno beležili in dokumentirali vse stroške, križe in težave, ki so se ob prehodu pojavili? Potem pa bi neodvisna firma naredila strokovno utemeljeno raziskavo, kaj je poizkusna firma s tem dejansko pridobila in koliko jih je to stalo (učeno rečeno COST-BENEFIT analiza). Nenazadnje, saj strošek ni samo operacijski sistem oziroma licenca, ki jo plačaš Microsoftu. Strošek so tudi izobraževanja ljudi, sistemci, ki morajo reševati težave in na novo izumljati toplo vodo in tako dalje. Zakaj pa tega ni v Mojave eksperimentu (razen če se ni Microsoft povsem odpovedal poslovnim uporabnikom, v kar pa močno dvomim)?

Če meni nekdo pokaže Applov Mac OS X, ki ga vidim enkrat na leto v kakšni trgovini z Applovimi gadgeti, bom v primeru, da mi ponudijo toplo malico, limonin sok in promocijski T-Shirt, v kamero z veseljem povedal, da mi je zelo všeč in da bi to moral imeti vsak na namizju, poleg družinske slike z kužkom v ospredju. Samo to mnenje je vredno toliko, kot alternativni zdravilni pripomočki Dragana Dabića alias Radovana Karadžića. NIČ. Z besedo (N.I.Č.).

Značke:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: