Nov prometni zakon končno deluje, ali pač ne?

Vsak mrtev (manj) na cesti šteje, bi lahko rekli, ko je govora o prometni statistiki.

Kot sem zadnjič zasledil informacijo, naj bi se po uveljavitvi novega prometnega zakona, ki je zlasti uvedel strožje kazni in možnosti pridržanja voznikov, število mrtvih na naših cestah občutno znižalo (nekaj deset mrtvih manj).

Glede na to, da verjetno precejšni del Štajercev, ki so znani ljubitelji žlahtne kapljice, vikende  po novem preživlja po priporih na policijskih postajah, ali pa so jim vozila (potencialno morilsko orodje) celo zaplenili, je zame rezultat še vedno dokaj slab. In kakor opažam, je tisto običajno  začetno prehodno obdobje, ko vsi oprezajo za policijskimi patruljami in zavirajo pred prometnimi znaki dokončno mimo in vse se vrača na stare tire, tako da do konca leta po moje z lahkoto še ulovimo običajno število mrtvih na cestah. Pa tudi vseh cestnih kamikaz in samomorilcev začetnikov očitno še zdaleč niso polovili.

Recimo včeraj se okrog pol devetih zvečer peljem po Celovški, ki je ena glavnih vpadnic v Ljubljano. Stojim na pordečelem semaforju na levem pasu za naravnost, pas zraven mene je samo za zavijanje levo. Ker se mi mudi, nekoliko hitreje speljem, potem pa iz moje leve prileti z hitrostjo 100 km/h ali prej še več nek VW karavan, v zadnjem hipu nekako še uspe zaviti desno na moj pas direktno pred mene, preden se zaletiva ali pa bi on končal v kandelabru, pri čemer sem moral jaz še naglo zavirati, ker sem ga očitno presenetil in prehitro speljal. Vozi pa tako, kot bi ravno ušel iz pripora za pridržanje in ga lovi celotna Generalna policijska uprava, gas do daske in vijuga med ostalimi vozili levo, desno. Malo naprej je na prehodu za pešce rdeča luč, kar ga ne zmoti niti za toliko, da bi vsaj malo pritisnil na zavoro, ampak z nezmanjšano hitrostjo zapelje direktno čez rdečo, kot da semaforji zanj ne obstajajo. In to še zdaleč ni edini tak primerek, ki sem ga videl v zadnjem času, je bil pa res ekstremen. Tako divje ne vozijo niti rešilci na najbolj nujni vožnji, ko odločajo sekunde.

Isti dan zjutraj se pripeljem v Ljubljano iz smeri Trnovo in takoj zastoji. Nekdo se je pri Križankah zaletel direktno v Zoisovo piramido. Kako mu je to uspelo ob jutranji gužvi na cesti, nimam domišljije, ampak očitno je tudi to možno.

Morda bo prej kot nov zakon, ki očitno zopet nima v podporo dovolj poostrenega nadzora prometa s strani Policije, na zmanjšano število mrtvih na naših cestah vplivala uvedba vinjet ker opažam, da se je promet od uvedbe preselil na avtoceste, ki so kljub vsemu bistveno bolj varne, kot lokalne ceste. In tako bodo statistiki imeli težavo, ker bo težko oceniti, kaj je posledica novega zakona in kaj spremenjenega režima cestninjenja.

Je pa stranski učinek tega ta, da je recimo sedaj postala avtocesta proti primorski, mimo Loga, zame skoraj neuporabna, saj se zjutraj in popoldan, torej ob prometnih konicah, vedno nabere strnjena kolona vozil, ki je običajno posledica neke manjše prometne nesreče in potem se premikamo po požje, tako da nimaš več občutka, da si sploh na avtocesti.  V tem primeru pa je potem zame bistveno hitreje, če se še naprej vozim po lokalnih cestah.

So pa mediji izgleda sprovocirali nekatere šoferje, ker neprestano pišejo o vožnji 40 km/h čez cestninske postaje in razni strokovnjaki izzivajo dodatno s tem ko razlagajo, da bi moral vsak šofer (tudi ženske voznice – začetnice) znati peljati čez cestninsko vsaj 60 km/h.  Potem pa precej šoferjev to razume tako, da si slab voznik, če upoštevaš narisano oznako na tleh ter da pravi mojstri volana padejo čez cestninsko 100 km/h ali še več. Nekako cestninska postaja izpade potem kot zrelostni šoferski izpit v smislu “kdo si upa”. Dokler ne bo nekdo, ki ne bo opravil zrelostnega izpita, končal čelno v betonskem stebričku z volanom v prsnem košu.

3 komentarji to “Nov prometni zakon končno deluje, ali pač ne?”

  1. Vale Says:

    Z 200 kubično vespo, staro 23 let, se večinoma vsak dan, ko ne dežuje peljem v službo iz Ankarana v Koper po stari cesti. Cesta je polna omejitev, tako da vožnja nad 70 po zakonu skoraj nikjer, razen v odseku 1 km, ni dovoljena. Z Vespo peljem od doma do službe po predpisih. Vedno me prehitijo vsi avti, vsi skuterji in tu pa tam še kakšen kamionist.

    Če pa grem v službo z avtom, peljem po koprski obvoznici, kjer je omejitev 100 km/h. Tudi te se držim, pa večina švigne mimo mene.

    Potem se tu pa tam vprašam kdo je nor in se hitro spomnim, da sem to jaz.

  2. gregac Says:

    Ma ja, Jaz kaj veliko ne dam na te statistike, Sploh pa ne POLICIJSKE! Ker to statistiko si priredijo ravno tako kot jo hočejo. Če rečejo, da se je število smrtnih žrtev povečalo za 10 ljudi in rečejo to je npr. 8,9% več kot lansko leto je cela štala, pri tem pa “pozabijo” povedati, da se je število registriranih vozil povečalo za npr. 13,12%. Kaj iz tega sledi? To, da se je je število smrtnih žrtev zmanjšalo, ne pa povečalo. Ampak kaj hočemo, Statistika je največja laž na svetu, policijska pa še toliko bolj.

    (Ko sem pisal o smrtnih žrtvah, naj pripišem, da spoštujem sleherno življenje in sem samo podal obrazložitev mojega pogleda na statistično podajanje rezultatov.)

    Aja, pa še zdaj nisem nikjer našel, kje je zapisano koliko je prevelika hitrost (opisni pridevnik) za podajanje policijski poročil za nesreče.

  3. pijanec Says:

    No, včasih tudi kakšno prometno nesrečo razglasijo za nesrečo zaradi kakšnega drugega vzroka in ne prometno nesrečo. Manipulacij je možno ogromno. Sem pa vesel, da se je vse vrnilo na stare tire. Voziti 15 minut dlje na 40 km relaciji je bila bedarija. Promet tudi že od nekdaj čez vsa naselja v našem koncu poteka s 70 km/h in nikoli nobenih hujših nesreč – saj jih tudi nima za kaj biti, saj vendar več nihče ne hodi peš.

    Se pa ne strinjam s tabo glede cestninskih postaj. Ne vem, če sem samo jaz, ali vedno padem v kolono, ki gre skozi cestninske z okoli 90 km/h. Če upoštevamo to, da je pas na cestninski širok od 3,00-3,25 metra, pas na polovico slovenskih cestah pa okrog 2 metra, na ostalih skoraj polovici pa je celotna dvosmerna cesta široka okrog 3 metre, in uspemo to vsakodnevno zvoziti brez problemov – potem se vidi, da je 40 km/h bedarija, jamranje nad nevarnostjo pa tipično slovensko pretiravanje.

    Vsaki dan se vozim po cesti, celotni široki okrog 2,5 metra, na vsako stran lahko padeš v globok “prepad”, pa vozimo z vsaj 40-50 km/h, pa se še uspemo srečati z nasproti vozečimi in začuda ostajamo živi…

Oddajte komentar

