Trupla razkosal, lobanje pa prekuhal

Vsakič, ko objavijo redno letno nacionalno raziskavo branosti (NRB), me je kar malo strah odpreti časopise, ker vem, da bodo kakšen dan ali dva pokali po šivih od samohvale. In ravno v tem času lahko zopet občudujemo in se čudimo fantastičnim bralskim navadam slovenceljnov (copyright Makarovič).

Žurnal24 danes začne že na naslovnici z bombastičnim naslovom Slovenska bralna revolucija, potem pa takoj na drugi strani ugotovi, da zaradi njih vsi beremo več. Ampak, ali se naj tega zares veselimo?

Zame bi bila bralna revolucija to, da knjigarne ugotovijo vsaj 10% porast prodaje leposlovnih del, da se v knjižnicah poveča vsaj za toliko izposoja, da bi povprečen Slovenec statistično na leto prebral vsaj eno in pol knjižno delo, kamor jaz ne štejem stripe tipa Alan Ford ali Zagor. Ne vidim pa revolucije v tem, če vsak dan 200.000 Slovencev na avtobusnih postajah vzame iz boksa brezplačnik in ga v nekaj minutah bežno in površno preleti. Vsak tak bralec seveda v NRB šteje za ena, ker je verjetno vprašanje, ali vas Žurnal24 doseže. Seveda me, za minuto na dan, če ravno čakam na avtobusni postaji, ali pa ga dopoldan vzamem zato, da ga bom popoldan na vlaku prelistal.

Nenazadnje, verjetno vsaj 30% državljanov živi v kakšnem večjem mestu, ki ima avtobusne linije in kioske z brezplačnikom. Ta številka potem pomeni, da vsak drugi, ki čaka na postaji, vzame nek potiskan kos papirja, ki je tam povsem zastonj. In ker itak čakaš ter gledaš drugače v zrak, je zastonj tudi v tem smislu, da ti ne krade dragocenega časa.

Pa ne bi rad Žurnalu24 pokvaril dneva veselja, ker vem, da se ga bo danes pilo in rajalo pozno v noč. Rezultat in številke dosega so res lepe, pa tudi moja ocena je, da je Žurnal24 kot brezplačnik napisan zelo solidno (jasno v kontekstu, za katerega je namenjen). Kratke, instant informacije, ki jih bralec lahko hitro absorbira, plus bouns vsak dan TV spored in križanke. In niso vsi brezplačniki taki, da jih jaz sploh vzamem v roko.

Recimo primer City Magazin, ki ga distribuirajo po Ljubljani na enak način kot Žurnal24 v boksih. Kadar pogledam, so boksi večinoma polni, čeprav je tudi ta papir zastonj. Sam sem ga nekajkrat vzel, samo v njem nisem našel praktično ničesar, kar je vredno moje pozornosti. Skoraj vse v njem so ali reklame ali prikrite reklame v smislu predstavitev raznih gostiln in gizmatičnih izdelkov, ki jih je že tako ali tako povsod polno. Potem naslednji, Dobro Jutro, ki je edini tednik, ki ga na vasi dobimo zastonj. To je zame tudi poden od podna, neko napol prikrito navijanje za eno politično opcijo, večina napisanega pa tak dolgčas, da je škoda časa in to pri meni roma po novem direktno iz poštnega nabiralnika v smeti.  In v čisto vsakem kosu tega brezplačnika dobiš na drugi strani celostranski oglas za eno in isto firmo. Ne razumem pa Evgena Juriča, zakaj svoje aforizme tako ponižuje, ampak kakor mu drago.

Po NRB ostaja še naprej najbolj bran dnevnik Slovenske novice medijskega in pivovarskega barona iz Laškega. Doseg Slovenskih novic je več kot 300.000 “bralcev”, kar zame tudi samo dodatno potrjuje, da je z našimi bralnimi navadami nekaj (še vedno) hudo narobe.

Jaz tega časopisa praktično nikdar ne vzamem v roke že iz principa, ker se mi zdi način obravnavanja tragičnih novic iz črne kronike škandalozen. Samo to povprečnemu Slovencu  očitno dobro sede na dušo in rad  to prebira in se po možnosti zraven še naslaja. Samo nekega dne boš morda tudi ti povprečnež za njih samo objekt za mentalno masturbacijo, ko ti bo ogenj uničil hlev,  pedofil, zaposlen pri dostavljavcu sladoleda posilil mladoletnega sina, pijan voznik povozil do smrti hčerko edinko ali povodenj uničila vse, kar si celo življenje z žulji zgradil.

Zadnjič sedim na vlaku in poleg mene starejša gospa lista Slovenske novice. Očitno ena izmed tistih tristo tisoč in več, ki jih ta časopis dnevno “doseže”. Kot opazim, ničesar zares ne prebere, samo preleti naslove, stran za stranjo. Potem pa se med listanjem zaustavi in oči se ji dobesedno zasvetijo od požiranja teksta. Pa poškilim naslov, kaj to piše notri tako zanimivega:

“TRUPLA RAZKOSAL, LOBANJE PA PREKUHAL”

Se naj ob vseh teh podatkih o bralnih navadah veselimo? Jaz mislim da ne. Stanje je po moje prej zaskrbljujoče.

Značke: ,

8 Responses to “Trupla razkosal, lobanje pa prekuhal”

  1. Ležalnik pika Com Says:

    Slovencelj my ass. Vsakič me pogreje, ko kdo tko pokroviteljsko predalčka ljudi… ali pa te stalne pomanjševalnice… naši državi se reče Slovenija. Ne “naša mala država Slovenija”, ne “za našo velikost smo..” Slovenija in ne “ni nas za predmestje enega večjega mesta” Slovenija. Smo kar smo…no mal sem zašel :))

  2. kekez Says:

    Nepopolna statistika.
    Časopisi so še za kaj drugega kot za branje. Verjamem sicer, da jih za toaleto praktično nihče več ne uporablja, ampak moja stara mama je občasno kupovala Delo izključno zaradi formata.
    Pravila je, da se je edino v Delo dalo zaviti dovolj premoga za enkrat v kiperbuš. Zaradi vsebine ga ni niti prelistala.

  3. DJ Says:

    Jaz sem pred casom “rocno” izdelal eno nalepko, ki spominja na prometni znak za prepoved parkiranja, v sredini pa logotipi Zurnala, Dobrega jutra in se nevemkaterega drugega solatozavijalca. Pripopal sem jo na nabiralnik zraven officially-gov-approved antispam nalepke. Nekaj casa je celo zalegla in petkovih/sobotnih solatozavijalcev ni bilo vec – oz. so prihajali sporadicno. Domnevam, da je en dostavljalec to neuradno nalepko uposteval, drugi pa ne (po lastni vesti/presoji). Zdaj pa so ocitno dobili nove dostavljalce (ali pa obstojecim kaj zabicali), ki tega ne upostevajo. 😉 V glavnem, deset let nazaj bi clovek “ubijal”, da bi imel vsaj enega, kaj sele vec, brezplacnih casopisov, pa kaksen HBO… danes pa je vse to dokaj nepotrebno. 🙂

    Ko clovek slisi podatke o domnevni popularnosti raznoraznih Slovenskih novic, pa ga kar pri srcu stisne. Mislim, da je fora v tisti formuli 85-10-5 (5 % je lastnikov in dejanskih hefetov, 10 % je “naprednih” ljudi, ki razmisljajo z lastno glavo, 85 % pa je populusa, ki se ga da relativno enostavno voditi; beeee). Najbolj najebe tistih 10 %, ker niso v vodilnih faraonskih 5 % in ker se trg ali “trg” ravna po 85 %…

  4. dronyx Says:

    kekez: Oni, kakor sem razumel, merijo doseg, ki mu potem na koncu rečejo branost. To je pa zame traparija. Mene dosežejo Delo, Dnevnik, Večer, Finance itd, ker ležijo na hodniku. Če grem ravno mimo, preletim morda naslove na hitro, da bi pa res kakšen članek prebral od začetka do konca, se pa zgodi morda enkrat na mesec. Če že berem, berem na spletu.

  5. kekez Says:

    Po statistiki poklicnih profilov bi se najbrž izkazalo, da potem največ berejo malarji in branjevke.
    V resnici pa vemo, kaj oni delajo s cajtngi.

  6. kekez Says:

    Zdaj se mi je posvetilo.
    A zato se reče BRANJE-vka !!! 🙂 🙂 🙂

  7. dronyx Says:

    kekez, včasih vem, kako so bili cajtngi dragoceni, ko se je kurilo še peči na drva (no, to izgleda da se spet vrača v modo). Pri nas doma se spomnim, da je bila vedno kriza, kje najti papir za zakurit, tako da smo se potem naročili mislim da na Nedeljski dnevnik. Da bi takrat imeli brezplačnike…

  8. Vale Says:

    “Zame bi bila bralna revolucija to, da knjigarne ugotovijo vsaj 10% porast prodaje leposlovnih del, da se v knjižnicah poveča vsaj za toliko izposoja, da bi povprečen Slovenec statistično na leto prebral vsaj eno in pol knjižno delo, kamor jaz ne štejem stripe tipa Alan Ford ali Zagor.”

    Res je. Ampak žal se prodaja vedno več škandaloznih naslovov, med katere sama uvrščam poleg zgoraj omenjenega še “Kako shujšati s hrenovkami v petih dneh”, “Učinkovita petdnevna dieta iz golobjih jeter” in podobne nebuloze dalje … no in takšne priročnike bi tudi črtala iz zgornjega citata 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: