Razmetavanje denarja za IT

Pred nekaj dnevi sem moral podaljšati vozniško dovoljenje in pridem na AMZS. Delavka za šalterjem me opozori, da ona ne more narediti zavarovanja pri obstoječi zavarovalnici, lahko pa pri eni drugi. Pa dajva pri drugi, konec koncev, od zavarovalnice nisem imel do sedaj nobene koristi, samo jaz jim plačujem vsako leto kar precejšnjo vsoto zato, da se drugi lahko zaletavajo in jim avtomobile razbija toča. Poleg tega sem bil lansko leto res zelo razočaran, ker se mi je premija povečala zaradi tega, ker je nekdo v zavarovalnici ocenil, da sodi okolica Ljubljane v rizično območje za krajo avtomobila, pri čemer druge zavarovalnice te diskriminacije ne poznajo. In nenazadnje, zakaj bi vedno plačeval denar isti zavarovalnici, ki mi namesto bonitet vsako leto prizna novo podražitev?

Potem pa delavka zažene program za izpis police, odpre se okno in prikaže se meni znana slika. DOS aplikacija, ki sem jo videl že pred desetimi leti, ko sem še delal v tej zavarovalnici. In verjetno je bila v osnovi programirana že leta poprej in so jo kasneje samo dopolnjevali.

Neprijetno vprašanje, ki se meni zastavi ob tem (in ne samo ob tem) pa je, ali se denar za informatiko ne razmetava po nepotrebnem in ali so res vse te silne investicije na tem področju opravičljive?

Ta zavarovalnica je, kakor vem, verjetno še vedno največja na našem trgu in posluje uspešno, pa čeprav so mi zavarovalno polico natisnili iz nekega DOS programa in ne iz kakšne Oracle 11g web aplikacije. Nenazadnje, mene kot stranko res ne zanima, kaj uporabljajo za tiskanje polic, ampak se mi gre za to, da je cena zavarovanja čim nižja in da če že pride do škodnega dogodka, da bom čim prej in brez velikih komplikacij dobil nakazan denar. Kako si pa oni interno organizirajo informacijski sistem in na kakšen način rudarijo po podatkih me pa nenazadnje nič ne briga.

Namreč, kakor tudi sam opažam, se veliko denarja investira v informatiko enostavno zato, ker morajo iti informatiki v korak z časom in ne zato, ker bi vse to vedno novo opremo dejansko nujno potrebovali pri poslovanju.

Če pogledam samo pisarniško programsko opremo, kot je MS Office, si upam trditi, da bi 90% uporabnikov te opreme preprosto shajalo s prastaro verzijo iz leta (19)95, ki je že omogočala praktično vse, kar povprečni uporabnik tudi danes potrebuje. V vseh teh letih so dograjevali samo reči, ki jih povprečnež ne bo verjetno nikdar uporabil, ker niti ne ve da obstajajo (razen če ne bo ravno pomotoma kliknil nanje) in pa spreminjali uporabniški vmesnik, kar je pa zame sploh navadno afnanje in bolj zaposlitev za armado ljudi pri Microsoftu, ki jim morajo nekako zapolniti delovni čas, kot pa da bi to mi res nujno potrebovali.

In isto velja tudi za razne strežnike, ki se danes množijo kot gobe po dežju in požirajo denar, ko pa pogledaš aplikacije, ki na njih tečejo ugotoviš, da ne počnejo nič drugega, kot so počele pred desetimi leti. Še vedno se podatke vnaša v tabele, povezane s ključi, sem ter tja kakšen izpis in razne maske za vnos in pregled podatkov.

Če komu, ki je več let uporabljal isto DOS aplikacijo zamenjaš z novo, programirano v grafičnem okolju oken ugotoviš, da se njegova produktivnost običajno bistveno zniža, ker je delo samo z tipkovnico in hitrimi tipkami za odpiranje obrazcev bistveno hitreje za tistega, ki zadevo obvlada, kot pa grafično klikanje z miško po ekranu in ugotavljanje, katero okno ima trenutno fokus in zakaj tipkovnica ne prime. Plus vsake toliko časa bonus sporočilce, da je Windows naletel na napako in se mora zapreti, za kar se opravičuje. Poleg tega pa dobiš še možnost, da pošlješ v Redmond sporočilo o napaki. Teh sporočil pa mora biti toliko, da če vsak zaposleni pri njih cel dan samo to prebira, niso sedaj niti na promilu vse pošte, ki je prišla samo iz tega naslova.

Jaz se spomnim, ko sem nekoč še v Delphiju in Accesu razvijal aplikacije, da sem vedno poizkušal posnemati DOS način dela tako, da bi se dalo vse postoriti samo z tipkami, brez uporabe miške. In samo s tem sem imel kar precej dela, ker orodja za hiter razvoj programov (RAD) v grafičnem okolju nekako ne predvidevajo takšnega načina uporabe, ki pa je po moje še vedno daleč najhitrejše. Da tu ne omenjam raznih trendovskih web aplikacij, ki po možnosti tečejo še v javi ali čem podobnem, kjer klikneš, pa tri sekunde minejo, pa spet klikneš, pa naslednjih pet sekund nekaj melje v ozadju (verjetno sproti prevaja kodo)… In če s tako web aplikacijo, ki teče na zadnji različici strojne in programske opreme, zamenjaš nek prastari DOS program, uporabniki samo debelo gledajo, kje so tu kakšne prednosti, ker vse dela samo bistveno počasneje.

In MS Vista je morda še najlepši dokaz, kako se denar v IT-ju razmetava skozi okno. Ima sicer lep grafični vmesnik z rotirajočimi okni, ki ga po moje skoraj nihče v poslovnem svetu zares ne potrebuje (tu izvzamem jasno Microsoft) in si tudi ne predstavljam delavke za šalterjem na AMZS, kaj naj bi počela s tem, razen da “med malico” za zabavo in kratek čas rotira okna? Vse ostalo je praktično enako, kot na predhodniku (programa slikar in kalkulator pa sta bila kodirana verjetno na začetku 90 let ali še prej), le da je zadeva teče na isti strojni opremi počasneje, spet pa so vse skupaj dobili v roke strokovnjaki za »uporabniško izkušnjo« in grafični vmesnik, ki so ponovno razmetali iste funkcionalnosti tako zelo, da stare uporabnike XPjev samo zmedejo.

Razmetali so pa jih verjetno samo zato, da lahko oddelek za marketing napiše v reklamne letake, kaj vse je sedaj bistveno drugače in kako se z nakupom novega sistema zopet poveča produktivnost poslovanja vašega podjetja. Itak.

Preberi še:
Hasta LA VISTA (VISTA) by Onyx

Značke: ,

8 komentarjev to “Razmetavanje denarja za IT”

  1. pijanec Says:

    Primerjava z nakupi vedno novih avtomobilov in dejansko potrebo po njih se ponuja kar sama po sebi. 🙂

  2. dronyx Says:

    pijanec, v računalništvu je zadeva še tako napeljana, da si dostikrat prisiljen v zamenjavo, ker recimo novo strojna oprema ni več kompatibilna s staro programsko in tu gredo proizvajalce eden drugemu močno na roke. Poleg tega je klasična natega ta, da zamenjajo format zapisa datotek in potem si nekompatibilen z ostalimi, ki so že “up to date”.

    Pri avtomobilih bi bila zadeva podobna, če bi recimo pripeljal na črpalko in bi ti izpisalo, da ne moreš vtakniti cevi za gorivo, ker ne podpirajo več tvojega avtomobila. 🙂 (upam da s tem nisem komu dal ideje!?)

  3. Ležalnik pika Com Says:

    mogoče bi se lahko še lotil novih supernaprednih mobilnih telefonov, kjer od vseh opcij ponavadi najprej crkne telefoniranje 🙂

  4. ElQurc Says:

    mene je ob letu osorej že čakala nova polica, lepa, oh in ah 😦
    še podpis, moja PIN cifra, fertig v 6 minutah 🙂

    pozneje sem to zavarovalniško polico prebral in bil več kot “očaran” pri naslednjem besedilom:

    Zavarovanja začnejo veljati: 09.07.2008 ob 24.00 uri in trajajo do 09.07.2009 do 24.00 ure 😉
    enako velja za obračunska obdobja!

    Y2K hrošč jih bi moral malce pičiti 😦

  5. dronyx Says:

    ElQurc, hočeš povedat, da si prek spleta sklenil polico? Jaz si ne predstavljam, kako to poteka. Za šalterjem sem bil kakšne pol ure, ko me je spraševala takšne podrobnosti, da sploh nisem vedel, kaj naj odgovorim. Ali ima avto ESD, kromirane blatnike, zatemnjena stekla, deljivo klop, radio, zvočnike zadaj, varnostno blazino ne vem kje vse, meglenke, anteno na strehi … Kakšnih 50 takšnih vprašanj, od tega za tretjino reči nisem vedel, če jih imam v avtu. Za božjo voljo, jaz bi samo to kurčevo polico rad čim prej sklenil, imam navaden avto, ki ni izvenserijski in ne vem, kaj je bila serijska oprema, razen ABS in ročne klime.

  6. kekez Says:

    Jaz sem podaljšanje registracije opravil elektronsko (zavarovanje pa lastno prisotno ročno).

    Lani je šlo tako:
    * Naslednji dan me pokličejo iz UE in me prosijo, če jim kljub elektronski vlogi lahko vse skupaj pošljem še enkrat po faksu.

    * Letos so napredovali. Program me je samo grozeče opozoril, da sem oddal nepopolno vlogo, ker nimajo nobenih podatkov o mojem zavarovanju in če se zavedam, kaj to pomeni. Čez 2 dni sem dobil mail, da je zdaj z zavarovanjem pa vse v redu, čez ene 2 dni pa še novo prometno po pošti z grožnjo, kaj vse se mi bo zgodilo, če ne bom pravočasno vrnil stare.

  7. ElQurc Says:

    nič preko spleta 🙂

    vse osebno na 2 šalterjih: zavarovalnica (6 minut, vse je že čakalo) in registracija (vrsta 4 ljudi, šlo je kot kurja čreva, vsak cca. 10 minut).

    če nimaš tehničnega, potem gre podaljšanje registracije tudi preko e-uprave in po pošti dobiš novo prometno dovoljenje 🙂 WTF 😦

    moraš pa vse narediti vsaj 1 teden pred potekom zaradi dostave priporočene pošiljke.

    klasika, v vrsti, pa le dodaten štempelj v prometno 😉

  8. dronyx Says:

    Ja, meni je tudi dr. Virant osebno (oziroma niti ne, samo podpisan je pod dopis) poslal pošto nekaj dni pred potekom prometne, da lahko podaljšam tudi prek e-uprave. Samo ko sem to pismo malo prebral, sem se odločil kar po starem. Ne vem, morda sem že prestar za tele elektronske reči, ki ti potem pošljejo po pošti in po možnosti zahtevajo še da faksiraš to, kar si itak oddale elektronsko in nimaš na papirju.

    Pred časom sem poizkušal dobiti podatke ne UE o datumu smrti babice za na spomenik. Ko sem že mislil, da bom dobil ta datum po mailu in da je že vse zmenjeno, sem dobil po nekaj dopisovanja sporočilo, da moram dati pisno vlogo in še priložiti soglasje vseh sorodnikov, da se s tem strinjajo. Babica je pa pokojna vsaj že 25 let.

    Sem pa mimogrede danes v Žurnalu24 zasledil informacijo, da lahko samo pri Triglavu in Generaliu zavaruješ avto proti toči brez polnega kaska. Pri Triglavu stane delni kasko 40 € pri Generaliju pa 86, pri čemer ostali hočejo za to polni kasko, ki stane 200 € več. Še dobro, da sem zamenjal zavarovalnico, ker se mi je šlo, da zavarujem samo proti toči in podobnim naravnim nesrečam ter za nalet divjadi. Na ostalo jaz že lahko vplivam.

Oddajte komentar

