Skoraj mi je zalilo klet

Danes ponoči je bilo pri nas kot na fronti, sredi najhujšega obstreljevanja.

Najprej priprava napada, ko je grmelo in se bliskalo praktično celo uro neprestano. Pa taki siloviti uverturi mi je bilo že takoj jasno, da se je v ozračju skuhala na sopari nova obilna “vremenska motnja” in je samo vprašanje časa, kdaj se pojavi še veter in dež, ki bo padal, kot bi ga zlivali iz škafa. Samo da ne bo toče, sem si potihem mislil, čeprav tudi če ti odkrije streho, ali podre drevo na hišo, je “cela jeba”.

Potem se je pa začelo.

Najprej nekaj prvih kapelj dežja, potem pa čedalje močneje in čez kakšne pol ure so padali v sunkih pravi slapovi vode. V nekem trenutku je bila količina vode tako velika, da žlebovi niso bili več sposobni sproti odvajati vso to povodenj in je teklo kar čez tako močno, da se je pred nadstreškom naredila prava vodna zavesa. Strele so medtem oslabele in bobnenje se je nekoliko oddaljilo, dežju pa je prišel v pomoč pri napadu še veter, tako da je sedaj pljuskalo v valovih po steklu na oknih. Če bi takrat gledal vremensko radarsko sliko iz Lisce, je moralo biti vse okrog nas vsaj oranžno, če že ne živo rdeče.

Ker nam je enkrat ob takem nalivu že zalilo klet, sem vstal in šel v strahu pogledati, ali sem spet postal medtem lastnik kletnega bazena.

Klet je namreč narejena tako nesrečno, da sta dve tretjini v zemlji, na nivoju tal pa je okno, poleg tega pa leži vse skupaj na poplavnem območju na robu barja. In ko prižgem luč, zagledam ogromno lužo na tleh, ki se hitro širi. Potem stopim k oknu in vidim, kako voda dobesedno v curku teče skozi neko špranjo, kjer je okno vgrajeno v zid in očitno slabo zatesnjeno s peno. Pred oknom je na zunanji strani sicer zgrajena običajna betonska škarpa (klet nam je zalilo zato, ker je bilo ob takem nepričakovanem popoldanskem nalivu okno odprto), samo količina vode je bila tako velika, da zemlja enostavno ni požirala in je nastal na dvorišču pravi bazen. Če bi takole lilo še kakšne pol ure ali več, bi imeli sigurno pol metra vode v kleti in bi morali vodo črpati gasilci. Tako pa se je nabralo za dva večja vedra vode v samo nekaj minutah.

Tole vreme postaja res iz leta v leto bolj podobno neki fronti. Pa ne vremenski. Bolj tisti vojaški v smislu, mi proti Njim. Kdorkoli so že Oni, ki podijo oblake po nebu in jih očitno boli, če jim vrtamo luknje skozi ozonsko plast (ravno zdaj kupujem nov hladilnik; upam, da ne bodo freone od starega spet poslali nekam visoko pod oblake).

9 Responses to “Skoraj mi je zalilo klet”

  1. sparkica Says:

    Mislim, da gledaš na stvar čisto preveč črno (ali sivo) :mrgreen:

    Če dobro pomisliš, bi lahko z dežjem profitiral – bazena v kleti nima vsakdo in če bi prodajal ekskluzivni dostop (kolikokrat se sme prodati ‘ekskluzivno’? 😀 ) do tega ne-termalnega naravnega eko tolmuna, bi se tepli zanj. Res. Čisto zares. Jaz bi kar prvo karto zakupila. In še naslednjo 😀

    Oni so zamaskirani protioblačni komandosi, ki se jim je akcija žal ponesrečila in namesto, da bi razganjali oblake in podili točo, jim je uspelo lih kontra. OnJihMaznoVČeloPrazno, pa ravno pri nas so spraznili prikolico toče! :mrgreen:

  2. kekez Says:

    Klinc pa radarska slika z Lisce. Sem jo opazoval včeraj zvečer.
    Lisca je ves čas kazala, kako pri nas lije (celo rumeno do oranžno je kazalo), zunaj pa NIČ. Niti kaplje.

    Morda pa je radar nekoliko jasnoviden in šele napoveduje, kaj bo. 🙂
    Ker se je nekaj ur kasneje pa res ulilo.

    Tale trenutek spet kaže, da dežuje, zunaj pa ceste čisto suhe!?

  3. dronyx Says:

    kekez, po moje bi bilo bistveno bolj natančno, če bi ARSO namesto radarja najel mrežo študentov po državi, ki bi zunaj pred vrata nastavili kuhinjsko posodo (še bolje tisto laboratorijsko cevko, ki ima gor narisano tudi skalo) in enostavno recimo vsakih 15 minut odčitali, koliko se je vode nabralo in to poslali prek SMSa v zbirni center. Za točo bi pa lahko dali na tla en navaden pleh (pločevino) in potem merili jakost ropota. Šibko, zmerno, poslednja sodba…

  4. kekez Says:

    Pa kakšni so to študenti danes? A so res dobri celo za kanon futer?
    Kolikor berem povsod naokoli, delajo čisto vsa tudi najbolj trapasta dela.
    Vsaj talanje listkov na avtocestah so jim ukinili (ali pa ne, saj so še tovornjaki?).

    Ko sem bil jaz študent, sem najprej delal v Iskri v razvoju elektronskih naprav, kasneje pa sem v privat firmi postavljal standarde pri razvoju softvera.
    Da bi šel krompirčke in hamburgerje prodajat ali celo dežne kaplje štet? Ni govora!

  5. dronyx Says:

    Dejstvo je, da za nekatera dela skoraj ni druge možnosti kot študentje. Kdo ti bo šel prenašat trezor v velikosti dvodelne omare po stopnicah v peto nadstropje, če ne študentje? Se mi pa smilijo primerki, ki nosijo po Ljubljani transparente z reklamami, ker to je pa res zame globoko pod nivojem, da ne govorim o tem, da nekatere še našemijo v neke paja patke. Zame je to norčevanje, in kako naj bodo ti ljudje potem spoštovani bodoči zdravniki, sodniki…, če pa nimajo v sebi niti trohlice ponosa?

  6. chef Says:

    Če bi vedel kolk plačajo tistim patkom… je pa res, da mene ni niti to premamilo.
    Sem šđel ap enkrat skorsaj pozirat nekim slikarjem. Ampak bi bil oblečen.

  7. pele Says:

    Jaz postavljam standarde nivoja softvera pa bi z veseljem štel dež v piskrih…

  8. điđo Says:

    Btw Dr. Onyx pri nas v srednji šoli se je pred nekaj leti, dalo za maturo zmenit, da nerediš vremensko postajo, ki ti meri vse kar sprogramiraš in senzorji to zaznajo. Tako, da tole te pride čist poceni, priklopiš na računalnik ali pa direkt na internet pa je čist zadosti natančno.

    Jaz sem zmeril koliko dežja je padlo do včeraj pri nas, pa ga je v malem vedru za jupol bilo 10cm. Imamo tudi kad v kateri hranimo vodo za zalivanje vrta, in ima prostornino 1500 litrov pa ni bila polna do vrha. Voda pa priteka iz žlebov nadstreška za cca. 5 avtomobilov.

  9. Anonimnež Says:

    Dr. Onyx: Tukaj imaš spletno stran ZEVSa – združenje vremenske skupnosti, kjer so dovolj koristni podatki, da se boš pripravil na prihajajoče vremenske ekstreme. 😉

Oddajte komentar

