Pretočnost za dol past

Danes popoldan sem moral v Ljubljano, ker igram catsitterja. V bistvu je to podobno, kot če si babysitter, le da imaš na skrbi mačka.

Brez da bi kaj preveč razmišljal grem do Vrhnike in na avtocesto, ker če sem že moral kupiti vinjeto, potem moram ta strošek tudi čim prej notri prinesti in se ne bom cjazil po lokalnih cestah, kjer me lahko še oglobijo zaradi overspeeda (si jaz naivno rečem).

Ampak že takoj ob vključevanju na avtocesto zgrožen ugotovim, da se je kolona proti Ljubljani začela že na Vrhniki. Potem pa smo se vozili in vozili in vozili… Najprej 50 km/h kakšen kilometer ali dva, nakar se je potovalna hitrost zmanjšala na borih 20 km/h. Je šlo pa tokrat res skoraj brez ustavljanja, to pa je potrebno odkrito priznati.

Enako napako sem naredil pred tednom dni, le da je bila takrat sobota in da še nismo imeli vinjet. Samo pretočnost se izgleda ni kaj bistveno spremenila, čeprav se na cestninski postaji Log ne plačuje več cestnine. Očitno so problem še vedno cestninske postaje, ker se tam promet bistveno upočasni, poleg tega nekateri tujci, kot je videti, sploh ne razumejo globljega pomena teh hišic in se za vsak primer kar ustavijo ob okencu, kjer jasno ni nikogar, ki bi se jim nasmehnil in pomahal v pozdrav.

Malo pred cestninsko postajo Log sem debelo pogledal, ko zagledam ob cesti policijski avto in policaja z radarjem, ki meri hitrost. Instinktivno sem pohodil zavoro, čeprav smo se premikali že tako ali tako 20 km/h. In hkrati pomislil, kako moraš biti nor, da greš meriti hitrost, če se pa kolona premika po polžje. Samo ko sem se pripeljal mimo, mi je pa postalo jasno, da je to le foto tapeta, policaj plus vozilo iz kartona ali pločevine. Deluje pa. Prvič jasno. Drugič pa potem že veš natego, čeprav bi bili lahko policisti zviti, kakšen teden kazali foto tapeto, potem pa jo zamenjali s pravo patruljo. Vsaj to bi jaz naredil na njihovem mestu (prosim, če mi idejo ne ukradejo).

Drugače sem pa upal, da bodo te hišice, ki sedaj ne služijo ničemer več, čim prej porušili, ker so videti kot kakšne hiše strahov, ko ni več notri študentov (in ostalih zaposlenih) Darsa. Mene pa pogosto te hišice spomnijo na prizor iz filma Boter, kjer se Sonny ustavi pred spuščeno rampo na eni izmed mitnic vpadnice v New York, potem pa se prikažejo atentatorji z Tommyguni in ga prerešetajo tako zelo močno, da je moral ata Corleone zaprositi undertakerja (pogrebca) za pomoč, da ga je koliko toliko usposobil in zakrpal za pogreb.

Sem pa imel v počasni koloni časa na pretek, tako da sem lahko še namesto Darsa prekontroliral, kako kaj kaže z vinjetam. Slovenci si večinoma zaslužijo oceno 4+, ker sem opazil samo enega z našo tablico brez nalepke. Avstrijci si zaslužijo tudi zelo dobro oceno, ker je večina imela nalepko, očitno pa so jim že doma nagnali strahu v kosti in se ne upajo izigravati pravil. Katastrofalno pa je stanje pri vzhodnjakih, ker ti pa očitno naših nalepk ne jemljejo čisto nič resno. Ukrajinci, Romuni Bolgari, vse to brez nalepk lepo vozi skozi odprte cestninske postaje. In kakor jaz njih poznam, tudi če bodo lepili nalepke, bodo to skoraj sigurno ponaredki.

Se pa bojim, kot sem že v enem komentarju zapisal, da če ne bodo res striktno in že na začetku izvajali kontrole, se bo hitro razvedelo naokrog, da je verjetnost, da te ulovijo brez vinjete na slovenskih avtocestah minimalna in bo večina tvegala. To pa za nas ne bo preveč dobro, kajti sedanja cena vinjet temelji na tranzitnih potnikih, ki bi morali pokupiti kakih 2 milijona kosov, če sem pravilno zasledil podatek. Če temu ne bo tako, po moje ne bo druge, kot da se nalepka podraži. Zato je treba Darsovce v oranžno prebravanih Renault Kangujih naterat, da polovijo vse kontrabante, ne pa da pijejo pivo v bifeju.

4 komentarji to “Pretočnost za dol past”

  1. pijanec Says:

    Po drugi strani pa to lahko tudi pomeni, da se bo razvedelo, kako striktno kaznujejo zaradi teh nekaj ušivih kilometrov avtocest – 2/3 tranzitnega prometa pri nas naredi le 20 km po naših avtocestah – in se bodo zaradi tega v prihodnosti vsemu, kar je povezano s Slovenijo, preprosto izognili. Razliko pa bomo plačali mi.

  2. dronyx Says:

    pijanec, to je bolj Hamletovska dilema. Težko je biti hkrati dober do turistov in tranzitnih potnikov, na drugi strani pa ravno njim naložiti financiranje gradnje avtocest.

    Bi pa morali po moje bistveno več denarja nameniti informiranju tujcev in plačati tudi kakšen oglas v medijih držav, iz katerih prihaja največ tujcev k nam. Ne moreš ti samo “I feel Slovenia”, ko pa uvedeš tako drastično spremembo prometnega režima, pa lepo tiho. To je vsaj moje mnenje.

    Sicer pa jaz sumim, da teh hišic še nekaj časa ne bodo podrli, ker po moje nihče zares ne ve, ali se bo ta sistem z vinjetami ob teh cenah sploh obnesel, ali pa bodo morali nazaj uvesti plačevanje cestnin po volitvah in bodo hišice spet v uporabi. Sem pa opazil, da je začela neka firma intenzivno oglaševati satelitsko cestninjenje, kjer bomo mi spet neki poizkusni zajčki. Če se bodo vinjete izkazale kot učinkovite in predvsem, če ne bo finančne luknje, ne vidim razloga, zakaj bi sploh eksperimentirali in uvajali sledenje avtomobilom prek satelita?

  3. coprnca Says:

    ma dej… dns je bla prometna, za katero so poročali šele potem, ko smo že stali v koloni… sam še vedno mi ni jasno, zakaj je bila do prometne nesreče (avtomobili so že stali na odstavnem pasu) ful kolona, od tam naprej pa je bil promet gladko tekoč, skoraj nikjer nobenega…
    zakaj so pa nehale delovati skoraj vse kamere na avtocestah mi pa res ni jasno…

  4. chef Says:

    Moj kolega se je enkrat z biciklom izgubil, pa je šel kartonastega policaja vprašat za pravo pot. Razumeš, do njega se je pripeljal in ga ogovoril! Hahahaha.

Oddajte komentar

