Pozabili posodobiti Garmine?

Včeraj sem se peljal prvič čez (butec! SKOZI) na novo odprti Šentviški predor. Pa ne zato, ker bi me pot vodila v tisto smer, ampak sem šel čez (butec! SKOZI) predor kar tako, iz firbca, da si to čudo gradbeništva, ki je stalo toliko denarja, da bi verjetno za to ceno hrib lahko v celoti odstranili, od blizu ogledam. V bistvu me je zanimalo, kako izgleda predor pod Šentviškim hribčkom tudi zato, ker naj bi bil v gradnji že vse od leta 1984. No, vsaj takrat naj bi bila že nameščena neka protipožarna zaščita, ki je potem 1. julija 2008, ravno na dan odprtja predora in le nekaj ur po slavnostnem dogodku odpadla na cestišče in povzročila prvo zaprtje predora. To je verjetno podoben rekord, kot če da nogometaš v 30 sekundi tekme že prvi gol.

Na vstopu sem se sicer malo nelagodno počutil, ker nisem natanko vedel, kakšno je stanje z odpadanjem ometa oziroma zaščite. Sem bil pa presenečen, kako kratek je dejansko predor, saj sem pričakoval nekaj tako dolgega, kot najdaljši predor čez Trojane, vsaj glede na to, kolikokrat so ga omenjali v medijih in kako veliko denarja so zabetonirali v stene predora. Zabavno pa izgledajo priključki znotraj predora, ki so sedaj prav lepo zazidan z lično umetno škarpo in po moje če si tujec, ki ne spremljaš te limonade po medijih, ti ni čisto nič jasno, kaj je toliko enih odcepov in označb v tunelu, ki te samo še dodatno zmedejo in trenutno ne vodijo nikamor.

Da ne govorim o tem, da si niti teoretično ne predstavljam, kako bo izgledala vožnja čez ta tunel ko (bolje rečeno ČE) bodo priključki res zgrajeni in v funkciji, zlasti v poletnih turističnih mesecih in v primeru gostejšega prometa, ko se bodo vozila razvrščala po voznih pasovih kar sredi tunela. Močno upam, da bodo tudi takrat varnostni sistemi vsi “ON LINE”, da se nam pod Šentviškim hribčkom nekoč ne ponovi tragedija zobate železnice iz Kapruna, ko bo prišlo do verižnega trčenja.

Sem pa na poti nazaj iz Gorenjske smeri opazil, da imajo tujci z razumevanjem in dešifriranjem označb veliko težav, poleg tega pa očitno še niso posodobljeni GPS navigatorji z novimi cestnimi odseki, priključki in Šentivškim predorom. Tako sem opazil na odstavnem pasu kar nekaj ustavljenih vozil z tujimi registracijami, čeprav ni bilo gužve na cesti, kjer so v avtu strmeli v svojega Garmina na vetrobranskem steklu in verjetno študirali, kam naj zavijejo na poti do morja. Ali upoštevajo napravico, ki očitno bližnjice do primorske avtoceste ne pozna in predlaga pot čez Ljubljano na Celovško, ali pa naj gredo v tunel.

In tako nek tujec z avstrijsko registrsko tablico ustavi praktično sredi odcepa, kjer imaš možnost, da pelješ naprej skozi predor, ali da zaviješ desno. Jaz se peljem mimo in ga gledam, kako proučuje navigatorja, potem pa ga opazujem še v vzvratnem ogledalu. In potem, očitno brez da bi pogledal vzvratno, zapelje direktno nazaj na cestišče pred tovornjak, ki pa je na srečo to pričakoval in se je ustavil praktično po nekaj metrih in za las, da ga ni zbil od zadaj.

Jaz sicer navigatorja nimam, sem pa že slišal zgodbice, kako so se ljudje peljali kam v tujino, slepo zaupali napravici in njeni pameti (naloženim zemljevidom) ter na koncu prišli na cilj bistveno kasneje ali pa se celo med potjo še kje izgubili. Ne da tehniki ne zaupam, samo pred neko daljšo relacijo, kjer cest ne poznaš, je pa po moje pametno pogledati še kakšen zemljevid, vsaj okvirno narediti načrt poti, si zapomniti imena večjih krajev in odcepov ter med vožnjo pogledati mimogrede tudi kakšno tablo.

5 komentarjev to “Pozabili posodobiti Garmine?”

  1. chef Says:

    Jaz sem se že precej s tem sranjem prevozil. Če me je že pripeljal na pravo mesto, sem se pa počutil kot debil, ker sploh nisem vedel kje sem, enostavno nisem spremljal tabel.

    Največkrat je pa tako, da GPS kaže eno, zemljevid drugo, recimo Fotr pa trdi tretje in potem se skregaš ko šus. S Fotrom.

  2. Ležalnik pika Com Says:

    Če veš kje se pelješ potem vidiš, da zadeva nima pojma. Če pa ne veš pa – kar ne veš ne boli :). Prideš pa v vsakem primeru….

  3. Rado Says:

    Bolj,
    kot uporabljaš GPS, bolj izgubljaš naravni občutek za orientacijo.

  4. kai Says:

    Joj, mene so včeraj bolele oči od pretiranega osvetljevanja v predoru. Seveda mora biti svetloba, ampak bi pol manj žarnic dovolj dobro razsvetlilo iste površine, pa še oči me ne bi bolele.

  5. sparkica Says:

    Hehe, navigacija je samo pripomoček (bi morala biti), ne pa nadomestek 😀
    V naši familiji imamo vsaj 3 GPS naprave in vse tri so se relativno dobro obnesle. Edinole karte za Slovenijo imajo čudno kategorizacijo cest in kaj hitro se zgodi, da te najkrajša pot pelje skozi hmelj ali po poti, ki je že 5 let prerasla z gozdom 😀 Mogoče sklepa, da bi rad med potjo nabral še kaj gob 😀
    Brez GPS-a bi bili v Ameriki malce zmedeni. Pa nismo bili. No, mogoče ene trikrat :mrgreen: V Avstraliji bi se brez GPSa malce zgubili (rade volje), a se nismo smeli… Voziti se po Dunaju (ne po obvoznici) je kot bi jedel Sacher tortico – sladko in malce zmedeno.

    Moj nasvet: Voznik naj gleda/posluša GPS, vsi ostali pa se naj kregajo z njim (GPSom, ne voznikom) in budno spremljajo table in označbe :mrgreen: Tako ne bo nihče zaspan, nikomur ne bo dolgčas, pa še zgubiti se ne morete. Razen v Sloveniji, kjer še table kažejo vsaka po svoje, GPS pa je tako ali tako zgubljen 😀

Oddajte komentar

