V paniki zapustil kapitalske trge

Tale zapis je sicer redundanten oziroma odveč, ker sem pred kratkim že napisal, kaj si mislim o bankah in vzajemnih skladih in v nekaj dneh mnenja še nisem spremenil. Tole pa pišem iz Zlobe (tu seveda ne mislim znane blogerke, ampak “special state of mind”) ker opažam, da taki zapisi nekatere razburjajo, verjetno zlasti borzne posrednike in podobne profile, ki so nekaj časa ugodno jadrali na kolektivni finančni psihozi “hitro razvijajočih se trgov” in si pri tem odrezali tudi ustrezno obilne upravljavske ter še kakšne provizije. Ti trgi pa so v nadaljevanju pokazali, da so tudi padci borznih indeksov enako, ali še bolj strmi kot rast.

Tako sem se včeraj na hitro in v celoti umaknil iz finančnih trgov Brazilije, Rusije, Indije, Kitajske, Južno afriške republike, Vietnama, Kazahstana ter še nekaterih, ki pa jih ne znam poiskati niti na zemljevidu. Natančneje, prodal sem točke vzajemnega sklada, v katerega sem za eksperiment vstopil na začetku 2006 in je vlagal na te zgoraj naštete trge.

Odločitev za izstop je padla v trenutku in je bila povsem tehnične narave. Enostavno sem si nastavil alarm, podobno kot budilko za jutranje bujenje, pri kateri najnižji vrednosti točke sklada absolutno in brez razmišljanja prodam vse in ta alarm je bil nastavljen samo kakšen odstotek nad vrednostjo točke, kot je bila ob vstopu (žal pa sem pozabil nastaviti alarm za najvišjo vrednost donosa, ko tudi prodam, samo to je druga zgodba). Tako sem, reci in piši, na hitro rastočih trgih zaslužil v dveh letih in pol 1% in še to samo v primeru, da danes ni padla vrednost še za kakšen odstotek. Pa še zaradi tega zaslužka bom moral naslednje leto verjetno napovedati ta izjemen prihodek davkariji, da mi na to udarijo za povrh davek od dobička. Res pa je, da ni ves čas kazalo tako slabo in v nekem trenutku, nekje sredine lanskega leta, je vrednost točke sklada narasla glede na začetno do 30%. Samo človek, nepoučen mali vlagatelj, pač ne ve, da bo zgolj v letu dni za isto vrednost tudi padla, sicer bi prodal takrat (kot omenjeno, napaka v alarmu).

Ko sem tako včeraj popoldan čakal v eni izmed bank, da me lepo oblečeni mladenič, borzni posrednik sprejme in da skupaj izpolniva obrazec za prodajo, sem si na hitro še zadnjič pogledal prospekte “moje družbe za upravljanje s skladi”. In kar me je pri teh prospektih zmotilo je to, da so za moj okus neokusno zavajajoči, saj poudarjajo, kako so zaslužki v njihovih skladih bistveno večji, kot obresti na banki, pri tem pa seveda prikazujejo grafe rasti ravno za obdobje, ko je bila ta največja. Torej od sredina 2006 do sredine 2007, na grafih pa se seveda ne vidi kasnejših padcev, ki pa so lepo vidni na spletni strani vzajemci.com, če samo pogledamo prevladujoče negativne donose letos in v zadnjem letu. Nekateri so samo letos, v pol leta, izgubili vse tja do 35% in težko najdeš sklad, ki ni napisan z rdečo barvo.

To je v bistvu vse, o vzajemnih skladih in podobnih traparijah nočem več niti slišati in če mi kdo s tem zateži po telefonu, ga na trdo prekinem tako, da odložim slušalko. Nakladajte vi komu drugemu.

Je pa zanimivo, kako se jaz nesreča sploh odločam pri izbiri, komu zaupati moj drobiž.

Pred mnogimi leti je kolega varčeval na varčevalni knjižici v takratni Krekovi banki, ki je imela v tistem času najvišje obresti. Pa vedno je pripomnil, da jim nad šalterji visi povsod križ z Kristusom. Verjetno v smislu, da tudi pri financah ne škodi, če imaš “Boga na svoji strani šalterja” in da takim ljudem moraš zaupati. Je pa bila to v tistem času izgleda nekakšna cerkvena banka in tudi ime je predvidevam dobila po Janezu Evangelistu Kreku, ki pa ga osebno žal nisem poznal. Vprašanje pa, če je bil sploh bankir?

Potem je to banko prevzela ali na nek način kupila avstrijska banka, obresti so padle in tudi sam sem kmalu zaprl račun pri njih.

Samo ko danes bolj trezno gledam na vse skupaj mi je jasno, da razpela, cerkev in vse, kar je povezano ali se umetno povezuje v naših očeh z Bogom, deluje prej negativno, kot kakšen plus.

Krekove banke že dolgo ni več, če pogledamo javno mnenje opazimo, da je zaupanje ljudi v Cerkev (RKC) praktično minimalno, manjše od zaupanja v sodstvo, vojsko ali dimnikarske službe. Pa naprej. Recimo najbolj krščanska stranka pri nas, Nova Slovenija, je letos na meji izpada iz parlamenta in vprašanje, če jih sam Bog lahko sploh še reši in kljub temu, da ko župniki v cerkvah rečejo, da naj verniki gredo na volišča in volijo po pameti in srcu, to verjetno pomeni v prevodu in med vrsticami Novo Slovenijo.

Skratka, Bog ima očitno “do svojih” precej ignorantski odnos. Vsaj jaz tako mislim. Pa tudi tista fora z križi nad šalterji v bankah je zrela za kakšno Kristusovo priliko, ko je iz Templja v Jeruzalemu pregnal menjalce denarja.

Za konec pa še citat enega mojega komentatorja, ki naj bo v tolažbo vsem borznim posrednikom, brokerjem in finančnim mešetarjem:

čisto zadosti povedano o tvojem znanju in pa o verodostojnosti (Marko)

Značke: ,

9 Responses to “V paniki zapustil kapitalske trge”

  1. Tomaž Says:

    Jaz sem si vedno rekel ‘Nema hleba bez motike’. Ampak pred dvema letoma so tudi mene prememili veliki zaslužki prijateljev, znancev,……. In sem začel kupovati delnice, sklade,… Na koncu sem prišel še celo tako daleč, da sem vzel kredit. In za tisto kar sem vzel kredit je danes vredno samo še polovico.

    Sem pa že imel donose nad 100% samo nisem prodal. Ne vem kaj sem mislil? Da bo šlo gor še za 100%? Pohlep me je zaj……

    Drugače pa ne prodajam svojih delnic, skladov,… Je sedaj toliko padlo, da bo enkrat moralo iti gor.

  2. dr. onyx Says:

    Tomaž, zaradi takih kot si ti, ki najemajo kredite za vrednostne papirje, so postali skladi in delnice navadna loterija in to samo napihuje balon. Za nekatere so sicer velika nihanja v kratkem času dobra stvar, ker če si spreten, se da ob pravem timmingu tudi dobro zaslužiti. Jaz pa se s tem nimam volje ne znanja ukvarjati in spremljati dan za dnem tečajnice. Zato sem (naivno) pričakoval, da bi vsaj skladi rasli recimo 8% na leto, kar je meni dovolj. Pokrijem inflacijo in kakšen procent še za pivo in cvetje. Ne pa to, da lahko zgubiš 50% ali še več v enem samem letu. To je pa meni nesprejemljiv rizik in tu ne gre več za varčevanje, ampak za navadno ruleto.

    Je pa meni jasno, da ne Kitajsko, ne katerokoli drugo gospodarstvo na leto ne zraste za 20%, 30% ali še več, zato če ti tako zraste vrednost delnic, moraš enostavno imeti nastavljen alarm in brezpogojno prodajati. To je znak, da je samo vprašanje časa, kdaj bo tudi globoko potonilo. Samo žal smo ljudje (pre)lakomni, kneda?

    Gor bo pa šlo, samo vprašanje kdaj bo nehalo iti navzdol in koliko časa bo lezlo do prejšnjih vrednosti. Morda 5 ali 10 let? Na Financah sem prebral, da je vrednost delnice Generla Motorsa (GM) danes na borzi enaka kot pred pol stoletja. 🙂

    Jaz ta denar potem raje zapravim in imam nekaj od tega. Življenje je tudi nepredvidljivo in vsak od nas je lahko jutri nazaj prah in se bo tolkel po glavi, zakaj si ni več privoščil, namesto da mu je denar ležal nekje na borzi v Vietnamu ali Laosu .

  3. sparkica Says:

    Truga nima žepov.

  4. Ležalnik pika Com Says:

    Ljudje mislijo, da je borza banka, da ne more it dol. Oziroma vejo, da lahko gre dol, ampak to se lahko zgodi sosedu, meni pa ne :). Malo je tu še starega razmišljanja, da bo že država poskrbela, da ne bom vsega izgubil, več je pa reklame brokerjev, ki ti rinejo pod nos seveda samo pluse.

    Sicer pa – pametni kupujejo ko pada in prodajajo, ko raste 🙂

  5. dronyx Says:

    Ležalnik, to zadnje je tipična izjava raznih brokerjev, čeprav po moje ni čisto za vzet kot suho zlato. Ko pada čakaš z nakupom, ker upaš, da bo padlo še bolj, ko raste ne prodajaš, ker upaš, da bo zraslo še bolj.

    Če bi rad služil z delnicami je najbolj zanesljiva varianta to, da odpreš BPH in živiš na račun provizij in procentov. Rizika nobenega, igraš se z tujim denarjem, ko vse raste so tvoji zaslužki veliki, ko vse pada, te ne skrbi preveč, ker upravljavski procenti ti še vedno pripadajo in imaš tako vsaj za osnovne potrebe (dober avto, ljubico in mucka). Poleg tega razpolagaš z veliko denarja (to vpliva na libido in moč), lahko se dogovarjaš ob pivu z drugimi BPH in umetno dviguješ cene ali povzročaš padce… 🙂

  6. Ležalnik pika Com Says:

    Saj to je to – psihologija nekega delničarja. Joj..saj ne more it še bolj dol. In uf, kaj če gre še bolj gor. Kupuj ko pada in prodaj ko raste je samo okvir kako razmišljati, seveda to ni noben recept, ker je presplošno in ti dejansko ne pove kaj konkretno narest 🙂

  7. kekez Says:

    Zanimivo.
    Jaz sem pa do zdaj mislil, da se na razprodajah, ko so cene znižane, nakupuje, ne pa prodaja.
    Kar poceni prodajajte. Če se le da meni!

  8. dronyx Says:

    kekez, načeloma je to res, zato vljudno pozvan k večjim nakupom. Trenutno je res čisto vsak kupec dobrodošel (ker če ni kupcev, lahko že vsaka manjša prodaja povzroči ponovni padec s tečajev). Je pa dobro, da pred večjimi nakupi ne bereš preveč apokaliptičnih člankov v zvezi z zlomom svetovnih borz.

  9. ZigaK Says:

    Wow, ampak tale članek je pa zadel v nulo.

Leave a Reply

