Onyx varčuje za aktivno starost

Med pisma, ki pri meni doma direktno romajo neodprta v koš, so tudi vsa pisma, ki mi jih pošilja neka Kapitalska družba.

Pojma nimam, kdaj sem se zapletel s to firmo, sem pa skoraj siguren, da nisem nikdar nič podpisal. Zato sem tudi vsa pisma metal vedno direktno v koš za smeti, ker sem mislil, da so reklame za bog si ga vedi kakšno spet državno piramidno igro ali izjemno ugodno, enkratno finančno naložbo, kjer me bodo sigurno finančno nategnili od spredi in od zadi. Pač, imam do teh stvari globoke predsodke.

Sem pa včeraj za hec odprl eno njihovo pismo, ker sem iskal ravno neko drugo pismo od banke za novo bančno kartico, ki so mi ga spet po tradiciji pozabili poslat. Zadeva je kar precejšnja plahta, nekajkrat lepo prepognjena in na začetku nagovor predsednika uprave, ki ugotavlja, da je za njimi še eno leto uspešnega poslovnega sodelovanja… (bla, bla, bla) …in kot vedno vam želimo predstaviti poslovanje pokojninskega sklada, v katerem varčujete za svojo aktivno starost.

V katerem varčujete za svojo aktivno starost? Jaz? Varčujem? Za starost? Od kdaj? Ne me basat. Jaz nimam denarja za sproti, pa naj varčujem še za starost? Od kje, lepo vas prosim?

Potem pa grem prebirat pismo od začetka do konca. Očitno nisem edini, ki varčujem za stara leta in baje nas je 280 tisoč, ki imamo v rokah 803 MILIJONE EVROV. Opa, 803 MILIJONE EVROV. Res so ta sredstva naložena v nekih skladih, samo denar je denar. Sem pa takoj, ko sem to prebral, zalavfov na računalniku kalkulator, da vidim, kolk denarja to znese na glavo. Recimo za začetek mojo, ker sam to me v bistvu zanima. Pol sem bil pa mal razočaran, ker ne zgleda tko zlo velik. Pičlih 2.600 €, pa še neki drobiža, če si jasno vsi delimo bratsko to vsoto. Kar pa tudi ni čisto sigurno.

Pol piše še neki, kako lahko sam denar vplačuješ, ki ga seveda nimam od kje vzet, samo to predsednik uprave končno tudi ne more vedet. Predsednik uprave, za katerega mimogrede prvič slišim, v nagovoru naprej grozi z nekimi demografskimi trendi in kako ne bo za pokojnine iz obveznega zavarovanja in tako dalje. Na prvi strani ni kaj dosti drugega pametnega, razen morda simpatične slikice, kjer deda drži v roki gamepad.


vir: dobil po pošti

Tuki so pa meni popihali direktno na mojo otroško dušo. Namreč točno tako jaz sebe predstavljam na stara leta, če me ne bo seveda prej pobralo. Z gampadom, wiimotom, joypadom in podobnimi napravicami v roki postrelim še vse tiste vesoljce in ostalo golazen, ki mi jih ni uspelo tekom aktivne mladosti. In če bo za to poskrbela kapitalska družba, fantje, vsaka vam čast. Res ste carji. Držim pesti, da vam rata.

Zdej pa obrnem list papirja, da vidim kaj mi še pišejo, očitno “good guys”, ki “denar obračajo za mojo starost”, čeprav mi še vedno ni čisto jasno, od kje se je vzel tistih 2.600 €. Samo dobr, podarjenemu konju se glih ne gleda v zobe, poleg tega po to dons tudi ni ne vem kakšen denar. To so recimo komaj štirje Playstation 3 (model z 40GB diska in brez podpore za PS2), za igre pa že zmanjka. Lahko pa mi kupijo na stara leta enga Playstejšna 3, enga Xboxa 360 (če bodo to sploh še takrat delal) in enga Wii (te bojo sigurno še delali), da bom lahko na stara leta vse to sprobu. jupi.

No, zdaj pa res obrnem stran.

Tuki mi šele približno postane jasno, od kje tisti denar in baje sem član nekega zaprtega sklada. Kot kakšni Prostozidarji ali Vitez Templar. Ampak sem se sicer mal ustrašu, če tole sploh še lahko pišem, ker kot rečeno, gre za zaprti sklad in izgleda ni to za čist vsa ušesa primerno. Pa tud tekst naprej je tko dolgočasen, da se mi ga ne ljubi več brat. Pogledam samo še na hitro številke, ker pri denarju so te pa pomembne. Dasiravno nimam diplome iz ekonomije, samo to pa že vem iz izkušenj. Najprej pogledaš, če so kje dividende omenjene (teh nisem žal zasledil), potem pa še procente od obresti.

Ampak sem pa malo razočaran. Namreč! Donosnost tega mojega zaprtega sklada je bila leta 2007 nominalno 3.16%, pri čemer je bila zajamčena donosnost samo res bednih 1,98% (vrag si ga vedi, kaj naj bi pa to pomenilo, samo vsaka obveznica ima višji donos, pa obveznica ni ne vem kaj od papirja). Zdej, težko se delam tuki pametnega, samo po moji kmečki logiki, če jaz teh 2.000,00 pa še neki ojrov vežem na banki za celo leto, moram dobit minimalca 5%, pri čemer je še to mizerija, saj je inflacija več kot 6%, da ne govorim, kako se mi je v zadnjih letih podražil samo bencin in kurilno olje, kljub briljantni gospodarski rasti, ki jo zaznavajo seizmologi UMARja v zadnjih letih (lahko pa gre samo za politično floskulo).

Pa spet vzamem kalkulator in računam. 5% minus 3,16% je zaokroženo recmo kar 2% (ker tud na kakšni banki se da dobit še malo več kot golih 5%). Če zdaj preračunam teh naših 803 milijone evrov s temi procenti dobim od oka 16 milijonov evrov. Torej z mojo osnovnošolsko pobalinsko matematiko sem izračunal, da če bi nas 208.000,00 mandeljcov ta keš vezalo na banki, bi skupaj zaslužil 16 milijonov evrov več, kar pa je vsaj za en pošten piknik (recmo 50 € na glavo za razniče in čevapčiče). Lahko pa, da sem kje naredu računsko napako, ali pa da je še kje kakšna caka, ki sem jo spregledu?

Tko, zdaj sem pa tudi to pisemce Kapitalske družbe zabrisal v koš za smeti, ker pošteno povedano ne vem, kje je tu fora. Obresti pa sigurn niso kapitalske.

Jih bom pa čisto za hec vprašal, če jaz lahko ta denar enostavno dvignem in ga nesem vezat na neko banko. V primeru, da jim gre res za mojo aktivno starost, se to da brez problema.

8 komentarjev to “Onyx varčuje za aktivno starost”

  1. DJ Says:

    To je samo letno porocilo o #2 nategu iz PIDovske kvaziprivatizacije, ki sem ga tudi jaz prejel. Najbrz si v casih samostojne Slovenije vlozil certifikat v kaksen PID, ki se je potem spridil (in se ni pretvoril v vzajemni sklad, kot nam je bilo obljubljeno), potem si dobil cez par let na dom en pildek, da je mozno del denarja (po vseh mahinacijah s PIDi) nameniti za xy pokojninski steber – in ker je bila ena nategancija ze skozi, si pac podpisal, saj izgubiti ni bilo kaj. The rest is history. Tako se je del denarja prenesel tja, zanj dobivas letna porocila, od tega nimas nic, za prvi del (ex PID) pa vsake toliko (vsaj do mene) prileti kaksna ponudba za odkup delnic. Ki je vedno prenizka se ob predpostavki, da bi bilo sedaj leto 1992, zato vedno posljem nazaj kontrapredlog, ampak se ocitno nocejo pogajati. 😉
    Tako tisti, ki nas je drzava zajebala s PID-i, ki se niso pretvorili v redne in delujoce vzajemne sklade, se vedno s kanckom upanja in vecnega optimizma cakamo, da se bo oddolzila in nam raztalala 1992-2008 revaloriziran delez sedaj-privatizirajocih-se podjetij a la Telekom, NKBM, NLB… 😉 (ker je pac drzava kriva, da ni izpeljala PID-ov do konca, kot je bilo zastavljeno…)

  2. dronyx Says:

    Ker gre za zaprti sklad ne smem preveč o tem govorit, kakor sem pa razbral iz poročila, delodajalec plačuje v ta zaprti sklad neka sredstva za mojo “aktivno starost”. Je pa zame kapitalska družba žal samo relikt tranzicije, paradržavna firma, ki služi po moje predvsem politiki za posege v gospodarstvo (recimo če pogledamo privatizacijo Mercatorija, kdo je imel prste vmes? KAD in SOD). Obresti imajo pa bolj mizerne kot vsaka banka, pa jih po moje kaj dosti za to niti ne briga. Bilo kuda, slovenska natega svuda. 😉

    Naj pa povem še to, da ne verjamem, da bo ta družba takrat, ko bomo šli mi v penzion, sploh še eksistirala, v njej zbran denar pa ob taki inflaciji in ob takih obrestih, vreden ravno za kavico in rogliček. Je pa zanimivo, da za teh 280.000 ljudi tržno gospodarstvo in konkurenca izgleda sploh ne obstaja, kar se tega tiče. Mene recimo ni nihče nič vprašal (vsaj ne da bi vedel) in dvomim, če vseh teh 280 kilo ljudi ve, za kaj pri tem sploh gre.

  3. Ležalnik pika Com Says:

    Pri pokojninskem denarju je na prvem mestu varnost. Torej, ne vlagat v tvegane vrednostne papirje in druge tvegane naložbe, ker če gre kaj po zlu ostane ljudstvo brez penzije. Glede na % ima verjetno direktor teh 800 mio € kar doma pod posteljo v štumfu… 🙂

  4. dronyx Says:

    Ležalnik, po moje bi lahko kupil vsaj kakšne državne obveznice. Je pa res, da če pogledaš spletno stran vzajemci.com vidiš, da je 3% v bistvu zelo dobro. Vzajemni skladi zadnje čase poslujejo z -10% ali še slabše. 🙂

  5. DJ Says:

    Zanimivo, sem mislil, da v omenjeni sklad ne dajejo delodajalci in da imajo slednji v glavnem druge (boljse) opcije pri drugih skladih.
    “Aktivna starost” pa je najbrz politicno korekten izraz za “v starosti bo treba aktivno delati za druge, ker ne bo dovolj financ”. 😉

  6. dr. onyx Says:

    DJ, očitno ima ta delodajalec interes za to. 😉

  7. ani Says:

    A si tut ti notr padu – oz. si javni uslužbenec in je to to http://www.kapitalska-druzba.si/posamezniki/zvpsju Potem res ne preveč okrog govort, ker je to taka natega, da glava peče. Ko je pri nas šla ena v penzijo, je ta denar celo lahko “dvignila”, dokler pa si (še) zaposlen, pa mislim, da ne moreš do njega.

    Ne vem, kako ne moreš zaupati temu skladu, ki bo tako lepo poskrbel za tvojo aktivno starost, da greš računat neke procente in delat primerjavo z banko!?! Sej ti lepo govorijo – ko boš star, boš aktiven (pa ne vem, če imajo igrice v mislih) – zdej pa moramo bit vsi lepo pasivni … sam dnar moramo dat, nič drugega.

  8. dr. onyx Says:

    Čudno, da si več firm ne umisli takšnega internega sklada za zaposlene. To je bolje, kot pa če greš na banko v primeru, da potrebuješ svež kapital. Prvič, denar v teh skladih je praktično dolgoročno vezan, pri čemer dolgoročno pomeni tu desetletja in več. Drugič, očitno so obresti lahko poljubno nizke, celo precej nižje, kot na bankah. Tako bi znal biti tudi jaz pameten.

Oddajte komentar

