Bolha postaja meni nadležna

Verjetno večina pozna spletno stran bolha.com, ki je bila v dobrih starih časih spletni boljšjak, kjer se je dalo kaj rabljenega prodati ali kupiti.

V nekem trenutku, ki morda ne ravno slučajno sovpada ravno s prenovo njihove spletne strani, pa so se po opažanju mnogih začeli obnašati zelo agresivno. Samo domnevam lahko, da je nekdo začutil velik potencial, ki ga predstavlja predvsem številčna baza registriranih uporabnikov servisa ter visok obisk in popularnost spletne strani.

Jaz sicer nisem pogosti uporabnik te strani, sem se pa nekoč registriral in jim zaupal moje podatke, da sem lahko sploh objavil oglas. Od nekega trenutka dalje pa dobivam v moj poštni predal od njih tipični oglaševalski SPAM, neka oglasna sporočila, ki me ne zanimajo in sem mislil, da se na njih nisem nikdar naročil. Namreč pri mnogih drugih spletnih straneh je nekakšen običaj, da se lahko naročiš na razne “mailing liste” in po možnosti še odklikaš, kaj te zanima, v vsakem prejetem sporočilu pa je povezava na spletno stran, kjer se iz liste prejemnikov lahko enostavno odjaviš. Pri Bolhi pa je to pošiljanje samoumevno, v skladu z 24. členom njihovih pravil in pogojev uporabe:

Uporabnik se strinja z občasnim prejemanjem elektronske pošte, ki je povezana s sistemom in aktivnostmi Bolha.com. Ta elektronska pošta lahko občasno vsebuje reklamna sporočila. Uporabnik lahko kadarkoli pisno zahteva, da Bolha.com in upravljavec strani trajno ali začasno preneha uporabljati njegove osebne podatke za pošiljanje sporočil. Za ta čas upravljalec uporabniku zamrzne njegovo registracijo (to se pravi: uporabnik ne bo več mogel uporabljati funkcij Bolhe, ki so namenjene zgolj registriranim uporabnikom). Upravljalci strani Bolha.com se zavezuje, da elektronskih naslovov uporabnikov ne bo posredovala drugim.

To sem šel brati šele danes, ker običajno te pravniške solate ne prebiram, ampak bi očitno moral. Zato, ker sem nekoč oddal (bolje rečeno hotel oddati) en samcati oglas, mi sedaj “pripadajo” oglasi v moj poštni predal, pri čemer naj bi moral še PISNO ZAHTEVATI, da prenehajo s tem. Pisno? Močno upam, da pisno šteje tudi po elektronski pošti, ker sicer bom imel o njih še slabše mnenje. Ker če obstaja neka storitev na spletu, kjer se vse podatke vnese direktno prek interneta, potem vendar ne pričakujejo, da bom pisno pošiljal odjavo? Druga opcija, če teh sporočil ne želim več prejemati, je očitno spet menjava elektronskega naslova. In upam, da me ljudje iz marketinga na bolhi razumejo, če njihova pomembna sporočila uvrščam v isto kategorijo kot Penis enlargement, Buy viagra now, You are lucky Winner of One Billion dolars price…

In danes sem dobil od njih v poštni predal spet nov Informator, za Junij 2008, ki je v bistvu oglasno sporočilo brez kančka domišljije (če ga kdo slučajno še nima in ga hoče, mu lahko naredim uslugo – mail fast forward).


vir: moj poštni predal

Na dnu tega oglasnega maila pa mi še sporočajo “veselo novico”, da so uvedli novost, kjer lahko oddam tudi oglasna sporočila tipa Kupim za samo 2 €. Da, prav ste prebrali, za oglas tipa kupim moraš odšteti 2 (z besedo dva) evra. Kupim. Takoj.

Ker že dolgo nisem pozorneje spremljal njihove spletne strani samo upam, da so oglasi tipa Prodam še vedno cenovno ugodni, torej hipotetično brezplačni, v zameno za obsežno spamersko bazo, ki se uporablja za oglaševanje in direktni marketing. Verjamem pa, da se teh oglasov še nekaj časa ne bodo upali zaračunati, kajti oglaševalci, torej tisti, ki nekaj prodajajo, prispevajo nenazadnje temu portalu “brezplačno” vsebino – oglase, brez katerih tak portal nima nobenega smisla, da o obisku ne govorim.

Že nekaj časa nazaj pa je Bolha postala predvsem in čedalje bolj nekakšen INTERNETNI HUB spletnih trgovin, kjer se oglašuje predvsem novo blago, kar pa seveda trgovcem zaračunavajo in kot sem nekje prebral na spletu, se je cena takšne osnovne “spletne trgovine” na Bolhi povzpela v letu dni iz 12€ na 36€, hkrati pa naj bi omejili število tako reklamiranih izdelkov iz 100 na 30. Torej na Bolhi je letna inflacija ne 6%, ampak 300% in sreča, da UMAR Bolhe nima v svoji košarici, na podlagi katere računa statistiko.

Me pa kot uporabnika takšnega spletnega boljšjaka enostavno moti, da če iščem neko rabljeno zadevo, dobim med najdenimi zadetki enako prikazane tudi nove, ki so v bistvu oglasi trgovin in če želim najti res samo rabljene izdelke, moram uporabiti napredno iskanje. Ali ne bi bilo bolj logično, če je spletni servis tržnica rabljene robe, da bi privzeto dobil samo rabljene izdelke, v naprednih možnostih pa bi lahko izbral tudi ponudbo trgovin in bi zadeva potem bila nekakšen klon spletne strani ceneje.si, ki služi primerjavi cen? Samo to pa verjetno ne bi bilo ravno po godu tistim trgovcem, ki imajo na Bolhi odprto “trgovino”.

Jaz si ne delam utvar. Hoteli smo kapitalizem in smo nek približek temu tudi dobili, s tem pa seveda tudi pohlep po čim večjem zaslužku in poslovnem uspehu (s čemer ni nič narobe). Pri Bolhi me moti samo to, da je bila včasih drugačna, bližja uporabniku storitev, ki si želi spletno tržnico rabljenega blaga, ne pa nek oglaševalski servis. Odločitev je seveda na strani lastnikov, se mi pa zdi, da je sedanja Bolha.com odprla pri nas na spletu prostor morda za nov servis, ki bi dejansko ponujal samo rabljeno blago in kjer oglas tipa kupim ne bi stal 2€. Torej nekakšen downgrade nazaj na staro bolho 1.0

Razumem pa, da v ekonomiji, kot tudi povsod drugje, brezplačnega kosila ni. Ampak namesto da se “zlorablja” (pravno se to bere kot uporablja) osebne podatke in elektronske naslove uporabnikov servisa, ki jim “prispevajo vsebino”, naj na spletno stran izobesijo nekaj klasičnih reklamnih pasic in če je obisk velik, bo tudi finančni priliv od oglasov temu ustrezen in prepričan sem, da bo pokril stroške in še nekaj zaslužka se bi nabralo.

Pod črto (bonus razmišljanje):

Če kdo, potem so to blogerji tisti, ki zelo dobro vedo, kakšen je pomen obiska na neki spletni strani. V primeru blogerjev gre predvsem za “libido”, v primeru komercialnih spletnih strani pa enostavno za denar. Vsak klik šteje in sedaj lahko po zaslugi tudi nekaterih blogerskih kolegov v živo spremljamo “kdo ima daljšega, večjega, obilnejšega”. In pošiljanje elektronske pošte kar tako, na tavžnte nekih naslovov, z obveznimi povezavami na dotično spletno stran, seveda vpliva zelo blagodejno na obisk te strani, saj statistično gledano ustrezen procent prejemnikov sporočila klika na povezave, ki jih google analitycs (ali kaj podobnega) skrbno sešteva. Samo to je po moje navadna goljufija, saj potem bi jaz lahko tudi poslal vsak teden kopici ljudi elektronsko pošto z linkom na moj blog ( to je baje enkrat naredil član ekipe Siol-Blogos Iztok Gartner, samo ne na mojega, ampak svojega, jasno) in se potem pred kolegi, brati in sestrami soblogerji, hvalil, kako velikega imam.

Samo to po moje NI FAIR PLAY.

Advertisements

Značke: , ,

10 Responses to “Bolha postaja meni nadležna”

  1. chef Says:

    Stric pravi, da njegovi urarni Bolha kar nekaj prinese.

    So pa tudi mene razočarali… iščem recimo rabljeno mestno kolo in zraven dobim svega boga. Obup. In očitno bom moral pisno zahtevat, naj nehajo spemat.

  2. dronyx Says:

    chef, če bi bil jaz na bolhi zadolžen za te marketinške fore, bi uvedel še koleke za odjavo iz spam liste. Recimo odjava za en mesec 3 koleke (vsak stane 2 €), odjava za vedno, deset kolekov. Nepravilno kolekovane vloge bi pa tajnica avtomatsko zavrgla.

  3. Alex van der Volk Says:

    No, pri spletnih straneh je recimo razumljivo, da ko se prijaviš nanje, ti začnejo pošiljat reklamna sporočila, nekaj podobnega je recimo spletna knjigarna Emka in priznam, da dokler ne bodo pretiravali, me to ne bo kaj preveč motilo, ampak to kar si povedal glede pisnih zahtev in posledične zamrznitve sistema je pa too much… Dobro da Bolhe ne uporabljam, je pa očitno lep primer spletne strani, ki se je izneverila sama sebi in namesto spletnega bolšjaka postala ena povsem navadna posredniška spletna trgovina

  4. kekez Says:

    Tole je zame zelo simpl, ker je točno znan pošiljatelj.

    Jaz grem na naš mail server in vpišem, od katerih prejemnikov ne želim prejemati pošte in jim server že pri sprejemu javi napako v stilu: Vi ste neželen pošiljatelj, čao…
    Sem tudi že par slovenskih pošiljateljev dal na ta seznam, npr. Mladinsko knjigo.

    Večji problem je spam od NEznancev…

  5. ani Says:

    Se strinjam z vsem napisanim. Mislim pa, da dolgoročno takšna strategija ne more prinesti nevemkakšnega uspeha. Spletno oglaševanje je ratalo že tako bombastično in prezasičeno, da – vsaj pri meni – dosega prav nasprotne učinke. Kjer vidim agresijo, me vse mine. Opažam tudi pojav imunosti na oglase. Enkrat sem za foro reševala anketo v stilu: kateri oglas ste opazili na prvi strani? – Ma nič nisem opazila. Potem sem šla prov preveriti – oglas je bil malodane čez pol strani … Me pa res zanima, če avtomatsko pošiljanje oglasov v stilu Bolhe pravno sploh vzdrži?

  6. dronyx Says:

    ani, seveda pravno zdrži, saj ko se registriraš klikneš, da soglašaš z pravili uporabe. Pravno bi bilo lahko sporno samo, če so se ta pravila v nekem trenutku spremenila in veljajo tudi za tiste, ki so se registrirali že prej.

    Drugače pa je danes direktni marketing prek elektronske pošte v siloviti ekspanziji, bistvo pa, kako pridobiti elektronske naslove ljudi, ki se ukvarjajo z nekim področjem ali jih nekaj zanima, da se jim lahko pošilja usmerjene oglase.

    Dobra fora je, da organiziraš nek brezplačen dogodek z pogostitvijo (to je tipično v računalništvu), potem pa od mase udeležencev ob registraciji pobereš elektronske naslove in jim potem pošiljaš vse živo. Brezplačnega kosila ni.

  7. Ana Says:

    Za vas ne vem, ampak jaz imam shranjen bookmark oglasnika http://www.bakterija.com nekje od marca 2008. Meni preprost, pregleden in hiter portal brez nadležnih reklam in trgovin.

  8. KJ Says:

    Mene najbolj moti, da ne moreš izbrati le opcijo prikazuje samo nekomercialne oglase, komercialne in oboje…, ker nekako tako ima eBay narejeno…
    ..sem včasih dosti Bolho nucal, zadnje čase pa raje z eBayom delam, četudi me poštnine več stanejo, pa vsaj lahko najdem tisto kar iščem, ne da bi se skozi tone trgovin prebijal…
    .. se mi je ta uš pošteno zagabila…

  9. Marshall Says:

    Hmm nekako takole je bolha čedalje več “nateguje” ko sem danes zjutraj hotel pogledati če je na bolhi kakšen nov oglas o kitarah opazim da je stran čisto drugačna in nepregledna ni tista bolha ki smo jo poznali(kot ste že omenili nekateri drugi) navječji bum pa je bil ko sem pritisnil na gumb pošlji poizvedbo zgodilo se ni nič čakal se 2 min potem pa mi je napisalo da je kao prepolna stran to se mi do sedaj še ni zgodilo prišel sem gor pogledal kar se hotel in to tudi našel sedaj pa je ta spletna stran samo še nategovanje. In mi je prav žal da tiste stare bolhe ni več ker se je dalo najti marsi kaj. Moj predlog bi sledeč narediti je treba nov iskalnik kot je bila bolha nekoč tako da naprošal ljudi ki se spoznajo na take stvari ker se sam zagotovo ne da naredijo nekaj novega kar bi bila kopija bolhe ki je že obstajala. Seveda pa se zavedam da je izvedba naloge takega karata težko izvedljiva in bo verjetno moj komentar neuslišan vendar pa veste kaj pravijo “prodat je treba” tako da sem zelo vesel da na spletu sploh teče pogovor o tej stvari. upam da bodo tisti vodilni pri bolhi dobro prebrali kaj smo vsi napisali in upam da se zavedajo da bodo izgubljali promet ker delajo kretenizme tako da najbolši protest je neobiskovanje te spletne strani ko dobo opazili da imajo primanjkljaj bodo že kaj ukrenili če ne pa čao.,

  10. mujo Says:

    Mogoče tale podarimo.si.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: