Tehnike prepisovanja

Kot opažam, se v vsem tem času od šolanja moje generacije tehnika prepisovanja ni kaj bistveno razvila, kljub temu, da danes obstajajo modernejše naprave kot so recimo GSM/UMTS telefoni, dlančniki, očala za nočno gledanje, infrardeča televizija, laserski merilci razdalje in podobne aparature.

Včasih vsega tega ni bilo in je bil daleč najbolj sofisticiran način prepisovanja uporaba miniaturnih walki-talkiev (večino so jih učenci naredili sami), pa še v tem primeru si moral imeti dolge lase (verjetno od tu izvira gibanje hipijev), da si lahko skril slušalke v ušesih. To se spomnim, da se je kar precej uporabljalo, dokler eden izmed učiteljev v srednji šoli ni slučajno na radiu ujel neke interference, kjer se je razločno slišal pogovor in je hitro poštudiral, za kaj gre. Ta tehnika je sicer temeljila na tem, da si imel zunaj učilnice pomagača, ki ti je potem prišepetaval odgovore. Se pa baje to uporablja še vedno tudi danes, le da so walki-talkie zamenjali telefoni in baje imajo nekatere punce mikrofone skrite kar v modrcu. Jasno, če bi pa profesor ali asistent odkril zadevo in stegnil roko v prepovedano območje, bi pa šel sedet zaradi spolnega nadlegovanja.

Jaz se tega načina nisem nikdar posluževal, čeprav sem imel takšno napravo doma že narejeno (v bistvu potrebuješ samo quarz za oscilator in še nekaj malega elektronike). Tako sem se vedno zanašal kar na običajne plonk listke.

Pri nekaterih mizah sem tehniko razvil tako, da sem pod mizo montiral plonk listek na elastiki, ki se je sam skril pod mizo v primeru nevarnosti. V bistvu je zadeva delovala tako, da si se zaguncal na stolu nazaj, listek je prilezel izpod mize, pogledal odgovor in se vzravnal na stolu v prvotni položaj, da se je plonk listek spet skril. Je pa res, da to ni delovalo v vseh učilnicah, ker mize niso bile kompatibilne.

Pri nekaterih predmetih se spomnim, da sem napisal cel komplet plonk listkov, jih lepo plastificiral in za to porabil verjetno bistveno več časa, kot če bi se zadevo enostavno naučil. In običajno se je to končalo slabo, ker sem namesto da bi se posvetil reševanju testa, samo gledal okrog po razredu, kje je učiteljica, in iskal pravo priložnost, da neopažen izvlečem iz žepa paket in v njem najdem tisti listek, na katerem so odgovori za posamezno vprašanje. Velikokrat prave priložnosti za to sploh ni bilo, tako da sem oddal skoraj prazno polo testa. Tu upam da danes obstajajo kakšne elektronske naprave v obliki dlančnika in da se to ne piše več na roke?

Seveda smo plonk listke lepili tudi pod kalkulatorje ali pa skrivali pod testno polo. Samo običajno so to učitelji poznali in je bil riziko prevelik. Nekateri učitelji so imeli še posebej dobro taktiko, da so za hip razred med pisanjem testa zapustili, potem pa se nenadoma vrnili nazaj in seveda zalotili in flagranti celo serijo učencev, ki so si kar izmenjali testne pole, da so lahko prepisovali. Danes imajo verjetno v razredih nameščene že tudi kamere in po izpitu učitelji samo pogledajo posnetke? Padel, padel, nezadostna, nezadostna…

Sem se pa smejal, ko mi je znanka razlagala, da imajo na faksu tak režim, da če te asistenti pri izpitu zalotijo, da si obrnil glavo, nimaš pravice do naslednjega roka za izpit. In za tole sem imel takoj idejo, kako bi se dalo zadevo posodobiti in avtomatizirati.

Fakulteta bi lahko od vojske kupila kakšne stare čelade, vanje vgradila miniaturni žiroskop z pripadajočo elektroniko, ki bi detektiral na milimeter natančno vsak premik glave in ko bi študent glavo obrnil za določen kot, bi se mu na vrhu čelade prižgala rdeča rotacijska luč, kot jo imajo recimo reševalna vozila. Tako bi lahko asistenti hitro in učinkovito odkrili vsakega prekrškarja in ga ustrezno sankcionirali. Pa še prizor predavalnice, polne študentov, z čeladami in lučkami na glavi, bi bil primeren za kakšno komedijo v stilu Austina Powersa.

Profesionalni način prepisovanja bi pa po moje danes bil, če bi imel recimo nekje v predavalnici skrit miniaturni projektor, ki bi sliko dobival prek kakšne wi-fi povezave in ki bi projeciral nekam na steno predavalnice odgovore v očem nevidni svetlobi, recimo infrardeči, sam pa bi sedel v razredu z posebnimi očali za gledanje infrardeče svetlobe.

Če učitelji vidijo koga s čem takim na glavi, gre verjetno za sofisticirano tehniko prepisovanje. Upam da s tem koga nisem izdal?

5 Responses to “Tehnike prepisovanja”

  1. ani Says:

    Uf, je blo zanimivo plonkat. Enkrat sem imela vse žepe polne in sem naredila kazalo-zemljevid, kje imam kaj. Sicer se je pa še najbolje obnesla povsem preprosta tehnika – plonk sem imela na stolu med nogami, če je prišla mimo nevarnost, sem jih pač stisnila skupaj, he he

  2. kekez Says:

    Pri nas je bil v srednji šoli največji izum pomanjševalna tehnika s fotokopirnim strojem do meje čitljivosti.
    Na faksu sem pa enkrat v 1. letniku pri matematiki odletel zaradi obračanja glave, ko me je sosed vprašal samo, koliko je še do konca, pa mi je Orel odnesel polo. 😦

  3. Ležalnik pika Com Says:

    Skoraj vedno sem se med pisanjem plonk listkov, vse kar sem na njih skrbno napisal, s tem tudi naučil 🙂

  4. dronyx Says:

    kekez, tole z kopiranjem in pomanjševanjem se spomnim, da smo mi razvili šele na faksu. SO pa že v srednji šoli nekateri hodili kopirat plonk listke v fotokopirnico, samo to običajno ni prineslo rezultatov, ker če nisi niti plonka sam napisal, so bile možnosti za uspeh minimalne.

    Je pa verjetno danes s pomočjo računalnikov in tiskalnikov bistveno lažje doma delat plonk listke. Pa še učbenik kje stakneš v PDF obliki, da ti ni treba tipkat.

  5. gregac Says:

    hehe, ja tehnika fotokopiranja je bila ql, sevda če si napisal plonkič sam,

    se pa je tehnika plonkanja z leti izboljševala…
    nakup kakšnega tehničnega kalkulatorja Texas instrumetnts, kamor so koleg spravljali cele knjige zapiskov txt obliki in si jih med sabo pošiljali preko ir-a 🙂

    glede prihodnosti pa mislim, da namesto projektorja bi uporabljali kar očala z displayem (podobno kot piloti), premikaš se pa s pomočjo oči.

Oddajte komentar

